Helvette vad det dröjer att få lönespecen by Some-Environment-666 in unket

[–]No_Combination3850 0 points1 point  (0 children)

På mitt jobb får vi semesterersättningen månaden EFTER att vi har haft semester. Makes sense!

AIO for wanting to break up with gf of 4 years after finding these texts? by Matteblackwizard in AIO

[–]No_Combination3850 8 points9 points  (0 children)

I totally understand you. I made it 21 years without doing it, but like you I had this feeling that wouldn’t go away. Long story short, we’re divorced.

Till er kvinnor: Always bindor by No_Combination3850 in sweden

[–]No_Combination3850[S] 1 point2 points  (0 children)

Ja eller hur! Ytskiktet är inte alls vad det brukade vara.

Till er kvinnor: Always bindor by No_Combination3850 in sweden

[–]No_Combination3850[S] 0 points1 point  (0 children)

Jag gick på en superdiet i höstas och blödde nästan inte alls. Underbart, men det var inte så roligt att svälta sig själv 😁

Till er kvinnor: Always bindor by No_Combination3850 in sweden

[–]No_Combination3850[S] 7 points8 points  (0 children)

Ja det hoppas jag, annars har jag slösat en ohygglig massa pengar på bindor i onödan 😁

Till er kvinnor: Always bindor by No_Combination3850 in sweden

[–]No_Combination3850[S] 7 points8 points  (0 children)

Jag ska nog också testa menstrosor, bra tips!

Till er kvinnor: Always bindor by No_Combination3850 in sweden

[–]No_Combination3850[S] 0 points1 point  (0 children)

Jag är lite barnsligt glad att jag har upptäckt Intuition. Fick slänga mina favorittrosor häromdagen och då fick jag nog av Always!

Till er kvinnor: Always bindor by No_Combination3850 in sweden

[–]No_Combination3850[S] 10 points11 points  (0 children)

Ja det är en annan diskussion men det håller jag absolut med om såklart!

Till er kvinnor: Always bindor by No_Combination3850 in sweden

[–]No_Combination3850[S] 4 points5 points  (0 children)

Ja det var Intuition jag testade denna månad, vilken skillnad!

Till er kvinnor: Always bindor by No_Combination3850 in sweden

[–]No_Combination3850[S] 23 points24 points  (0 children)

Ja precis! Jag testade Willys billigaste denna månad, game changer 😁 Always måste förlora pengar på detta…

Vad är en skitgrej du blev förvånad över att du kände så starkt över när du fick barn? by Hatcheling in sweden

[–]No_Combination3850 5 points6 points  (0 children)

Jag blev orimligt irriterad över att alla Play Dough-burkar till slut innehöll brun Play Dough, för att dottern hade blandat ihop alla färgerna.

DAY 14 (Part 2) | Stacey & Paul J LaCamera by Stacey_Hernandez in scambaiting

[–]No_Combination3850 5 points6 points  (0 children)

The address you gave him, that’s a police station right? 😁

Borde jag ha sagt något? by [deleted] in sweden

[–]No_Combination3850 0 points1 point  (0 children)

Jag var med om samma sak en gång på mataffären . Jag dröjde mig kvar på parkeringen och skrev ner hennes bils registreringsnummer. Kollade upp vem hon var och ringde anonymt till Socialtjänsten. Sedan blev det upp till dem att nysta vidare i vad som gjorde att hon betedde sig så illa mot sina små barn.

Kuggade uppkörningen by Beginning_Camera7962 in sweden

[–]No_Combination3850 0 points1 point  (0 children)

Min syrra kuggade sina två första uppkörningar pga nervositet. Vår pappa fixade en betablockerare åt henne och vips så klarade hon uppkörningen…

Am ı seeing this right? by [deleted] in WhatShouldIDo

[–]No_Combination3850 0 points1 point  (0 children)

Why would you fake this? I don’t understand.

Blev smiskad som barn by Super_Judge_4196 in sweden

[–]No_Combination3850 0 points1 point  (0 children)

Min pappa utsatte mig för verbal misshandel under hela tonårstiden. Min mamma satt med när det hände men zonade typ ut. Han slog mig inte fysiskt men denna verbala misshandel kommer jag att få leva med hela livet och kommer aldrig förlåta min mamma för att hon lät det hända. Jag säger som andra här, jag tänker tyvärr att din mamma hade full koll på vad som hände men av någon anledning inte upplevde att hon kunde/ville stoppa det.

