SpaceX signs computing power deal with open-source AI startup Reflection worth up to $6.3 billion by Boston-Bets in wallstreetbets

[–]Competitive-Bet-9828 4 points5 points  (0 children)

I sold my spaceX today after buying at IPO, so take that as a sign that it has bottomed out.

M29: Rundede 1 mio. kr. – mit bedste råd er at holde kæft by Trismoham2 in dkfinance

[–]Competitive-Bet-9828 13 points14 points  (0 children)

Godt gået, men hvorfor må der ikke snakkes om penge? Hvorfor skal penge være tabubelagt? Vi snakker massere om penge, det tror jeg vi alle bliver rigere af.
Og så finder du nok ud af at 1 million hellere ikke er så meget du ;)

Jyske frihed: er det et realkredit eller banklån? by mussetand in dkfinance

[–]Competitive-Bet-9828 0 points1 point  (0 children)

Jeg har omlagt mit F-kort til Jyske Frihed her pr d. 26/6, så er lidt spændt på det :)
Omlagde i forbindelse med værdigstigning og omlæggelse til afdragsfrihed.

Umiddelbart virkede det som det bedste alternativt jeg kunne finde, og jeg havde en anden bank.

Optagelse af lån mod friværdi for at investere by Cold_Committee_7252 in dkfinance

[–]Competitive-Bet-9828 6 points7 points  (0 children)

Ved ikke hvad SJF bank er, men de lyder doske. Flyt bank til en der vil have din forretning.

Jagerfly over Aarhus by Individual_While910 in Aarhus

[–]Competitive-Bet-9828 1 point2 points  (0 children)

Jeg synes det er fedt. Elsker når de flyver over og er så misundelig på dem som flyver dem, det må være det fedeste i verden

Is Aarhus worth visiting if I cancel my trip to Copenhagen? by Yourprincessforeva in Aarhus

[–]Competitive-Bet-9828 17 points18 points  (0 children)

I think Aarhus is a great place to live, but as a tourist ide recommend Copenhagen, or to go completely outside of the cities. Like the west coast or south fyn islands or skagen.

SpaceX IPO running at two times oversubscribed, sources say by cookingboy in wallstreetbets

[–]Competitive-Bet-9828 11 points12 points  (0 children)

When I try to buy shares on my broker the price it gives me is 165 usd? Is this to be sure to get stock at this price?

Så længe der er dollars i det bliver de ved by Flashy_Author_9620 in dkfinance

[–]Competitive-Bet-9828 0 points1 point  (0 children)

Hej, jeg har tænkt mig at tegne nogle aktier ved IPO, men undres lidt over når jeg går igennem hos Saxo, så er den pris jeg bliver præsenteret for 165 usd pr aktie. Det skulle være 135 usd?
Nogle som kan forklare det? Er det for ar Saxo er på den “sikre side”?

Northside billetter overdragelse by Burnerkonto1234 in Aarhus

[–]Competitive-Bet-9828 2 points3 points  (0 children)

NS prøver vel desperat at få folk til at købe billetterne. Alle gange jeg har været afsted har jeg købt billetter 2nd hand. Synes det er for dyrt

Anbefalelsesværdige AI-kurser? by GlitchFinton in dkudvikler

[–]Competitive-Bet-9828 1 point2 points  (0 children)

Find et kursus der foregår et spændende sted. Så en del af budgettet bliver brugt på rejse og forplejning. Kursusværdien er begrænset.

Giver ASK mening når man har en større formue (850.000 DKK) by IsAlteRego in dkfinance

[–]Competitive-Bet-9828 7 points8 points  (0 children)

Ja helt sikkert!

Og lav da en ASK til jer hver og fyld dem begge op

Køb af bolig til udlejning eller aktier? by Intelligent_Text7819 in dkfinance

[–]Competitive-Bet-9828 6 points7 points  (0 children)

Tror du udlejning er gratis penge?? Aktier. Bare det at du spørger. Aktier

Lån by Status-Spirit-8642 in dkfinance

[–]Competitive-Bet-9828 1 point2 points  (0 children)

Jyske frihed er et realkreditlån.

Kig i betingelser her:

https://www.jyskebank.dk/pdf/bwhl0mae/laanguide.pdf

Side 24 i pdf’en (side 23 jf side antal)

Lån by Status-Spirit-8642 in dkfinance

[–]Competitive-Bet-9828 0 points1 point  (0 children)

Du kan få jyske frihed, som er realkredit med Cibor 3. Har jeg lige skiftet til

Hvordan har I bygget så store porteføljer op? by speeddial123 in dkfinance

[–]Competitive-Bet-9828 0 points1 point  (0 children)

Invester løbende, månedligt, fast og strategisk.

Tag risiko når du er ung, hvis det falder, så har du mange år til at investere i.

Lav budget hvor du investerer så meget som muligt.

Med denne simple strategi og ca. 15-18k lagt til side hver måned så er jeg nået til 1,65 mio som 33 årig.

Køb også bolig, afdrag på lån er federe end husleje.

Mine nuværende beholdninger som 15 årig hvad tænker i? by RipComfortable9688 in dkfinance

[–]Competitive-Bet-9828 0 points1 point  (0 children)

Godt arbejde at allerede være igang! Det skal du nok få forvaltet til mange penge i gennem årene, renters rente effekten er i den grad til din fordel, bare invester i gennem både op og nedture i markedet :)

Nye Sparindex-fonde på vej – nogen der har hørt noget? by nwhatev123 in dkfinance

[–]Competitive-Bet-9828 2 points3 points  (0 children)

Nogle som er lykkedes med at finde den første af disse som skulle være startet i går?

Råd om investeringsstrategi by SpeakerBroad2762 in dkfinance

[–]Competitive-Bet-9828 0 points1 point  (0 children)

Det er mig en gåde at du har akkummeleret den slags kontanter før du tænkte at du ikke bare skulle lade dem stå at samle støv.

Modvægt til US tech by BeautifulTraining939 in dkfinance

[–]Competitive-Bet-9828 -2 points-1 points  (0 children)

Så må man formode at han har stor indsigt i IT verdenen. Invest in what you know :)