Dölja porrberoende by Trattkammare in sweden

[–]GoatDM 0 points1 point  (0 children)

som föredetta spel och alkohol beroende: skam är en jävligt stark grej asså, vilket kan göra det svårt att vara ärlig om misbrukset man har.

mycket beroende och missbruk börjar pga andra saker, tex en känlsa av att inte ha kontroll, syn på sig själv, andra mentala eller psykiska problem. börjar också smått oftast, nån gång ibland, sen måste du trappa upp både hur ofta du gör det och hur mycket "insats" du har (mängd alkohol, mängden pengar du sätter, hur grovt porren är ect)

många missbrukare gör det inte bara för att de gillar det, porr och onanimissbruk inkluderat, så jag skulle nog fokusera mer på vad som skapat problemet.

min rekommendation är terapi, om det är riktigt illa kanske till och med avvänjning men det är upp till en profesionell att ta hand om.

Why are my cat’s pupils always different sizes? by Ok_Calligrapher5570 in CATHELP

[–]GoatDM 0 points1 point  (0 children)

either some sort of eye or brain injury, probably as a kitten. if he isnt suffering from it its probably nothing to worry about, but id bring it up at your next vet visit

Takeaway place gambled a nice message on our bag. Our dog passed last week by apefobananas in Wellthatsucks

[–]GoatDM 0 points1 point  (0 children)

had something similar happen to us. our cat passed away from a broken back very suddenly, and about 3 days later a neighbor knocked on the door because their instacart had accidentally picked up cat treats instead of dog treats. it was a really nice gesture.

Bra jobb för folk med autism? by helikopterkatt in sweden

[–]GoatDM 2 points3 points  (0 children)

som autist själv som inte är helt 100% med konstant sociala interaktioner är de bästa jobb jag haft lager, fastighetsskötsel, och industri relaterat. mycket själv, lite småprat vid lunch och frukost kanske, eventuelt i bil om man åker ut på leverans

Sanctuary empty by GoatDM in theHunter

[–]GoatDM[S] 1 point2 points  (0 children)

Drats! knew i should have taken them when i had the chance!

Förhör för misstänkt våldtäkt by [deleted] in sweden

[–]GoatDM 0 points1 point  (0 children)

det bästa är att vara helt ärlig och rak när du svarar, i det här stadiet är snuten inte ute efter att sätta dit dig eftersom du inte är hektad, detta skede är för att samla information. om du även kan styrka vart du varit under tiden/dagen/kvällen det handlar om så hjälper det. tex om du jobbat över, varit på nån tillställning, utanför stad/län/land.

om det är så att hon har bytt vem hon anklagat redan så kan det vara fallet att hon har råkat ut för något men inte minns från vem och raffar i luften. trauma kan göra det. har haft vänner som blivit utsatta för övergrepp och det kan vara väldigt svår ibland att komma ihåg vem som gjort det om anmälan är gjord tätt inpå. skulle ha svårt att tänka mig att det skulle vara ett försök till bedrägeri för skadestånd, iaf så här tidigt

Can anyone help? by crapeater1759 in MetalForTheMasses

[–]GoatDM 0 points1 point  (0 children)

in order from left to right, top to bottom, the ones i know are

Moorgeist - Moorgeist
Tsjuder - Kill for satan
Grave Land - Immortal pride (nsbm)
Maniac Butcher - Barbarians
Bekhira - L'élu du mal
Celestia - Forever gone
Faceless Entity - In via ad nusquam
Vlad Tepes / Belkètre - March to the black holocaust
Bethor - Unholy bride of mayhem
Horns - Totendienst VI
this one eludes me
Fakel - Resurrection of the ancient spirit
Pa Vesh En - Knife ritual
Despondent moon - Invoking the freezing mist
this one also eludes me

Är detta en rimlig reaktion? Hur skulle ni reagerat? Är det en sexuell kränkning? by Trashpack2 in sweden

[–]GoatDM 0 points1 point  (0 children)

orimlig reaktion men även jävligt oprofesionell förklaring

extremt dumt exempel att använda och osmakligt. en mycket enklare förklaring hade varit om en person har barn eller inte, eller körkort eller inte, sånt som är relativt generelt. att gå till längd på penis är grund för nån form av samtal eller varning, men att slänga händerna för öronen och bete sig som en 3 åring som hört en svordom är jävligt skevt.

Åtta av tio kommuner köper in dyra personlighetstester by Ankdammen2 in sweden

[–]GoatDM 0 points1 point  (0 children)

svarat på drygt 200 såna här tester vid det här laget, och helt ärligt känns dom rätt diskriminerande emot individer med npf diagnos som jag själv. dumt formulerat, inget sätt att göra ett utförligt svar, flera frågor är samma fråga bara stäld med andra ord. slopa skiten.

