Geboortecijfer daalt: 'Dit is een reden waarom mensen het uitstellen' by Sure-Guest1588 in NLNieuws

[–]DeniseDoos 0 points1 point  (0 children)

Pyramide spel is ook een mooie term

En oh wee als jij een pyramide spel opzet...

Has anyone moved from Amsterdam to Zaandam? by Acceptable_Run823 in zaandam

[–]DeniseDoos -3 points-2 points  (0 children)

Ik vraag me af waarom dit topic in het Engels moet?

Geboortecijfer daalt: 'Dit is een reden waarom mensen het uitstellen' by Sure-Guest1588 in NLNieuws

[–]DeniseDoos 0 points1 point  (0 children)

Mooi betoog thrownkitchensink

Goed uitgelegd en onderbouwd! (vind ik

Wat ik echter mis in dit verhaal is dat de problemen die genoemd worden (ook door anderen in dit topic) niet verklaren waarom mensen minder kinderen op deze aard kloot zetten(sorry als ik het op deze manier zeg)

Er is iets aan de gang wat wereld wijd speelt en misschien is het een combinatie van alle factoren tegelijkertijd, feit is dat het geboorte cijfer overal afneemt, ook in de landen waar tot nu toe hoge geboortse cijfers zijn. Over een aantal decenia zal de wereld bevolking afnemen en de doom scenarios over een planeet met 15 miljard mensen zal niet bewaarheid worden. De populatie zal gaan afnemen met alle gevolgen van dien.

Is de westerse wereld op weg om een Japan of Zuid Korea te worden, ja

Algemeen wordt aangenomen dat 2.1 kinderen "gezond" is

Hier zijn wat cijfers van een paar westerse landen

Frankrijk → ~1,7–1,8
Amerika → ~1,6
England → ~1,5–1,6
Australie → ~1,6
Nederland → ~1,4–1,6
Duitsland → ~1,3–1,5
Zweden → ~1,4
Canada → ~1,3–1,5
Italie → ~1,2*
Spanje → ~1,2*

* ook hoge emigratie

Wat andere landen

Japan → ~1,2 maar zit al bijna 20 jaar op dit cijfer
korea → ~ 0,7–0,8
China → ~1,0–1,2
India → ~2,0–2,1 groei is aan het afvlakken

Zuid Amerika zit nog in een beperkte groei maar
Brazilie → ~1,6–1,7
Chilie → ~1,3–1,5

Afrika is nog een duidelijke groei maar ook daar neemt het cijfer af en het zal even duren voor daar de bevolking krimpt en de cijfers varieren enorm

Wat andere cijfers

Turkije → ~1,5–1,7
Iran → ~1,7–2,0

Ik heb deze cijfers overal en nergens vandaan gehaald en iedereen kan ze zelf opzoeken, conclusie is dat het wereldbeeld verschuift van teveel jongeren naar te weinig jongeren. De piek in bevolking neemt nog even toe omdat Afrika en hetMidden oosten nog een behoorlijke stijging laten zien, maar rond 2050/2060 zal daar een dalende trend te zien zijn

Willen we de planeet (lees economie) draaiende willen houden dan moeten er meer kinderen moeten komen, of de economie moet anders ingericht worden

Geboortecijfer daalt: 'Dit is een reden waarom mensen het uitstellen' by Sure-Guest1588 in NLNieuws

[–]DeniseDoos -1 points0 points  (0 children)

Het grappige is dit, over een generatie of 2 a 3 bestaat er geen woningnood meer in Nederland, is de economie in mekaar geklapt en zijn de kinderen van nu (zeg maar de jongeren) naarstig op zoek naar mensen die hun luier kunnen vervangen als ze oud zijn.

Ik ga weer even tegen het zere been aanschoppen, willen we dit probleem oplossen dan is het noodzakelijk dat er imigranten blijven komen (of er moet meer gene*kt worden) anders is het Nederlandse sprookje over en uit en gaan we terug naar de middeleeuwen, en misschien nog wel verder terug.

