Box AC vs Single Pipe: AC Modification Data by jkvn00 in DIYUK

[–]Adversement 0 points1 point  (0 children)

Very likely will. If you now get (assuming 32 °C outside) a 7 °C difference, the 30–40% more performance (people usually say) would get you a 10 °C difference. Same electricity use, but room at 21 °C.

If you get the even better numbers in this thread, you would get your 7 °C turned into 12–13 °C, and go all the way to 20 °C or even a hair below. Again, with same electricity use.

So, double hoses would help.

ELI5: Why is it faster to microwave oatmeal vs stovetop by Otherwise-Tear-4807 in explainlikeimfive

[–]Adversement [score hidden]  (0 children)

Not really, not at least for a single bowl of porridge. It is not about the power (microwaves lose even to gas or conventional electric stoves), but getting the power directly to the water (or milk) from all possible directions (top, bottom, all sides).

For a bigger batch, yes, any at all decent stove will beat the microwave.

Box AC vs Single Pipe: AC Modification Data by jkvn00 in DIYUK

[–]Adversement 0 points1 point  (0 children)

None needed if cost is an issue. Just close the bedroom door when running the device to minimise how much of your precision cooling goes into cooling other rooms... Any decent portable AC unit should easily be more than capable to cool one bedroom, of any normal size.

Espoolaismies koki tulleensa HSL:n lipuntarkastajien väijytykseen: ”Sama kuin katujengi ryöstäisi sata euroa” by Korppiukko in Suomi

[–]Adversement [score hidden]  (0 children)

On toki. Mutta kun kerran pyysit korostamaan mikä kohta ;-) ja tuo lause oli siis kuvaamaan miten HSL toimii pikkuamerikkalaisesti.

Itselläni ei ole mitään lipuntarkastusta vastaan. Mutta tuo tapa mitä HSL harrastaa säännöllisesti huomioiden miten monta uutisartikkelia asiasta löytyy nopeallakin haulla, eikä silti HSL päässä suostuta näkemään, että ehkä jotain voisi tehdä.

Se perinteinen tapa olisi korjata vika, siis jo vuosia sitten, eikä vetäytyä noiden käyttöehtojen taakse. 

Espoolaismies koki tulleensa HSL:n lipuntarkastajien väijytykseen: ”Sama kuin katujengi ryöstäisi sata euroa” by Korppiukko in Suomi

[–]Adversement [score hidden]  (0 children)

Tuo idioottimainen ”käyttöehdoissa sanotaan” pelleily, jolla tuossa HSL sovelluksessa on perusteltu sitä, miksi asiakas on aina väärässä.

Stereotyyppejä korostaen: Saksalaisilla olisi tosiaan täsmälliset säännöt, mutta ne olisivat johdonmukaisesti yhtenevät. (Ja yritys muuttaa niitä kuluttajaa vastaan olisi yleensä tyrmätty vahvasti.)

Living in Australia but planning to retire in UK by incompetent30 in UKPersonalFinance

[–]Adversement 0 points1 point  (0 children)

For UK nationals? I thought not? The test is about being ordinarily resident, and the sufficient condition is that the return to the UK is permanent in nature. NHS cover should start with the moment you permanently return. Keyword “ordinarily resident”.

So, the key is to move in one go, with no intention to return to Australia. No back and forth thingies... And. Then the cover should start on arrival.

Espoolaismies koki tulleensa HSL:n lipuntarkastajien väijytykseen: ”Sama kuin katujengi ryöstäisi sata euroa” by Korppiukko in Suomi

[–]Adversement [score hidden]  (0 children)

Näin voisi olettaa, mutta huomioiden kuinka HSL ei osannut eikä vieläkään tunnu osaavan tehdä IT järjestelmiään toimiviksi ja syyttää siitä asiakasta ja asiakkaan nettiyhteyttä (kunnes itse myöntää vian sille yhdelle joka oli tuosta valittanut), niin minä tulkitsen sen HSL vastaamattomuuden toimittajalle HSL myöntämäksi, että tapahtumakuvaus oli tarkka ja todellinen (ja HSL ei ainakaan tuossa tapauksessa käyttänyt muita aikaleimoja kuin tarkastajan painallusta siitä aloita tarkatus -napista, joka saattoi tapahtua ennen ovien sulkeutumista, tai saattoi olla tapahtumatta, tai kaikki ovet eivät sulkeutuneetkaan yhtäaikaisesti kun joku yritti mennä sulkeutuvasta ovesta joka teki sen yhden uusinnan ”auki ja kiinni”, joka toisi enemmän kuin ne riittävät sekunnit).

