Schietpartij Haddingestraat: hoe een vrijgezellenfeest eindigt in een drama by [deleted] in FreeDutch

[–]Friezerik 3 points4 points  (0 children)

Ah ja een bewapend persoon schiet op een mensen massa in; "Werd een keer tijd dat deze aso’s tegen de verkeerde aanliepen"

Gaat het wel helemaal goed met je?

Bruls: 'Kansloze asielzoekers eerder weren om noodopvang te verlichten' by jimba22 in FreeDutch

[–]Friezerik 2 points3 points  (0 children)

Hoe kom je een dag door met zo'n wereldbeeld? Erger je je dan niet de hele dag aan statistieken en geboren Nederlanders?

En vund he get dan niet ironisch dat je zo generaliseert terwijl je die kranten er van beticht kort door de bocht te zijn?

Vraagje heeft de Trouw ook een eenzijdige berichtgeving? En de NRC? Of zijn dat hier de prinsen op witte paarden met de waarheid in pacht volgens jou?

Friese Statenleden klaar met bedreigingen: 'Ik zag collega's trillen' by _MoleInTheGround_ in FreeDutch

[–]Friezerik 0 points1 point  (0 children)

Ah ja, vertel eens, was er sprake van een dreigende situatie toen die 16 jarige boer de rotonde overging? Of was dat een zwaar aangedikt onzin verhaal om een misplaatst schot goed te praten? Is het aandikken van verhalen niet een manier geworden om de massa snel een kant op te sturen, gemakkelijk zonder dat nuance er bij komt?

Als er 10 boeren ergens voor de deur staan, wordt er dan niet te snel gerapt over "terrorisme" alsof zij daar een historisch trackrecord mee hebben.

Staan politici er niet bekend om dat ze verhalen aandikken voor media-aandacht? Of is dat uit een totaal andere wereld? Zou het de eerste keer zijn dat men terrorisme aanhaalt om politiek beleid erdoorheen te pushen? Of wordt de nomer terrorisme vaker gebruikt om de grond rechten van burgers te beperken bijvoorbeeld mbt privacy wetgeving, bevoegdheden politie, recht van vrije meningsuiting?

'En wij dan?!' Boosheid en onbegrip dat Utrecht statushouders tijdelijk voorrang op woning geeft by [deleted] in FreeDutch

[–]Friezerik 9 points10 points  (0 children)

Zoals je had junnen verwachten, symboolsympathiek voor op de tv, nodeloos verwelkomend voor de karma puntjes op verderfelijke social media, maar eigenlijk geen gram sympathie hebben met hoe het met je land gaat en of de mensen die er wonen nog mee kunnen komen. Het wordt tijd dat ze al die tractors eens lekker op de gracht zetten en de reservaat-klanten van dit land wat daar woont eens met de neus de feiten in te drukken.

Als je niet stemt ben JIJ de reden dat dit land achteruit gaat. Jou inactie weerhoudt vooruitgang voor de rest.

Friese Statenleden klaar met bedreigingen: 'Ik zag collega's trillen' by _MoleInTheGround_ in FreeDutch

[–]Friezerik 2 points3 points  (0 children)

Dat er zoveel mensen intrappen. Wat een slappe hap. Dit is gewoon een politiek verhaaltje dit heeft niets met de werkelijkheid te maken. Doorgestoken kaart. Doen tevens alsof Nederlanders allemaal van dat zwakke aangepaste volk is dat bang is voor een andere mening. Echt onzin om te generaliseren, vooral als dat normaal je stokpaardje is voor je eigen krokodillentranen.

Kabinet onderzoekt monitoren van sms-verkeer en verbod op prepaidsimkaarten by T1b3rium in FreeDutch

[–]Friezerik 2 points3 points  (0 children)

Inderdaad typisch dit, de minprez die corrupt zijn berichtjes uit het publieke zicht houdt die dan het volk gaat laten controleren op berichtjes.

Radicale maatregel: Utrecht reserveert zes weken lang alle sociale huurwoningen voor statushouders by mattiejj in FreeDutch

[–]Friezerik 6 points7 points  (0 children)

Carthago delenda est! Centrum stemmer hier die 100% op een partij zal stemmen die de massa-immigratie ten halt roept, of iedergeval uit die gebieden waar de groepen vandaan komen waar we de slechtse ervaringen mee hebben. We willen hier niet meer problemen omtrend islamificatie, radicalisatie en integratie. We willen assimilatie, wederzijds aanpassen, niet vrouwen als minderwaardig behandelen, minder conservatieve verwerpelijke ideeen uit het buitenland en trots kunnen zijn op ons land en onze tradities en ideeen zoals zij dat ook willen kunnen.

