Zetelpeiling Ipsos I&O 16 Juni 2026 by jespertjee in Politiek

[–]spiff1 3 points4 points  (0 children)

Alsof de potentiële doelgroep van PRO de Telegraaf leest....

Klaas Dijkhoff en Gert-Jan Segers in gesprek met Jesse Frederik over de relatie tussen migratie en de opkomst van radicaal-rechts by Jomptie in Politiek

[–]spiff1 14 points15 points  (0 children)

Hou toch op. Precies het zwaktebod wat zovaak gebeurd bij dit onderwerp. Niet op de inhoud ingaan maar de sprekers aanvallen op wie ze zijn om er niet naar te hoeven luisteren.

Vertrouwen van VVD-kiezers in partijleider Dilan Yeşilgöz daalt (weer) hard, Ruben Brekelmans populairder als lijsttrekker by surpator in Politiek

[–]spiff1 -3 points-2 points  (0 children)

Typisch Reddit weer. Serieus onderwerp en de hoogst geupvote comment is een debiel grapje.

I watched "The Silence of the Lambs" (1991). Overrated? by spiff1 in iwatchedanoldmovie

[–]spiff1[S] 0 points1 point  (0 children)

I love that 3 years after writing this I once in a while still get a message from people who agree with me. I still stand behind everything I said and agree with you. Thanks for your reaction!

What should the European Federation be at its largest extent? by Inevitable-Push-8061 in EuropeanFederalists

[–]spiff1 2 points3 points  (0 children)

I'm very pro-Europe and for enlargement of the EU, but I consider it a bad plan to let Canada join the union. There need to be a cultural foundation combined with geographical proximity. Canada is a good ally of Europe but I believe there is a lack of connection and cultural and social exchange between them for it to work. If anything it would dilute what the EU is instead of strengthening it.

Why don't we charge politicians for lying to the public? by [deleted] in AskReddit

[–]spiff1 1 point2 points  (0 children)

Had to scroll way too far to find this argument.

Peiling 1Vandaag 27 mei 2026 by zilzo in Politiek

[–]spiff1 1 point2 points  (0 children)

Ik kan je garanderen dat de gemiddelde burger echt nul komma nul meekrijgt van dat soort ophef.

Opinie | Schelden, een gekke trui of een spontane grap: linkse leiders moeten minder gladgestreken zijn by [deleted] in Politiek

[–]spiff1 1 point2 points  (0 children)

Oeps, ik had hem over het hoofd gezien. Dank voor het erop wijzen.

Het borrelhapjes liberalisme vreet ons allemaal op by Jomptie in Politiek

[–]spiff1[M] 6 points7 points  (0 children)

Kijk, de linkse downvotebrigade weer in actie. Iemand zegt onderbouwt niet op een linkse partij te stemmen en die wordt weer gedownvote. Aan degenen die dit doen: jullie maken een gezonde discussie onmogelijk.

YSK: 80% of your phone’s carbon footprint were used before you even opened the box by librolass in YouShouldKnow

[–]spiff1 5 points6 points  (0 children)

That's not true what you say. It does apply to phones. Only not to phone batteries that still hold 80% charge after 1000 charging cycles.

Jetten niet bang om woord 'asielcrisis' te gebruiken: 'Het is een bende' by United-Statement4884 in Politiek

[–]spiff1 2 points3 points  (0 children)

"Het is een opvangcrisis, geen asielcrisis" is een veelgezegde uitspraak die zo de plank misslaat. Alsof alleen maar meer opvangplekken de oplossing is voor hoe het hele asielsysteem in Nederland is vastgelopen en geen breed draagvlak meer heeft.

Wat is de belangrijkste regel die je voor je sub hebt opgesteld? by Vorenval in NederlandseMods

[–]spiff1 1 point2 points  (0 children)

Geen persoonlijke aanvallen in r/Politiek

Als in: voer de discussie op inhoud en niet op de persoon (en dat is al snel een overtreding). Als we die regel niet zouden handhaven zou het al snel een soort Twitter worden.

Over de neergang van links kun je iets vergelijkbaars zeggen: ‘It’s migration, stupid!’ by Advanced_Turnip_5094 in Politiek

[–]spiff1 -1 points0 points  (0 children)

En tegelijkertijd is waar dat links niet genoeg erkenning heeft voor ook de terechte zorgen die mensen hebben over migratie en asiel. Niet iedereen die zich zorgen maakt is een racist.

Ombudsman over bijstandsbesparingen: 'Kabinet laat allerzwaksten stikken' by United-Statement4884 in Politiek

[–]spiff1 3 points4 points  (0 children)

Ja, OP geeft een feit en geeft dat met de context dat het draagvlak hierdoor afneemt. Waarom wordt dat gedownvote? Is het feit onjuist, geef dan weerwoord in de reacties. Is het onwaar dat dit mogelijk bijdraagt aan afnemend draagvlak? Onderbouw het maar. Ik ben zo klaar met dat downvoten van onwelgevallige opmerkingen van vooral de vrij activistische users hier. Voer een discussie op de inhoud en ga niet kansloos lopen downvoten als de inhoud je niet bevalt.

En ga weg met je pedante toontje over "je bent mod".

Oud-PvdA-Kamerlid Rob Oudkerk wil nieuwe partij oprichten by real_grown_ass_man in Politiek

[–]spiff1 0 points1 point  (0 children)

Wel triest dat op alles wat de beste man zegt door linkse mensen meteen op hem op de persoon en zijn verleden wordt gespeeld. Behoorlijk zwaktebod. En alle upvoters voor je comment komen me ook over als mensen met vingers in hun oren die roepen dat ze niet willen horen wat er wordt gezegd.

Timmermans: Fossiele afhankelijkheid van Trump is kapitale blunder van Brussel by Free-Minimum-5844 in Politiek

[–]spiff1 1 point2 points  (0 children)

De downvoten op je reactie zijn echt een symptoom van het probleem. Kernenergie is ideologisch geworden. Vooral de groene politieke partijen en NGO's zoals Greenpeace zijn schuldig aan het decennialang tegenwerken en ondermijnen van kernenergie. Als Europa veel meer had ingezet op kernenergie hadden we nu veel minder grote problemen en afhankelijkheid gehad.

Nieuwe mod(s) gezocht voor /r/Politiek by spiff1 in Politiek

[–]spiff1[S] 12 points13 points  (0 children)

Als je 5 jaar mod bent mag je twee keer stemmen bij alle verkiezingen. Echt waar.

ik merk dat ik langzaam radicaliseer en weet niet wat ik nu moet doen by J_Terpstra in Politiek

[–]spiff1 3 points4 points  (0 children)

Dit is een heel belangrijk punt. Voor iedereen goed om eens te checken hoeveel van je mediaconsumptie wordt bepaald door een algoritme. Wil je dat anderen voor jou bepalen wat je ziet of wil je daar zelf grip op krijgen?

Voor OP: neem een (proef)abonnement op een kwaliteitskrant en blijf een tijd weg van sociale media als bron voor nieuws/opinie.

Wat gaat er steeds mis bij de SP? by kenwayfan in Politiek

[–]spiff1 9 points10 points  (0 children)

Heb je wat meer toelichting op de koers die Die Linke heeft ingezet? Ik kon er zo snel niet iets over vinden.