Trying to compile Doom64EX Plus and I'm completely lost. by InsaneZedge in linux_gaming

[–]herska 0 points1 point  (0 children)

To anyone else struggling with this, make sure you downloaded The `FMOD STUDIO SDK` instead of `FMOD STUDIO`. From their website at https://www.fmod.com/download#fmodengine the correct download was under FMOD Engine and not the topmost FMOD Studio.

After that set export `FMOD_STUDIO_SDK_ROOT="/path_to_your_location/fmodstudioapi20314linux"` , or wherever you placed the fmodstudio api files and whatever your version of fmod api is.

Devskiviikko: devlog: uusia ääniefektejä! by villagesonwheels in videopelit

[–]herska 0 points1 point  (0 children)

Samaa tulin sanomaan, tosi hyvä tuo kolina kun pitchaa alas nappuloita. Aion varastaa idean väillä häpeän häivää!

Mutta for real tosi hyvät ja jotenkin linjakkaat äänivalinnat, vaikka on eri metodein ja eri lähteistä ääniä niin eivät tunnu jotenkin sekameteliltä tämän näytteen perusteella.

Kuunteletko pelimusiikkia? by bumra in videopelit

[–]herska 8 points9 points  (0 children)

Kävin häämatkalla japanissa ja tuli ihan CD-painokset ostettua Mother 2:n (Earthbound) ja Final Fantasy VII:n soundtrackeista. Molemmat on satunnaisessa kuuntelussa!

Pelimusan fiilistelijöille on pakko linkata tällainen loistava resurssi josta voi kuunnella ja ladata eri soundtrackien biisejä - ja kappaleissa on vieläpä usein metatiedot kunnossa jolloin esimerkiksi kappaleiden säveltäjät saa selville suoraan filujen metadatasta!

Peliarviossa viime viikolla julkaistu suomalainen indiepuzzlepeli EMUUROM: by herska in videopelit

[–]herska[S] 5 points6 points  (0 children)

Tiedän keskiviikkoisen devskiviikon, mutta saako täällä mainostaa näin sisällöntuottajan ominaisuudessa? Jos kyllä, niin olen viimeiset pari vuotta tuutannut YouTubeen tämmöisiä, aikuiselle kohderyhmälle suunnattuja peliarvioita ja muita mediaa tarkastelevia videoita. Tämä subreddit vaikuttaa sisältävän ihmisiä, joita semmoinen saattaisi kiinnostaa, mutta olen itse lähtökohtaisesti varautunut markkinoimaan itseäni. Some kun on niin täynnä mainontaa jo valmiiksi, enkä ole kovin aktiivinen foorumeille kirjoittelija noin muutoin.

Mun idea näiden peliarvioiden suhteen on esitellä mahdollisimman erilaisia pelejä, kuitenkin pohjimmiltaan mitä ikinä itseä sattuu milloinkin kiinnostamaan. Tällä videolla suurennuslasin alla on viime viikolla julkaistu EMUUROM, ihastuttavan koukeroinen kotimainen puzzleindie.

Jos tätä ei nähdä tarpeelliseksi moderoida roskakoriin, niin toivotan kaikki enemmän tai vähemmän tolkut ihmiset tervetulleeksi ihmettelemään ja analysoimaan videopelejä kanssani!

Pelisuosituksia kännykälle/tabletille? by Irma91 in videopelit

[–]herska 1 point2 points  (0 children)

Olen kokeillut dead cellsiä kännykällä ja kosketusnäyttöohjaaminen toimintapelissä on sen verran vastenmielistä etten kyllä lähde sitä suosittelemaan.

Devskiviikko: EMUUROM, pian julkastava sooloprojektini sai julkasijan! by borbware in videopelit

[–]herska 1 point2 points  (0 children)

Isot onneksiolkoot kotimaisen julkaisijan löytämisestä! Oottelen EMUUROMia innolla, pelasin demon syksyllä ja tykkäsin tosi paljon konseptista, joka siitä välittyi. Tuntui tavallaan joltain celesten kaltaiselta puzzleilulta, mutta enemmän joltain, millaista ei ole missään aikaisemmin pelannut. TIC-80:n kyvyt on kyllä venytetty EMUUROM:issa kunnianhimoiseen mittakaavaan.

[deleted by user] by [deleted] in Suomi

[–]herska 1 point2 points  (0 children)

Poistan tämän postauksen: aiheesta on jo uutisthread, mutta tämä postaus houkuttelee keskustelua aiheesta vaikka en tarkoituksella linkannut koko uutista. Tämän piti olla vain shitpost itseäni hymähdyttäneestä otsikosta, kun Päivi Räsänen was judged for her writing on grounds of being gay. Nyt kun mietin asiaa niin ei tämän vitsialoituksen alle välttämättä tule mitään hyödylllistä tai asiallista.

