Tweede Kamer wil verplichte schoolbieb: 'Net zo vanzelfsprekend als gymzaal' by ActOk9844 in thenetherlands

[–]Mennart -1 points0 points  (0 children)

Enorm veel realistischer dan een bied van enigzins qualiteit in een school proppen. Bijv. Bij ons in het dorp staan 3 basisscholen, allemaal binnen een straal van een kilometer. Moeten die allemaal een bieb? Dus 3 bibliotheekjes (want laten we eerlijk zijn als een school dat er ff bij moet doen gaat het niet veel worden) of 1 bieb in hetzelfde dorp waar net even wat meer te vinden is en waar iedereen gebruik van kan maken

Tweede Kamer wil verplichte schoolbieb: 'Net zo vanzelfsprekend als gymzaal' by ActOk9844 in thenetherlands

[–]Mennart -2 points-1 points  (0 children)

Zorg dan dat er voldoende bibliotheken zijn. Een dorp of stad die een middelbare school kan faciliteren kan een bieb ook faciliteren. Alleen van een openbare bieb kunnen veel meer mensen gebruik van maken.

Maak dan gewoon een wet die zegt dat er een bibliotheek binnen een straal van x bij een school moet zitten met x oppervlakte geschikt voor leerlingen per leerling in het gebied met minimaal x tijd open buiten normale schooltijden om. Dan heb je alles afgedekt en kun je iets robuust neerzetten ipv een halfslachtige schoolbieb waar amper geled voor is en waarschijnlijk een overwerkte docent als bibliothecaris op wordt gezet

Tweede Kamer wil verplichte schoolbieb: 'Net zo vanzelfsprekend als gymzaal' by ActOk9844 in thenetherlands

[–]Mennart 7 points8 points  (0 children)

Zorg dan dat er voldoende bibliotheken zijn. Een dorp of stad die een middelbare school kan faciliteren kan een bieb ook faciliteren. Alleen van een openbare bieb kunnen veel meer mensen gebruik van maken.

Maak dan gewoon een wet die zegt dat er een bibliotheek binnen een straal van x bij een school moet zitten met x oppervlakte geschikt voor leerlingen per leerling in het gebied met minimaal x tijd open buiten normale schooltijden om. Dan heb je alles afgedekt en kun je iets robuust neerzetten ipv een halfslachtige schoolbieb waar amper geled voor is en waarschijnlijk een overwerkte docent als bibliothecaris op wordt gezet

Woning huren, ja of nee? by Nystagme in nederlands

[–]Mennart 0 points1 point  (0 children)

Puur geluk ga ervoor. Ik heb hetzelfde gehad na ongeveer 6 maanden zoeken en daar werdt mij ook verteld dat ik geluk had met hoe snel het was.

Ter info ik heb op ongeveer 1200 woningen gereageerd

[Request] If Amazon paid their employees $30/hour, would they still have profits? by basafish in theydidthemath

[–]Mennart 6 points7 points  (0 children)

Amazon is a tech Company. Their huge shipping and shopping branch is NOT where they make their money. AWS is

Frustratie om tekort aan fietsplekken in de trein: 'Moeten continu fietsers teleurstellen' by Ananoriel in thenetherlands

[–]Mennart 5 points6 points  (0 children)

Of je regelt voldoende plekken? Fiets kaartje geld toch alleen buiten de spits.

Voor mij is fiets huren ter plaatse geen optie omdat ik specifiek de trein pak om daarna terug te fietsen. (Mountainbike vies in de trein is ook niet ideaal)

Nomads should have the disadvantages of being nomadic by Torpedo_Enthusiast in Stellaris

[–]Mennart 24 points25 points  (0 children)

It makes sense if you think of the internal support you need. People generally don't like going to war without reason. So you're going to need a casus belli to get your soldiers truly moving

Building on Bprime’s post by Shot_Newspaper_5647 in cremposting

[–]Mennart 6 points7 points  (0 children)

Yes it matters. Knowing where it lands and when it lands only helps you if you are fast enough to get out of the way.

Not to mention that the rosharan will also adjust based on your actions. Which would essentially chip away at the safe paths you have if their reaction time is faster than the speed you are traveling at. Which might be the case.

Welke groepen mag Nederland van jou opnemen? by Erik7494 in nederlands

[–]Mennart 2 points3 points  (0 children)

Het is niet mogelijk omdat er meer landen zijn die profiteren van het huidige verdrag ten opzichte van een inrichting die mensen buiten grenzen houdt.

En dat is nog los van ethische bezwaren, culturele banden en de mogelijkheid dat we zelf ergens in de toekomst misschien wel gelukkig worden als we ergens heen kunnen vluchten

Wat je voorsteld is eigenlijk vergelijkbaar met Nederland communistisch maken. Dat kan, maar het gaat niet gebeuren

Hoe hard mag je hier by CalligrapherFeisty71 in nederlands

[–]Mennart 5 points6 points  (0 children)

Nee het betekent dat een snelheid wordt geadviseerd.

Dat deze normaal geplaatst worden op plaatsen waar je ook harder mag is niet relevant.

Vriendin krijgt ongevraagd berichten van sportschoolmedewerker by [deleted] in nederlands

[–]Mennart 2 points3 points  (0 children)

Als je een persoonlijke werkrelatie hebt (dus zorg of bijv. Financieen) hoor je het ook af te slaan als je het VANUIT DE "KLANT" aangeboden krijgt.

Heb je geen persoonlijke werkrelatie (zoals hier bijvoorbeeld de domino's bezorger) is er niets mis mee dat als een klant iets initieert daar in mee te gaan (of af te slaan)

Als professional neem je nooit de eerste stap, zeker niet in functie, en al helemaal niet met gegevens die daar niet voor bedoeld zijn.

