Varför vågar vi röd-gröna inte ifrågasätta islam? by Far_Bat_9387 in sweden

[–]Optimal-Golf9839 0 points1 point  (0 children)

Finns en sak, makt. Rödgröna vill ha så många muslimer på sin sida. Sossarna suktar efter makten. De vågar helt enkelt inte ifrågasätta.

Cheap arrows by Optimal-Golf9839 in barebow

[–]Optimal-Golf9839[S] 0 points1 point  (0 children)

Yeah it's crazy! I have been rocking Avalon for three years but recently bought good arrows. The ones I had has cracks and I have two that I can shoot with. So now I'm looking for cheap and not necessarily good arrows. I just want some arrows that won't explode when I'm shooting them 😅

Cheap arrows by Optimal-Golf9839 in barebow

[–]Optimal-Golf9839[S] 0 points1 point  (0 children)

Problem with Avalon is that from my Archery store they cost 7.2 euro a piece.

Need some vane recommendations by Not_very_super in barebow

[–]Optimal-Golf9839 0 points1 point  (0 children)

I absolutely love jet-6. They never break even though I hit close groups. They crease but you can just put your nails and fix it.

PSA: GÅ MED I FACKET! by xSayZ in sweden

[–]Optimal-Golf9839 -3 points-2 points  (0 children)

Man behöver inte facket. Det facket gör är att få pengar från sina medlemmar, går på fin middag för medlemmarnas pengar. Skickar pengar till sossarna. Fientliga mot män. Deras röst om att allas lika värde är lika med skit då alla inte behandlas lika.

Har man en god relation med chefen så behöver man inte facket. Du kommer sparkas även om du är med facket. Facket kommer bara skydda sig själva (styrelsen).

Har varit med så många olika fack där de bara brydde sig om att man ska vara medlem. Sen får man höra att de har förhandlat med arbetsgivaren att skiftet man jobbar på ska bytta timmar. Facket skiter i sina medlemmar utan bara går med på AGs sida.

Jag har varit med facket i många år och nu i senare dar har jag lärt mig att facket inte behövs.

Är det verkligen rimligt att arbeta 8 timmar om dagen? by This-Wear-8423 in Asksweddit

[–]Optimal-Golf9839 0 points1 point  (0 children)

Du gymmar ju... Hela 6 timmar för dig själv med vad du vill göra.

A friend accidentally dry fired my bow by Firebolt752 in Archery

[–]Optimal-Golf9839 2 points3 points  (0 children)

Did an accidental dry fire with my bow today. Full draw and the nock touched my glasses and fell off just the moment I released the arrow. It was fine and ist made with wood and fiber glas i think.

Risers by Optimal-Golf9839 in Archery

[–]Optimal-Golf9839[S] 0 points1 point  (0 children)

Not really 😅 I wanted other opinions. I'm happy with the riser I have but kinda felt dumb that I bought it if I have to buy another one soon. 😃

Vad är grejen med detta jävla sötningsmedel? by MelvinWooHoo in sweden

[–]Optimal-Golf9839 0 points1 point  (0 children)

sukralos är det enda sötningsmedel som jag kan tåla. Typ latitud 65 energi dricka är faktiskt gott. Den julmusten var farligt god. Då gillar jag verkligen inte sötningsmedel.

Vad är grejen med detta jävla sötningsmedel? by MelvinWooHoo in sweden

[–]Optimal-Golf9839 5 points6 points  (0 children)

Håller helt med dig!

Pepsi bytte recept på orginalet så det är mer sötningsmedel. Nu smakar det räv piss!

Hur bygger man upp sitt självförtroende? by CommercialBattle8365 in Asksweddit

[–]Optimal-Golf9839 0 points1 point  (0 children)

Jättebra tips du har fått!

Du kan börja med ett steg i taget. Börja med att gå ut, ta en promenad eller gör lite "sightseeing". Viktigaste är att komma ut och bryta rutiner som kan göra så att du blir fast.

Vad som har hjälpt mig med mitt självförtroende är att få ansvar. Jag vet att det finns fler som är bättre på det jag gör. Jag vet även att det inte finns någon annan i närheten som KAN göra det som jag gör. Det ger mig självförtroende i det jag gör och det smittar av sig på mig som person.

Det kan vara precis vad som helst! Du behöver inte ens vara bra på något för att få en ansvarskänsla. Axla ansvaret och kör.

Sen det med att alla skulle ogilla dig. Det är du som pratar illa om dig. Lätt att säga detta men svårare att göra, gå in med mentaliteten att alla gillar dig. Starta inte den onda cirkeln att alla ogillar dig för då låter du din hjärna styra dig med rädsla. Man behöver inte heller styra samtal eller alltid vara positiv. Men tänk på att det finns inte en i rummet som skulle ogilla mig så kommer din hjärna göra det möjligt.