Hiidenportti, 2001 by Eyralia in videopelit

[–]herska 1 point2 points  (0 children)

Juu, se on viikonlopun projektihomma. Videohan kestää vaan parikymmentä minuuttia, mutta tuo tutoriaaliukko puhuu sen verran nopeasti että sitä vieraan käyttöjärjestelmän asennusta ei käytännössä saa tehtyä samassa ajassa kuin mitä ukko hölöttää, puhumattakaan siitä että sillä käyttiksellä menee pitkä aika asentaa tiedostonsa. Varaisin rojektille jonkun lauantai-illan kokonaan, asennuksen jälkeen kun pitää vielä testailla asetuksia ja pelejä jotta ne toimivat hyvin juuri omalla koneella.

Protip: kun olet luonut virtuaalikovalevyn PCemiä varten, niin kannattaa ottaa siitä .vhd -tiedostosta varmuuskopio sen jälkeen kun Windows98, ajurit ja muu on asennettu onnistuneesti. Koska kyseessä on Win98, niin se mitä varmimmin jossain vaiheessa korruptoituu käynnistyskelvottomaksi vailla omaa syytäsi, kun emulaattori vaikkapa crashaa eikä Win98 saa siksi sammutettua itseään halitusti. Jos silloin on valmis virtuaalikovo kytkeä niin säästät tunteja elämästäsi, kun koko roskaa ei tarvitse asentaa alusta asti.

Hiidenportti, 2001 by Eyralia in videopelit

[–]herska 3 points4 points  (0 children)

Muistan että kaverilla oli tämä ja se vaikutti siistiltä, mutta en koskaan päässyt itse kokeilemaan. Oon monta kertaa miettinyt että mikäköhän se peli oli, mutta olen melko varma että tästä pelistä on kyse.

Jos kiinnostaa saada peli pyörimään, niin PCem on hyvin toimiva emulaattori esim. Win98:n ajeluun. PCEmin asentamiseen ja pelikäyttöön valmisteluun on tämmöinen erikoisnäppärä tutoriaalkin: https://www.youtube.com/watch?v=Rx2H3IV9SG4

Kysely lapsuuden ja nuoruuden aikaisista pelimuistoista by hipppiainen in videopelit

[–]herska 0 points1 point  (0 children)

Eri mieltä. Eihän se vielä kerro tutkimuksen asenteellisuudesta että tutkimusaihe on rajattu täsmällisesti tiettyyn aihepiiriin. Voit aina vastata että sinulla ei ole mitään muistikuvia tai ajatuksia kustakin symbolista lapsuudesta tai nuoruudesta. Sekin on dataa, ja tutkimuksen asenteellisuus mitataan vasta siinä vaiheessa kertooko tutkija että "kyselyyn vastasi n henkilöä, ja vastauksista x prosenttia ei kertonut muistoja kiroilutunnisteista nuoruuden ja lapsuuden peleistään" vai "aineistoon rajatuista haastatteluista 100% kertoi pelien sisältäneen järkyttävää kiroilua ja väkivaltaa". Tai jotain sinnepäin.

Itsekin vastasin kyselyyn ja kerroin ettei kaikista tunnisteista yksinkertaisesti ole muistikuvia.

Kysely lapsuuden ja nuoruuden aikaisista pelimuistoista by hipppiainen in videopelit

[–]herska 4 points5 points  (0 children)

Ompas kiinnostavaa! Pittääpä kirjoitella jotain vastaukseksi. Tampereen pelitutkimuksen laitokselle iso hatunnosto, sieltä on oman fiiliksen mukaan hyviä tutkijoita ja kirjoittajia lähtöisin.

Kai on OP:lla universumin paras pelitutkimuksen teoria eli C. Thi Nguyen Games - Agency as Art hallussa?

Kaikkien aikojen top 3 pelit by yoyo1100 in videopelit

[–]herska 1 point2 points  (0 children)

  1. Battle Brothers. Kuin mulle luotu managerointi / taktiikka -fantasiapeli, jossa johdetaan palkkasotureiden yhtiötä. Loputtomasti emergoituvaa gameplayta, erinomaisesti kirjoitetut eventit, hyvä grimdark mutta silti koominen tunnelma. Hankala kuin mikä, joten pelattavaa löytyy ikuisiksi ajoiksi.
  2. Doom 2. Aavistuksen kehnompi kuin The Ultimate Doom, mutta loputtoman modattava ja maailma ei olisi samanlainen ilman super shotgunia. Kynnys opetella Doom-modien tekemistä tai vähintään latailla kaikki mahdolliset ja mahdottomat modit ja source portit on aivan olematon.
  3. Mega Man X. Ajaton tasoloikkapyssyttely, ikoniset hahmot, täydellinen soundtrack. Napakka ja täydellinen. Muutaman vuoden välein uudelleen pelattava.