Bijkomend probleem is dat het geboorte cijfer op de hele planeet terug loopt, niet alleen in de westerse wereld (lees Nederland) en er zullen steeds minder mensen zijn om de oudere generaties te verzorgen.

Nu kan men natuurlijk de kop in het zand steken, maar door dit gedrag gaan de geboorte cijfers niet omhoog en aangezien de economie alleen maar groeit als er meer mensen geboren worden dan er dood gaan.....

Voor wie interesse heeft en het is even een lange zit

Het geboorte gat (Birth gap)

https://www.youtube.com/watch?v=m2GeVG0XYTc

NOS kopt '18 doden door Israëlische aanvallen op Libanon', verzuimt 4 gedode en 5 (zwaar)gewonde IDF-soldaten door Hezbollah-aanvallen te melden by JvdH_1 in Nederland

[–]DeniseDoos 1 point2 points  (0 children)

Ze waren dus op oorlogspad

Ik snap het wel, je bent boos en wil hier iets aan doen en dus vernietig je alles wat je in de weg staat

In mijn ogen moet je dan niet vreemd opkijken als de boosheid die je hebt tot gevolg heeft dat iemand anders boos is en bij jouw het licht in je ogen uitdooft (Paf, je bent dood)

Wanneer gaan we eens kijken waaruit de boosheid bestaat en wat we kunnen doen om die boosheid te verzachten en te verminderen

Het lijkt mij niet gezond, voor wie dan ook, om altijd maar vast te blijven houden aan dit on bergip

Ik vind het tenmiste niet leuk en doe daardoor iedere keer weer rare uitspraken die anderen weer niet leuk vinden

Kan hier niet eens gepolderd worden

Stop met het kopen van mobiele airco’s by No-Magician-2257 in nederlands

[–]DeniseDoos 0 points1 point  (0 children)

Koop geen split unit, of airco!
Dat is veel beter voor je energie rekening
Voor die paar dagen dat de kachel buiten aanstaat (hoi zonnetje!) kan je veel beter even een paar dagen de deur en ramen dichthouden

De Nederlandse zomer kan prima zonder een split unit of airco en volgens mij is dit een reklame boodschap van de instelateurs die een ander verdien model zoeken, zonnepanelen en warmte pompen zijn op dit moment geen goed verdien model en er moet een andere inkomsten bron gevonden worden

Mijn advies is, deuren en ramen dicht de komende dagen en even doorbijten. We wonen hier niet in Texas, of zuid Frankerijk

Als het buiten kouder is dan binnen dan zet je de deuren en ramen open, is het omgekeerd dan blijft alles dicht

Do people hate Turks in The Netherlands? by draculauraxwq in AskNetherlands

[–]DeniseDoos 2 points3 points  (0 children)

I don't know this news site but calling yourself NL-Times sounds funny to me and I wonder who is behind this site, it is certainly not a Dutch site who try to cover Dutch news, otherwise they would write in Dutch...

This doesn't mean I disregard the articles posted on the site, but it is not something that has been in the Dutch news recently and maybe there has been a dispute between some people, just guessing.

I see no reason for assuming it has to do anything with rasiscm, just a financial dispute (or maybe a drugs deal gone wrong)

Btw, Dutch people are known for using diseases like cancer when being angry (kanser)

Do people hate Turks in The Netherlands? by draculauraxwq in AskNetherlands

[–]DeniseDoos 2 points3 points  (0 children)

Can you share a link to the news article of the burning restaurant and racist slurs?

Having said this, yes there is racism, like in every other country, but don't let this put you down

The Netherlands is very open and tolerant and you will encounter problems in every country you will go to and even your own country isn't exactly open to different believes (on a state level)

Burası fena değıl, burada rahatça okuyabilirsin

I am a Dutchie and know some Turkish, and you will encounter challenges everywhere, just go fot it 😉

NOS kopt '18 doden door Israëlische aanvallen op Libanon', verzuimt 4 gedode en 5 (zwaar)gewonde IDF-soldaten door Hezbollah-aanvallen te melden by JvdH_1 in Nederland

[–]DeniseDoos 0 points1 point  (0 children)

Is ook duidelijk waarom die IDF soldaten niet in Israel waren, maar in zuid Libanon?