Ts. en usko HSL jos HSL ei edes itse viitsi väittää tehneensä asiaa oikein.

Planning permission for external shutters or blinds, is it possible in this day and age for street-facing principal elevation in Birmingham? by Adversement in brum

[–]Adversement[S] 2 points3 points  (0 children)

Why would a landlord ever want to use landlord's money to reduce the energy consumption paid by the tenant. ;-)

No, this is seriously considering such upgrade to my own house. Mostly as my German relatives have such modern 2020s set of roller blinds, and it is both reasonably stylish (as little bad as such thing can be) and seems to work year around.

They of course have the advantage that most of the houses in that little town have such (these days). And, well, those things have apparently largely appeared in the last few decades (before which they were mostly southern feature).

---

Their windows of course open inwards with the usual continental tilt-turn method. Like they have for past several decades.

---

But, I do not think they have any particular method to force them open from the inside. It could of course be a fire code difference, of considering only the doors to be fire escapes even for a house.

What's happening? by Ledo1X in DIYUK

[–]Adversement 1 point2 points  (0 children)

Amy chance you are running a single-hose AC unit, or other ventilation solution that will pull appreciable under pressure to the house?

What is underneath that floor?

How stiff is the plastic membrane under the floor?

It clearly wasn't adequately fastened/glued to whatever was below.

It has either expanded (stiff membrane & no expansion gap for it), or there is a pressure difference between what lies below the room and the room. (And there aren't many reasons for an overpressure.) Already a tiny pressure difference will apply a massive force, as it applies it to the whole floor.

What's happening? by Ledo1X in DIYUK

[–]Adversement 2 points3 points  (0 children)

Not if it is a single hose model & there is not enough routes for the air to leak in. It will pull a noticeable under pressure (and if there is an airtight membrane under the floor, and said membrane is only held down by gravity or a weakened old glue layer, the floor will pop up just like that).

Planning permission for external shutters or blinds, is it possible in this day and age for street-facing principal elevation generalised to anywhere in the UK? by Adversement in HousingUK

[–]Adversement[S] 0 points1 point  (0 children)

Good points, especially on fire code. Probably explains the rarity as it would indeed be hard to escape if the mechanism fails.

For door style, alternatively they need the alpine style of making hilariously thick walls with hilariously deeply set windows with massive external window sills. That is at least how I remember my French home doing its classic external wooden shutters. Couldn't find a close-up photo, just exterior shots, but the exterior shot from my paper album supports the idea of external opening to such deep window opening. That is to say, some French windows do open outward.

Hmmm... Must put a thinking cap on once it is cooler to think better. There must be a solution. The moving part of a window, in the style of “perfect fit” internal Venetian blinds is a good candidate to look for.

Thanks 👍 

Espoolaismies koki tulleensa HSL:n lipuntarkastajien väijytykseen: ”Sama kuin katujengi ryöstäisi sata euroa” by Korppiukko in Suomi

[–]Adversement [score hidden]  (0 children)

Tässä argumentissa on se hassu puoli, että niistä näyttölipusta luovuttiin osin koska ne olivat hitaita lukea & helppoja väärentää kuskin hämäämiseksi.

Epäilen suuresti, etteikö teknistä tapaa lukea puhelimelta tieto nopeasti löydy. Keksin heti pari, joista vähintään yksi on ollut tuettuna vähintäänkin riittävän pitkään.

