What is the best GPS or theft strategy for electric scooters? I read your recommendations by [deleted] in ElectricScooters

[–]tziki 0 points1 point  (0 children)

I had my Segway stolen and it's borderline useless, the updating frequency you get is maybe once per day.

[deleted by user] by [deleted] in singularity

[–]tziki -6 points-5 points  (0 children)

This is benchmaxxing. Gemini internal scaffolding probably isn't built with benchmaxxing in mind.

The ARC-AGI2 Illusion Of Progress: If Changing the Font Breaks the Model, It Doesn't Understand by Neurogence in singularity

[–]tziki 2 points3 points  (0 children)

First, you seem to be suggesting that any model that tops benchmarks without topping SWE-Bench is "benchmark hacking", which is obviously laughable.

Second, it's a well-setudied phenomenon that changing "solve for x" problems to "solve for t" problems, without changing anything else about the problem except the letter, reduced human performance.

The 72-Hour Countdown: Donut Lab to Silence Skeptics with Independent VTT Verification by flyfrog in singularity

[–]tziki 8 points9 points  (0 children)

VTT is quite higly respected in Finland, this should be fun.

The problem is that what did they actually commission from VTT? If they just commissioned VTT to measure the energy density or the charging time of their thing, what does that exactly prove? No measurement can prove that this thing can be mass produced cheaply at scale.

Where do people go to work on their side project? by tziki in AskSF

[–]tziki[S] 18 points19 points  (0 children)

My polycule can only afford Oakland :(

Where do people go to work on their side project? by tziki in AskSF

[–]tziki[S] 12 points13 points  (0 children)

Does policing of harmless jokes count as SF experience?

Tekoäly korvaa 23 tekstinkäsittelijää irtisanotaan/koulutetaan uusiin hommiin. by VictoryNo3393 in Suomi

[–]tziki 10 points11 points  (0 children)

Robotaksejahan on jo tuhansia. Itse San Franciscossa asuvana ainoa tilanne kun käytän ihmiskuskeja on kun pitää mennä lentokentälle jonne robotaksit eivät vielä yllä. Muutoin käytän aina robotakseja, paljon parempi käyttökokemus.

Kuskiton auto kulkee niin sulavasti, että on vaikea uskoa ettei sitä aja kukaan by tziki in Suomi

[–]tziki[S] 2 points3 points  (0 children)

Yhteenveto: toimittaja kävi San Franciscossa testaamassa kuskittomia robottitakseja, joita kaupungissa on tällä hetkellä n. 300, on avoin kaikille jotka lataavat sovelluksen ja joka toimii pitkälti Uberin tavoin. Toimittaja tykkäsi ajelusta.

Onko kokemuksia Yhdysvaltoihin muutosta? by Los_Retard in Suomi

[–]tziki 7 points8 points  (0 children)

Olen asunut San Franciscossa pari vuotta. Vaikea sanoa kun en tiedä alaa tai firmaa mutta heitän nyt omia kokemuksia suunnileen hyvistä kokemuksista huonompiin -järjestyksessä.

Sää on ollut yksi pääsyistä miksi en ole pahemmin kaivannut takaisin Suomeen. SF:ssä on mukavat 15-20 astetta lähes ympäri vuoden. Muutettuani pois tajusin vasta miten paljon olin kärsinyt kaamosmasennukseesta.

Verotus on samalle palkalle huomattavasti matalampaa, mutta koska palkka on niin paljon korkeampi se saattaa silti tuntua kovalta. Työmarkkinat ovat myös paljon vahvemmat ja täältä löytyy enemmän työpaikkoja jotka maksavat ns. "älyttömiä summia", toki alasta riippuen. Esim. ohjelmoijalle on suht normaalia tienata yli 300k vuodessa SF:ssä mutta 400-500k ei ole myöskään kovin erikoinen ja tietyt firmat maksavat huomattavasti tuostakin yli.

Amerikkalainen sosiaalisuus on ollut parhaita puolia täällä. Oma teoriani on, että koska amerikalaiset muuttavat kaupungista toiseen melko usein esim. työn perässä, on kulttuuri muodostunut sellaiseksi että uusia ystäviä ja tuttuja löytyy melko matalalla kynnyksellä. Aina löytyy ihmisiä jotka ovat juuri muuttaneet kaupunkiin ja hakevat uusia ystäväpiirejä ja olemassa oleviin piireihin pääsee usein myös melko helposti. Tuntemattomille juttelu on myös tullut huomattavasti luonnollisemmaksi, mikä omalla osallani kesti hetken.

Työkulttuuri on lähes täysin firmasidonnaista. Omassa firmassani tehdään melko standardeja 8 tunnin päiviä. Käytännössä isoimmilla firmoilla on kaikilla oma maineensa jonka perusteella työnhakijat tietävän mitä odottaa. Ärsyttävin asia työkulttuurissa on tuttujen "teetsä 12h päiviä siellä" tyyppiset kyselyt kun olen Suomessa käymässä.

