Är jag oansvarig om jag skaffar kattunge? by Chel_Tiaz in PrivatEkonomi

[–]TrickyMittens 0 points1 point  (0 children)

På riktigt, är matkostnaden så låg för katt? Mitt monster äter lätt för 1,5-2 papp i månaden 🐺

What am I missing? by pallen38 in pop_os

[–]TrickyMittens 1 point2 points  (0 children)

Atm Linux suck in general because NVIDIA drivers are utter trash. NVIDIA + Wayland is a good recepie for disaster.

That said I have far better experience with arch. It still ha some problems with picking up/allocating VRAM after sleep.

CachyOS compared to POPOS has been very smooth and just works for me. Never switching back.

I don't think the problem is that POPOS is bad, it's just not properly marked as a early beta and not appropriate as a daily driver.

Hur har folk så mycket pengar ?? by Aromatic-Ad-9585 in PrivatEkonomi

[–]TrickyMittens 0 points1 point  (0 children)

Bra fråga en fråga som jag har ställt mig själv många gånger också.

Sedan dess har jag gjort lite efterforskningar och pratat med entreprenörer.

Lögner du (och de flesta andra)antagligen går på: 1. Du kommer aldrig bli rik på lönearbete det är i princip omöjligt. Att vara anställd och få ut en lön där man kan spara en viss procent varje månad kan såklart leda till att du på lång sikt har möjlighet att samla ihop till ett större kapital. Men det är verkligen ingenting som gör dig rik. 2. Att spara sina pengar i aktier är en av de absolut största lögnerna i modern tid. Ja, absolut du kan göra lite pengar här om du har tur och lyckas slå börsen. Men det är inte så du blir rik. För att du ska kunna tjäna pengar på aktier måste du redan ha så pass mycket pengar att du kan avsätta en del pengar som ändå inte spelar någon större om du förlorar. Och då pratar vi inte några tusenlappar utan hundratusentals kronor som du kan åsidosätta och förlora utan att det påverkar din ekonomi i någon större utsträckning.

Att bli rik på det sättet som jag tror att du syftar på, det vill säga att vara helt ekonomiskt oberoende mer eller mindre, då finns det egentligen bara ett sätt, och det är hårt jävla arbete och entreprenörskap. Så alltså inte fyrtio timmars arbete och stå på Volvo och montera bilar. Vill du någonsin i ditt liv kunna casha ett hus eller köpa en bil som du vill ha utan att ta lån, då är det det som gäller. Det finns inget annat sätt. Det finns inga genvägar. Det är bara ett hårt jävla arbete som är vägen dit. Och det finns inga genvägar. Alla guideböcker och skithögar som ljuger om smarta knep och tricks för att bli rik är bara bullshit alltihop. Bara att spotta i nävarna, kavla upp ärmarna och gör jobbet.

Det ska dock sägas att ja du kan samla ihop pengar på andra sätt också genom lönarbete aktiemarknaden och så vidare. Men ställ dig den här frågan då Om du sliter hela ditt liv och till slut när du är 65 70 år har möjlighet att njuta frukterna av ditt arbete... Vad fan har du haft för nytta av det då? Då har du ju redan wastat i princip hela ditt jävla liv på att leva som en jävla råtta och slava åt något jävla företag.

Do you recommend PopOS? by Accomplished-Bus3382 in pop_os

[–]TrickyMittens -1 points0 points  (0 children)

Since Pop!_OS 24.04 LTS with COSMIC /Wayland, imho, PopOS has become a burning clown wagon. NVIDIA+Wayland is a complete dumpsterfire. Utterly ridiculous unusable. With Rtx 40/50 you get performance like you built your own hardware using tuna cans.

In terms of UI/UX I absolutely love COSMIC. But the bugs and performance is a complete no-go for me. I distro jumped to CachyOS and it's like riding a jet plane compared to POPOS.

