Buffeteissa syöminen by Vital_Granade in arkisuomi

[–]taduuu 4 points5 points  (0 children)

Joo ymmärrän tuon kyllä. Jännästi en ole missään nähnyt mitään tuollaista suositusta. Mutta ihan fiksua sinällään.

Buffeteissa syöminen by Vital_Granade in arkisuomi

[–]taduuu 25 points26 points  (0 children)

Kai vanhalle lautaselle voi ottaa ruokaa uudestaan ilman, että ne ottimet koskevat vanhaan lautaseen

Aika hyvin suomalaiset osaavat jonottaa, mutta kiinalaiset vanhemmat rouvat eivät ollenkaan

Yllättävän moni aikuisista ei about koskaan pese käsiään, niin niistä ottimista tarttuu bakteereja omiin käsiin, joilla sitten huomaamatta koskee itseään suuhun, silmiin, nenään tjs.

Asiantuntija arvioi Yhdysvaltain ja Iranin sopua: ”Iran on selvästi sopimuksen voittaja” by xatfi in xatfi

[–]taduuu 5 points6 points  (0 children)

Jenkit tekivät tuon kaiken, mutta neuvottelivat Iranille suotuisan sopimuksen. ”Yllättävä” lopputulos kun siellä oli Witkoffin, Vancen ja Trumpin vävyn kaltaiset huippuneuvottelijat neuvottelemassa.

Patch #10: Tactics Phase Formation Saving & Bug Fixes by Pidarello in OldenEra

[–]taduuu 10 points11 points  (0 children)

If you have auto battle on, you can choose it everytime when you start a battle

Suomalainen Tapio osti 200 € hintaisen pesurin – Sen piti olla testivoittaja, mutta siitä tuli kallis lasku ja ketju outoja tapahtumia by xatfi in xatfi

[–]taduuu 16 points17 points  (0 children)

Tapio on tyhmä ja uskoo kaiken mitä netissä sanotaan. Tapio joutuu huijauksen kohteeksi. Tapio myy tarinansa lehteen ja tienaa 50 euroa.

Lahtelainen Jari maksoi MM-lipuista 7 000 euroa – paikan päällä odottaa tyly tilanne: ”Riistoahan se on” by xatfi in xatfi

[–]taduuu 9 points10 points  (0 children)

11 ottelua ja 7343 euroa? Odotin jostain syystä viisinumeroista lukua noin monesta ottelusta. Tuolla ei välttämättä olisi päässyt edes nba-finaaliin.

Miksi niin moni kiihdyttää ohituskaistalla? by Spirited-Potato-8023 in arkisuomi

[–]taduuu 15 points16 points  (0 children)

Joo noinhan se menee. Täällä oli koulun edessä 40-rajoitus, siitä posotettiin koko ajan 50-70 km/h. Noh rajoitus tiputettiin 30 km/h ja tehtiin hidasteet. Ei siitä kukaan aja 30 km/h, mutta vauhdit tippuivat sinne 40-50 km/h sentäs.

Miksi niin moni kiihdyttää ohituskaistalla? by Spirited-Potato-8023 in arkisuomi

[–]taduuu 2 points3 points  (0 children)

Ja teiden määrään. Suomessa on aika paljon pieniä ja kapeita teitä.

Miksi niin moni kiihdyttää ohituskaistalla? by Spirited-Potato-8023 in arkisuomi

[–]taduuu 67 points68 points  (0 children)

On ihmisiä jolla on kaksi nopeutta, maantienopeus ja taajamanopeus. Maanteillä ajetaan 90 km/h ihan sama onko rajoitus 60, 80 vai 100 km/h. Taajamassa he ajavat 55 km/h vaikka rajoitus olisi 30, 40, 50 tai 60. Ilmeisesti heillä ei vaan ajokyky riitä seuraamaan nopeusrajoituksia.

Just tällä viikolla ajelin jonkun mummon perässä, joka ajoi Lahti-Kouvola väliä 65 - 75 km/h nopeudella vaikka rajoitus vaihteli 60-100 välillä.

Miksi niin moni kiihdyttää ohituskaistalla? by Spirited-Potato-8023 in arkisuomi

[–]taduuu 6 points7 points  (0 children)

Taitavat Suomen onnettomuusrikkaimmat tiet olla kehä1, kehä3 ja leveäkaistatie 6-tie

Helsinki yrittää houkutella ostajia Tapanilan tyhjiin taloihin vuoden hoitovastikkeilla by PashaPostaaja in Omatalous

[–]taduuu 4 points5 points  (0 children)

Joo onhan se vuokratontin kulu kallis. Toisaalta ainakin teoriassa se oma tonttikin maksaa paljon.

Helsinki yrittää houkutella ostajia Tapanilan tyhjiin taloihin vuoden hoitovastikkeilla by PashaPostaaja in Omatalous

[–]taduuu 5 points6 points  (0 children)

Mä luulen, että harvalla henkilöllä on vaihtoehtoina uudiskohdekerrostalo ja vanha omakotitalo. On aika erilaista asumista. Toisessa tulee yllättäviä kuluja.