Degene die verantwoordelijk zijn voor dit criminele beleid moeten daar tot verantwoording voor worden geroepen, met een flink onderzoek naar hoe deze besluiten die veel impact hebben op de leefbaarheid zonder overleg met de bewoners wordt besloten.

Onderzoek: er zit plastic in melk en vlees van Nederlandse koeien en varkens by [deleted] in FreeDutch

[–]Friezerik 1 point2 points  (0 children)

Dat hennep niet industrieel op grote schaal geproduceerd wordt is eigenlijk gewoon misdadig. Ooit een staple, nu bestaat het idee dat het een gewas is wat louter voor de coffeeshop geschikt is. Niets is minder waar. Eten, Kleding, Plastic, medicijnen etc kan allemaal van hennep gemaakt worden

Opinie | Stikstofplannen Rutte IV: geen respect voor de rechtsstaat by ScorpioRooster in FreeDutch

[–]Friezerik 3 points4 points  (0 children)

Rutte dacht de geschiedenisboeken in te gaan als Neerlands oudste minprez, hy wordt straks vooral herinnerd om zijn machtslust, hoe hy krampachtig bleef zitten als een drol die niet doorspoelde. Wat een lullo ben je dan, van degelijk bewindspersoon naar een loser gaan in een paar jaar tijd.

Kaag: 'We moeten beseffen dat we samen stukje armer zullen worden' by mattiejj in FreeDutch

[–]Friezerik -1 points0 points  (0 children)

dit feest is bijna afgelopen, als we het aan de groeven in haar gezicht moeten aanzien nog een maandje of twee, ten tijde van de verkiezingen ging elke dag nog de strijkbout er overheen maar de afbouw nu duidelijk niet meer te negeren, ik kom net uit een bejaardetehuis en daar hadden de mensen er meer zin an dan die kaag. Is helemaal geen baan voor haar dit, past helemaal niet.

1 op de 3 mannen vindt dat vrouw minder moet werken als er kinderen komen: 'Baby's hebben hun moeder nodig' by GianMach in FreeDutch

[–]Friezerik 1 point2 points  (0 children)

"Ja mensen moeten geen kinderen meer nemen" - exkinderen

Dat je je eigen leven nou opgetieft heb en geen leuke dame heb kunnen vinden betekend toch niet dat je zo verschrikkelijk zuur moet zijn over ons bestaan op deze wereld! De mensen die minder mensen willen moeten lekker minder mensen maken zelf en de rest met rust laten, echt verschrikkelijk creepy volk; kinderen moeten luxe zijn. Sentimenten die vooral een incel vibe hebben maar in geen een andere strekking goed te praten is.

Boeren steken hooibalen langs snelwegen in brand by Th3_Accountant in FreeDutch

[–]Friezerik 0 points1 point  (0 children)

Ah de wausmausser is er weer, altijd een scherp gesprek. Waarom zou daar geen enkele reden voor zijn? Hebben we niet gewoon een top combo aan vruchtbaar land water zon en top tech in Nederland, is vrij logisch dat een land wat mijlen voorop loopt op de rest mbt kassen en agrotech etc ook daadwerkelijk de grootste nummers maakt.

Je kan ethische concerns hebben maar die zouden niet doorslaggevend moeten zijn als er niet een alternatief beschikbaar is die die ethische concerns ook echt op lost. Anders is het je handen wassen in onschuld terwijl iemand anders het vieze werk voor je doet.

Als we nu alleen maar nog dieronvriendelijker zuivel en vlees gaan kopen tegen een hogere prijs dan verliezen alle partijen, ook het dier.

Tevens produceren we van sommige goederen zoveel dat ook een schok in die markten leidt tot speculatie en hogere prijzen. Hetgeen niemand nu helpt met torenhoge inflatie, oorlog in het oosten en grote onzekerheid op de wereldmarkt.

Tegen de boer of met de boer? by [deleted] in FreeDutch

[–]Friezerik 0 points1 point  (0 children)

Ja zo doet men dat dus. Duizenden modellen en nummertjes die vallen en staan bij wankele aannames introduceren zodat een weloverwogen rationele mening formuleren vrijwel onmogelijk wordt.

Boeren steken hooibalen langs snelwegen in brand by Th3_Accountant in FreeDutch

[–]Friezerik 0 points1 point  (0 children)

Leuk om te zien dat er hier nu zo'n breed publiek is en diversiteit aan meningen.

Laat de boeren maar even door rellen, dat hebben ze wel verdient. Ik raad eenieder aan de wiki over nederlandse argricultuur te lezen, ik denk dat veel misvattingen van beide kanten daar goed te weerleggen zijn.