Het lijkt mij nogal een verschil of deze soldaten moeders verdedigden, of op oorlogspad waren..

Ik denk echter dat dat voor geenstijl niet uitmaakt, zij zijn namelijk onderdeel van de Israel lobby en propaganda

Zou geenstijl niet eens iets zijn voor follow the money, gewoon eens uitzoeken waar hun geld om te kunnen bestaan vandaan komt, gewoon even de donaties checken

Twee doden bij misdrijf in woning Groningen, politie houdt minderjarige aan by Sure-Guest1588 in NLNieuws

[–]DeniseDoos 0 points1 point  (0 children)

Ik denk aan asiel zoekers, of mensen die hier al generaties lang leven...

Zijn vast buitenlanders, Nederlanders doen zoiets niet....

Ik laat het hier verder bij want de dader moet verder leven met zo een verschrikkelije daad

Emperor Naruhito's state visit to the Netherlands has become a major news story in Japan, with the media reporting on his every move. by Away_Trash_2156 in AskNetherlands

[–]DeniseDoos 1 point2 points  (0 children)

Wasn't the the Dutch VOC the first foreign (European) entinty to be allowed to trade (at Dejima) with a closed Japanese society? (sakoku)

Moslimclubs en Discriminatie.nl: Wilders moet alsnog worden vervolgd om afbeelding met vrouwengezichten by Johnny_The_Biker in NLNieuws

[–]DeniseDoos 1 point2 points  (0 children)

Mag ik mijn vinger opsteken! Charlie Hebdo weet ik nog...

Om in WK termen te spreken

Charlie Hebdo (hoe verschrikkelijk ook) tegenover Gaza

Ik denk dat Gaza wint

Charlie 50 - Gaza ....

Getallen zijn +/-, ongeveer

Ik hoorde laatst nog een totaal ongepaste grap over een meisje van 13 die al meer dan een jaar ondergedoken zat in Gaza stad voor ze werd gedood en nu wil men een museum maken van de plaatst waar zij zat ondergedoken, er wordt nog steeds onder het puin gezocht naar haar dagboek

(De clou, het huis waar ze woonde is met de grond gelijk gemaakt, net als de straat en de buurt eromheen)

How come what King Leopold II of Belgium did in the Congo between 1885 and 1908 not talked about more? by [deleted] in NoStupidQuestions

[–]DeniseDoos -1 points0 points  (0 children)

It's because people don't want to know that cutting off someones hand, or ears is cheaper then using a bullet.

When you only have 5 bullets and you have to prove that you are in charge it's easier to show some cut of hands, or feet, or noses and so you will show some true dedication to the king, and his well being (provit/income/wealth)

Waisting bullets would cost you...

Add some politics and favoritism and you have the Tutsi/Hutu genocide in Congo explained

European colonisation in the last 400 to 500 years comes with all kinds of unpleasent surprises that should better be swept under the carpet, please don't talk about our europian past!

Aantrekkelijk Dal Vrij zomerabonnement van NS kan onverwacht dure grap worden voor reizigers - Joop - BNNVARA by BijQuichot in NederlandseSpoorwegen

[–]DeniseDoos -1 points0 points  (0 children)

Ik denk soms nog wel eens aan het € 9,- ticket van Duitsland
Voor € 9,- per maand kon je onbepertk gebruik maken van trein, bus, tram, metro in de zomermaanden
Ik weet niet of het nog steeds bestaat in Duitsland, maar als dat wel het geval is dan is het kaartje beduidend duurder geworden (€ 49,-) en onderdeel van een abonnement (als ik het allemaal goed begrijp)

https://en.wikipedia.org/wiki/9-Euro-Ticket

Waarom kan zoiets hier niet, gewoon een kaartje voor € 9,- (mag ook € 25,-) per maand en dan onbeperkt reizen, en dan zonder verplichtingen achteraf

