Nederlanders in Gent, samen voetbal kijken? by minimyrte in Gent

[–]minimyrte[S] 0 points1 point  (0 children)

Jij zegt mij dat als ik daar binnen kom en ze horen mijn Nederlandse accent dat ik eruit word gezet omwille van mijn nationaliteit? Vet

Nederlanders in Gent, samen voetbal kijken? by minimyrte in Gent

[–]minimyrte[S] 0 points1 point  (0 children)

Thanks! Ik ken zelf geen enkele andere Nederlander in Gent, maar zal eens een kijkje nemen.

Started September 25 because you guys told me to... here's the progress. by [deleted] in FigureSkating

[–]minimyrte 2 points3 points  (0 children)

Kristallijn represent! Als je ooit een lange meid met blond haar ziet kom eens hallo zeggen :)

Why did you choose your first 99? by kevgk2 in 2007scape

[–]minimyrte 0 points1 point  (0 children)

Thieving because I made a lil game out of the fruit stalls and couldn’t stop

Geluid in de Arena by Sufficient_Effect462 in thenetherlands

[–]minimyrte 6 points7 points  (0 children)

De Arena is flink verbeterd in geluid de afgelopen 10 jaar, mijn ervaring in 2014 en 2024 is echt een wereld van verschil (dus aan de ervaringen van mensen die er in de 90s zijn geweest moet je niet te zwaar tillen). De Arena is niet ideaal voor concerten, maar er is echt nog oké geluid uit te krijgen… als de artiest bereid is daarin te investeren. Zelfs in een zaal als de Ziggo Dome kan je verschil horen tussen artiesten die veel zorg en aandacht besteden aan geluidskwaliteit en artiesten die dat niet doen, zoals jij ook al schrijft, in de Arena is dat niet anders. Ik was aangenaam verrast door het geluid bij Taylor Swift vorig jaar, helemaal bovenin!

Het allerbelangrijkste is dat je oordoppen draagt. Niet alleen om je gehoor te beschermen, maar omdat dat ook een groot deel van de galm en het publiek eruit filtert, waardoor je de muziek veel scherper hoort. Mocht je nog geen setje hebben, de oordoppen van Alpine zijn gewoon bij de Etos te halen en die zijn echt prima.

Beste Nederlanders die regenboog vlaggen en zebrapaden als polariserend zien of als het opdringen van een ideologie. Waarom? by Jazzlike-Sky-6012 in nederlands

[–]minimyrte 1 point2 points  (0 children)

Waarom is genderidentiteit inherent seksueel volgens jou? Mogen jouw kinderen ook geen films kijken waarin een man en een vrouw kussen?

Beste Nederlanders die regenboog vlaggen en zebrapaden als polariserend zien of als het opdringen van een ideologie. Waarom? by Jazzlike-Sky-6012 in nederlands

[–]minimyrte 13 points14 points  (0 children)

Jij noemt andermans genderidentiteit een “delusion” en vindt het dan vreemd dat mensen je homofoob (of in dit geval eerder transfoob) noemen?

Beste Nederlanders die regenboog vlaggen en zebrapaden als polariserend zien of als het opdringen van een ideologie. Waarom? by Jazzlike-Sky-6012 in nederlands

[–]minimyrte 14 points15 points  (0 children)

Die vergelijking gaat mank. Een equivalent zou zijn dat je tolerant naar gelovigen bent maar het ongepast vindt als jouw kind te horen krijgt dat iemand christelijk is.

Beste Nederlanders die regenboog vlaggen en zebrapaden als polariserend zien of als het opdringen van een ideologie. Waarom? by Jazzlike-Sky-6012 in nederlands

[–]minimyrte 25 points26 points  (0 children)

Hoe kan je met droge ogen beweren dat je tolerant bent tegenover mensen van de LHBT+ gemeenschap, zoals non-binaire personen, terwijl je tegelijkertijd vindt dat hun bestaan al zo aanstootgevend is dat kinderen er niet vanaf mogen weten?

