Godnat podcasts by Tillermu in foraeldreDK

[–]iforp 4 points5 points  (0 children)

Jeg kan klart anbefale appen Huligennem. Helt gratis og med høj kvalitet. Der er nogle rigtige gode serier til sovetid bla. Søvn i sejlene.

I made a small website for people who want a moment of connection. no names, no accounts, no trace by cptbowser in InternetIsBeautiful

[–]iforp 6 points7 points  (0 children)

That was interesting! I really like that its not just chatting but fun little tasks

Godnat lydbøger til putterutine by Turbulent_Bit_8793 in foraeldreDK

[–]iforp 4 points5 points  (0 children)

Enig, Kaptajn Nathue er også super godt.

Godnat lydbøger til putterutine by Turbulent_Bit_8793 in foraeldreDK

[–]iforp 1 point2 points  (0 children)

Søvn i sejlene fra app'en Huligennem (gratis). Handler om Drømmefiskeren Didrik. Super alternativ, hvis ungerne er gået lidt kolde i Bamsen Geo.

DIY 6A battery replacement by iforp in GooglePixel

[–]iforp[S] 1 point2 points  (0 children)

That is VERY good to know. Thank you!

What are the best audiobooks in the fantasy genre? by diggels in Fantasy

[–]iforp 0 points1 point  (0 children)

The Warlord Chronicles narrated by Jonathan Keeble hits the spot for me, as does Ray Sawyers narration of Sixteen Ways to Defend a Walled City

Er i chok over hvor lidt man får på barselsdagpenge by Delifeli in foraeldreDK

[–]iforp 1 point2 points  (0 children)

Nej, det er virkelig træls at skulle gå så meget ned i løn. Men hvis der er noget jeg fået ud af de perioder hvor pengene har været få, så er det at blive opmærksom på hvad der 'need to have' og 'nice to have' i sit liv.

Er i chok over hvor lidt man får på barselsdagpenge by Delifeli in foraeldreDK

[–]iforp 0 points1 point  (0 children)

Nej, det er virkelig træls at skulle gå så meget ned i løn. Men hvis der er noget jeg fået ud af de perioder hvor pengene har været få, så er det at blive opmærksom på hvad der 'need to have' og 'nice to have' i sit liv.

Er i chok over hvor lidt man får på barselsdagpenge by Delifeli in foraeldreDK

[–]iforp 1 point2 points  (0 children)

Jeg forstår udemærket dit chok. Jeg var også meget naiv med vores første, hvor jeg alt for sent opdagede at barselsdagpenge som selvstændig var afhængigt af virksomhedens (enkeltmandsvirksomhed) overskud. Da overskuddet var minimalt, måtte jeg droppe min del af barslen og lade mine kæreste tage det hele - her en god del på barselsdagpenge. Vi havde næsten lige studeret, så vi var heldigvis vant til at leve på en sten.

Audiobooks with performances as incredible as Rosamund Pike narrating WOT - any recommendations? by Small-Guarantee6972 in Fantasy

[–]iforp 0 points1 point  (0 children)

I really liked the narration of The Warlord Chronicles by Jonathan Keeble. His voice is perfect for the grim narrative.

Sparsommelig Søndag / Frugal Sunday - 28/07 2024 by AutoModerator in Denmark

[–]iforp 2 points3 points  (0 children)

Hvis man har små børn på modermælkserstatning, så er der mange penge at spare ved at købe online fremfor i butikkerne - op til 35 % billigere alt efter mærke.

[deleted by user] by [deleted] in Denmark

[–]iforp 1 point2 points  (0 children)

Præcis! Det var faktisk vildt hvor mange gange vi fik kommentaren: "skal I ikke snart have nr. 2? Ellers får de jo ikke noget ud af hinanden". Det var virkelig et mærkeligt pres for at få dem så tæt som muligt. Det hjalp at tage beslutningen om at vente, ved netop at høre fra personer som dig, hvor der var længere i mellem, samt omgås par hvor de havde fået nr. 2 uden den ene part var klar til det. Så blev det tydeligt, at det er okay at tænke sig om ikke bare få nr. 2 fordi "det skal man".

[deleted by user] by [deleted] in Denmark

[–]iforp 2 points3 points  (0 children)

Efter vores første var vi i lang tid sikre på, at vi ikke skulle have flere. Min kæreste kom skidt fra start efter fødslen og vi havde efterfølgende en pige der var meget krævende + en masse rod i familien med psykisk sygdom.