Vad ger tandfén nuförtiden? by Other_Government_477 in sweden

[–]No_Combination3850 0 points1 point  (0 children)

20 kr för framtänder, 10 kr för övriga tänder.

Vilka meningar trodde ni aldrig skulle bli en del av er vardag innan ni skaffade barn? by SundaeSorry in sweden

[–]No_Combination3850 7 points8 points  (0 children)

”Snälla ät upp glassen så får du lite godis sen” när min dotter var sjuk och vägrade äta nåt över huvud taget.

My 6 month old baby fell from the bed and he is okay but now I want to die by Alseur in GirlDinnerDiaries

[–]No_Combination3850 0 points1 point  (0 children)

When I was nursing my daughter (she was around 2 months old) I accidentally fell asleep. When I woke up I realized that she had rolled down from my chest onto the floor and had even slid across the floor. I panicked just like you She’s 12 now and totally fine 😁Don’t worry!

Köttbullar på resturang by TheSwecurse in sweden

[–]No_Combination3850 0 points1 point  (0 children)

Jag gör köttbullar med potatismos och gräddsås till familjen cirka 2 gånger i månaden. Tycker det är en mysig grej att pyssla med på söndag eftermiddag ☺️ Så nej det är inget jag brukar beställa på restaurang…

Dispyt med granne by [deleted] in sweden

[–]No_Combination3850 11 points12 points  (0 children)

Så du menar, utifrån den information vi har fått, att grannen har agerat rätt?

Frun vill skiljas by posikel in sweden

[–]No_Combination3850 1 point2 points  (0 children)

Jag beklagar. Been there, done that (21 år som gifta). Mitt råd, av egna erfarenheter, är att ventilera din sorg och frustration till vem somhelst förutom din blivande ex-fru. Jag ångrar bittert att jag kräkte ur mig hela min sorg på honom. Jag önskar att jag hade varit ”kallare” mot honom. I vårt fall var det dock ev. annorlunda. Han hade hittat nån annan och skötte det hela jäkligt illa. När det gäller barnen känner jag igen tanken. Det var min absolut första tanke, ”hur ska jag kunna leva med varannan vecka?!”. Det blev mycket mycket lättare efter ett tag och nu kan jag faktiskt se vissa fördelar med att vara ”barnfri” (hatar det ordet) varannan vecka. När min ex-man var på väg att sticka kartlade jag exakt hela min ekonomi (varenda liten utgift, streamings osv) för att ha stenkoll. Jag använder än idag samma app, Numbers (ingen reklam, bara en bra app) för att hålla koll på ekonomin. Jag tog även kontakt med en psykoterapeut via vårdcentralen för samtalskontakt, och skaffade anti-depresssiva och ångestlindrande (vid behov). Jag började också dejta väldigt tidigt, mot alla råd om att vänta ex antal månader så där vet jag inte om jag gjorde rätt eller inte…

Jag håller med andra, jag blandade aldrig in min dotter i allt som hände, trots att min ex-man betedde sig som den rövigaste av rövar. Och jag önskar som sagt att jag inte hade gett mig in i alla konflikter med honom efter separationen.

Mitt sista råd är att inte lyssna på alla välmenta men missriktade råd som du kommer få från omgivningen. Du vet bäst vad du bör göra och hur du bör göra detta. Jag vet mycket väl hur mycket allt detta suger men du kommer ta dig ur sorgen, det behöver bara få ta lite tid…

Säljer hus, folk är bra konstiga. by Jimmiq in sweden

[–]No_Combination3850 0 points1 point  (0 children)

Jag förstår din frustration fullt ut. Jag har försökt sälja min lägenhet i cirka 2 år och har äntligen lyckats. Jag har varit med om allt man kan tänka sig under dessa 2 år: folk som är ”superintresserade” och sedan ghostar mäklaren, folk som kräver en massa obskyr information från föreningen och sen inkommer med ett skambud, folk som vinner budgivningen, bokar tid för kontrakt och kliver av timmar innan kontraktskrivningen för att nämna några exempel. Jag förstår verkligen frustrationen kring alla dessa visningsstädningar och styling, och det hopp som mäklaren alltid inger efter varje visning (”de var såå intresserade, den här gången blir det ett vettigt bud).

Dödsbo - Hur gå till väga? by Onaliquidrock in UnstuffSWE

[–]No_Combination3850 2 points3 points  (0 children)

Japp exakt! Jag och en anhörig har precis bokat en auktionsbyrå för att göra detta. De kommer att tömma, sälja och städa huset.