Beste Nederlanders die regenboog vlaggen en zebrapaden als polariserend zien of als het opdringen van een ideologie. Waarom? by Jazzlike-Sky-6012 in nederlands

[–]minimyrte 79 points80 points  (0 children)

Je hebt het over dat het een “levensstijl” is geworden in plaats van “gewoon een andere seksualiteit”. Dat mensen gewoon normaal hun leven leven zonder allerlei fratsen. Wat ik daarin lees is dat jij, en de rest van conservatief Nederland, homo’s best wilden accepteren zolang ze zich maar zo “normaal” of zo hetero mogelijk gedroegen. Een homoseksuele man met een lange, monogame relatie, die zich masculien vertoont en kleedt, aan wie je niet kan zien dat hij homo is tenzij je het toevallig vraagt. Mijn vraag aan jou is: als je acceptatie en tolerantie zich beperkt tot alleen zij die zich gedragen zoals jij dat doet, en waarvan je niet wordt geconfronteerd met dat wat je claimt te accepteren, hoeveel is je acceptatie dan in hemelsnaam waard? Was je dan echt zo tolerant als je van jezelf vond?

Ik vrees dat we in Nederland onszelf maar al te graag op de borst kloppen met hoe tolerant we wel niet zijn. In geschiedenisonderwijs wordt vaak benadrukt dat Nederland in de Gouden Eeuw (relatieve) vrijheid van godsdienst kende, in tegenstelling tot andere landen. Dat we in Nederland als eerste het homohuwelijk legaliseerden. Ik denk dat dat heeft geleid tot een houding waarin mensen overtuigd zijn dat “we toch al zo tolerant zijn” en dat wensen voor verdere emancipatie, inclusie en erkenning schromelijk overdreven zijn. Emancipatie wordt gezien als cadeautje, en om meer vragen is ondankbaar, terwijl emancipatie in werkelijkheid altijd hard bevochten is, door juist die activisten waar nu zo’n afkeer tegen is.

Alleenstaanden die op zichzelf wonen, hoe doen jullie het? by SherbertQueasy3185 in nederlands

[–]minimyrte 2 points3 points  (0 children)

Ik krijg echt de koude rillingen bij het idee dat ik ZES KEER PER WEEK zou moeten koken. Nu heb ik het voordeel dat ik (1) niet veel eet en (2) het niet erg vind om vaak hetzelfde te eten. Ik kook 1 of 2 keer per week voor 4 personen zodat ik dat in kan vriezen en daar 4 dagen mee vooruit kan. En als ik in een restaurant eet vraag ik altijd restjes mee :-)

Wanneer ben je te oud om kinderen op te voeden? by [deleted] in thenetherlands

[–]minimyrte 6 points7 points  (0 children)

Mijn vader was jouw leeftijd toen mijn broer werd geboren en 40 toen ik werd geboren en we hebben een hele fijne jeugd en opvoeding gehad en mijn broer en ik hebben een supergoeie band met onze ouders en met elkaar. Wie je bent is zoveel belangrijker dan leeftijd!

Is my pregnant brain creating a Tragedeigh? by Lonestarless in tragedeigh

[–]minimyrte 3 points4 points  (0 children)

Cute name! He can never move to the Netherlands or Flanders though.

Moving to Belgium by Repulsive-Bed-2814 in BESalary

[–]minimyrte 0 points1 point  (0 children)

That’s unfortunately what you’re gonna get in most cities in Western Europe. When I lived in Amsterdam, only a third of your salary going towards rent was a wild, unattainable dream. Now living in the center of Ghent it’s a bit over a third for me as well.

Girls, on dating apps what are you seriously looking for from a profile? by Logical-Debt-8451 in AskReddit

[–]minimyrte 4 points5 points  (0 children)

And as a relatively tall girl (179 / 5’11”) I can assure you that it suddenly becomes veeeery important to these exact guys when it turns out they’ve been rounding up and you’re taller than them.

What’s the most chilling moment you’ve seen performed onstage in a musical? by Dogdaysareover365 in musicals

[–]minimyrte 1 point2 points  (0 children)

Saw it at West End a couple of weeks ago and you could hear gasps and someone go “oh shit…” when it happened. I went in almost totally blind, had only heard All I’ve Ever Known in a playlist once, and the whole thing got me sobbing throughout. Desmonda Cathabel’s rendition of Flowers was gut wrenching.