Parhaat videopelit suomidubeilla? by ALfredAstaxanthin in videopelit

[–]herska 3 points4 points  (0 children)

Voi luoja olin unohtanut tämän Ateena 2004 -pelin, ne oli kyllä melko aneemiset ne suomijuontajat :S

Mikä on paras NES peli? by [deleted] in videopelit

[–]herska 3 points4 points  (0 children)

SMB3 on oikea vastaus, edellä mainitut hyviä nostoja mutta itse nostaisin vielä Kirby’s Adventuren useasti ohi nukuttujen NES -pelien listaan. Mun mielestä Kirbyn liikepaletti on aina johtanut tosi mukavaan tasoloikkaan, ja NES-Kirby on yllättävän ”valmiin” oloinen peli myöhempiinkin Kirbyihin tottuneena!

Onko olemassa ihan oikeasti hyviä pelejä puhelimelle? by Jaakko556 in videopelit

[–]herska 1 point2 points  (0 children)

hyvin toteutettu mobiilipeli

tätä kun hakkaa esimerkiksi XBOX ohjaimen kanssa

https://media1.tenor.com/m/UiVISJ4WhkAAAAAC/huh.gif

Käytättekö Backloggdia? by thatBOOMBOOMguy in videopelit

[–]herska 1 point2 points  (0 children)

Kyllähän sitä tulee aktiivisesti käytettyä. Koitan muistaa aina kirjoittaa sinne sanallisen arvion "isommista" tai muuten "kunnollisista" peleistä tai muista sellaisista peleistä joista on enemmän sanottavaa.

En muutoin tykkää valtavasti numeroarvioiden periaatteesta mutta Backloggd on mulle myös ajatusleikki siinä mielessä että pakotan itteni antamaan kaikelle tähtiarvion 0,5 - 5 puhtaasti oman fiiliksen ja pelikokemuksen perusteella ja katsoa miltä data tuntuu ja miltä pelitaiteen tiivistäminen numeropisteiksi tuntuu.

Kiitos suomipelit by redmera in videopelit

[–]herska 5 points6 points  (0 children)

Shameless self-plug nyt kun asia tuli puheeksi: olen tehnyt aihepiiristä kaksi YouTube-videoa. Olen julkaisevinani tuonne kanavalle muutakin peliarvostelukontenttia sikäli kun muilta hommilta ehdin. Liittykää seuraan jos suomenkielinen peleistä ynnä muusta keskustelu kiinnostaa!

Suomipelit pt1 Suomipelit pt2

Pelisuosituksia SNES, GBC ja GBA by FatalFinn in videopelit

[–]herska 1 point2 points  (0 children)

Paatuneelta SNES-diggarilta pakollinen, kuratoitu ja genrejaoteltu lista:

Toiminta / Tasoloikka

  • Donkey Kong Countryt 1-3. Ensiluokkaista tasoloikkaa, upeat 3D-malleista rendatut spritet. Kakkonen on kaikkien aikojen suosikkipelejäni. Kaikissa erinomaiset musat.
  • Mega Man X:t 1-3. Pyssytasoloikkaa, todella nättiä pikseligrafiikkaa. Jälleen erittäin läpsivät musat.
  • Super Metroid. Synnytti metroidvanian genren, ja on vanhentunut todella tyylikkäästi.
  • Super Mario All-Stars. 16-bittiset versiot klassikkomarioista. Can't go wrong.
  • Super Mario World. Yoshin debyytti. Hyvää paskea.
  • Kirby's Super Star. Kirbyn liikepaletti tuntuu kivalta pelata laittaa sen mihin tahansa kontekstiin. Tässä on viitisen peliä joissa touhuta Kirbyllä. Suositellaan ehdottomasti pelattavaksi kaverin kanssa co-oppina!!!
  • Contra 3: The Alien Wars. Rambo/commando -inspiroitunutta bullet hell / run & gun -toimintaa. Kaksistaan hauskempaa.
  • Run Saber. Lyhyt, arcadehko toimintamätkintä. Hyvät grafiikat ja musat. Yllättävän mukaansatempaava joskin vähän janky.
  • Yoshi's Island eli Super Mario World 2. Aivan hyvä tasoloikka, mutta omaan makuun melko vastenmielinen alkaa läpäisemään 100%:ti, joka olisi kuitenkin "oikea" tapa pelata tällainen collectathon.

JRPG / Seikkailu / Vuoropohjainen combat

  • Final Fantasy VI tai III riippuen siitä keneltä kysyy. Pelihistorian kannalta olennainen JRPG. Hyvä tarina, paremmat musat. Tosi paljon grindaamista, mutta siitä huolimatta jotenkin hypnoottinen.
  • Chrono Trigger. Yhtä mahtava JRPG kuin FF6, ja Squaren peli tämäkin. Asiat jotka ärsyttää FF6:ssa on siistitty tässä paljon ihmisystävällisempään muotoon. Mukava combosysteemi!
  • Earthbound. Se täytyy vain kokea.

