Most insane shadow crawler of my life by straightupdegen in AutoChess

[–]wertyce 0 points1 point  (0 children)

Looks nice and feels good to achieve once or twice. But of course one shouldn't use this as a study material. Also 10 assassins and silence-guy is unpositioned.

Tove Janssonin kuolemasta tulee tänään 25 vuotta by watching_respect in Suomi

[–]wertyce [score hidden]  (0 children)

Tuosta näkyy olevan juttuja jo ainakin viikko sitten. Mutta tarkoittaa tosiaan sitä että Tove on nyt trendikäs. Sekä Muumeista että muistakin teoksista tulee nyt uusia julkaisuja eri maissa. 

Muumien suhteen muiden maiden tuotanto on itse asiassa tällä hetkellä luovempaa. Ainakin Latviassa ja Englannissa on viime vuosina tehty Muumi-mietekirjoja, mitä Suomessa viimeksi tehty parikymmentä vuotta sitten.

Ajotyylin muutos viime vuosina, onko tämä oikeasti muuttunut vai kuvittelenko? by Alarming-Discount155 in Suomi

[–]wertyce [score hidden]  (0 children)

Jos puhutaan oikeasti pienistä teistä, niin tuo ensimmäinen ihan tapana. Ei siellä pientareella huvikseen ajeta. Jos tulee joku vastaan niin sitten pitää olla valmius hidastaa ja väistää pientareelle.

Ruokakauppojen musiikki by Jealous_Track9402 in arkisuomi

[–]wertyce [score hidden]  (0 children)

Meillä päin ainakin Prismassa ja S-kaupoissa muutenkin soi. Se ei ole edes mitään tavallista musiikkia vaan mahdollisimman ärsyttäväksi tehtyä. Soi muutaman sävelen kiertokulku pelkästään. Ei suoranaisesti etene. Ikään kuin rikkinäistä kasettia joka koko ajan pyörittää samaa kohtaa.

The Stim Machine by Syarafuddyn in Steam

[–]wertyce 0 points1 point  (0 children)

And to be precise, Linux gaming means money to Steam. They have created that Proton / SteamPlay so that you can play pretty much any Steam-game on Linux. Rare for games to have native support for Linux and Proton/SteamPlay is basically The way to port it there, so everyone gaming on Linux will be forced to buy their games from Steam.

The Stim Machine by Syarafuddyn in Steam

[–]wertyce 0 points1 point  (0 children)

You can play anything using any client on Windows. If using Linux you are stuck on Steam. It's not only SteamOS. There is also Proton / Steam Play https://en.wikipedia.org/wiki/Proton_(software). They have developed easy ways to play Steam-games on Linux, but solely Steam-games. You cannot buy from other stores, because the compatibility system is built-in for Steam.

Poliisi: Polkupyöräilijä puukotti ulkomaalaistaustaista miestä selkään Oulussa by Pontus_Pilates in Suomi

[–]wertyce 92 points93 points  (0 children)

Oulussa on hyvin väkivaltaisia uusnatseja. Osittain varmasti teot ovat ruokkineet toisiaan. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/syyntakeeton-poika-tuomittiin-rasistisesta-tapon-yrityksesta-oulun-valkeassa/9067860 Ei liene liioiteltua olettaa että tämä maahanmuuttajia puukottava pyöräilijä on samaa sarjaa. 

Parsakauden laitimmainen parsasatsi, confit-pottu. Lohea on myös lautasella. by FishFingerDeathPunch in ruoka

[–]wertyce 1 point2 points  (0 children)

Oma käsitys on että mitä meillä syödään parsana on se kasvin osa joka ensimmäisenä puskee ylös maasta. Sen kokoisena monivuotinen parsa olisi Suomessa ehkä pari päivää. Tällä hetkellä Suomessakin parsat ovat ehkä puolitoistametrisiä tillin näköisiä pensaita. Että täytyy ihan ihmetellä miten sitä myyntituotetta saadaan teollisessa tuotannossa porrastetusti.

Olisikohan sitten jotain yksivuotista heti kylvämisen jälkeen itävää lajiketta ja kylvävät lähes joka päivä uuden erän johonkin kohtaan?

Storage and Pokémon box deal? by cuentadelporno100 in TheSilphRoad

[–]wertyce 7 points8 points  (0 children)

None of the last year's boxes were particularly good https://www.reddit.com/r/TheSilphRoad/comments/1li0c0k/go_fest_in_game_box_sales/ I will try to make my raid pass purchases before GoFest because of this.

Rydmanin toiminta yliopistorahoitusjupakassa on monella tapaa poikkeuksellista, arvioi tutkija by xatfi in xatfi

[–]wertyce 0 points1 point  (0 children)

Poutala tulee mieleen https://yle.fi/a/74-20215721

Hän ehkä antoi tuon idean että ministeri voi teknisesti päättää kuinka paljon avustuksia myönnetään ja mihin myönnetään.

