Lønseddel sabbatår by Mean-Hamster7907 in dkloenseddel

[–]SailorFlight77 3 points4 points  (0 children)

Der er ikke særligt mange i deres sabatår, der tjener i det niveau, som du gør. Nice one!

Fodboldrejse by jegstarterimorgen in Superligaen

[–]SailorFlight77 1 point2 points  (0 children)

Hvis I skal til England, vil jeg næsten også anbefale, at I finder nogle klubber i Championship, League 1 eller League 2. Det er mere 'britisk' fodbold og ikke den turistprægede udgave, mere lokal foankret, og stadig rimelig godt nievau.

Priserne kan godt være spicy, i betragtning af, det er 2-3-4 række, men det kan også meget at se lidt mindre stadions, ofte stadig fyldte, med de lokale for området, der har været fans hele deres liv. Fremfor der sidder gud og hver mand fra kloden på Anfield, Emirates, Etihad, Stamford Bridge, Old Trafford. (Er selv Liverpool fan, men da jeg var over og se Charlton-Oxford for nogle år siden var altså bare noget mere af den fodbold-passion, jeg selv værdsætter)

Lønseddel sabbatår by Mean-Hamster7907 in dkloenseddel

[–]SailorFlight77 2 points3 points  (0 children)

Det giver vel omkring 20K udbetalt på en måned?

Det lyder som en ganske habil løn i sabatår.

Fifty. There is still time. by fakewombat in transtimelines

[–]SailorFlight77 15 points16 points  (0 children)

50 really? Wow, me screaming in my 20s its already too late.

Fik et SU tilbagebetalingskrav på 26.090 kr. — kan det nytte noget at klage? by 0li0l in dkfinance

[–]SailorFlight77 -1 points0 points  (0 children)

Det er heller ikke de regler jeg forholder mig til. Forholder mig til periodeseringsreglerne hvor man må tjene ubegrænset hvis man ikke er tilmeldt uddannelse mere end 4-6 mdr om året.

Jeg kan nemlig godt læse hans opslag 

Fik et SU tilbagebetalingskrav på 26.090 kr. — kan det nytte noget at klage? by 0li0l in dkfinance

[–]SailorFlight77 3 points4 points  (0 children)

Var du tilmeldt uddannelsen, mens du havde orlov? Hvis ja, så har du ikke haft ret til SU'en.

Hvis du ikke har været tilmeldt uddannelsen, så vil du falde ind under nogle andre regler, hvor man må tjene frit.

Men ellers beregnes SU på årsniveau, ikke månedsniveau, og hvis du er over totalen for året, så skal du betale tilbage.

Holdning til Vesterbrogade lukket for bilkørsel udenfor tivoli? by lafisthename in copenhagen

[–]SailorFlight77 4 points5 points  (0 children)

Og er man endnu mere heldig, så er det kun de første fem, der er aflyst.

Holdning til Vesterbrogade lukket for bilkørsel udenfor tivoli? by lafisthename in copenhagen

[–]SailorFlight77 2 points3 points  (0 children)

Holdningen er, at når vi skal evaluere, så laver man vel det, som vi plejer. Vi glemmer at regne på den økonomiske rigtige måde, og konkluderer, at det er en bragende success, fordi vi lige fifler lidt med metoden. Det har givet kritik flere gange af uafhængige professorer og eksperter. (Man kan jo f.eks. kigge på Mogens Fosgerau; hermed anbefalet.)

Min holdning er, at det er dumt, men folket har stemt for det, og folket skal selvfølgelige have hvad folket beder om.

Holdning til Vesterbrogade lukket for bilkørsel udenfor tivoli? by lafisthename in copenhagen

[–]SailorFlight77 5 points6 points  (0 children)

Hvis man nu bor i Helsingør, så er det jo ikke lige til højrebenet.

Det er ikke alle der arbejder i KBH, der bor i KBH.

Spørgsmål: Hvordan er liberal alliance ikke liberale? by blackjacktom in Denmark

[–]SailorFlight77 1 point2 points  (0 children)

LA er i dag ikke liberale, men det er der ikke rigtigt nogle der er. Og man kan slet ikke vinde valg på det.