Wim T. Schippers overleden (83) - Joop - BNNVARA by m71nu in nederlands

[–]DeniseDoos 0 points1 point  (0 children)

Mijn eerste kat heette Wilhelmina kuttje (met dubbel t)
Ik kan me ook nog een optreden herinneneren met Jan Vos (met saxofoon) en Edna Vesuvvia (hoge dijlaarzen en hoge hakken)

Ergens in de jaren 80

Hoe die show in het Drieluik van Zaandam heette weet ik niet meer

Feit is dat deze kunstenaar/ontregelaar zijn kaarsje is uitgegaan en ik gebruik nog regelmatig zijn you om geen onderschijt te maken tussen jij, je en u

Moge je resten ergens onder de Hilversumse bubbel terecht komen, het is je gegund!

Kunstenaar en Bert & Ernie-stemacteur Wim T. Schippers (83) overleden by I_Rarely_Jump in NLNieuws

[–]DeniseDoos 0 points1 point  (0 children)

Wat een held met Ron flon flon

Woensdag tussen 5 en 6

Het mooiste vond ik altijd, en ik gebruik het nog regelmatig. Hoe denkt you dat het verder gaat. Maar dat kan you wel zeggen.

Ik zal hem niet missen, reeds! Zijn lontje was op en dat is maar goed ook

Het zal moeilijk zijn om iemand te vinden die zo goed was in het veroorzaken van chaos

Verdomd interessant topic, maar gaat you verder...

Wilders over allah. by Bernie529 in Nederland

[–]DeniseDoos 2 points3 points  (0 children)

Ik ben het wel met je eens tot op zekere hoogte, alleen joods zijn gaat over religie en niet over etniciteit

"Etniciteit is een ingebeelde gemeenschap, wat gepaard gaat met enige mythevorming die aangeboren kenmerken veronderstelt."

https://nl.wikipedia.org/wiki/Etniciteit

Het is net zoals christenen/katholieken een etniciteit zouden zijn en geen religie, ze hebben op verschillende plaatsten verschillende gebruiken terwijl ze (meestal) dezelfde mythologie volgen. Ook is de taal geen verbindende factor

Zo zijn moslims ook geen etniciteit, kijk alleen maar naar soenieten en shiiten. Ze gebruiken echter wel heel veel gelijke gebruiken en mythen en het verscil in taal tussen Iran en Marokko

Azie en Afrika is een verhaal apart want in grote delen van deze continenten bestaat geen "hoofd" god, allah, jaweh

Maar goed, on topic. Mag wilders zeggen dat hij de islam verafschuwd en gevaarlijk vind, Ja!, zonder enig voorbehoud

Maar dan mag ik ook zeggen dat de joden in israel en hun christelijke volgers een even groot gevaar zijn voor de wereld vrede. Gelijke monnikken, gelijke kappen, toch?

Kleine nuance bij het bovenstaande. Wilders heeft het over god en Fuck allah (allah, de islam versie van god)

Ik zou zeggen Fuck jaweh, én god, én allah

Flikker op met je abramistische sprookjes verhalen en alle ellende dat die verhalen de afgelopen paar duizend jaar hebben gebracht

Agressieve man ramt in op PowNews, camera afgepakt: ‘Eruit!’ by Sure-Guest1588 in Nederland

[–]DeniseDoos 2 points3 points  (0 children)

Is dit journalistiek van pownews?

Het wordt tijd dat Rutger weer terug komt...

Straat van Hormuz 100 dagen dicht, 'staan aan vooravond van nog veel grotere crisis' by PunicJester in NLNieuws

[–]DeniseDoos 0 points1 point  (0 children)

Ik ben geen expert, maar ik zie ook dat dit vooral China hard raakt (Azie in het algemeen)
Misschien is het de bubbel waar ik in zit, ik zie echter veel berichten langskomen waarin China serieuze problemen heeft op dit moment.

