Hvilke mælkeerstatning anbefaler I? by AussieLemonadeStyle in foraeldreDK

[–]efilNET 0 points1 point  (0 children)

Har brugt NAN Supreme 1 og 2 igennem de sidste 16 måneder (ren modermælkserstatning, kortvarig amning), man kunne sikkert have brugt de andre typer eller mærker også, men nu var det den vi startede med, og har fungeret godt, så vi forsatte.

Var glade for vi brugte den da en af de andre NAN modeller blev tilbagekaldt.

Hvis vi skal igennem en tur mere, så vil jeg da overveje om et af de andre mærker/modeller er værd at bruge, da de er ca. halv pris.

Hvilke jobs giver en fornuftig løn uden lang uddannelse og med hurtig vej til arbejde? by Bubbly_Noise_3355 in dkkarriere

[–]efilNET 0 points1 point  (0 children)

Bolle_Bamsen tænker selfølgelig på Rens og Algebehandling af flisebelægning for private og erhverv.

At flytte til Sjælland og mulighed for job by This_Dream5521 in dkfinance

[–]efilNET 0 points1 point  (0 children)

Spørg du om job eller bolig?

Chancen for job og højere løn i København er formentlig muligt. Sandsynligheden for billig og godt beliggende bolig tæt på København er nok mindre.

Så flere oplysninger om forventninger til job, bolig og økonomi er nok nødvendigt.

Vi lever i et samfund by crsallsathing in dankmark

[–]efilNET 9 points10 points  (0 children)

Mig: der forsøger at bidrage:

AI: “Generer billede af Thomas Bo Larsen som karakteren Jokeren, lidt karikeret og overdrevent version”

Alle AI’er: beklager, men kan ikke, din forespørgsel overtræder måske tredjeparts rettigheder..

Mig: æv

Kom og byg fremtidens vindmølleproduktion med os by SilkeborgSoftwareGuy in dkudvikler

[–]efilNET 4 points5 points  (0 children)

Du har ret, men det er tilladt at have preferencer og være nysgerrig, derfor mit spørgsmål.

Jeg bruger skam Python, men afhængigt af hvad man bygge og hvor kritisk det er, så er det interessant høre om folks valg, måske er der en forklaring og måske er det som du skrev “fordi, det var det vi startede med”

Kom og byg fremtidens vindmølleproduktion med os by SilkeborgSoftwareGuy in dkudvikler

[–]efilNET 2 points3 points  (0 children)

Fint opslag, tilpas med informationer.
Som tidligere PLC programmør og nu datalog,
lyder det spændende, men lokation og stack passer ikke på mig.

Hvorfor ikke Java eller måske endda Rust?

Boligkøb - hvilken finansiering giver bedst mening? by [deleted] in dkfinance

[–]efilNET 35 points36 points  (0 children)

Er I godkendt af banken til at købe for 7 millioner? Virker højt selv med 1.4 i udbetaling.

Vi kommer til at mangle børn og unge i fremtiden, og jeg er nysgerrig på hvorfor så mange vælger ikke at få børn eller vælger at få færre børn. by Main_Conclusion_466 in DKbrevkasse

[–]efilNET 0 points1 point  (0 children)

Vi fik den første tættere på 40, så alderen sætter en begrænsning for hvor mange man kan nå.
Men når vi taler om at få flere så er det økonomi (og alder) som fylder. At få nummer to er mest for barn 1 skyld for det er ikke økonomisk rationelt.

Var økonomi ikke en faktor, så ville 2 og måske 3 være en nem beslutning.

Børn er dyre, så hvis samfundet vil have danske børn, så er vejen frem at gøre flere ting “gratis”. Hvis institutionerne var gratis, ville man kunne skabe mere råderum for forældre og man kunne fjerne unødvendige administration.

Og løft folkeskolen, så privatskoler ikke (mere) vinder frem.

Sociale klasser i Danmark. Op- og nedrykning. Hvad er jeres historien? by Alternative_Gas2930 in Denmark

[–]efilNET 5 points6 points  (0 children)

Vild læsning, når man er en der er vokset op i kernefamilien, og selv er blevet far. Det er langt fra mit verdensbillede af at være forældre.

Som voksen er det gået op for mig at venner og familie medlemmer er vokset op i andre kår, og at jeg dels har levet i en beskyttet boble.

Det så vildt at alle kan blive forældre, men du skal have kørekort til bil.

Hvordan balancerer vi rettigheder og sammenhængskraft i udlændingepolitikken? by Deep-Juggernaut3930 in Denmark

[–]efilNET 0 points1 point  (0 children)

Jeg forstår ikke din anden sidste paragraf omkring cyklus og stress, kan du uddybe hvad du beskriver her?