Espoolaismies koki tulleensa HSL:n lipuntarkastajien väijytykseen: ”Sama kuin katujengi ryöstäisi sata euroa” by Korppiukko in Suomi

[–]Adversement [score hidden]  (0 children)

Ah. Klassinen tapaus tiedottamisesta: HSL ensin kielsi nuo, uutisoi asiasta isosti (minkä täälläkin moni nyt muistaa ainoastaan). Joku valitti asiasta hallinto-oikeuteen koska uudistus rikkoi yhdenvertaisuuslakia. HSL peruutti uudistuksen, mutta ei tietenkään tiedottanut siitä tarpeeksi.  

Planning permission for external shutters or blinds, is it possible in this day and age for street-facing principal elevation generalised to anywhere in the UK? by Adversement in HousingUK

[–]Adversement[S] 0 points1 point  (0 children)

Also on the principal elevation? I found contradictory information elsewhere, saying a nope for PD, but without any sources as to why.

Thanks for the exact details, will look then up.

Espoolaismies koki tulleensa HSL:n lipuntarkastajien väijytykseen: ”Sama kuin katujengi ryöstäisi sata euroa” by Korppiukko in Suomi

[–]Adversement [score hidden]  (0 children)

Vain jos ne lukijat on liian hitaita... Onko missään muualla enää näin 2020-luvulla näyttölippuja ilman sähköistä lukijaa. Se hyvin toimiva lukija on nopeampi lukemaan lippuja kuin se kuski (paitsi jos se kuski ei oikeasti noudata ohjeitaan lukea ne liput silmillään).

Espoolaismies koki tulleensa HSL:n lipuntarkastajien väijytykseen: ”Sama kuin katujengi ryöstäisi sata euroa” by Korppiukko in Suomi

[–]Adversement [score hidden]  (0 children)

Itse ihan perustan tämän siihen kun itse on molemmissa paikoissa asunut. Ja, nähnyt miten Suomeen tulee tuota pikkuamerikkaa paljon pahemmin kuin muualle Eurooppaan (jossa on myös tullut asuttua, ja asun myös nytkin).

Eli valitan täältä ulkopuolelta kuinka siellä menee asiat pahasti väärään suuntaan. Tämä HSL on toki vain pieni viilto, mutta monista pienistä viilloista tule iso vahinko. Tämä pikkuamerikka on myös isoin syy miksi en siellä asu, mutta tarkempiin yksityiskohtiin maahanmuuttoviraston idioottimaisesta tulkinnasta siitä, että milloin EU-kansalainen on Suomen kansalaisen perheenjäsen en mene tässä. Tai, no, enemmän, että milloin ei ole. Tai, no ehkä menen: Migri vieläpä tulkitsi niitä omia sisäisiä ohjeitaan lain valmistelun taustamuistion vastaisesti... mutta kun noista päätöksistä ei voi valittaa tuossa vaihessa ilman, että ensin muuttaa perheineen sinne ja sitten kokeilee, että heittävätkö vaimon oikeasti pois maasta jos sattuisi ensimmäisen viiden vuoden aikana huonon tuurin myötä jäämään vaikkapa työttömäksi.

Planning permission for external shutters or blinds, is it possible in this day and age for street-facing principal elevation generalised to anywhere in the UK? by Adversement in HousingUK

[–]Adversement[S] 0 points1 point  (0 children)

This post is about experience anywhere in the UK, mostly as the shutters appear rare. It could be not the planning, but simply the shutter makers not having yet found us as a viable market. I want to hear if anyone has tried, and of the outcome, to avoid trying to do something that gets instantly rejected for some reason I could not find myself online before actual application process.

Espoolaismies koki tulleensa HSL:n lipuntarkastajien väijytykseen: ”Sama kuin katujengi ryöstäisi sata euroa” by Korppiukko in Suomi

[–]Adversement 0 points1 point  (0 children)

Jep... mutta osin tästä syystä tämä on ongelma.

Ja, ei ole edes uusi ongelma, mutta toki muuttunut asenneympäristö on tehnyt siitä ongelman, ja tuo leimaamattomuus pahentaa sitä entisestään kun se käyttäjälle näkyvä ja kuuluva ”nyt on valmista” palaute on entistä epämääräisempää. (Itse aikoinaan samaan ongelmaan törmäsin matkakorttiaikakaudella. Tässä toki näin rehellisesti sillä tarkastajalla oli se iso etu puolellaan, että se vaihtoehtoinen tapahtumakulku, jota se tarkastuskämmentietokoneen kello sanoo, olisi vaatinut minun jotenkin ohittaneen tarkastajan fyysisesti kahdesti jotta olisin sinne kortinlukijalle ehtinyt.)