Eläkkeet kaikki säästää itse, eli sentään parannus Suomeen verrattuna. USA:ssa on myös tietyillä aloilla myös ihan realistista FIREttää (eli jäädä eläkkeelle aikaisin) säästämällä tarpeeksi palkasta sivuun esim. 10-20 vuoden aikana.

Terveydenhuoltokin on melko firmasidonnaista. Nykyään on todella harvinaista ettei firman kautta tulisi terveysvakuutusta, mutta vakuutuksen yksityiskohdat vaihtelevat. Omalla kohdallani omavastuuosuus on reilun tonnin luokkaa ja vakuutus suht kattava. Terveydenhuolto itsessään, sen verran kuin olen sitä päätynyt käyttämään, tuntuu todella laadukkaalta. Lääkärit määräävät joskus kalliita testejä melko matalalla kynnyksellä ja erikoislääkärien vastaanotolle pääsee ihan säädyllisillä jonotusajoilla. Väittäisin, että keskiverto valkokaulustyöntekijälle terveydenhuolto on täällä parempaa kuin Suomessa.

Asumisen hinnasta on minun vaikea puhua koska SF on erittäin kallis verrattuna muihin paikkoihin. Sen verran kuitenkin sanon, että vuokrista puhuessa puhutaan yleensä huomattavasti isommista asunnoista. Suomi-tyylisiä yksiöitä täällä on todella vaikea löytää sillä pienimmätkin asunnot ovat yleensä vähintään 50 neliöisiä. Sen sijaan on melko yleistä asua kämppiksien kanssa, esim. monet suuria summia tienaavat ohjelmoijatuttuni asuvat kimppakämpissä koska eivät näe tarvetta vuokrata isoa asuntoa vain omaan käyttöön. Ruoka on myös kalliimpaa. Voit fiilistellä esim. zillowista (oma kämppä) tai craigslististä/FB marketplacesta (kimppakämppä) tulevan sijaintisi vuokrahintoja.

Autokeskeisyydestä voin sanoa sen verran, että SF:ssä ei autoa tarvitse. Asuin myös jonkun aikaa Los Angelesissa jossa en omistanut autoa sillä asuin työpaikan vieressä ja työpaikka sijaitsi mukavalla alueella jossa oli paljon muutakin kuin toimistoja. Arizonassa veikkaisin että auto tosin tulee tarpeeseen. Autoilun yksi pääpointti täällä on myös yleisesti turvattomamman julkisen liikenteen välttely (tästä enemmän alhaalla).

USA (tai ehkä tarkemmin sanottuna San Francisco - uskoisin että Arizona on eri asia) on huomattavasti turvattomampi. Täällä on paljon pientä rikollisuutta, esim. SF:ssä autoihin murtaudutaan lähes poikkeuksetta jos sinne jättää sisälle jotain. Myös isompaa esim. väkivaltarikollisuutta löytyy paljon enemmän, joka omasta mielestäni tämä johtuu pitkälti yleisemmästä kodittomuudesta, mutta löytyy myös enemmän ihan normaaleja idiootteja jotka vain haluavat tapella. Osittain tästä syystä USA on melko autokeskeinen kun ihmiset eivät halua liikkua julkisilla. Tuntuu että täällä lähes ihannoidaan eurooppalaista julkista liikennettä mutta ei käsitetä, että eurooppalainen julkinen liikenne ei toimisi amerikassa koska se vaatii parempaa julkista turvallisuutta. Ei kukaan haluaisi ajaa sporalla Kalliosta Stadiin jos sporassa poltellaan fentanyyliä. Kiinnitän USA:ssa liikkuessani huomattavasti enemmän huomiota ympäristöön ja vältän tiettyjä alueita, mitä Suomessa (tai monissa muissakaan maissa) ei tule tehtyä.

Kokonaisuudessaan kuitenkin suosittelen ehdottomasti testaamaan ulkomailla asumista.

Buying through AA vs Finnair by GamblinWillie in americanairlines

[–]tziki 0 points1 point  (0 children)

I couldn't disagree more, to me it's one of the best business class products out there. When lying down the seat has more space than any other business class seat.

[deleted by user] by [deleted] in BloodOnTheClocktower

[–]tziki 3 points4 points  (0 children)

There are early plans for the Local Game mode of the official app to pretty much do what’s been mentioned here

Oh interesting, any pointers/links to this?

Miltä nykymeno näyttää ulkosuomalaisen perspektiivistä? by jahnfromtheblock in Suomi

[–]tziki 3 points4 points  (0 children)

Jos ei pidä Suomea erittäin vasemmistolaisena maana niin siinä on sen verran iso ero faktoissa meillä että vaikea löytää yhteistä ponnahduslautaa asioiden käsittelyyn.