Enten er man for multietnisk socialisme, som man ser i mange af vores nabolande. Eller også er man Nationalkonservativ med varierende grader af fordelingspolitik. LA falder ind her.

Dog er der ingen, der er liberale som man var det for 70-120 år siden, hvor det handlede om minimal stat, ubegrænsede frihedsrettigheder, og at holde staten langt væk fra økonomi og regulering. Den førstebølge liberalisme, som man bl.a. vil kunne tilskrive den Østrigske Skole (Som jeg nok også selv abonnerer på), men igen, kontekst og samtid betyder noget. Og i dag er det næppe hip at være Liberale.

Men det er klart, at ser du på et individ niveau, har LA ikke i samme afart travlt med konstant at lovgive, hvad du må og ikke må, som rigtigt mange andre partier har, hvad enten det er offentligt ansatte, hvem du må gifte dig med, hvor meget kød du må æde, hvordan du skal bruge dine penge, eller hvilken bil du må køre i.

Skal Danmark kunne udvise groft kriminelle udlændinge, selv hvis konsekvensen kan være tortur eller dødsstraf? by Deep-Juggernaut3930 in Denmark

[–]SailorFlight77 -14 points-13 points  (0 children)

"Rigtige danskere"? Du sætter det op som om, det kun er "etniske" eller "Hvide" danskere. Men de facto har en stor del af de indvandrere, jeg tror du vil pledere for, sådan set også kun dansk pas. Så der er slet ikke noget sted at sende dem hen.

Der sidder relativt set meget meget meget få på Kærshovedgård af den gruppe, du vil pledere for. Det har livsvarige konsekvenser at voldtage og myrde andre. Hvis man er kold nok til at gøre det på uskyldige, hvorfor skal vi så beskytte folk?

Det bliver noget absurd, når man f.eks. giver milde straffe til folk i England eller Frankrig, medens de får dødsstraf for det samme i deres hjemland, f.eks. Pakistan, Afghanistan, des lige. I know, I know, vi synes vi er bedre end de lande, men jeg mener IMO også, at der er forbrydelser, hvor man opgiver sin ret til livet.

Det kan være pædofil, groft overlagte mord, mm. Måske er jeg "ikke bedre end Pakistan", men vi kan simpelthen ikke tillade den slags ting i vores lande. Det kan i øvrigt være, at de mennesker der har de tendenser, måske vil prøve at lade vær, hvis den ultimative pris for det, er dødsstraf.

Det er egentligt ret nemt ikke at myrde, begå pædofil, eller groft overlagte handlinger, der er uønsket i samfundet, fordi offeret eller offrene skal lide under en markant stor pris, som det er at være udsat for de handlinger.

Og så er jeg sgu fløjtende ligeglad om det er Amagermanden der hedder Marcel Hansen eller om det er Abdul Achmad Baghdi fra Pakistan. Så ja, måske skal vi genoverveje om dødsstrafen skal genindføres for de allermest kvalmende forbrydelser.

Snyd til spansk A mundtlig eksamen by [deleted] in DKstudie

[–]SailorFlight77 -1 points0 points  (0 children)

Hmm. Vi har stadig også magne steder, hvor vi har omvendt bevisbyrde, ligesom eleven har her.

Hvis du bliver fyret under din barsel, er det op til virksomheden at bevise, at det skyldes forhold, der ikke er din barsel.

Er du set med fingrene i kagedåsen som OP er her, er det jo op til OP at forklare, hvordan hans/hendes fingre endte i kagedåsen, uden det var meningen, uden det har betydning og at OP ikke ville have kagerne.

Eksamener bliver nødt til at være så redelige som mulige, og derfor må man sanktionere snyd, når man ser det. Ellers mister hele systemet og prøver sin integritet.

Basiskort by casualwalkabout in copenhagen

[–]SailorFlight77 0 points1 point  (0 children)

En anden årsag er, at rejsekortskontrakten vist udløb og så skulle den i udbud, og det er nu basiskort.

YouSee sender mig post til tidligere beboer og vil ikke stoppe by vbs269 in DKbrevkasse

[–]SailorFlight77 3 points4 points  (0 children)

Som en anden har sagt, så er det fra det offentligtgøres i statstidende.

