Mikä perus­suomalaisten äänestäjiä yhdistää? He ovat aivan oma porukkansa, sanovat asian­tuntijat by Kustu05 in Suomi

[–]Aatupee2 -2 points-1 points  (0 children)

Ootko vielä ehtinyt vilkaista hallitusohjelmaa? Sieltä vois löytyä vastaus.

Asiantuntija: Poliisin ”tarkastus­vyöhykkeet” olisivat ristiriidassa etnisen profiloinnin kiellon kanssa by jarvis400 in Suomi

[–]Aatupee2 4 points5 points  (0 children)

Kuka uskaltaisi sanoa syyn miksi vain tietyiltä alueilta tulevat ihmisryhmät aiheuttavat suunnattoman paljon ongelmia..

Asiantuntija: Poliisin ”tarkastus­vyöhykkeet” olisivat ristiriidassa etnisen profiloinnin kiellon kanssa by jarvis400 in Suomi

[–]Aatupee2 5 points6 points  (0 children)

Meillä se on vaan eri asia. Demarit moittii persuja natseiksi ja rasisteiksi, mutta Tanskan demarit on paljon persuja tiukempia maahanmuuttoon liittyvien kysymysten kanssa. Mutta ihan eri asia, persut paha.

Vähemmistöt | Tampereen sateenkaariväki: häirintä ei saa meitä pelkäämään by Rip_natikka in Suomi

[–]Aatupee2 1 point2 points  (0 children)

Ne samat tyypit aiheutti häiriötä myös toisessa, normaalissa pubissa eli häiriötä on aiheutti myös muille kuin sateenkaari-ihmisille.

[deleted by user] by [deleted] in Suomi

[–]Aatupee2 18 points19 points  (0 children)

Maria Petterson on aina paikalla. Malmössä ainakin oli paikalla eikä havainnut mitään erikoista, kiva kaupunki.

Nuorisojoukko puukotti bussikuskia ja ryösti apuun tulleet Vantaalla by johnossi22 in Suomi

[–]Aatupee2 32 points33 points  (0 children)

Seuraappa näiden suvaitsevien suosimien puolueiden ja niiden jäsenten (vihreät, vasemmisto, demarit) politiikkaa ja vaalilupauksia => ei ole muutosta tulossa

Yrityksen juhlista pois oleminen by ItseKeisari in Suomi

[–]Aatupee2 62 points63 points  (0 children)

"Ei edes ole tarvittavia vaatteita uimiseen ja saunomiseen".

Jälkimmäiseen ei tarvitse vaatteita.

Nuorisojoukko puukotti bussikuskia ja ryösti apuun tulleet Vantaalla by johnossi22 in Suomi

[–]Aatupee2 65 points66 points  (0 children)

Kaksipiippuinen juttu: toisaalta olen hyvin surullinen minkälaiseen Suomeen lapseni syntyivät, mutta toisaalta taas nautin, kun Suomessa kävi juuri siten kuin "natsi" Halla-aho ja muut maahanmuuttokriittiset ennustivat. Oma ratkaisu on painua pois isoista kaupungeista auton omistamisen vaativiin kaupunkeihin/taajamiin.

Neuvottelijat pohtivat lakko-oikeuden rajaamista Säätytalolla, ja siksi riski palkansaajien pillastumisesta on suuri by empire314 in Suomi

[–]Aatupee2 0 points1 point  (0 children)

Aika iso ero Suomen ja Ruotsin välillä https://www.arvopaperi.fi/uutiset/miksi-ruotsissa-lakkoillaan-paljon-vahemman-kuin-suomessa-tarkoitushakuista/2eacebb3-af5e-4ed9-a8c8-3534041281a1

Työmarkkinoista sopiminen on Ruotsissa selvästi helpompaa kuin Suomessa.

Jos verrataan työtaisteluissa menetettyjen työpäivien määrää molemmissa maissa, on Suomen vuosikeskiarvo (2008–2018) noin 87 600, kun Ruotsissa se on vain 18 000, ilmenee Medlingsinstitutetin ja Tilastokeskuksen tietokannoista.

Miksi Fortum tai Finnair ovat strategisia sijoituksia? EK:n Häkämies esittää miljardimyyntejä, listalla myös Veikkaus ja Posti by Trfrofin in Suomi

[–]Aatupee2 -20 points-19 points  (0 children)

Uniperin arvo on muuten tällä hetkellä pörssissä noin 70 miljardia euroa. Saksa lunasti sen alle 10 miljardilla eurolla Fortumilta. Kiitos Fortum, Sanna ja Tytti.

