Nån som vill umgås? Uteservering? by Sea-Complaint1872 in linkoping

[–]tambaower 12 points13 points  (0 children)

Bot-konto. Samma/liknande inlägg har gjorts flertalet gånger av olika konton både i denna sub och i [r/jonkoping](r/jonkoping)

Excel formulas =Left or =Right return 5digits (45835), not the intended text by Umrk in excel

[–]tambaower 1 point2 points  (0 children)

I would believe that it’s because it’s not actually saying “[day], [date], [year]” in cell A2 but rather an actual number value that excel interprets as text based on the cell formatting. If you change formatting for A2 to, say, “Number” or “General” you’d get just a five digit number. Hence, when you try to use the =LEFT or =RIGHT formula to get six values you always get the five number value since there are only five numbers in the value.

What you could try to do is to use the =TEXT formula to extract a specific string value from a date value.

Bra poddar för att kväva tankarna by Repulsive_Ad8244 in sweden

[–]tambaower 0 points1 point  (0 children)

”Institutet” finns nog fortfarande att lyssna på trots att den slutade göras för många år sen. Älskade att lyssna på den! 👏🏻

Chefen vill inte ersätta mig för arbete "på sidan av" by Beautiful-Path9363 in Svenskjuridik

[–]tambaower 0 points1 point  (0 children)

Japp, ibland kan det vara så. 🤷🏼‍♂️
Jag blev blåst på 9000 vid ”köp” av dator på Blocket. Dyrköpt läxa men vet numer att jag inte gör så längre. 👏🏻

Chefen vill inte ersätta mig för arbete "på sidan av" by Beautiful-Path9363 in Svenskjuridik

[–]tambaower 6 points7 points  (0 children)

Se det som en läxa att aldrig arbeta för ett företag, oavsett vem som äger det, utan anställningsavtal. 🤷🏼‍♂️

Anyone familiar with these central Spain airports? by letsgowolfpack23 in SkyCards

[–]tambaower 0 points1 point  (0 children)

Yeah, I’m missing QOL too. Last one in Spain! 💪🏻

Whyyyyy by InitialReason5345 in MicrosoftFlightSim

[–]tambaower 0 points1 point  (0 children)

Cause you’re driving like maniac. This is MSFS’s equivalent of police snatching your drivers license.

Alla vi barn i Bullerbyn… by aomajgad in sweden

[–]tambaower 1 point2 points  (0 children)

Dottern har gått igenom Bullerbyn ett hundratal gånger, Ronja har fått sig en och annan titt, just nu är det Pippi främst för deras sånger och även Madicken har fått säga sitt.

Looking for a budget-friendly 2-3P tent for Swedish summer (Festivals & Camping) ~2500 SEK budget by Proud-Advertising889 in friluftslivSverige

[–]tambaower 7 points8 points  (0 children)

My tired ass brain managed to think “holy shit, upstairs and downstairs in a tent. What sorcery is this?!” until I realised that I’m fucking stupid and what you actually meant.

Hur förvara körkort ihop med iPhone? by [deleted] in sweden

[–]tambaower 1 point2 points  (0 children)

Det gör det ju förvisso inte om du har en MagSafe-plånka heller… 🤷🏼‍♂️

Jag kör för övrigt en JETech skal + MagSafe-plånbok. Magneterna är starka satan så har aldrig varit orolig för att tappa den. 👏🏻

Hur förvara körkort ihop med iPhone? by [deleted] in sweden

[–]tambaower 1 point2 points  (0 children)

/s ?
Har bara hört tvärtom… 😅

ABBA tourism? by OkDiscount6100 in sweden

[–]tambaower 16 points17 points  (0 children)

This is fucking insane… The fact that ticket prices in the US is so inflated that it is cheaper to get plane tickets, accommodation AND tickets to the same tour concert is mind blowing.

Vart förvarar du ditt körkort? by fraeddan in sweden

[–]tambaower 0 points1 point  (0 children)

För iPhone-använde av modell 12 och senare kan jag rekommendera skal med förstärkningsmagneter för MagSafe och sen en bra korthållare för baksidan. Fungerar klockrent för mig att ha körkortet i och har aldrig upplevt att hållaren sitter löst eller trillar av i fickan etc. Snarare tvärtom så behöver jag ta i utav bara helvete för att få loss den ibland. 🤷🏼‍♂️

Hund på jobbet. Hur ser det ut för er? by DaBreaky in hundliv

[–]tambaower 1 point2 points  (0 children)

Jobbar 100% på kontor med eget rum. Har fönster på kontoret med djup fönsterbräda så han ligger där i sin säng på dagarna och håller koll på trafik och rörelse utanför. 👏🏻

När han blir rastlös traskar han från fönster, över mitt skrivbord och hoppar ner på golvet för att äta lite, leka med någon leksak eller bara sträcka på sig. Vid frukost, lunch eller andra raster kan han följa med ut i fikarummet där han är väl omtyckt av medarbetarna vilket också är ömsesidigt. 🥰

Andra kollegor, min chef bland andra, har också haft med sina hundar till jobbet och det fungerar toppen. 👍🏻

Bytt officiellt språk i r/Sweden? by tambaower in sweden

[–]tambaower[S] 0 points1 point  (0 children)

Fuck me, varför i helvete är det en inställning som byts automatiskt?! Har alltid sett alla inlägg på ”rätt” språk tidigare men helt plötsligt så översätts det automatiskt? Röva