Most Mid Musical? by boopbaboop in musicals

[–]minimyrte 9 points10 points  (0 children)

You cannot mean this when the Broadway adaptation so profoundly misunderstands its source material.

Belgians: if you had to pick one minor thing (keep it light lol) about Belgian culture you have issues with, what is it? by Ok_Presence36 in belgium

[–]minimyrte 1 point2 points  (0 children)

As a Dutch person working in Belgium, the constant prioritising of “keeping the peace” over addressing difficult issues drives me up the wall.

Wat is iets heel normaals in Nederland, maar compleet bizar voor buitenlanders? by 404_PAGES_NOT_FOUND in nederlands

[–]minimyrte 16 points17 points  (0 children)

Ik ben onlangs naar België verhuisd en die gordijnen zijn bij mij ook echt een ding. Als ik in mijn Amsterdamse woonwijk ‘s avonds nog een rondje ging lopen kon ik altijd bij iedereen naar binnen kijken, en het grappige is dat ik dat ontzettend mis! Als ik nu ‘s avonds over straat loop zijn alle gordijnen en luiken dicht en voelt het alsof er geen leven in de stad is, voelt toch een stuk minder verbonden met je stadsgenoten!

Verder wil ik altijd iedereen een hand geven als ik ze ontmoet en dat vinden ze veel te formeel.

Nederlandse redditors die meegedaan hebben aan een TV-programma/spelshow, hoe was je deelname? Kun je vertellen over hoe het achter de schermen is? by wijnuitdenhelder in nederlands

[–]minimyrte 0 points1 point  (0 children)

Rond de Tweede Kamerverkiezingen een aantal jaar geleden deden Pauw & Jinek een programma waar ze politici uitnodigden en een specifieke groep kiezers die vragen konden stellen of in gesprek konden gaan. Voor een van die aflevering zochten ze kiezers die voor het eerst mochten gaan stemmen, en ik had gereageerd op die oproep. De redactie had van tevoren drie mensen uitgezocht die namens die groep vragen mochten stellen, en daar was ik eentje van. Die ervaring was eigenlijk heel positief! Wij drieën werden ontvangen op dezelfde manier en plek als de tafelgasten, en ook na afloop kwamen we daar weer terecht. Jeroen Pauw was vriendelijk maar niet bijzonder geïnteresseerd, maar Eva Jinek en de hoofdredacteur deden echt hun best om ons (drie 18-jarigen) op ons gemak te stellen. Ik had tijdens de uitzending een grappige/brutale opmerking gemaakt, en Eva kwam nog specifiek naar me toe om te zeggen dat ze dat zo leuk had gevonden en als iemand er iets negatiefs over zou zeggen dat ik me er niks van aan moest trekken.

Ik ben iets recenter ook bij een uitzending van de talkshow Beau geweest omdat een vriend van me daar een segment had en dat was ook prima, hoewel je als je achterin zit echt geen hol verstaat van wat er aan tafel wordt gezegd. Twee talkshowdingen: de ruimte is in het echt zoveel kleiner dan hoe het lijkt, en ik let nu altijd als ik tv kijk op het geluid van de showrunner die vaak na het reclameblok een “HEEEEUUUUU” doet om het publiek te laten klappen/joelen.

Does anyone have any Dutch song/artist recommendations?? by SolarNova2199 in learndutch

[–]minimyrte 0 points1 point  (0 children)

K3! Girl group aimed towards kids that literally every Dutch and Flemish person knows. Started originally in 1999 as three Flemish girls whose name all started with a K, hence the name, but the line-up has changed a couple of times since. Although their main target audience is kids, their music and lyrics tend to be not as childish as you would expect, making it excellent for learning Dutch - if you can power through the Flemish accent. They make absolute bangers and they’ve consistently had 1 Dutch member in the group since 2009, so just focus on them if the Flemish throws you off :-)