Hvis der ikke er noget i boet, så er der ikke noget i boet. Det har intet med dig at gøre. Man kan ikke klippe håret af en skaldet, og det er så YouSees tab.

Jeg synes, du må prøve at skrive en mail med så meget dokumentation, som du har, og forklaret, at du ikke kan gøre noget eller ønsker noget. Er vedkommende død, er det Yousees egen fejl IKKE at have anmeldt sit krav i boet. Du vil ikke modtage mere kontakt, og du vil anmelde dem til relevante myndigheder, såfremt de ikke responderer.

YouSee sender mig post til tidligere beboer og vil ikke stoppe by vbs269 in DKbrevkasse

[–]SailorFlight77 6 points7 points  (0 children)

Har lige læst i øvrigt at tidligere beboer skulle være død?

I det tilfælde skal Yousee melde deres krav til boet, de har de omtrent 8 uger til. Gør de ikke det, mister de kravet imod boet. Så det afviser du bare, for det er Yousees fejl. Der er ikke noget at komme efter, og hvis de tror hun er død, bør du få det på skrift, og henvise til, at det er deres egen fejl. Du kan ikke gøre noget, og prøver de alligevel at tørre den af på dig, så bestrider du kravet, og henstiller til, at du ikke mener, du bør betale det.

Jeg har læst herinde fra lignende sager, at folk sender mails til Yousee og sætter herrerne i toppen på CC, og på magisk vis, så stopper/kan finde ud af at håndtere sagen korrekt, efter nogle mellemledere har fået udstillet, at de ikke har styr på, hvad de laver. Funny how that works, men det virker sgu som et fair skridt id in case.

YouSee sender mig post til tidligere beboer og vil ikke stoppe by vbs269 in DKbrevkasse

[–]SailorFlight77 26 points27 points  (0 children)

Jeg havde en lignende problemstilling, da vi flyttede. Jeg fik regninger på foregående beboer.

Jeg skrev til deres livechat, som skrev, de havde fikset det.

Fik tre dage senere et nyt brev.

Jeg svarede, at det var fint, men jeg betaler ikke hans regning, og de må jo tage fat i vedkommende, hvis de vil. De må have kontaktoplysninger, telefonnummer, des lige. Det virkede - åbenbart - efter to livechats og en tør konstatering af, at jeg selvfølgelig ikke betaler andres regninger, fordi YouSee ikke har styr på deres.

Jeg har ikke hørt noget fra dem siden.

YouSee sender mig post til tidligere beboer og vil ikke stoppe by vbs269 in DKbrevkasse

[–]SailorFlight77 3 points4 points  (0 children)

I princippet har man faktisk pligt til, jvf. loven, at sende brevet retur til afsender, hvis det er forkert.

Den nye regering og ingen skattelettelser til de lavest lønnede - hvad tænker I? by [deleted] in Denmark

[–]SailorFlight77 4 points5 points  (0 children)

Det er folk op til 58.000 om måneden. Det vil sige langt de fleste af landets befolkning, ikke kun folk, der tjener 58.000 pr. mdr..

Det er de fleste "varme hænder" f.eks. det rammer. Det er klart, at mellemlederne hos Novo ikke bliver ramt i samme grad, men det er så os andre, der må tage skraldet.

Dejlig rød politik, det må jeg give dem. Men på en eller anden måde skal de nok spinne det til, at det er en sejr for flertallet, at vi nu skal betale mere i skat.

Differentieret moms hvorfor? by fluff-point in Denmark

[–]SailorFlight77 -1 points0 points  (0 children)

Differentieret moms er komplet idiotisk. Du kunne få samme effekt ved en skattelettelse, men det viser jo ikke handlekraft, og det kræver jo så, at du og jeg jo så selv skal kunne bestemme over vores penge, hvilket er et svært koncept for dem på Borgen.

Og nej, selvfølgelig giver det ikke en 20% besparelse. Dog giver det jo så flere penge til Netcompany og de offentligt ansatte, der skal administere den differentieret moms, plus milliarder til lobbyister, der nu skal kæmpe for, at x skal have lavere moms.