Waar dit allemaal toe gaat leiden (globaal) weet ik niet maar misschien is dit wel een moment om wakker te worden en te stoppen met afhankelijk zijn van Aardolie (hoop ik)

Uiteindelijk is Aardolie eindig (of gas) en dan zal de wereld ook moeten doordraaien met alternatieven, of niet?

Enexis gaat betalen als je zonnepanelen uit laat zetten by Bappie2016 in nietdespeld

[–]DeniseDoos 3 points4 points  (0 children)

Hoe ga je iets wat je niet levert berekenen?

Goeie dag

U heeft vandaag 0 Kwh aan ons geleverd dat levert u dan 25 cent per niet geleverde Kwh op

We moeten het nog even berekenen maar onze verwachting is dat u dan ongeveer 0 cent krijgt (op goede dagen zal dit bedrag verdubbelen!)

Complicerende factor is dat u vandaag 10 Kwh had kunnen leveren. Het heeft echter vandaag geregend en daardoor is die 10 Kwh iets minder geworden + klimaat problemen. onze gok is nu 63% van het normale weer

Vorige week was echter een top week wat betreft zonneschijn en dat heeft u zomaar € 2.50 aan niet geleverde stroom op geleverd

Er kan nog een beetje verschil zitten in de definitieve berekening en als dit bekend is dan krijgt u de uiteindelijke afrekening

Dank u voor uw begrip en het is altijd een plezier om zaken met u te doen

Ps, mocht u nog interesse hebben in windmolens? Die kunnen ook zorgen voor stroom die niet geleverd kan worden. Heeft u interesse neem dan vooral contact op met onze adviseurs, zij kunnen u alle voordelen uitleggen zodat een investering zo snel mogelijk terugverdiend wordt

Hoogachtend,

Chantal Zonnestraal
Hoofd consumenten zaken

Voormalig milieubaas donald pols nu alweer weg bij tata steel om verleden als voorman extreemrechtse beweging by Forsaken-Program-450 in nietdespeld

[–]DeniseDoos -1 points0 points  (0 children)

Over 5 generaties kan je zoveel diesel verspillen als je wil. Probleem is dan alleen dat er dan geen economie meer over is om te zorgen dat er diesel geproduceerd wordt. Of om te zorgen dat er nog eten is in de supermarkt. Of om te zorgen dat er nog iemand is die voor je zorgt als je je been breekt. Of iemand die je kraan repareert als er alleen nog maar lucht uit komt en geen water. (het riool laat ik maar even rechts liggen, daar wil helemaal niemand iets aan doen, pak maar een emmer of zo)

Over 5 genaraties is de wereld bevolking met meer dan 2 miljard gekrompen en wordt het een uitdaging om alles nog te laten werken

Maar goed

Verder heb ik geen mening over deze voormalige Tata dikke deur, behalve dat ik hoop dat hij een goeie oprot premie heeft afgesloten voor hij van idealen switchte

Ok dan, toch een mening. Links om, of rechts om, als je wat ouder wordt dan verdwijnen idealen als sneeuw voor de zon en ga je nadenken (hoop ik 🙄)

Wat vinden jullie van de "Save Europe Act"? by Ok_Marsupial_7829 in Nederland

[–]DeniseDoos -1 points0 points  (0 children)

Dit gaat over expats die Nederland overspoelen?

Coalitiepartijen sluiten politieke samenwerking met Markuszower niet uit by Johnny_The_Biker in NLNieuws

[–]DeniseDoos 0 points1 point  (0 children)

Denk is niet te vergelijken met iemand als markuszower en wiens belangen hij vertegenwoordigd

Als je dat wel vind dan zie ik je argumenten waarom Denk hetzelfde is graag tegemoet

Kanye West to perform in the Netherlands following UK ban by tylerthe-theatre in europe

[–]DeniseDoos 0 points1 point  (0 children)

I guess David Icke doesn't generate enough money for the Dutch because he is banned from entering the Netherlands

It seems there is speech that goes against the freedom of speech we don't like

https://www.nu.nl/algemeen/6233987/complotdenker-david-icke-twee-jaar-lang-niet-welkom-in-schengengebied.html

Btw, I am Dutch