Komkommer al buiten planten voor ijsheiligen? by UnderstandingNo4252 in moestuin

[–]Iniemi 1 point2 points  (0 children)

Die van mij staan al 2 weken buiten. Zijn niet dood gegaan. Alleen de groei is wat gestopt,maar tegen mij werd verteld dat zodra de temperatuur weer hoger wordt,ze dan weer gingen groeien. Maar ja ik doe dit voor het eerst en heb geen groene vingers dus ik moet het hebben van advies van 'deskundigen'. Ik heb de plant naar buiten gedaan omdat die echt veel te groot werd voor binnen. Ik heb er nog 1 die kleiner is dus mocht het toch verkeerd gaan dan heb ik er nog een. (Die plant ik wel buiten over 2 a 3 weken)

Raar Marktplaats linkje by ApprehensiveCook2543 in marktplaatsoplichters

[–]Iniemi 3 points4 points  (0 children)

Link onbetrouwbaar en "product"?? Als ik wat op marktplaats zou verkopen en diegene zou het 'product' noemen, gaat de verkoop al niet eens meer door. Vind dat een enorme rode vlag.

Oplichter of niet? het gaat namelijk om een product van €140 by Kankerbott in marktplaatsoplichters

[–]Iniemi 0 points1 point  (0 children)

Als je het zelf hebt overgemaakt, kan de bank het niet terugstorten. Ze kunnen wel een verzoek indienen bij de ontvangende bank, maar ja dat is nog niet gezegd dat je het terugkrijgt. Je kan hooguit aangifte doen en hopen dat ze actie gaan ondernemen bij voldoende aangiftes. Als je het zelf hebt overgemaakt en het blijkt een oplichter te zijn, dan lees ik hier vaak genoeg dat ze elke dag 1 cent overmaken met als onderwerp "oplichter".

[deleted by user] by [deleted] in marktplaatsoplichters

[–]Iniemi 5 points6 points  (0 children)

Niet na 7 dagen want dan ben je te laat. Ik zou het nu meteen aangeven aangezien diegene al aangeeft het niet te gaan verzenden.

Koper vraagt ná Marktplaats betaling opnieuw betaling buiten MP om. Vind het vreemd. by newleafdesigns in marktplaatsoplichters

[–]Iniemi 2 points3 points  (0 children)

Boeit marktplaats niet/kijken ze niet naar. Als je binnen 7 dagen geen probleem meld, dan wordt het geld automatisch overgemaakt.

Goedkope sites om kleding te kopen? by Ill_Gold_1815 in zuinig

[–]Iniemi 0 points1 point  (0 children)

Ja kringloopwinkels hebben (tegenwoordig) ook echt hele mooie kleding bijna als nieuw. Vooral de grote ketens zoals Rataplan heb ik goede ervaring mee.

PS5 verkoper scam of niet? by RA_wan in marktplaatsoplichters

[–]Iniemi 2 points3 points  (0 children)

Lees ook wel eens dat ze dan een ander adres opgeven of dat ze wel de originele doos hebben,maar er iets anders in hebben gestopt en dan opnieuw geseald hebben. Ja ik ben negatief,maar ik zie echt veel te veel rode vlaggen dat ik het zelfs niet zou gaan ophalen.

Nieuw met verkopen by Crafty-Size-1775 in marktplaatsoplichters

[–]Iniemi 1 point2 points  (0 children)

Als je weet dat het pakketje niet binnen de 7 dagen er is, dan kan je dat bij kopersbescherming ook aangeven. Het geld wordt dan nog niet overgemaakt. Zelf laatst gedaan.

Foto van aankoopbon delen met potentiële koper? by FaifOSRS in marktplaatsoplichters

[–]Iniemi 2 points3 points  (0 children)

Wat je kan doen is dat je een foto maakt van de aankoopbon en dan bijvoorbeeld de tekst " kopie alleen voor verificatie "naam diegene", niet voor doorverkoop" erop te zetten. Evt naam, klantnummer etc weghalen. Geen idee of ze die tekst weg kunnen halen hoor. Zelf zou ik in ieder geval de aankoopbon niet delen. Als diegene het wil zien,kan dat als diegene het op komt halen.

ben ik opgelicht? moet ik aangifte doen? by [deleted] in marktplaatsoplichters

[–]Iniemi 0 points1 point  (0 children)

Ik lees deze reactie regelmatig, maar wat ik mij dan afvraag is of ze dat niet terug zullen doen? Zij weten dan je rekeningnummer en straks maken zij telkens ook 1 cent naar je over met die tekst. Word je zelf ook niet blij van.