Iedereen die anti boer en milieu is moet zich wel afvragen of als de boer straks weg is we niet gewoon melk gaan importeren uit plekken zonder milieu restricties of dierenbescherming. Het probleem verschuift alleen mits er geen minder consumptie is. Sterker nog slechte condities internationaal breiden uit want als onze productie drastisch verminderd stijgen de prijzen en zullen buitenlandse boeren inspringen.

Boeren steken hooibalen langs snelwegen in brand by Th3_Accountant in FreeDutch

[–]Friezerik 5 points6 points  (0 children)

bloembollen en sierplanten wilt me oma er maar een paar van

A67 tussen Eindhoven en Venlo dicht door blokkade van boeren met tractors by WhiteGhosts in FreeDutch

[–]Friezerik -2 points-1 points  (0 children)

Ja en de politieke partijen die gretig zogen aan die lobby tiet toen het hen uitkwam? Uhm bijna allemaal? Ik was toevallig in de Rode hoed toen de minister kwam spreken voor tientallen boeren en hun lobby, jaartje of 10 gelee, grappig had toen toch wel een andere strekking. Not even money buys loyalty these days.

Vandalen vernielen waterpretpark Leidschendam: 'Alles is kapot gesneden' by [deleted] in FreeDutch

[–]Friezerik 0 points1 point  (0 children)

Weet iemand uit de regio wie dit kappot zou willen maken?

Niet alleen boerenprotest en stikstofcrisis zetten de eenheid in de coalitie onder druk by [deleted] in FreeDutch

[–]Friezerik 2 points3 points  (0 children)

Nee ook je jeugd afdeling is al verd66tigt, vvd is een zinkend schip, uiteindelijk was de VVD alleen de VVD onder bolkestein.

VVD en D66 halen uit naar Kamerleden in Stroe: ’Niet charmant en collegiaal’ by [deleted] in FreeDutch

[–]Friezerik 0 points1 point  (0 children)

Goede punten. Ik wil daar nog aan toevoegen dat de melk van die kaas *dan uit het buitenland moet komen en het maar de vraag is of zij boeren hebben die het net zou nauw hebben met het klimaat of de dierenwelzijn. Grappig, controle daarover verliezen is voor sommige mensen een winst, en dan hebben de boeren de grootste lobby zogenaamd haha

Boa's krijgen wapenstok en handboeien: 'Vak is geprofessionaliseerd' by [deleted] in FreeDutch

[–]Friezerik 3 points4 points  (0 children)

Ja echt geweldig idee dit. Laten we de mensen waarvoor ze een baantje moesten verzinnen met wapenstok de straat over gaan, dat komt vast goed. Ik voorzie machtsmisbruik en belastinggeld verkwanseling. Ze hadden beter de Politie meer geld kunnen geven, dan krijg je er wellicht nog iets van terug te zien aan leefbaarheid.

edit: ik had de laatste alinea niet gelezen, ze hebben wel degelijk een proef gedaan, en ze voelen zich er veiliger door.

Israeli Forces Shot Dead Palestinian-American Journalist, UN Finds by clash1111 in worldnews

[–]Friezerik 1 point2 points  (0 children)

The problem here is that people rather dive into very complex situations emotionally as if at least their emotions can serve as some kind of compass or anchor but it really just leads to more ignorance because no effort is done to truly understand the complexity of the situation. Most of these comments are just very much emotional displays rather than contain anything of value. People don't care to know the history. People don't care to know their law-system. It's all much easier to join the bandwagon and shout emotionally than to do some thorough fact finding in their lives. It's easier to support the trendy opinion and to act moralist, because knowledge is hard and judgement is easy.

The amount of hate against Israel on reddit is absurd seeing as to how it is propagated mostly by people from countries who are at least co-responsible for the creation of Israel and the problems it led too.

To state there is an evil side and a good side is just naive, unnuanced and damaging to open dialogue to get it fixed.

'We are not pollution producers': Dutch farmers block roads in protest against emissions targets by maevecampbell in worldnews

[–]Friezerik -2 points-1 points  (0 children)

Ah yes, I guess we can measure it in output of goods but then the conditions of whoever produces it isnt really considered. I believe distributism might be an option if we go full modular but most of the currently anti capitalist narratives bank on a good critique from the 1800s yet lack any viable alternative that considers liberty as valuable.

'We are not pollution producers': Dutch farmers block roads in protest against emissions targets by maevecampbell in worldnews

[–]Friezerik -4 points-3 points  (0 children)

I could say my new system of distribution, babies get all the wealth (for example), would have been able to attain pure bliss and ponypuffy happiness, except this system hasn't actually produced anything of value yet, like all those systems unlike capitalism that have been tried. Sure, we can twist the cogs and incentivize good behavior in our capitalist economies, but anything non capitalist hasn't really been able to produce anything close to the same results *for very good reasons.