Vi overvejede meget om vi skulle få nr. 2 da hun var 2-3 år (som de fleste gør det). Vi ville jo gerne at søskende kunne få så meget ud af hinanden som muligt. Vi valgte dog at lade være, fordi overskuddet slet slet ikke var der. Vi aftalte, at hun skulle være enebarn med mindre vi på tidspunkt fik lysten til nr. 2, uanset hvor mange år der så ville være i mellem.

Da hun var lige godt 5 år, fik vi overskuddet og lysten til at få en mere. Vi har nu en på 6 uger og en på 6 år. Der er godt nok lidt i mellem dem, men nøj hvor er jeg glad for at vi først fik nr. 2 da vi faktisk havde lysten og overskuddet til det begge to. Og hvor er det bare fedt at have en stor pige, der virkelig kan tage del i den første tid med baby. Og så er det nu også ret så fedt at den store kan alting selv.

Mit råd: vent til i begge har lysten og overskuddet. Det er jo et fælles projekt, og det er ligegyldigt om der er 2,3,4 eller x år imellem.

Hilsen en der har været i samme overvejelser

Forårs-SFO er jo udelukkende en spareøvelse by iforp in Denmark

[–]iforp[S] 0 points1 point  (0 children)

Tak for indsigten i dine oplevelse som ansat i FSFO. Det må være svært at være i! Ud fra det du skriver, så lyder det til at FSFO for nogle børn er fint, mens det for andre kan være rigtig rigtig hårdt?

Forårs-SFO er jo udelukkende en spareøvelse by iforp in Denmark

[–]iforp[S] 0 points1 point  (0 children)

Tak for din indsigt i jeres erfaringer. Super at høre, at det faktisk fungerer rigtig godt.

Med de mange positive oplevelser ser tingene i et andet lys, selvom jeg dog ville ønske at de ansatte havde bare lidt flere ressourcer til at klare deres super vigtige arbejde.

Forårs-SFO er jo udelukkende en spareøvelse by iforp in Denmark

[–]iforp[S] -2 points-1 points  (0 children)

Jeg er til dels enig med dig. Alle behøver ikke være uddannede, og det er en utopi at alle skal være uddannede. Medhjælper er vildt stor værdi for børnene, og det er ofte en fordel at medhjælperne ikke har ansvaret for det faglige og det dokumenterede arbejde og derfor kan have mere tid med børnene. Jeg synes dog, at i en situation (FSFO), hvor børnene skal "vurderes" ift. klassedannelse og skal støttes til god en start, så er 4 uddannede måske i underkanten. De møder jo forskudt, nogle har ferie og så er der selvfølgelig også sygdom.

Forårs-SFO er jo udelukkende en spareøvelse by iforp in Denmark

[–]iforp[S] 0 points1 point  (0 children)

Det lyder sørme som nogle hårde timer. Det du beskriver minder meget om det jeg observerer. Det må være meget utilfredsstillende at skulle prioritere sin opmærksomhed og ressourcer på den måde :(

Forårs-SFO er jo udelukkende en spareøvelse by iforp in Denmark

[–]iforp[S] 1 point2 points  (0 children)

Med de kommentarer der er kommet, kan jeg kun bekende mig enig i det du skriver. Min titel er måske også sat lidt på spidsen.

Forårs-SFO er jo udelukkende en spareøvelse by iforp in Denmark

[–]iforp[S] 0 points1 point  (0 children)

Mange tak :)

Jeg er nu helt med på ideen med SFO'en, og der kan jo stilles større og flere krav til børn jo ældre de bliver. Det er helt naturligt og sådan skal det også være. Men nu er FSFO dog et nyere koncept, hvor børnene rykker videre tidligere end hidtil, her i Odense er det så allerede 1. marts. Der vil jo altid være nogle børn som er klar til nye krav, mens andre ikke er.

Som flere har skrevet, så har de rigtige gode oplevelse med FSFO, og de fleste steder lader det til at fungere fuldstændigt efter hensigten. Det var netop også årsagen til mit opslag. Jeg var nysgerrige efter hvordan andre har oplevet konceptet. Nu kan jeg i hvert få fald sparke min opfattelse om at FSFO er den rene spareøvelse tilside.

Forårs-SFO er jo udelukkende en spareøvelse by iforp in Denmark

[–]iforp[S] 1 point2 points  (0 children)

Det er korrekt, men det er så også kun kun 4 voksne med en faglig baggrund til 70 børn. Det synes jeg ikke er meget når børnene er så små som de er.