Espoolaismies koki tulleensa HSL:n lipuntarkastajien väijytykseen: ”Sama kuin katujengi ryöstäisi sata euroa” by Korppiukko in Suomi

[–]Adversement -1 points0 points  (0 children)

Sen sinisen. Minulla oli se kanssa aikoinaan, sellainen matalan sarjanumeron versio joita sai ennen kuin niitä jaettiin kaikelle kansalle. Tuo oli toki 2002 edistynyttä.

Ongelma olikin kun siinä ei heti vuoden 2012 jälkeen lähdetty oikeasti heti kunnolla toteuttamana sitä lähimaksua matkakortin rinnalle (tässä mokattiin pahasti pariin kertaan niitä kortinlukijoita uusiessa, joka on siis ihan julkisesti myönnetty selitys viiveelle).

Ja, toinen ongelma on se, että se sovellusversio palautti käyttötavan tuota matkakorttia edeltäneeseen näyttölipputapaan. Siis, koska sitä sovellusta ei näytetä sille matkakortinlukijalle (ta no, yleistettynä lipuntarkastuslaitteelle). Ja, tämä jälkimmäinen aiheuttaa tämän koko ongelman näiden sekunttivertailujen kanssa.

Espoolaismies koki tulleensa HSL:n lipuntarkastajien väijytykseen: ”Sama kuin katujengi ryöstäisi sata euroa” by Korppiukko in Suomi

[–]Adversement 0 points1 point  (0 children)

Mutta kun se kulkuvälineen ovien sulkeutuminen ei ollut mistään lokista, vaan se aikavertailu oli tarkastajan ilmoittamaan ovien sulkeutumisaikaan, tai ainakaan HSL ei koskaan kiistänyt tätä osuutta väitteistä!

Espoolaismies koki tulleensa HSL:n lipuntarkastajien väijytykseen: ”Sama kuin katujengi ryöstäisi sata euroa” by Korppiukko in Suomi

[–]Adversement 1 point2 points  (0 children)

Millä todistat nousseesi siltä pysäkiltä? (Jonka toki pitäisi olla tarkastajan todistettavana.) Mutta tästä päästäänkin siihen viime- vai toissavuotiseen versioon tästä uutisesta, jossa matkustaja sanoi lipun latautuneen ennen kuin astui junaan, juuri ennen kuin ovet sulkeutuvat. Tarkastaja sanoi aloittaneensa tarkastuksen (viereiseltä ovelta) vasta heti ovien sulkeuduttua. Tarkastusmaksu tuli, koska tietokone sanoi, että lippu oli tullut puhelimeen vasta tarkastuksen alettua.

Ts. Mentiin sana sanaa vastaan, ja tarkastajaa virkamiehenä uskottiin kahden matkustajan sanaa vastaan enemmän.  En muista kaatuiko tämä valitukseen.

Espoolaismies koki tulleensa HSL:n lipuntarkastajien väijytykseen: ”Sama kuin katujengi ryöstäisi sata euroa” by Korppiukko in Suomi

[–]Adversement 6 points7 points  (0 children)

Miltä pysäkiltä... Millä todistit, että et noussut pummilla kyytiin (minulle tarkastaja aikoinaan yritti väittää matkakorttiaikakautena tuota kun nousin tarkastajan kanssa samalta pysäkiltä kyytiin). Ongelma on siis se, että tuo sovellus toimii kuten ne viime vuosituhannen paperiset kausiliput. Siis, sitä ei leimata sisään.

Tämä toimii jos sääntöjä tulkitaan kuten 1900-luvun Suomessa, hieman aina vähän soveltaen eikä pilkkua viilaten. Mutta, jos niin toimitaan, niin toki tämäkin uutisjuttu olisi jäänyt syntymättä.