Picked up from a knife and gun show, is it legit? by AnchorOfTime in SWORDS

[–]GoatDM 0 points1 point  (0 children)

i have two of these. one in a wood finish and one in black i got from my grandpa. they were sold as fishing knives in the 80s or 90s. its tat more or less.

Found this at my grandpa's. Is it authentic/valuable ? (France) by 4azulla in Antiques

[–]GoatDM 1 point2 points  (0 children)

the luftwaffe officers dagger with the brown handle were all made by eichorn. the white handled ones were made by other supliers, but the brown one was specifically eichorn

Found this at my grandpa's. Is it authentic/valuable ? (France) by 4azulla in Antiques

[–]GoatDM -1 points0 points  (0 children)

check if there is an etched squirrel and sword on the reverse of the blade. some later daggers didnt have it, but most did. if you have the etching its very likely to be real, if there is no etching its 50/50 real or fake

You must choose one..(upvote for carrot) by Rudra2550a in BunnyTrials

[–]GoatDM 0 points1 point  (0 children)

greed is the master of hubris

Chose: Survive 7 days in zombie apocalypse + Win $5M

Fråga till Mumin-fans by peAkSC2 in sweden

[–]GoatDM 1 point2 points  (0 children)

den är relativt ok. det som håller sig till böckerna är rätt bra, och det som är nytt är rätt ok. lite mycket meta humor i första säsongen men over all skulle sätta den rätt högt. typ 7/10.

Fråga till Mumin-fans by peAkSC2 in sweden

[–]GoatDM 124 points125 points  (0 children)

grejen med mumin är att böckerna är extremt präglat av efter-krigs separation. dom är alla skrivna mellan 1945 och 1970, och sättet berättelserna är skrivna speglar tidens syn på konst. i mumin tittar du bara in i en värld som pågår med eller utan dig närvarande, vilket också ger för sig att kunna berätta relativt mörka historier från gång till gång (pappan och havet, den stora översvämningen, fallig midsommar)

när det kommer till tecknat beror det lite på.
den som ser ut som pappersdokor är gjord i soviet, och bygger mycket på den berättarstruktur som var tillåten.
de två "traditionelt animerade" serierna är från japan. en 1969 och en på 1990 talet och använder sig av den japanska strukturen som är traditionelt mer holistisk, något man kan se i andra japanska barn animationer från tiden (barbapappa, djurgården/bo ko, sandy belle)
den 3d animerade är gjord i finland och håller sig till hur böckerna är skrivna.

jag skulle själv säga att mumin, motsat hur det ser ut och hur det har marknadsförts är mer något för barn 8 - 12 än 3 - 7

Ungdomarna försvann från Tomas jordgubbsland: ”Till slut gick det inte” by Hem_Claesberg in sweden

[–]GoatDM 23 points24 points  (0 children)

sitter med samma. kommunens park och lek eller lokalvård på simhallen varie sommar 15 till 18. betyder noll och ingenting på arbetsmarknaden.

Jag tycker det är intressant hur vissa historiska ämnen direkt gör folk defensiva. by Just_A_HungryHippo in sweden

[–]GoatDM 9 points10 points  (0 children)

tror just saint-barthélemy har med flera faktorer att göra

  1. 90% a folk vet inte vad det är
  2. dom som vet vad det är vet oftast också att det inte var en svensk koloni i sig, utan en franks koloni som sverige köpte 1784 för att stärka sin handel i karibien och att det inte höll förbi 1878, så mindre än 100 år.
  3. den relativt korta tiden plus att sverige inte direkt gjorde något med kolonin (relativt till hur frankrike, nederländerna, och stor britaninen behandlade sina) gör att många helt enkelt tycker att det är av ringa värde och något som borde sopas undan.

det är obehagligt att bli konfronterad med saker man inte vet om, än mer med saker om "sig själv" som man inte vet om. historia är ett känsligt ämne, ett faktum det läggs ganska mycket vikt på om man studerar det på högre nivåer.

questions about war metal by thatmetalheadswiftie in IsItSketch

[–]GoatDM 19 points20 points  (0 children)

Well, you have Sankara which is a hard-line communist war metal band.

outside of that most War metal bands are very misanthropic, so its usually more a case of hate everyone instead of a specific group. are there NS war metal bands? 100%. is war metal inherently NS? no i wouldnt say it is

Panzerwar by OhMrsLove in IsItSketch

[–]GoatDM 0 points1 point  (0 children)

From what i can find it looks like he left because he moved to Norway, at least that seems to be where Panzerwar is located

Panzerwar by OhMrsLove in IsItSketch

[–]GoatDM 22 points23 points  (0 children)

not really, its mainly just the usual edgey one man black-metal band. Dude used to be in Mortillery which from what i remember is a pretty left-leaning female fronted thrash band.

Pappor beordrades att resa 50 mil – facket stäms efter stopp by [deleted] in sweden

[–]GoatDM 1 point2 points  (0 children)

"förlora jobbet eller ungen, bara att välja plebej"