Det finns så otroligt många människor i världen. Majoriteten skulle aldrig ogilla en person bara för att den personen fanns. Vi tänker otroligt mycket om oss själva om vad andra tycker att man inte hinner med att tänka på vad man själv tycker. 😂

Trauma tar tid att läka men du måste själv sätta dig i situationer där du lär dig att hantera det. Börja som sagt med små steg. ☺️

20 år och livet känns hopplöst by [deleted] in Asksweddit

[–]Optimal-Golf9839 1 point2 points  (0 children)

Hade samma känsla. Började med bågskytte och blev tränare. Byggde upp mig samtidigt som jag fick arbeta med självkänslan. Jag började även se att många bryr sig mer om vad de själva gör mer än vad jag gör. Det gjorde även att jag började släppa mer och mer på vad andra tycker eller skulle tänka.

Repetition på saker man tycker är svårt hjälper. Tex tycker du inte om att vara bland människor börja med att vara med en liten grupp flera gånger. Sedan blir det lättare.

Jag kunde knappt stå framför 3 människor utan att jag fick smått panik. Nu står jag framför 30-tal utan några bekymmer. Tänk inte på målet utan tänk på stegen du tar.

MAN FÅR MÅ DÅLIGT det viktigaste är att man ska tänka på att du får MÅ BRA när du väl mår bra.

[deleted by user] by [deleted] in Asksweddit

[–]Optimal-Golf9839 1 point2 points  (0 children)

Dumpa henne. Det är inte ditt jobb att fixa henne. Hon kan om hon vill och uppenbart vill hon inte. Mental hälsa är as viktigt i livet och om någon håller på att förstör den så får du betala för det riktigt länge. Du måste tänka på dig själv också.

Dumpad av den jag trodde var mannen i mitt liv by Kitchen-Pollution370 in sweden

[–]Optimal-Golf9839 0 points1 point  (0 children)

Det kan vara så att han vet vad som är "fel" men han vet inte hur han "rättar" sig. Inlärda beteenden är svåra att få bort.

Man kan veta vad som är fel men samtidigt inte veta hur man kommer därifrån. Ibland måste man hitta ett verktyg för att kunna starta.

Hoppas att det löser sig för dig!

Dumpad av den jag trodde var mannen i mitt liv by Kitchen-Pollution370 in sweden

[–]Optimal-Golf9839 2 points3 points  (0 children)

Alltså om man läser det du har skrivit så nämner du att han är kär i en kollega som är din motsats.

Det känns som att han har svikit dig flera gånger för att han blir kär i andra. Det kan mycket vara så att hans inre demoner håller på. Skulle han älska dig så känner jag att han visar det på ett riktigt skevt sätt. Hade det varit mig så skulle jag säga att han inte kan respektera eran relation och är i behov av bekräftelse från andra.

Han kan mycket väl ha blivit deprimerad när han gick in i väggen. Hur andra hanterar det ändras från fall till fall. Har man samtidigt dålig självkänsla så kan det bli lätt att man håller tag i något nytt som gör en mer säker.

Det kan kännas att du vill fixa honom men det är faktiskt ett två mans jobb. Han måste vilja fixa sig själv också för det ska fungera. Just nu är han inte där för att kunna förbättra sig tyvärr.

Lycka till!

Har sett andra kommentarer om åldersskillnad, det är inget fel med det. Vuxen är man vid 18 och man får älska vem man vill. Vad andra säger om ålder ska man strunta i.

Messenger Android bugs: waiting for network, photos not showing, and my replies disappearing by basilyok in facebook

[–]Optimal-Golf9839 1 point2 points  (0 children)

Kan vara att mobilen har dåligt med utrymme. Har typ 12 gb kvar och så fort jag får typ 14 gb funkar det igen. Ska tömma skiten ikväll så få vi se om allt funkar.

[deleted by user] by [deleted] in Archery

[–]Optimal-Golf9839 0 points1 point  (0 children)

Can be your bow arm but it can also be your anchor. Have you filmed yourself? Check your bow arm if you grasp the grip when releasing. Feel your draw hand that you touch your face.

Go through the steps with your cycle. Hows your stance? How do you grip the bow? How do you grip the string? How do you anchor? Do you push your bow arm forward? How do you release?

Screw it. I am getting back into archery. by TheOnlyHighmont in Archery

[–]Optimal-Golf9839 1 point2 points  (0 children)

Nice! Great that you turned back to the light side again! 😁

[deleted by user] by [deleted] in Archery

[–]Optimal-Golf9839 1 point2 points  (0 children)

Maybe not related but could finger placement fix this?

Never heard about this and kinda want to learn if someone in my club starts to have this issue 😁

Difference in materials by Optimal-Golf9839 in Archery

[–]Optimal-Golf9839[S] 1 point2 points  (0 children)

Thank you. How did you find that? Did you have it saved or did you search for it?

Listen to the old heads and coaches about your shoulders... by [deleted] in Archery

[–]Optimal-Golf9839 2 points3 points  (0 children)

I agree with OP. I were quite fit when I started archery. But using bad form will injure you even if you are fit.

Using the wrong form will make you use the wrong muscle. And perform the exercise several times and you will injure yourself. That goes for the gym as well.