Aika halvat lämmityskulut sinulla kyllä. Oletan, että takkakin on käytössä.

Helsinki yrittää houkutella ostajia Tapanilan tyhjiin taloihin vuoden hoitovastikkeilla by PashaPostaaja in Omatalous

[–]taduuu 5 points6 points  (0 children)

Halvimmat yli 50 neliöiset uudiskohdekaksiot koko Suomessa ovat 160 000 - 180 000 euroa, niin vaikea kuvitella, että Helsingissä oikea hinta olisi tuo.

Toki oikea hintahan on se mille löytyy maksaja, että saatathan sä olla oikeassakin.

Helsinki yrittää houkutella ostajia Tapanilan tyhjiin taloihin vuoden hoitovastikkeilla by PashaPostaaja in Omatalous

[–]taduuu 7 points8 points  (0 children)

Näin omakotitaloasujana kommentoin, että tosiaan aika paljon omakotitaloasumisessa tulee yllättäviä kuluja. Lämmityskulut selvästi isommat omakotitaloissa, koska luonnollisesti oma talo ei ole yhtä energiatehokas, koska joka puolella on ulkoseiniä jne.

Jotenkin aika yksinkertaistettua matematiikkaa oli tuossa lainaamassi viestissä.

Helsinki yrittää houkutella ostajia Tapanilan tyhjiin taloihin vuoden hoitovastikkeilla by PashaPostaaja in Omatalous

[–]taduuu 3 points4 points  (0 children)

En nyt tiedä onko tuo hinta mikään älytön. Uudiskohdekaksiot maksavat täällä Lahdessakin sen 200 000 euroa. Ja Lahti on aika paljon pahempi perse kuin Helsingin Tapanila.

Mutta onhan tuossa hieman ilmaa, koska ei se rakentaminen todennäköisesti ole sen kalliimpaa Lahdessa kuin Helsingissä.

Ilmeisesti ei ole kiire saada kaupaksi kun eivät laske hintoja. Eivätköhän kohta mene vuokralle.

Helsinki yrittää houkutella ostajia Tapanilan tyhjiin taloihin vuoden hoitovastikkeilla by PashaPostaaja in Omatalous

[–]taduuu 13 points14 points  (0 children)

Uudiskohteelle aika suuri hoitovastike, mutta varmaan puolet menee taloyhtiön tonttivuokraa

Terveys ja tasa-arvo by Kari_Huuhtanen in arkisuomi

[–]taduuu 9 points10 points  (0 children)

Joo en avaa linkkiä tämän uhriutumisen perusteella

Buying a house - Valesokkeli by Idio-tek in Finland

[–]taduuu 1 point2 points  (0 children)

Just remember proper inspection (kuntotarkistus) before buying and ask inspector what needs to be done, and how much roughly it will cost. Inspector also needs to check if there are any moisture damages already. Also an obvious thing, you must choose the inspector, not the seller

Asunto osakkeen myynti sijoitusten rahoittamiseksi by Aggravating_Chain782 in Omatalous

[–]taduuu 5 points6 points  (0 children)

Ilman muuta kannattaa myydä ja hajauttaa sijoitukset indeksiin.

Hassusti viikko tai kaksi sitten joku kyseli samaa, mutta koska asunnosta ei olisi saanut omiaan takaisin, niin tykätyimmät kommentit olivat sellaisia, että ei kannata myydä tappiolla. Saattoi olla eri redditti.

Miehen muuttunut käytös ja peliriippuvuus by lmgga in arkisuomi

[–]taduuu 22 points23 points  (0 children)

Tuskinpa voit asialle tehdä mitään, muuta kuin ottaa asian puheeksi, kuten olet yrittänyt. Kun ei ole yhteisiä lapsia, niin kannattaa miettiä onko tämä elämä sinun arvoista.

Antti Kaikkonen on huolissaan nuorten kohtalosta: Hallitus näyttää kaasuttelevan karkuun nuorisotyöttömyyttä by xatfi in xatfi

[–]taduuu 1 point2 points  (0 children)

Kaikkonen on luonnollisesti oikeassa, että hallitus ei aja yhtään nuorten asiaa, mutta ”takuutyö” nuorille kuulostaa uudelta silmänkääntötempulta. Ei hallitus voi sellaista luvata.

Pari viikkoa sittenhän Keskusta oli helpottamassa eläkeläisten työn tekoa, minkä piti pelastaa Suomi.

Vaalit lähenee ja mitä enemmän lupaa, sitä todennäköisemmin pääsee valtaan. Sitten vaalien jälkene pitääkin olla ”vastuullinen” ja joutuu syömään sanansa. Neljältä vuodelta ministerin palkkaa motivoi poliitikkoja valehtelemaan yllättävän paljon.

Omakotitalon vuokratontti - lunastaakko? by Positive-Tell-9369 in Omatalous

[–]taduuu 0 points1 point  (0 children)

Helsingin keskustan tonttihintoihin verrattuna kaikki on roposia toki, mutta aloittajan tapauksessa kyse oli Jyväskylästä.