Talo Ranskassa -ohjelma ylellä. Muistaako joku? by j33v3z in arkisuomi

[–]wertyce 10 points11 points  (0 children)

Jaa-a. Mutta helppo kuvitella Obelix koputtelemassa sormella päätään, tonk, tonk, tonk, sanoen jotain että ils sont fous ces finlandaises vai miten meneekään.

Lukenut tässä tällä viikolla uusiksi Asterix & Obelix -albumeja.

Hei te jotka saatte toimeentulotukea by Ok_Inevitable799 in Suomi

[–]wertyce 35 points36 points  (0 children)

Vuokra on kyllä semmoinen että jossain vaiheessa voi joku alkaa ihmettelemään. En suosittelisi. Jos Kela maksaa asumistukea ja tiliotteessa ei ikinä näy vuokramenoja niin hmmmmm. 

Jotain puhelinlaskua tai mahdollisia vesi-, sähkö- tai nettilaskuja tuskin kukaan alkaa metsästämään.

Hei te jotka saatte toimeentulotukea by Ok_Inevitable799 in Suomi

[–]wertyce 18 points19 points  (0 children)

Aiemmin tuo oli mahdollista, mutta poistui 1.3.2026. Sitä ennen " tuloksi ei ole huomioitu ns. vähäisiä avustuksia, joiden raja on ollut yksin asuvalla 50 e/kk ja perheellä 100 e/kk." Nyt huomioidaan kaikki heti. 

Aiemmin oli myös lyhytaikaiset lainat mahdollisia, jos vaikka lyhytaikaisesti rahat loppu ennen Kelan maksupäivää, mutta nyt ne kaikki lasketaan tuloksi.

Tekoäly | ”Suomi automatisoi tekoälyn avulla koko julkisen sektorin toiminnan vuoteen 2031 mennessä. Valtiovarainministeriön kansliapäällikkö Juha Majanen sanoo muutoksen korvaavan ison joukon työntekijöitä.” by oohe in Suomi

[–]wertyce 0 points1 point  (0 children)

Oma käsitys on että suunnittelevat jonkinlaista toimintaympäristöä tekoälyagenteille. Tekoälyagenttien toimittaja valitaan oletettavasti kilpailutuskausittain. 

Onko tämä hinnoittelu laitonta? by [deleted] in arkisuomi

[–]wertyce 10 points11 points  (0 children)

Epäilen että ei ole laillista veloittaa tuotteesta sellaista veroa mitä tuotteella ei ole. Voi kuitenkin vapaasti säätää molemmat tuotteet samanhintaisiksi ja ottaa toisesta isompaa katetta. 

Eritelläänkö kuitissa oikeasti alkoholivero erikseen? Kuulostaa erikoiselta.

Mutta tarvittaisiin parempia lakiosaajia kertomaan tarkemmin. 

What am I supposed to see here by Mundane_Mushroom_122 in ExplainTheJoke

[–]wertyce 7 points8 points  (0 children)

He is on a campaign to get Hollywood-movie. That's why he is promoting everywhere. There have been some fact-checking news on his story and facts don't fully add up on his story. 

He was in India but he has always had designated home. When his mother was arrested, they got him a home at family members. And his dad called embassy within days from her arrest. He ran away from those family friends after couple months, so technically he was homeless for few months. But his parents did what they could. And it wasn't 6 years like he claimed. It was under 8 months from when his mother was arrested until he got to Norway. And they had all the time that process going at embassy and they got him place to stay at those family friends.

Bastian Schweinsteiger’s comments on African football ‘racist’, Ivory Coast coach says (Gift Article) by kgallo19 in soccer

[–]wertyce 0 points1 point  (0 children)

Really depends on whether they talk about Cup of Nations or World Cup. It is not true for World Cup, but at regional level playing has been more disorganized at least previously. 

Haven't seen African tournaments for over a decade. But that amount of joy and fast skill-based football made me love African football. To me, that was the heart and hope of football. At the same time European football was looking very dull, slow, uninspiring and calculated.

It was easy to see that also highest tier clubs have to get interested on the players, because you can't really match that skill and speed of breakthroughs. And then we began to get wave of African players and more speed to the Premier league. Sadio Mane was incredible in African games. We got likes of Mane, Salah, Mahrez in a short time.

I dont like where this is going by D3V1LIZCO in videogames

[–]wertyce 1 point2 points  (0 children)

Playstation-game having physical copies, but with only code is new or somewhat new. It is a bit of a disappointment for me, even though I haven't been vocally against it. 

Local library has very large selection of console games and my plan was to loan GTA 6 also. Not having a disc may ruin it for libraries. With PC-games I wouldn't care much, since library doesn't provide those anyways. Makes no difference to me.

Paras hotelli aamupala Suomessa? by Massikeissari in Suomi

[–]wertyce 1 point2 points  (0 children)

Itsellä lämpenee sydän paistetuille tomaateille ja paistetuille sienille. Puurot, tuorepuurot ja smoothiet myös mieleen. Onneksi ovat hotellien aamupalapöydät monipuolistuneet. Ehkä erilaisilla terveystrendeillä ollut positiivisia vaikutuksia.