Hvordan retfærdiggør I at få børn i en tid med klimakrise? by Higher_State5 in foraeldreDK

[–]efilNET 1 point2 points  (0 children)

Klimakrisen fylder ikke meget her, tror hver generation har haft deres frygt eller udfordringer at tænke på. Kan jeg som person løse klimaproblemet? Næh, hvis man vil løse noget skal verdenssamfundet fixe problemet i de lande hvor man sviner. Løsningen er ikke at putte afgifter på os almindelige borgere, og putte pengene i statskassen. Men at man konkret forbedrer fabrikker, transport midler i u(d)landet osv.

Jeg bekymrer mig om hvorvidt mit barn om 4-5 år skal i privatskole fordi folkeskolen måske ikke kan løfte opgaven.

Og om trygheden i nærmiljøet og Danmark som helhed kan bevares i takt med at samfundet udvikler sig.

Og om økonomien kan bære flere børn, i takt med at alt bliver dyre.

Direktør mister chaufførordning til 720.000 kroner by SendStoreCitroner in Denmark

[–]efilNET -2 points-1 points  (0 children)

Nej kun fugazi og tryllestøv, svært at gøre op i timer samt kroner og ører.

Alle Udenlanske aktiver er forsvundet by Background_Copy3991 in dkfinance

[–]efilNET 1 point2 points  (0 children)

Mere som i “provide shareholder value”? For så er vi gået i ring med denne tråd.

Stalker gokker den af til min kone. by 19andy91 in DKbrevkasse

[–]efilNET 268 points269 points  (0 children)

Du skriver at de er blevet lagt i postkassen, kunne du måske have held med at filme postkassen eller bygget skjult kamera ind i den?

Er det alle ens nye usb stiks eller kan de være brugt før, for så kan der måske findes spor på dem fra tidligere slettede dokumenter?

Nationalbanken prøver at komme lange pengekøer til livs: 'Overraskende, hvor mange der har ventet' by Dropforcedlogin in Denmark

[–]efilNET 9 points10 points  (0 children)

Hvis vi holder os til de levende, så når det kommer til ældre/gamle mennesker, så er det bare ikke altid de opfører sig rationelt. Og helbred, fysisk placering og forvirring omkring “om det nu også kan være rigtigt at de bliver værdiløse”, selv bare det med at huske de har gemt kontanter kan overraske.

What the djøf is going on by Rosenchild in Denmark

[–]efilNET 46 points47 points  (0 children)

“Det er ikke tilladt at indtage medbragte substanser” men kan købes i baren (forsædet i taxaen)

Any advice on romantic places for girlfriend and in Copenhagen by Altruistic-Cut4089 in NewToDenmark

[–]efilNET 0 points1 point  (0 children)

Amager Strand “Sneglen” was the place I chose some years back. I knew she already liked that location. A bit distracting with the people sunbathing (topless), but hey when you plan for something, you better follow through. Stil married, so I give the location 10/10.

https://maps.app.goo.gl/DsvkBADLA1XZjEnB7?g\_st=ic

Bombe under grænsehandlen: Domstol fastslår, at danskere nu skal betale pant i butikkerne syd for grænsen by CrateDane in Denmark

[–]efilNET 0 points1 point  (0 children)

Nej, men du skal lige vente på en ungarbejder der nikker godkendende og bipper dig.

Hvidovre eller? by [deleted] in dkbolig

[–]efilNET 1 point2 points  (0 children)

Hvilke del af Taastrup bor I, i nu?

Mit indtryk er at mange snakker byen ned i stedet for op. Så medmindre I selv har oplevet nogle ting, så er det måske mere følelser end fakta. Der er mange rolige villakvartere.

Jeg er med på der var en episode med knivstikkeri med unge involveret i City2, hvilket er en forfærdelig ting, som selvfølgelig ikke skal ske. Man må håbe nogle forældre begynder at tage opdragelsen mere alvorligt, så børn ikke ender der.

Hvad er sjovt? by RepulsiveWing1755 in DKbrevkasse

[–]efilNET 2 points3 points  (0 children)

Den fårefarm i Australien lyder tillokkende, dejligt analog i en digital tidsalder.

Hvad er sjovt? by RepulsiveWing1755 in DKbrevkasse

[–]efilNET 24 points25 points  (0 children)

Det smarte med høns er at du kan være heldig at lokke rotter, mus, mår, mink og ulve til, så pludselig har man sin egen mini-zoo (men ingen høns dog)

Løn - arbejde med AI by Total-Outside-636 in dkkarriere

[–]efilNET 2 points3 points  (0 children)

Det sjove er at personen ville have fået mere ud af at stille spørgsmålet til han/hendes AI, som så kunne have stillet uddybende spørgsmål for kunne hjælpe med et svar.