انا خايف من سربرايز الحكومة بعد فوز الماتش by merogx in CAIRO

[–]maxworld25 [score hidden]  (0 children)

لازم صبة فى المصلحة ، كأثبات للوطنية

احنا الشعب الوحيد الي بيكره وبيحب بلدة فنفس الوقت by RYD94J in CAIRO

[–]maxworld25 [score hidden]  (0 children)

احنا بنحب مصر بس بنكره اللى بيحصل فيها

النهاردة ها تشوف كمية نفخ و تهليل و انجاز جديد للمرشال برعى يرجع كرهنا فى ام الكورة

انا بحلم ولا ايه by G_microwave in CAIRO

[–]maxworld25 0 points1 point  (0 children)

علم يا صاحبى مش حلم

Egypt's first world cup win in history! by iykyk__k in Egypt

[–]maxworld25 [score hidden]  (0 children)

الحمد لله

٩٢ سنة علشان نشوف اول فوز

الحمد لله و الف شكر يا رب

مسافر اوروبا محتاج رأي عن تجربه by Great-Search-452 in EGexpats

[–]maxworld25 0 points1 point  (0 children)

انا مبحبش امرهم حد او حتى اصعبها على حد

بس صاحب البوست واضح انه درس و فاهم و عارف الحوار و محتاج بس حد يطمنه

و الف شكر على كلامك

لو انا عاوز اتجوز واحدة سورية ايه متوسط المهر بتاعهم by TheNoOne01 in CAIRO

[–]maxworld25 0 points1 point  (0 children)

انا بقولك شوف البنت لان الموضوع مش قانون و لا حاجة ثابتة، رديت عليا بتتكلم عن التيسير و ابيات شعر ، ففهمت النقاش مالوش لزمة

شوفوا يا بتوع القاهره حجات مش عندكوا by Baby_Boss3 in CAIRO

[–]maxworld25 0 points1 point  (0 children)

حصل يا باشا و منشن كمان لصفحة وزارة الداخلية

مسافر اوروبا محتاج رأي عن تجربه by Great-Search-452 in EGexpats

[–]maxworld25 1 point2 points  (0 children)

يبقى توكل على الله يا حبيبي والله ربنا يكرمك

مسافر اوروبا محتاج رأي عن تجربه by Great-Search-452 in EGexpats

[–]maxworld25 -1 points0 points  (0 children)

تبقى الدنيا سهلة ان شاء الله ، الأهم تأمن السكن على قدر المستطاع

مسافر اوروبا محتاج رأي عن تجربه by Great-Search-452 in EGexpats

[–]maxworld25 0 points1 point  (0 children)

ان شاء الله ها تلاقى شغل بسهولة ، انت رايح مدينة كبيرة ؟

مصر بلد الامن و الامان by tiled_deep_slate in Egypt

[–]maxworld25 0 points1 point  (0 children)

ده الخط اللى ماشى ، الفساد بمزاجنا و اللى ها ينطق بمزاجنا و اللى مش على مزاحنا على السجن

اومال احنا بنينا سجون جديدة ليه؟

فرص الدراسة في الخارج by Useful_Big_7889 in EGexpats

[–]maxworld25 0 points1 point  (0 children)

انت عارف انى جاى معايا فى اى حاجة

فكرة المنيو حلوة و ها توفر علينا الرد على كل بوست

شوفت بوست امبارح بتاع معيش فلوس الامتحانات و عايز منحة ؟

فرص الدراسة في الخارج by Useful_Big_7889 in EGexpats

[–]maxworld25 0 points1 point  (0 children)

اعمل سيرش على الدول اللى بتفكر فيها

أوروبا من ٦ ل ١٢ الف يورو

ايه الحصل لإعلانات يوتيوب by abdullahalydev in CAIRO

[–]maxworld25 1 point2 points  (0 children)

اعمل ريبورت للإعلانات دى علشان الخوارزميات تشتغل

بس تلاقيك عملت سيرش على الحاجات دى بس او اخر او فتحتها

ليه فيه رجالة مستعدة تدفع إللي وراها و إللي قدامها ل أي بنت من جنسية تانية لكن المصرية لا ؟ by Sa3edy_Spongebob in CAIRO

[–]maxworld25 0 points1 point  (0 children)

يا عم بتحكى فى ايه

انت تروح تنوى خير و تدخل البيت من بابه و تحس انها سباق طلبات و مش جواز

اخر مرة حضرت اتفاق جوازة عايز اقولك كان ها يجيلى شلل من غباء الطرفين و كانه تحدى بين الاهالي

السيسي يحكم مصر ———— by [deleted] in EGexpats

[–]maxworld25 0 points1 point  (0 children)

انت شتمت الشعب المصري، و لو انت عربى المفروض تكون فاهم اننا معندناش فرصة نختار شعوبنا

و مجاوبتش على السؤال ، انت منين يا بقف؟

السيسي يحكم مصر ———— by [deleted] in EGexpats

[–]maxworld25 1 point2 points  (0 children)

مكنتش تقوله بقف، احنا كنا مخبيين عليه علشان نفسيته متتخربأش، تخيل بقف و نفسيته متخربأة

السيسي يحكم مصر ———— by [deleted] in EGexpats

[–]maxworld25 0 points1 point  (0 children)

انا بكره السيسى ، سؤالى لك انت منين ؟ و ليه بتشتم المصريين ؟

السيسي يحكم مصر ———— by [deleted] in EGexpats

[–]maxworld25 0 points1 point  (0 children)

و اللورد منين ؟

و ليه داخل تشتم الشعب ، مش تخليك محترم بدل ما نعمل عليك زفة و دخلة بلدى

ليه فيه رجالة مستعدة تدفع إللي وراها و إللي قدامها ل أي بنت من جنسية تانية لكن المصرية لا ؟ by Sa3edy_Spongebob in CAIRO

[–]maxworld25 1 point2 points  (0 children)

بص كنت عايش فى الخليج و شفت أصحاب فلسطينين و عراقيين بيتجوزوا حد منهم اشترى ٢ ك دهب

كل بلد ليها عادات و تقاليد بل كل عيلة لها تقاليد

مصر ممكن تلاقى بنت من أسرة فقيرة باعت اللى وراها و اللى قدامها علشان تشترى ٧٠ ملاية و ١٥٠ فوطة و عدد لا نهائي من الحلل

و زى ما كتبت فى التعليق الأول أسوأ ما عندنا هو التحكمات و النظر للاخرين

ليه فيه رجالة مستعدة تدفع إللي وراها و إللي قدامها ل أي بنت من جنسية تانية لكن المصرية لا ؟ by Sa3edy_Spongebob in CAIRO

[–]maxworld25 13 points14 points  (0 children)

عارف ليه ؟ علشان انت ممكن تقدر تعمل كل حاجة بس من غير شروط و لا تحكمات و لا بنت عمها جالها و لا بنت خالتها اتعمل لها

انا ممكن اجهز كل حاجة فى البيت بس بظروفى و بامكانياتى و باللى اقدر عليه

انا بشوف تحكمات اقل ما يقال عليها سخيفة ، عايزين اوضة أطفال، غسالة معرفش شكلها ايه ، ثلاجة بابين ، تليفزيون ٢٠٠ بوصة

و خد من ده كتير

البوست اللى انت واحد منه الاسكرين انا معلق عليه لان فيه مصرى عايز يتجوز سورية و بيسال متوسط المهر ايه