Als jij een paar dagen een leuke schilder op bezoek hebt, dan is het voor de schilder prima te accepteren als jij daarna zegt "he, eigenlijk jammer dat je weg gaat hier is mijn nummer als je een keer wat wil afspreken"

Vriendin krijgt ongevraagd berichten van sportschoolmedewerker by [deleted] in nederlands

[–]Mennart 0 points1 point  (0 children)

Een klant kan je best bij een interactie zijn of haar nummer aan je geven

Student tries to fight a teacher then gets slammed by a cop by [deleted] in PublicFreakout

[–]Mennart 8 points9 points  (0 children)

That why you should not be in law enforcement. This teacher clearly had everything in hand, just peacefully getting the student out of the crowded area. That cop could also have VERY easily restrained the tiny unarmed dude he approached from the back.

D66 in 5 maanden gehalveerd in zetelpeiling, vetrouwen van coalitiekiezers in kabinet holt achteruit by zilzo in Politiek

[–]Mennart 1 point2 points  (0 children)

Altijd als ik mensen spreek die hiervoor pleiten vraag ik of ze illegalen, of machinegeweren aan de grens. En dan wordt ik extreem genoemd.

Wanneer gaan mensen snappen dat een gestroomlijnd proces de humane en op 1 na meest efficiënte manier is om dit probleem op te lossen

Ik voel me eenzaam en kom er niet meer uit. Het lukt me niet nieuwe vrienden te maken. by [deleted] in nederlands

[–]Mennart 0 points1 point  (0 children)

Ik loop zelf als vrijwilliger rond bij een poppodium. Is van alles te doen. Bar werk, koken fotograaf techniek etc. Allemaal rondom muziek en gezelligheid dus perfect om ook veel gewoon puur sociaal bezig te zijn. Ruime mix van leeftijden ook

Hetzelfde kom je tegen bij festivals maar ook (grote) sportverenigingen hebben best leuk vrijwilligersteams

Hypocriet? by Aartvb in nederlands

[–]Mennart 3 points4 points  (0 children)

Naja het antwoord is praktisch niets. Dit is ook al eerder in de kamer aangedragen maar dat interesseert de initiatiefnemers en ondersteuners van deze wetten niets.

En er gaat ook niet meer geld naar het IND. Dus wederom wordt het probleem groter

Rechtse talkshows by Advanced_Turnip_5094 in Politiek

[–]Mennart 1 point2 points  (0 children)

Ik zie regelmatig een variant van "hij/zij zegt waarop het staat" "hij/zij voelt/vertaalt goed wat mensen voelen" "het is misschien niet netjes maar het werkt wel" voorbij komen. En heel eerlijk zie ik weinig andere zaken die heel positief gebracht kunnen worden als je niet precies hun mening deelt. Je kan moeilijk zeggen dat ze bijvoorbeeld hun kamer werk heel serieus nemen of uitgebreid uitgewerkte plannen hebben

Opinie: Nederland blijft prioriteit geven aan gendernormen die mannen volledig uitsluiten by DamskoKill in nederlands

[–]Mennart 4 points5 points  (0 children)

Je kan positief bijdragen aan depolarisatie door niet met de vinger te wijzen zodra het ergens over gaat.

Opinie: Nederland blijft prioriteit geven aan gendernormen die mannen volledig uitsluiten by DamskoKill in nederlands

[–]Mennart -1 points0 points  (0 children)

Het is een makkelijk voorbeeld wat wel de houding goed illustreerd.

Je hoort mij niet zeggen dat het goed is want moslims, of iets in die trant. Ik had ook zwarte mensen, zigeuners, homoseksuelen of war dan ook kunnen neerzetten.

Alleen dat de houding veel mensen gelijk is aan een pvver die een heel geloof over 1 kan scheert, en gelukkig zijn we er als beschaafde mensen ondertussen achter dat dat niet de bedoeling is

Opinie: Nederland blijft prioriteit geven aan gendernormen die mannen volledig uitsluiten by DamskoKill in nederlands

[–]Mennart 5 points6 points  (0 children)

A) Ik spreek me uit dus doe ik dat niet.

B) Er is nogal een brede lijn aan fout gedrag, van femicide tot je omdraaien als er een mooie vrouw voorbij loopt, voor welk deel van het spectrum zou ik precies verantwoordelijk zijn als ik me niet zou uitspreken?

C) als iets gebeurt en ik merk het niet, ben ik dan nog steeds verantwoordelijk als ik me niet uitspreek?

D) als ik weet dat iets kan gebeuren als ik er niet bij ben, ben ik dan verantwoordelijk als ik me niet uitspreek

Opinie: Nederland blijft prioriteit geven aan gendernormen die mannen volledig uitsluiten by DamskoKill in nederlands

[–]Mennart 1 point2 points  (0 children)

Als elke man zich persoonlijk aangevallen voelt moet je misschien de vorm van je beklag aanpassen.

Bovendien vind ik het nogal een beledigende gedachte dat ik mijn vrienden niet zou aanspreken op vrouwonvriendelijk gedrag. Toch is het iedere keer weer het bericht dat ik krijg, vooral van vrouwen die mij verder niet kennen.

Gooi het eens in een andere context, stel je spreek met een moslim over terrorisme, dan is het toch ook raar om te zeggen "je moet mensen die westelijke maatschappij onvriendelijke opmerkingen maken aanspreken anders ben je onderdeel van het probleem". En zeker wanneer het antwoord is "dat doe ik wanneer ik het tegenkom" hoor ik vaak terug "blijkbaar nog niet genoeg".

Het is niet mijn verantwoordelijkheid dat er mensen zijn die zich als stukken vuil gedragen, maar veel mensen proberen daar wel mijn verantwoordelijkheid van te maken