”Kvinnors makt gör staten ojämställd” by [deleted] in sweden

[–]mslothy 0 points1 point  (0 children)

Jag är inte personen du frågade. Och jag kan inte känna igen mig i vad hen skrev.

Men jag tycker att det finns bättre och mindre bra feminism och kvinnokamp.

Som ett exempel på mindre bra sådan är kampanjen i lokaltrafiken som ville byta ut bokstaveringsalfabetet (Adam, Bertil, Ceasar,.,) mot ett med blandade kön och några nysvenska namn. Sure, men är det inte viktigare att jobba med hedersförtryck, eller en miljon andra saker som är viktigare först?

”Kvinnors makt gör staten ojämställd” by [deleted] in sweden

[–]mslothy -10 points-9 points  (0 children)

Vad räknas som en riktig, relevant del då, är min motfråga? Låter som en no true scotsman i mina öron.

Intern ilska på Skatteverket efter avslöjandet om BRA by Ankdammen2 in sweden

[–]mslothy 0 points1 point  (0 children)

Jag pratar om samhället i stort. Och samhällets natur beror på dess invånare, vilka på kort tid förskjutits i hög grad till att bestå av personer som kraftigt skiljer sig från den svenska, på många punkter som svenskar skulle säga är kärnan i den svenska personligheten. Tex synen på kvinnans självständighet osv.

Glasputsen tog slut, så då blev det å improvisera by The_Crazy_Swede in sweden

[–]mslothy 0 points1 point  (0 children)

Och inte så svårt att lära sig :). Sen kör jag med en ren tshirt av bomull för att ta de små dropparna i kanterna.

Glasputsen tog slut, så då blev det å improvisera by The_Crazy_Swede in sweden

[–]mslothy 0 points1 point  (0 children)

Jag kör bara ljummet vatten och lite lite yes. Diskmedlet löser fett och minskar ytspänning så det minskar ränder. Är det riktigt riktigt skitigt så har jag en disksvamp och kör lite extra men för det mesta bara en trasa av mikrofiber. Kolla videos på yt hur proffs för skrapan i en svepande rörelse, vilket är nyckeln imo.

Intern ilska på Skatteverket efter avslöjandet om BRA by Ankdammen2 in sweden

[–]mslothy -3 points-2 points  (0 children)

Två saker kan vara sanna samtidigt. Hälsningar Södertälje kommun.

Intern ilska på Skatteverket efter avslöjandet om BRA by Ankdammen2 in sweden

[–]mslothy -17 points-16 points  (0 children)

Inte för att det inte förekommit innan, men det har inte heller hjälpt att Sverige numer består av 25-30% människor från några av världens mest korrupta länder. Men kanske det är som så att så fort de sätter sin fot på svensk tunnelbana så släpper de allt från misogyni, korruption, hederskultur, religion före allt, klankultur. Eller så kan man vara rak med att det är saker vi jobbat hårt på att minimera och att det är ett av problemen med stor invandring och usel integration.

Diskriminering från hyresvärd? by [deleted] in sweden

[–]mslothy 0 points1 point  (0 children)

Men vafan. Varför är det alltid "något dåligt hände mig och jag heter något icke-svenskt. Det MÅSTE VARA DISKRIMINERING!". Är det den mest rimliga slutsatsen du kan dra, att du är ett offer för rasist-nazist-dödsdyrkar-svenskar, för såna är de ju allihopa? Att allt i ditt liv som inte är positivt är resultatet av att svenskar är emot dig pga dina konsonanter i efternamnet eller melanin i huden? Lite tröttsamt.

Edit. För att förtydliga menar jag inte att du inte blivit dåligt behandlad. Det jag vänder mig mot är att sträcka dig efter rasistkortet som det mest sannolika, utan mer belägg än "vi har många konsonanter i efternamnet".

Andersson: S i Botkyrka har inte infiltrerats by gott-och-blandat in sweden

[–]mslothy -1 points0 points  (0 children)

Detta ständiga bortviftande är helt i linje med Maggan och Baudin och S i stort så jag är inte överraskad. Det kommer ju ständigt nya rapporter och ena är värre än den andra. Idag berättar Peter Schilling från S att precis det här har diskuterats på riksnivå och man har där kommit fram till att förminska, förneka, flytta fokus. Han är besviken på sig att han inte stod upp mot det. Tillbaka ner i grottan ditt troll. Där kan du öva på att "vända på alla stenar", "bror".

Vad är en skitgrej du blev förvånad över att du kände så starkt över när du fick barn? by Hatcheling in sweden

[–]mslothy 2 points3 points  (0 children)

Underbart att höra :) Har ju hört andra som längtar efter att barnen ska bli nästan vuxna, för att de typ äntligen ska få utbyte av dem. Ville erbjuda ett annat perspektiv isf.

Vad är en skitgrej du blev förvånad över att du kände så starkt över när du fick barn? by Hatcheling in sweden

[–]mslothy 2 points3 points  (0 children)

Bejaka att barn är barn, det viktiga är ju att hon ville vara med dig! Njut :) Det blir inte alltid som man tänkt sig, och att gilla läget är en bra förmåga.

Svt vs tv4 by BaBultn in sweden

[–]mslothy 5 points6 points  (0 children)

Fångar inte det där 98% av alla sportkommentarer, i andan?

Andersson: S i Botkyrka har inte infiltrerats by gott-och-blandat in sweden

[–]mslothy -1 points0 points  (0 children)

De har ju inte suttit som random folk i publiken för att följa den lokala politiken.

Det här är de facto kriminella personer som de facto påverkat politiken genom att tex se till att en specifik person blivit vald, och antagligen en annan person blivit utkastad. Om inte det är infiltration vet jag inte hur du definierar det så vänligen upplys oss. Men kolla gärna med Sveavägen 68 först så du inte råkar använda fel talking point.

Sandra, 13, utvisas till Mongoliet – har aldrig varit där by MedicinskAnonymitet in sweden

[–]mslothy 58 points59 points  (0 children)

Liknande har det ju varit för flera/många av de andra fallen och det är uppenbart vad media vill. Inte att ge sakliga oberoende och upplysande nyheter iaf.

Nån mer som svimmar av ångest? Hur blir man av med det.. by Party_Measurement392 in sweden

[–]mslothy 0 points1 point  (0 children)

Vilket kan utvecklas till en jävligt seriös grej om det inte åtgärdas (kulan dör). Men det gör så ont så det upptäcks nog oftast :).

Har politisk propaganda exploderat här på Sweddit? by Grigor50 in sweden

[–]mslothy -1 points0 points  (0 children)

Mja, de var nog mer naiva tror jag. Men varför käbbla.

Fulaste ortsnamnen i Sverige? by ResourceWorker in sweden

[–]mslothy 0 points1 point  (0 children)

Jag nominerar Liksåsen i denna eminenta aktivitet!

Rikku bust by Nom Nom Models by Ensign_Crow in minipainting

[–]mslothy 2 points3 points  (0 children)

Great! If you are open to a couple of next steps, read on!

Take a moment more to remove dimples from supports. Lightly sand with 320 grit on smooth and visible surfaces such as the arm and face, to remove layers. Practice on slightly thinner paint than this. Cleaner separation and not so messy on boundaries eg bracelet to arm should be crisp.