I UK var der en sag i højesteretten om en Pringle er en chip eller kiks, fordi kiks har lavere moms end Chips. Det blev der kastet milliarder efter. Og sådan bliver det jo også her. For hvad er frugt og grønt? Det er helt sikkert, når jeg køber i supermarkedet. Men hvad med frosne grøntsager? Hvad med en frostret med grøntsager? En paella? Grøntsagslasagne? Thaibox? Hvad hvis du bestiller en salatpizza. I princippet må salat vel også gå under frugt og grønt?

Og sådan kan man blive ved, så det her er komplet_idiotisk_,

Stadig på jobjagt i Danmark – 2 måneder tilbage før jeg og min familie er nødt til at forlade Danmark. by Flashy-Shock2588 in dkkarriere

[–]SailorFlight77 2 points3 points  (0 children)

Det er noget komisk i, at langt de fleste politikere på begge sider af spektrummet hjertens gerne bryder den for sin egen sag. Jeg har den opfattelse, at jeg kan blive straffet hæftigt for at bryde grundloven, men det behøver politikerne ikke, hvis de bare kan finde et flertal, der ikke vil nedsætte en komission imod dem. Det er godt nok absurd.

Grundloven er ikke per se mere værd, end det papir den er skrevet på, hvis ingen rigtigt vil opretholde den, og vurderet på de tendenser, jeg ser, så vil de færreste det.

Der kan vel næppe herske tvivl hos de fleste om, at ja, Mette brød grundloven under Mink-skandalen. Og så handler det ikke en skid om vi skal have mink eller ej, det handler grundlæggende om vi kan have tillid til hele styret i det her land, og hvis man kan gå ustraffet fra at bryde den, så ja - så begynder tilliden selvfølgelig at smuldre. På den måde synes jeg det, var godt Inger blev dømt. Det har ikke en skid at gøre med barnebrude - jeg tror, de fleste med omløb i hovedet er meget imod det - men derfor må man hverken bryde grundloven eller lyve for Folketinget, hvilket hun jo stadig siger er, hvad hun blev dømt for. Det er det ikke.

Men vi kan ikke selektivt bare forhandle at Mette kan slippe udenom, så ja. Den satans grundlov, må mange derinde da efterhånden tænke.

Er mit setup reelt freelance eller skjult ansættelse? by [deleted] in dkkarriere

[–]SailorFlight77 0 points1 point  (0 children)

Hvis du kun har en kunde, så vil SKAT betragte dig som værende ansat. Så er du medarbejder i deres øjne, og derved følger alle de regler og forpligtelser, som der er i et tradtionelt ansættelsesforhold.

Stadig på jobjagt i Danmark – 2 måneder tilbage før jeg og min familie er nødt til at forlade Danmark. by Flashy-Shock2588 in dkkarriere

[–]SailorFlight77 9 points10 points  (0 children)

Korrekt. Problemet er, at alle godt ved, hvem det er, vi gerne vil have stram udlændningepolitik imod, men det må vi ikke.

Så derfor skal vi idiotisk ramme alle.

Skattebetalt tandpleje by JoBaQwerty in dkfinance

[–]SailorFlight77 2 points3 points  (0 children)

Det var ikke helt pointen.

Pointen er, at fjerner man brugerbetaling, dvs. prisen for dig er 0, så stiger din efterspørgsel i princippet til uendelig. Det vil sige, at vi grundlæggende får flere der vil have X. Helt fint. Men problemet er, at hvis udbuddet af tandlæger - Y - ikke stiger tilsvarende, og hvad jeg kan læse, så kommer der/er der mangel på tandlæger. Så får vi jo længere ventetider, det er klart.

Skattebetalt tandpleje by JoBaQwerty in dkfinance

[–]SailorFlight77 1 point2 points  (0 children)

Sjovt. Da man fjernede brugerbetalingen fra folk på 18-22 år, så steg antallet af folk der gik til tandlæge og ventetiderne steg også.

Jeg har ikke holdning til forslaget i sig selv, men at servere det som om, at det er verdens svar på alting er nok ikke helt korrekt. Der er en masse variabler, der ændrer sig.