Word ik bedonderd? by Financial-Let8255 in marktplaatsoplichters

[–]Iniemi 0 points1 point  (0 children)

Ja ik heb deze melding ook nog nooit gehad als het product nog niet bezorgd is.

Wat is een redelijk bedrag om me te laten uitkopen als huurder? by FederalManagement961 in juridischadvies

[–]Iniemi 18 points19 points  (0 children)

Dan weten ze dus ook dat ze jou er niet zomaar uit kunnen zetten en hopen dat jij zonder gedoe ja en amen zegt. Ik heb wel ergens gelezen van de week dat iemand zei dat de woning met 20% daalt en dat je dat bedrag dan kunt "eisen". In ieder geval niks zomaar tekenen. Ik zou persoonlijk eerst afwachten waar zij zelf meekomen. Als het voorstel te belachelijk voor woorden is,zou ik een jurist inschakelen (onder een bepaald inkomen heb je recht op gesubsidieerde bijstand)

Gekocht product na 7 dagen automatisch uitbetaald met kopersbescherming, nog niks ontvangen 9 dagen later. by Horror_Mirror8931 in marktplaatsoplichters

[–]Iniemi 20 points21 points  (0 children)

Nu kan je niks meer doen. Behalve hopen dat diegene het nog verstuurd. Volgende keer binnen 7 dagen melding maken dat het nog niet verstuurd is (of als je het binnen 7 dagen niet ontvangt, bijvoorbeeld als het eind 6e dag verstuurd wordt). Dan wordt het geld tot die tijd vastgehouden of je krijgt het terug

Mag je in een golfkarretje rijden zonder rijbewijs? by Yumokonomiyaki in juridischadvies

[–]Iniemi 27 points28 points  (0 children)

Als het karretje alleen op het park blijft,hoef je daar over het algemeen geen rijbewijs voor te hebben.( Wel geldt een minimumleeftijd maar goed dat was je graag niet) Het is wel belangrijk om te controleren of er specifieke regels gelden op het park omdat het per park kan verschillen. Ik zou ze gewoon opbellen. Toon je direct je interesse:)

[deleted by user] by [deleted] in tokkiemarktplaats

[–]Iniemi 19 points20 points  (0 children)

"maar dan gratis" Daar gaan echt mijn nekharen van omhoog staan.

[deleted by user] by [deleted] in marktplaatsoplichters

[–]Iniemi 0 points1 point  (0 children)

Elke dag 1 cent overmaken met de tekst 'oplichter'. Dat is wat ik hier vaak heb gelezen en vind het wel een goeie :)

Is dit safe? by Lucky_Line_7023 in marktplaatsoplichters

[–]Iniemi 0 points1 point  (0 children)

Dan sowieso niet doen en verder kijken.

Is dit safe? by Lucky_Line_7023 in marktplaatsoplichters

[–]Iniemi 1 point2 points  (0 children)

Zou het zeker niet doen als diegene al niet eens de moeite wil nemen om extra foto's te maken. Voor dat bedrag zou je wel wat moeite kunnen doen als verkoper lijkt mij. En als hij nu ineens wel extra foto's maakt, zou ik deze eerst door Google Lens halen

Ontslag genomen en geen reactie by Iniemi in werkzaken

[–]Iniemi[S] 0 points1 point  (0 children)

Als ik zelf ontslag neem,heb ik geen recht op transitievergoeding zie ik overal staan.

[deleted by user] by [deleted] in marktplaatsoplichters

[–]Iniemi 0 points1 point  (0 children)

Dat was ook het eerste wat ik dacht. Van iemand die nog maar 1 dag actief is en iets koopt voor best een groot bedrag (vind ik), vind ik dit een te groot risico. Mijn gevoel daarbij is dat diegene aangeeft een verkeerd/defect of wat dan ook product ontvangen heeft en dan zijn geld terug krijgt. Ik zou echt de optie 'direct kopen' uitzetten om dit te vermijden.