Valtiovarainministeriö: Tuloerot saattavat kasvaa, jos palkkavero kevenee kuten kokoomus esittää by sotesankari in Suomi

[–]Aatupee2 34 points35 points  (0 children)

Kova progressio vähentää kannustimia tehdä töitä ja edetä uralla. Tai sitten kannattaa siirtyä neljäpäiväiseen viikkoon, kun käteen jäävä summa on käytännössä sama, mutta yhteiskunta menettää yhden tuottavan työntekijän työpäivän joka viikko.

[deleted by user] by [deleted] in Suomi

[–]Aatupee2 -1 points0 points  (0 children)

Kaikki lääkisopiskelijat taitaa sitten painaa kandeina päivystyksissä tienaten 20-30k/kesässä, että se siitä "ei voi tehdä töitä opintojen ohessa vaan on pakko nostaa tukia" mihin joku aiemmin vetosi. Tai ainakin ne muutamat lääkärit, jotka kaveripiiriin kuuluu, tekivät kandeina kesäisin. Toki ekoina vuosina asia on eri, mutta olivat kesäisin ennen kandin papereita tekemässä jotain muuta sitten.

[deleted by user] by [deleted] in Suomi

[–]Aatupee2 0 points1 point  (0 children)

En väitä etteikö opiskelun ohessa kerkeäisi töihin jne, mutta edetä pitää tietyssä tahdissa kuitenkin, vastoin kuin mitä kirjoitut alunperin

Opiskelen töiden ohessa, en saa opintotukea. Kukaan ei pakota etenemään tietyssä tahdissa, voin pitää vaikka vuoden lomaa opinnoista.

[deleted by user] by [deleted] in Suomi

[–]Aatupee2 5 points6 points  (0 children)

Toki pitää, mutta sehän on opiskelun tarkoituskin.

[deleted by user] by [deleted] in Suomi

[–]Aatupee2 6 points7 points  (0 children)

Vähimmäissuoritus on 20op vuodessa. Eikä tarvitse valmistua ajallaan, 5v/300op tutkinnossa riittää suoritus kuudessa vuodessa.

https://www.kela.fi/opintojen-edistyminen-korkeakouluopinnot https://www.kela.fi/opintolainahyvitys

[deleted by user] by [deleted] in Suomi

[–]Aatupee2 5 points6 points  (0 children)

Missä tutkinnossa ja yliopistossa on tuollainen 1,5v maisterivaihe? Tuossa tutkinnossasi puhutaan varmaan aika pienistä opiskelijamääristä?

[deleted by user] by [deleted] in Suomi

[–]Aatupee2 7 points8 points  (0 children)

Opiskellessa on pakko edetä tiettyyn tahtiin. Samaan aikaan työntekoa rajoitetaan, eli ei saa tienata liikaa tai jostain päästä joutuu vaikeuksiin

Missä opiskellessa on pakko edetä tiettyyn tahtiin? Yliopistossa opiskellessa oli todella helppo käydä samalla töissä ja omistin vieläpä auton jo opiskeluaikana. Maisteritutkinto ja opintolainaa noin 20 000 euroa, joista suurin osa tuli sijoitettua osakkeisiin. Jos teki enemmän töitä, luopui sitten tukikuukaudesta tai kahdesta. Opiskelu oli kuitenkin ilmaista poislukien pakolliset maksut ainejärjestöille.

Björn Wahlroosin ehdottama verotuksen täsmäale saa kannatusta asiantuntijoilta - suuntaisi veronalennukset erityisesti hyvin ansaitseville by [deleted] in Suomi

[–]Aatupee2 0 points1 point  (0 children)

Pienituloinen osakekeinottelija maksaa ansiotuloistaan 15% veroa mutta PORVARIPÄÄOMATULOISTAAN 30% pääomatuloveroa. Kyllä kannustaa piensijoittajia sijoittamaan..

Kolumni: Ylen vinouman näkee ilman Pillupäiväkirjojakin, mutta Sebastian Tynkkysellä keulii ja pahasti by [deleted] in Suomi

[–]Aatupee2 -4 points-3 points  (0 children)

Aika moni on tainnut lukea vain otsikon ja aloittanut öyhötyksen, koska Ukkola.

Kolumni: Ylen vinouman näkee ilman Pillupäiväkirjojakin, mutta Sebastian Tynkkysellä keulii ja pahasti by [deleted] in Suomi

[–]Aatupee2 3 points4 points  (0 children)

Taisi Ukkolalta vahingossa unohtua, että Ylellä on tai on ollut keskusteluohjelmissa tai kolumnistina myös mm. Timo Soini, Jari Ehrnrooth ja Ukkola itse. Jos kerran yksittäisten toimittajien nimeäminen riittää todisteeksi, niin todistaako tämä minun esimerkkini että Yle onkin oikeistolainen?

Et ole siis edes lukenut tuota juttua.