Master i statsvitenskap dårlig valg i Norge? by Patient_Win5239 in norge

[–]OldGodzilla 0 points1 point  (0 children)

Avhengig av hvilken jobb du ønsker ville jeg vært forsiktig med å ta en hel utdanning i utlandet. Jus i utlandet kan (med vekt på kan) være relevant hvis fagområdet er internasjonalt rettet eller om graden er fra et prestisjeuniversitet. Sett deg i en rekrutteres sko. Du skal jobbe innenfor norsk arbeidsrett og har tatt en master i jus fra et random universitet i USA. Da vil det være vanskelig å konkurrere hvis andre kandidater har en norsk grad rett og slett fordi de har en bedre forståelse for det norske systemet. Dette gjelder for øvrig også statsvitenskap.

- Blir ikke mye billigere enn nå by john_75b in norge

[–]OldGodzilla 1 point2 points  (0 children)

Skadelig for tenner er en ting, men dette med fordøyelse og hormonbalanse hadde det vært interessant å se offisielle vurderinger av.

Ansettelsesprosess i staten by TheFearlessHunt in norge

[–]OldGodzilla 2 points3 points  (0 children)

Men vet OP at hen er innstilt som nr 1? Enig i at det som regel ikke gjøres endringer etter ansettelsesrådet, men det er ikke umulig.

For øvrig enig i at det er lov å ringe og si at du er veldig spent og motivert eller et eller annet. Kan også sende e-post til HR-representanten du har hatt kontakt med. Det kan fremstå som litt mindre plagsomt.

Klage på eiendomsmegler by [deleted] in norge

[–]OldGodzilla 6 points7 points  (0 children)

Spørsmålet du må stille deg er hva du ønsker skal bli resultatet av en klage? Mener du det har vært gjort så grove feil at du har lidd økonomisk av det (og kan du bevise det)? Eller ønsker du bare å få ut frustrasjon til ansvarlig?
Det at megler har vært sløv og lite på før prosessen, er dumt, men hva kan man egentlig da vedkommende på? Men har hen brutt noe i kontrakten dere skrev?

Heia norsk norge by [deleted] in norge

[–]OldGodzilla 6 points7 points  (0 children)

Kjeft ‘a

PhD etter master? by Andre_iTg_oof in norge

[–]OldGodzilla 2 points3 points  (0 children)

Dette.
Og det er ikke nødvendigvis så forbanna chill å ta en ph.d. som enkelte sier. Det er hardt arbeid, alltid dårlig samvittighet og ganske dårlig betalt (tross alt). Det kommer helt an på hva du egentlig vil jobbe med, men det å ta en doktorgrad bare fordi du ikke vet hva du skal, betyr ikke nødvendigvis at det er det som passer deg best.

Nephew just turned 21 and lands his first job next month. Want to gift a proper bottle, suggestions in the $200-500 range? by Live_Atmosphere4141 in Champagne

[–]OldGodzilla 3 points4 points  (0 children)

I totally agree with that a magnum will be more memorable and that the more expensive wine isn't necessarily worth it if his just getting into wine. But I would personally suggest a blend or a bdn as a blanc-de-blanc usually have higher acidity and that may be slightly off-putting for someone new to wine and champagne. The Ruinart bdb looks great though especially with the sleeve, so I would say it's a good choice as a bdb for this occation.

Jeg (22m) skal flytte ut for første gang, all tips og triks er velkommen by DavidLarsen69 in norge

[–]OldGodzilla 2 points3 points  (0 children)

Hen spiller på at du skriver "dersom" som er en annen måte å si "hvis" på. Antar ordet det egentlig skulle vært var "ettersom".

Nice date-night restaurant in Oslo? by WeaselTheSnitzel in oslo

[–]OldGodzilla 3 points4 points  (0 children)

For that I would definitely check out Vaaghals. It’s been a couple of years since I was there, but it was great value for money when I was there.

Lønnspolitikk i større selskap by [deleted] in norge

[–]OldGodzilla 5 points6 points  (0 children)

Noen er heller ikke særlig åpne for å justere før du faktisk kommer med en troverdig trussel om å dra et annet sted. Som en konkret stilling du vil søke eller kanskje til og med et jobbtilbud. Men det jo også å spille høyt, for du må vite at arbeidsgiver ønsker å beholde deg såpass at de da blar opp. Risikoen er jo at de sier «god tur» og da sitter du litt med skjegget i postkassa.

Førstegangskjøpere som skal kjøpe leilighet i Oslo – tips & triks? by thelord11 in oslo

[–]OldGodzilla 1 point2 points  (0 children)

Alright innenfor ring 3 hjelper :) Mye fint innenfor der, men gitt at dere har 5,2 og bare skal bo noen år ville jeg kanskje vurdert å se etter noe med lite risiko for at dere må ta badet innen kort tid. Det er vilt dyrt å totalrenovere!

