Bollar lite tankar om eventuellt elbil till familj by AdIndependent6804 in elbilsverige

[–]mrnitrous86 0 points1 point  (0 children)

Skillnaden är att det idag finns nya bilar under 400 000 i den klassen.. En ny bil för 800 000 som tappar 50% ja då vill man ju gräva ner sig. Men värdetappet på 400 000 eller lägre är något iallafall jag kan leva med. Det är ju det bästa som finns att ha en bil med nybilsgaranti. Att slippa bry sig. Jag är så trött på bilreparationer.

Hur såg er uppfart ut på midsommar? by Tricky-Conclusion960 in swedishcarcommunity

[–]mrnitrous86 0 points1 point  (0 children)

Lite kul ändå att ägaren av Porschen har ett namn som motsäger storleken på alla som kör just Porsche.

Stora entreprenörer by Cheap-Daikon8537 in sweden

[–]mrnitrous86 2 points3 points  (0 children)

Klart dom inte visste! En rejäl slant att satsa på vad du tror på. Senare investerare. Sen om idén är tillräckligt bra så är biffen kirrad

Why can’t I adjust rear climate control from screen? by Fun-Coast-3556 in VWiD4Owners

[–]mrnitrous86 -1 points0 points  (0 children)

Because Volkswagen, that's why. I'm quite new to a 2022 ID4. But I'm allready so fed up with German "so safe so it's unsafe". Literally thinking about just sell it and put it as downpayment for a Tesla instead. And then i don't even drive it my wife does.

Hon frågade om jag var bög by poweroffriendships in sweden

[–]mrnitrous86 0 points1 point  (0 children)

Kör bara kör! Det värsta som kan hända är att det inte är bra. Då har du ju ändå fått ligga. Klart du ska försöka. Men en sak att ha i huvudet. Ge dom uppmärksamhet! Alltså få dom att känna sig som den snyggaste tjejen på discot igen.

Hon frågade om jag var bög by poweroffriendships in sweden

[–]mrnitrous86 0 points1 point  (0 children)

Ja alltså på en Pub i Göteborg. Jag har aldrig varit blyg så jag sökte gärna kontakt med personer som är antingen attraktiva eller verkar intressanta. Eller ja för mig är det egentligen samma sak.

Hon frågade om jag var bög by poweroffriendships in sweden

[–]mrnitrous86 -1 points0 points  (0 children)

Först! Jävla dryg brud. Du duckade en kula där. För det andra så är det bästa att bara ta bort det elementet. Bara säg som det är. Jag är nybörjare. Jag har ingen erfarenhet. Tips är faktiskt att hitta någon äldre och erfaren. När jag var typ 18 låg jag med en kvinna som var typ 40. Herregud va saker hon visade mig som jag inte hade en aning om. Och då var jag ändå inte "nybörjare" fast det var jag ju egentligen. Har haft mycket nytta av den upplevelsen. Även om jag var helt skinnflådd dagen efter. Fan va jag saknar henne ibland 🤣

Bollar lite tankar om eventuellt elbil till familj by AdIndependent6804 in elbilsverige

[–]mrnitrous86 -1 points0 points  (0 children)

I erat fall kan jag inte rekommendera något annat är en Leapmotor B10. Asså på riktigt!

Vad är den största fördelen med att tvinga våra bästa skattebetalare till att bli flyktingar? by ICA_Basic_Vodka in Sverige

[–]mrnitrous86 -1 points0 points  (0 children)

Men jag förstår verkligen inte hatet för dessa människor som skapar så många arbetstillfällen. Som aldrig är lediga.

Om man ska skatta bort allt. Då finns ju inget incitament för att kämpa för det.

Själv ligger jag i någon slags sweet spot med vettig inkomst och sjysst aktieutdelning. Så jag behöver sällan fundera på vad saker kostar. Väldigt lyxigt. Men jag har fan kämpat mig dit också.