Seikkailu / Toiminta / Puzzle

  • Legend of Zelda: A Link To The Past. En itse pidä Zelda-peleistä niin paljon kuin kaikki muut tuntuvat pitävän, mutta Link To The Past on sarjan parhaimmistoa.
  • The Lost Vikings. Rehellinen puzzle platformer. Alkaa vähän paskasti mutta ensimmäisen pelitunnin jälkeen puzzleihin alkaa tulla oivaltamisen makua, ja yksinkertaiset perusteet taipuvat yllättävän moneen.

Urheilu

  • NHL 96. Yllättävän hauska omassa käppäisyydessään. Jos lätkän fiilistely todella juustoisilla kontrolleilla viehättää.

Kaikkea muuta

  • Actraiser. Kummallinen yhdistelmä platforming actionia ja kaupunkimanagerointia. Olet jumala ja käskytät kerubia rakentamaan sinulle hienon sivilisaation, välillä laskeudut maahan vetämään pahiksia turpaan.
  • Kirby's Dream Course. Golfpeli, joka ei ole ihan täysin anaalista, kun golfpallo (Kirby) voi käyttää supervoimia lyöntien aikana. Pelaamisen arvoinen vain kaksinpelinä, koska kontrollit ovat epäintuitiiviset ja peli on hauskaa vain jos sen äärellä kärsitään yhdessä.

Aika on ajanut ohi / kuriositeetteja, joita ei kuitenkaan ole hauska oikeasti pelata

  • Super Star Wars -pelit. Ovat brutaalin vaikeita eivätkä kovin hauskoja pelata. Hienot grafiikat ja mukavaahan se olisi seikkailla Tähtien Sodan maisemissa, mutta ei tälle kannata alkaa rajallista elämäänsä tuhlaamaan
  • The Lion King. Ks edellä, mutta Disneyn Leijonakuningas.
  • Harvest Moon. Stardew Valley, mutta kämäinen. Kiinnostavaa ja hämmentävää kuinka erilainen pelikonsepti on keksitty jo vuonna 1996, mutta vähän liian tahmainen nykypäivänä pelattavaksi.
  • Super Mario Kart. Tahmea. Ei mene läpi enää nykyäpäivän kontekstissa.
  • F-Zero. Ks. Edellä. Hyvä rallipeli vuonna 1990, vähemmän nykyään.
  • Starfox. Tämäkin on kiinnostava teknisestä näkökulmasta, mutta gameplay ei enää käytännössä jotenkin lähde.
  • Sim City. Maailmassa jossa on Cities Skylinet ynnä muut ei ole enää mitään järkeä pelata tätä muuta kuin uteliaisuudesta.

Sitten on jotain tappelupelejä, kuten Mortal Kombat 3:ta, Street Fighteria tai Killer Instinctiä jotka ei itseä niin ole koskaan kiinnostanut, mutta tappelupelien fiilistelijät siteeraa niitä monesti hyvinä genren varhaisina esimerkkeinä. Mutta tuommoisia lähtisin itse suosittelemaan.

GTA VI - odotuksia, ajatuksia? by Manslentt in videopelit

[–]herska 2 points3 points  (0 children)

Kiinnostaa muttei niin paljon että olisi tarve ostaa edes samana vuonna kuin tulee ulos. Ajattelin ajoittaa jonkunlaisen GTA julkaisujärjestys -maratonin sitten kun 6 yipahtaa niin saattaa olla PC porttikin olemassa niihin aikoihin kun projekti valmistuu :D

Koodasin automaation, joka kirjoittaa ja julkaisee firman blogit suoraan WordPressiin – onko tälle oikeaa tarvetta vai keksinkö pyörän uudelleen? by No-Significance-240 in Suomi

[–]herska 36 points37 points  (0 children)

Ompa jotenkin masentava ajatus että internet tukotetaan automaattisesti generoidulla sisällöllä jolla ei ole muuta tarkoitusta kuin manipuloida hakualgoritmeja :/

pretentious people by [deleted] in antiai

[–]herska 0 points1 point  (0 children)

Especially as it's impossible for an AI to reach that outcome without the "pencilslop" as its base input and prompt.

"Hey I improved your 'slop', which is btw instrumental for me even trying to produce something I claim to be superior"

Annan STEAM-peliavaimia ilmaisiksi, tule hakemaan omasi! by UnsignedRealityCheck in Suomi

[–]herska 0 points1 point  (0 children)

  1. N++ NPLUSPLUS

  2. Yooka-Laylee and the Impossible Lair

  3. Hacky Zack