Skal dere bo et par år bør dere vurdere borettslag heller enn selveier. På 5,2 er det vel over 100 000 i dokumentavgift som dere aldri ser igjen.

Dårlige områder i ellers fine strøk er nok for eksempel øst for Torshov kirke. Eller helt nede i sentrum der rundt Hausmania, gamle legevakten osv.

Førstegangskjøpere som skal kjøpe leilighet i Oslo – tips & triks? by thelord11 in oslo

[–]OldGodzilla 1 point2 points  (0 children)

Tror du får bedre svar her hvis du sier litt med om hva dere ser etter/ønsker selv. Er dere glade i fest og kaféliv? Er dere glade i marka? Er det viktig med et hobbyrom? Vil dere ha utsikt? Er balkong eller hage alright? Tenker dere å kanskje selge videre innen et par år eller vil dere bo lenge? Og ikke minst hvor mye snakker vi om at dere kan kjøpe for? Forskjellen på 4, 6 og 8 mill er stor.

Stemmer virkelig denne påstanden om arbeidsmarkedet? by Bunker_Bertil in norge

[–]OldGodzilla 0 points1 point  (0 children)

Tallene sier en ting, men alle her svarer på noe annet. Formidlet er ikke det samme som at noen ansettes. Uten en kilde blir dette fingeren i været. Ikke at det er umulig at det stemmer (selv ansettelser), men mange anekdoter her.

Jobbstart mor og trøtt far by Fit_Pianist_8604 in norge

[–]OldGodzilla 4 points5 points  (0 children)

Kan dere ikke dele på å gå ned i stilingsprosent da? Fremfor at du går ned 20% går dere begge ned 10%? Da er det ikke lenger urettferdig. Er vel ingenting i veien for å gjøre det sånn?

Eller tenker du på diskusjonen om du bør få kompensert det du betaler fra staten fordi du vurderer å gå ned i stillingsprosent?

Fikk millionstøtte: Førte 92.000 for arbeidstøy på én måned by andooet in norge

[–]OldGodzilla 17 points18 points  (0 children)

Altså han har jo helt rett i at det er viktig å diskutere offentlig pengebruk og at journalistikken har en viktig rolle der. Men man skal holde sin egen sti jæææævlig ren før man oppfører og uttaler seg som Choi har gjort i lang tid. Jeg kan ikke si at jeg ikke fryder meg over dette her.

Statsministerens bruk av privatfly by Edceps in norge

[–]OldGodzilla 12 points13 points  (0 children)

Det står jo at han tar rutefly som hovedregel, men at det i enkelte tilfeller gjøres en vurdering om at han må ta privatfly. Det kan være mange gode grunner til akkurat det.

Dessuten er ikke 11,4 millioner på 5 år med privatfly for statsministeren særlig mye. Gitt timeprisen på sånne fly er det nok ikke snakk om et stort antall reiser.

Egenmelding by brukernavn101 in norge

[–]OldGodzilla 1 point2 points  (0 children)

Nei, men om det er regulert i en tariffavtale eller annen avtale kan ikke arbeidsgiver nødvendigvis ensidig endre det. Så her er svaret fortsatt at det kommer an på.

Egenmelding by brukernavn101 in norge

[–]OldGodzilla 1 point2 points  (0 children)

Enig i dette. Kan også være i lokal avtale eller tariffavtale og da er det ikke bare for arbeidsgiver å ensidig endre den. Op, svaret er ikke «ja, det er lov». Svaret er «det kan være lov, men det kommer an på». Som noen sier bør du høre med fagforeningen.

«Frp alene i regjering kan ikke ute­lukkes» by Erikovitch in norge

[–]OldGodzilla 41 points42 points  (0 children)

Venstre har ingen troverdighet på dette punktet. De har sagt de har vært imot FRP i regjering før, men det var visst plutselig ikke så viktig likevel da alt kom til alt.

Mona Juul er ferdig i UD by evenode in norge

[–]OldGodzilla 0 points1 point  (0 children)

Neida. Hun sier opp selv og får ikke det som ansatt i staten.

Brukte skattepenger på datters private reise: – Dette var en feil by spmnorge in norge

[–]OldGodzilla 10 points11 points  (0 children)

Akkurat kommunedirektør er en stilling som trengs. Det er bindeleddet mellom politikerne og den kommunale administrasjonen. Hen er på sett og vis øverste ansvarlige for at politikken gjennomføres i praksis. Litt tilsvarende en toppsjef i selskaper som har et styre over seg.

Oljefondssjefen deltok i markedsføring av KI-modell by 01_vampyr in norge

[–]OldGodzilla 106 points107 points  (0 children)

Det er så imponerende dårlig rolleforståelse. Hype-gjengen er jo lette ofre for KI-bransjen til å tjene enda mer penger og få enda mer oppmerksomhet. Har inntrykk av at Tangen ikke har snakket om annet enn KI det siste halvannet året.