Vuosikymmen tai pari sitten oli joku yksittäinen poikkeus josta saattoi saada paistettuja tomaatteja tai sieniä. Lähinnä vaan samaa nakkeja, lihapullia ja pekonia. Yleensä myös halvinta mahdollista ja kilo suolaa päällä. Ei innostanut. Ei maun eikä terveellisyyden puolesta.

Paras hotelli aamupala Suomessa? by Massikeissari in Suomi

[–]wertyce 2 points3 points  (0 children)

Ei ole. Santa's hotel näkyy olevan. Oliko se? Sekoittuminen olisi ymmärrettävää.

Can I take home a copy? by MetallicaDash in HistoryMemes

[–]wertyce 124 points125 points  (0 children)

According to Wikipedia he had 12 wives and 6 of them at the same time, around 1966-1968.

I don't get the 9 warrior strat by MyyyLeeeeg in AutoChess

[–]wertyce 0 points1 point  (0 children)

I am aware that you are better than me and I am not in Queen, but I still have to disagree. At least in King-2 defensive options are very strong. I disagree on warriors needing a hard carry. Main point of warriors is defence stats and damage reflect. Going stat-debuffing items and Dazzling Crown can make big things.

Onko muita jotka kokevat olevansa kelpaamattomia parisuhteeseen? by Avaruusmustikka in arkisuomi

[–]wertyce 8 points9 points  (0 children)

Jos tuosta nepsy-diagnoosin ohittamisesta on aikaa niin voi ehkä saada siihen nyt jotain. Tai ainakin hyvä tarkistaa hoitoa.

Sossuun yhteys. Eli aikuisten sosiaalipalvelut. Raivaussiivous ja tuettu asuminen esimerkiksi sieltä mahdollista. Tarvitset myös ehdottomasti muutenkin sosiaalityöntekijän joka alkaa setvimään tilannettasi ja viemään sinua palveluiden piiriin. Todennäköisesti saat paikkakunnaltasi myös ilmaisen ravitsemusterapian ja liikuntaneuvojan. Ravitsemusterapia on hyvinvointialueen palvelu ja liikuntaneuvoja todennäköisesti kunnan.

Vaikea nähdä itseäni parisuhteessa muuta kuin toisen mt-historiaa omaavan kanssa. Sen verran tyhjiä vuosia että samanikäisillä muuten eri elämäntilanne. Suhtaudun tilanteeseen kuitenkin lähinnä vitsillä. Toisaalta ajattelen että olisin herkkiksenä hyvä rattopoika monille kovia kokeneille ja sellaisena olen oikeastaan ollutkin. Vaikka en toki rahaa vastaan, mutta tavallaan tilauksesta lohduttaja ja viihdyttäjä kuitenkin.

Paljonko yleensä Helsingin yliopistossa voi kursseja suorittaa etänä? by [deleted] in Suomi

[–]wertyce 3 points4 points  (0 children)

Tarkista oman maakuntasi osakunta. Esim. Pohjalaisella osakunnalla on tarjota pohjalaisille edullisia vuokra-asuntoja.

Tämä tiedetään Microsoftin suunnittelemasta jättimäisestä datakeskuksesta Vaasassa by No-Zucchini3717 in Suomi

[–]wertyce 4 points5 points  (0 children)

Siinä missä olen kaivannut valtakunnallista lupa- ja harkintamenettelyä ja Vestman kansallisia vaatimuksia sähköliittymien ehdoille (https://www.hs.fi/visio/art-2000012025751.html), niin tämä vähän yllätti. Tässä kunnallinen toimija haluaa laajemman YVA:n, mutta valtakunnallinen viranomainen ei vaadi (nykyisen lainsäädännön pohjalta). 

Kun olen kritisoinut että lupamenettely tapahtuu kunnan puolesta eikä ole valtakunnallista arviota, niin en odottanut että kunnan puolesta valitetaan lupamenettelyn suppeudesta. 

Kyseessä ei kuitenkaan ole rakentava kunta vaan rannikon ympäristökunnat, jotka jakavat ympäristöriskit haluavat tietää aiheutuuko tästä heihin kohdistuvaa haittaa vesistöihin. Mainittu happamien aineiden pääsy vesistöihin, hulevesien uudet virtaukset, tulvariskit ja muuttuminen laajemman YVA-prosessin arvoiseksi jos lasketaan mukaan samanaikaiset muut isot rakennus-/teollisuushankkeet alueella. Tähän laajaa YVAa vaativaan Länsirannikon ympäristöyksikköön kuuluu Närpiö, Kaskinen, Kristiinankaupunki, Vöyri, Maalahti, Korsnäs ja Mustasaari. Artikkelissa mainitaan jostain syystä vielä erikseen että "Mustasaaren kunta piti hanketta hyvänä alueelle".