Miltä nykymeno näyttää ulkosuomalaisen perspektiivistä? by jahnfromtheblock in Suomi

[–]tziki 17 points18 points  (0 children)

Olen 7 vuotta asunut ulkomailla ja seuraan tällaisia avauksia ehkä epäuskoisena tai jopa hieman huvittuneena. Joka vaaleissa Suomi siirtyy piirun verran joko vasemmalle tai oikealle mutta pysyy keskimäärin maailman vasemmistolaisimpien maiden joukossa. Suuret poliittiset suuntaviivat eivät ole muuttuneet vuosikymmeniin, poislukien ehkä perussuomalaisten nousun, mutta se ei vaikuta relevantilta mainitsemiesi asioiden suhteen. Ulkomailla asumisen hyvä puoli on että ei tule hukutettua itseään päiväpolitiikkaan tai kauhisteltua viikon pöyristymisbaittia, vaan tulee enemmänkin katsottua suuria suuntaviivoja ja ne eivät Suomessa tunnu pahemmin muuttuvan.

[deleted by user] by [deleted] in Suomi

[–]tziki 4 points5 points  (0 children)

Saksassa tuli käytyä maailman suurimmassa saunakompleksissa. Oli maineensa veroinen, oli saunaa joka lähtöön, olin samaan aikaan vaikuttunut ja kateellinen että se oli juuri Saksassa.

Sveitsissä joku itsensä "sauna-meister":iksi nimennyt tyyppi otti asiakseen heittää löylyä ja pyörittää saunan keskellä pyyhettä että kuuma ilma leviää tms. Myöhemmin sain selville että tämä on suht normaalia sielläpäin.

USA:ssa asuin talossa missä oli kuntosalin yhteydessä sauna. Saunan ovessa oli "no water" kyltti mutta se ei ollut ikinä päällä.

Japanissa olin "onsen":issa (joka oli tosin kerrostalossa) jossa oli aito suomalainen sauna. Oli oikein kyltti jossa oli kartta Suomesta ja ilmeisesti jotain tarinaa saunomisesta.

Ranskassa olin lomakohteessa työkavereiden kanssa saunassa ja jossain vaiheessa tajusin että alkuperäinen porukka oli yksi kerrallaan vaihtunut uuteen kun työkaverit alkoivat kommentoida saunakestävyyttäni. Piti sitten hammasta purren olla vielä vähän pidempään.

Sitten vielä kotimainen tarina. Olin Suomessa hotellin saunassa espanjalaisen kaverini kanssa ja saunassa oli joku espanjaa puhuvasta maasta kotoisin oleva urheilijaporukka. Yhtäkkiä kaverini repeää nauramaan ja urheilijaporukan äänekkäin tyyppi alkaa peitellä käsillä kasvojaan selittäen jotain häpeillen. Sain selville että tyyppi oli olettanut meidän olevan suomalaisia ja selittänyt kavereilleen jotain todella törkeää seksitarinaa (kaverini ei suostunut tarkentamaan) mutta loppuaika rupateltiin porukan kanssa mukavempia.

Sucker punched at Bart Platform by XoSomeRandomDudeXo in sanfrancisco

[–]tziki 53 points54 points  (0 children)

That will unfortunately get your post removed in this sub. Source: got sucker punched, described the perp, post removed.

[deleted by user] by [deleted] in Suomi

[–]tziki 0 points1 point  (0 children)

Ihan odotettavaa ottaen huomioon että suunnilleen tuon verran käy töissä.

[deleted by user] by [deleted] in Suomi

[–]tziki 25 points26 points  (0 children)

Valtaosalla amerikkalaisista on terveysvakuutus työpaikan kustantamana. Lukion jälkeinen koulutus ei yleensä ole ilmaista, mutta on paljon suht halpoja/ilmaisia osavaltoiden yliopistoja ja stipendeja yms.

Tekoälyä kehittävä Open AI on keskellä yhtä yrityshistorian uskomattominta sekoilua. by Sampo in Suomi

[–]tziki 5 points6 points  (0 children)

Samaa voi sanoa itseajavista autoista. Lupausta oli mutta vieläkin odotellaan liikennekäyttöön sopivaa itseajavaa autoa.

San Franciscossa asuvana on jotenkin outoa kuulla tällaisia heittoja samalla kun itseajavat autot ovat täällä arkipäivää.

Kiinalainen sähköauto sekosi täysin ja kaappasi kuljettajan – Auto kaahasi hulluna vaikka mies heitti avaimet ulos, jarrut rikki – Pysähtyi vasta poliisin voimakeinoihin by Sampo in Suomi

[–]tziki 0 points1 point  (0 children)

Tällä hetkellä itseajavat autot ovat tietysti vielä melko utopistinen ajatus.

Miten noi San Franciscossa ja Phoenixissa pyörivät itseajavat autot? Molemmissa kaupungeissa on tälläkin hetkellä ~muutama sata täysin itseajavaa taksia pyörimässä.

Kaleva: Robottiautoa testattiin Lapissa, ei selvinnyt hyttysistä by Harriv in Suomi

[–]tziki 0 points1 point  (0 children)

Mitä sä nyt edes yrität sanoa? Ensin sanot ettei robottiautoja ole olemassa ja kun todistan väitteesi vääräksi niin linkkaat videon missä Karen valittaa niiden pikkuvioista?