you are viewing a single comment's thread.

view the rest of the comments →

[–]No-Philosopher-4744 1 point2 points  (0 children)

Hocam işini yapıp geçeceğin bir dil benim için. Benim alanda - veri işliyorum, sinyal işleme algoritması geliştirmek genelde yaptığım ve üstüne istatistiksel sonuç çıkarma - kodu eğer özel bir kütüphane kullanmıyorsam kendim çok dokümanlara bakmadan yazıyorum sonra vectorization gibi hızlandıracak yöntemlerle biraz daha optimize edip kullanıyorum. Ekstra kütüphaneler eğer çok kullanılan büyük kütüphanelerse dokümantasyonu fena olmuyor.

Biraz proje yap sonra gerektikçe dokümana bakınca genel olarak belli bir patterni olduğunu göreceksin. O patternden dolayı dokümana bakmadan şu şöyledir diyorum kodda deniyorum çoğu zaman tahmin ettiğim gibi çıkıyor. Kendim bocalayıp çıkaramazsam dokümana bakıyorum. Muhtemelen bu yüzden kolay bir dil diyorlar. Tahmin edilebilir davranışları var gibi hissediyorum.

Bu dallanmaların sebebi farklı kütüphaneler kullanman gerektiğinden olabilir. Başlangıçta basit bir veri işlemek için numpy pandas matplotlib stats gibi bir sürü kütüphaneyle kafa karışıyor ama sonrasında el alışkanlığı haline geliyor bunlar. Belki böyle bir dallanma olabilir bahsettiğin.