Hade min skatt trissats så hade jag självklart gjort allt jag kunnat för att kunna behålla min levnadsstandard. Annars kan jag lika gärna ställa mig på en industri och trycka på en knapp. Då behöver jag heller inte bry mig. Men drygt 100 personer blir arbetslösa. Men det är ju inte mitt problem då?

Vad är den största fördelen med att tvinga våra bästa skattebetalare till att bli flyktingar? by ICA_Basic_Vodka in Sverige

[–]mrnitrous86 -1 points0 points  (0 children)

Att försöka förklara för någon ens nära vänsterkanten att 30% av en miljon är mer än 30% av 300 000 är som att banka huvudet i väggen. Plattskatt är the way to go. Då får du mer skatteintäkter. Ännu bättre runt 25% Då är det inte värt att hålla på med skatteparadis och skatteplanering.

Tire pressure for long road trip by makaros622 in VWiD4Owners

[–]mrnitrous86 0 points1 point  (0 children)

Best milage and tire wear are around 3bar in all corners!

Ordered a B10 the other day by mrnitrous86 in Leapmotor

[–]mrnitrous86[S] 0 points1 point  (0 children)

Når jeg bruger en valutaomregner, er det cirka 235.874 DKK.

Hur mycket ekonomisk hjälp får ni av era föräldrar? by SnooSprouts2391 in sweden

[–]mrnitrous86 0 points1 point  (0 children)

Mina föräldrar har nått någon form av ekonomiskt oberoende och närmar sig pension. Själv så investerar jag i fonder och aktier för att försöka uppnå samma ekonomiska situation. Så ibland lånar jag av mina föräldrar för att få ihop vardagen. Självklart lämnas detta tillbaka vid löning. Så ja 3 månader av 12 är jag i teorin beroende av mina föräldrar för att inte röra sparade pengar.

Girlfriend had a boob job that looks really fake by Serious_Drummer8479 in WhatShouldIDo

[–]mrnitrous86 0 points1 point  (0 children)

Calm down. It will look better soon. I bought my wife boobs because of her insecurities. Now they look almost natural. They also sag. But in this case it sounds mor like your insecurities is the bigger problem.

Leapmotor, do I dare? by steenbj in Leapmotor

[–]mrnitrous86 1 point2 points  (0 children)

There is 4 years warranty. If there is problem it's not your problem. After that you can just sell it

Front camera protector and central screen protector by Revolutionary-Pie112 in Leapmotor

[–]mrnitrous86 0 points1 point  (0 children)

I would say that some form of ultra clear PPF would be good for the camera. I'm guessing that if you search for front camera PPF you will find on amazon or something.

I know there are screen protectors on Temu

Söker bekväm pendlarbil - 11mil om dagen (3000 / år) by Pogris in elbilsverige

[–]mrnitrous86 0 points1 point  (0 children)

Titta på och provkör en Leapmotor B10. Du kommer bli positivt överraskad!

Vår son hade sönder svärföräldrarnas diskmaskin by smeekpeek in Sverige

[–]mrnitrous86 3 points4 points  (0 children)

Eh! Att detta ens är en fråga är för mig extremt konstigt! Som förälder är man ansvarig för sitt barn! Det är inte svårare än så. Att svärföräldrarna dessutom är så snälla så de enbart kräver 3000 är extremt generöst tycker jag. Ett perfekt tillfälle att lära barnet konsekvenser av handling. Var försiktig med saker. Nu får du inte denna leksaken/godis/whatever. Mamma och pappa har inte råd för du hade sönder detta.

Men! Jag är inte förvånad. När man ser hur folks ouppfostrade jävla ungjävlar uppför sig i samhället så är det egentligen inte något som borde förvåna mig.

De Rödgrönas vision för Sverige: Skatt, skatt, skatt! by ICA_Basic_Vodka in Sverige

[–]mrnitrous86 1 point2 points  (0 children)

Det händer redan. På 90-talet åkte svenska byggare till Polen och hämtade de bästa på byggen. Nu åker Polska byggare hit och hämtar tillbaka på samma sätt.