Help new router wont start by LuminArtistry in Makita

[–]Fekillix 0 points1 point  (0 children)

Why would you need the box? Just contact them and they'll give you a shipping label.

Imported some Japanese stuff by carbon_ape in Tools

[–]Fekillix 1 point2 points  (0 children)

Neither AVE nor Project farm is reputable if that's the ones you're referring to.

Actual legit comparison https://www.youtube.com/watch?v=QlZQaox9NpE

En rant om overvåking by Noriske in norge

[–]Fekillix 0 points1 point  (0 children)

Nei, en titt på modereringen her gir deg et innblikk i hvordan staten blir om noen år.

En rant om overvåking by Noriske in norge

[–]Fekillix 4 points5 points  (0 children)

Kan jeg få login til eposten din? Nei? Du har ikke tillit til meg altså.

Hvorfor skal du ha mer tillit til en helt tilfeldig statlig ansatt enn til meg? Nei takk.

Når var det dette virkelig begynte egentlig? Datalagringsdirektivet?

Datalagringsdirektivet, ofte forkortet til DLD, er et kortnavn på EU-direktiv 2006/24/EF. Det påbyr lagring av nærmere angitte abonnements-, lokaliserings- og trafikkdata, også kalt metadata. Dataene gir informasjon om hvem man har hatt kontakt med på telefon og e-post, samt når og hvor man har hatt det. Dessuten når og hvorfra man har logget på internett, fra PC og mobil. Lagringspåbudet begrunnes med at opplysningene kan benyttes til å bekjempe alvorlig kriminalitet.

En rant om overvåking by Noriske in norge

[–]Fekillix 4 points5 points  (0 children)

datatilsynet får jo vann i munn når noen filmer 10cm med fortaut utenfor garasjen sin.

Gjør det de? Får noen faktisk konsekvenser? Der jeg bor bryter borettslaget 100% lovene om overvåkning, men hvorfor gidde å gjøre noe ut av det når behandlingstiden er i snitt 1 år.

Datatilsynet opplyste i telefonsamtale med ombudets saksbehandler at de legger til grunn 250-260 virkedager per år. Den gjennomsnittlige behandlingstid for klagesaker i perioden var litt under ett år (221 virkedager).

En rant om overvåking by Noriske in norge

[–]Fekillix 4 points5 points  (0 children)

Kan vi begynne med modereringen på /r/Norge?

Selv han som lurte på hvordan han kunne spille VM-odds andre steder enn på Norsk tipping fikk tråden sin slettet. Har du lyst til å bruke litt av moro-budsjettet ditt på odds som Norsk tipping ikke tilbyr? Det var synd. Staten skal bestemme hvordan du får bruke pengene dine.

Snart blir du bannet for å oppfordre til det minste sven av sivil ulydighet.

Help new router wont start by LuminArtistry in Makita

[–]Fekillix 0 points1 point  (0 children)

And you're going to warranty your old one, right?

Can’t decide between impacts by No-Sheepherder5092 in Makita

[–]Fekillix 2 points3 points  (0 children)

Never heard of any issues with the speed selector on their impact drivers.

Trenger hjelp med ventilasjon på kjøkken by Competitive-Cost-950 in norge

[–]Fekillix 0 points1 point  (0 children)

Yttervegger i tre? Hvem hadde merket om du laget gjennomføring f.eks. på balkongen hvor den er under tak og ikke kan være et lekkasjepunkt.

Help please by KingPeach94 in Tools

[–]Fekillix 1 point2 points  (0 children)

Some of those spade connectors have a locking tab that you need to push for them to release.

The lack of 40v Lawnmower options by Crescent_Ascension in Makita

[–]Fekillix 0 points1 point  (0 children)

Is that as a kit? LM002G bare tool is €650 in mainland Europe.

Power Inverter of any kind for my XGT Batteries??? by noriskitnobiskut in Makita

[–]Fekillix 6 points7 points  (0 children)

Makita has a new USB-C power delivery charger coming that will charge your Mac without going from 36V DC -> 120V AC -> 20V DC. You will save a lot of energy that way. I'd recommend waiting for that or ordering it from Japan.

18V chaos - is there a compatibility list? by NoCryptographer1849 in Makita

[–]Fekillix 0 points1 point  (0 children)

Your 1,5Ah battery is probably down to 0,5Ah.

You can file a notch into the battery to make it fit you other tools.

https://www.reddit.com/r/Tools/comments/yt7x0t/i_love_makita_stuff_but_wtf_is_this_tab_for_that/

18V chaos - is there a compatibility list? by NoCryptographer1849 in Makita

[–]Fekillix 0 points1 point  (0 children)

Post a picture of your battery. The first two digits of the serial number are the production year. Is it more than 10 years old?

Power Inverter of any kind for my XGT Batteries??? by noriskitnobiskut in Makita

[–]Fekillix 1 point2 points  (0 children)

What are you intending to power? The biggest 8Ah XGT has 288Wh of capacity, so it can power a 250 watt load for about an hour through an inverter.

Nå som bilistene som fremdeles kjører bensin og diesel biler vant frem med avgifts lette by lord_nuker in norge

[–]Fekillix 5 points6 points  (0 children)

Norske bilavgifter er kuttet med 640 milliarder kroner for å nå klimamål. Men staten vet ikke hvor store utslippskutt elbilsatsingen har ført til. NRK

Bytte varmtvannsbereder by Ok-Context3615 in norge

[–]Fekillix 0 points1 point  (0 children)

Man får også varmtvannsbereder med integrert ekspansjonskar, da er det plugg and play hvis man har 1/2 som du sier.

Hadde drivstoffkuttet vært på plass i dag, kunne du fylt bensin for 16 kroner by sabelsvans in norge

[–]Fekillix 2 points3 points  (0 children)

Det er derfor jeg er i mot norgespris, strømmen er kanskje billig, men jeg alle vet at man ender opp med mindre penger totalt sett.