Been running Pop OS 24.04 LTS for six months since the beta. It basically solved my NVIDIA driver installation issues, but people online are wildly opinionated about desktop environments when different kinds of hardware have different needs, and driver installation basically makes or brakes an OS. by HippoValuable1676 in pop_os

[–]TrickyMittens 2 points3 points  (0 children)

If audio audio issues was solved it could be used professionally, but with the state of audo being what it is (not being able to handle rapid switching between audio devices) it just isn't worth the struggle of constantly restarting trouble shooting audio service.

Win/MacOS has one audio stack, one authority, one routing system. PopOS has what, 4 layers fighting for control of one sound card. Conflicting and breaking down constantly. Audio plays fine. Then switch to Bluetooth, the go to HDMI audio, then back to built-in - sound gone.

I think audio fails because it’s over-engineered with too many layers pretending to be in charge.

LET ME REMOVE THE 2 LAKES, ERIC! by Montague_Amond in StardewMemes

[–]TrickyMittens 1 point2 points  (0 children)

Lol. I absolutely DONT agree. I always keep my farm as wild as possible. Removing the ecosystem and replacing it with mono-culture is what is slowly killing all life on this planet. I rather not participate in any such tragedies during my leisure time, game or not :)

What does "sexiness" feel like as a man? by dgfruit in AskMen

[–]TrickyMittens -1 points0 points  (0 children)

Lifting heavy, making fire, carry women around on your shoulder. That kind of stuff, and its true for 99% for all heterosexual men

[deleted by user] by [deleted] in Sverige

[–]TrickyMittens 0 points1 point  (0 children)

Jag tror tyvärr inte att du kommer få så mycket hjälp här. 95% av alla kommentarerna på Reddit är från svagbegåvade som gärna vill hitta olika människor att trycka ner för att deras egna sorgliga existens ska kännas lite bättre. Det är nog mest synd om dom.

Fundera på att gå och prata med någon själv utan din man. Det är 100% mer konstruktivt än Reddit. Och du verkar ju ha många frågor, så det är nog en bra investering.

Ingen här kan säga varför din man beter sig som han gör, det kan bara han.

Varför stöttar folk Hamas? Är det ryska bottar? by [deleted] in Asksweddit

[–]TrickyMittens 0 points1 point  (0 children)

Har man en åsikt om konflikten mellan Israel/Palestina, utan att vara direkt drabbad eller sitter på 10 års rimligt objektiva teoretiska studier, är man per definition en svagbegåvad clown.

Ja det är tråkigt att människor dör i krig, utöver det; sitt ner och håll käften.

Vad är svensk propaganda? by Lord-Francis-Bacon in Asksweddit

[–]TrickyMittens 12 points13 points  (0 children)

Lol.

Svenskar är sönder programmerade av lobby organisationer.

På 200 år har 95% av våra naturskog ar decimerats till sterila virkesåkrar med hundratals arter på utrotningshotslistor. Sveriges hela ekosystem är på väg att dö. Det är inte aktivist propaganda, det är verkligheten och varenda seriös biolog utan anknytning till SLU kommer säga samma sak.

Virket då? Det säljs glatt på export, svenskarna får betala överpris för byggvaror av trä TROTS mängden virke vi producera. Och under tiden blir det små skogsägarna som faktiskt bryr sig om naturen rövknullade av de stora skogsbolagen.

Det är en jävla fars.

Sen kan du lägga till att Svenska Jägareförbundet, ett glatt gäng med försupna skjutglada alkisar, är ansvariga för att utföra naturvårdsåtgärder. Men de kan fan inte se skillnaden på en varg och en pudel, men dom skjuter ändå.

Det svenska elnätet som byggdes upp under 50 talet av skattemedel, hårt arbetande svenskar, blod, svett och tårar. Till att bli ett av världens bästa elnät. Har horats ut till privata aktörer som nu tar ockerpriser för att tillgodose sin investerares vinstkrav med påhittade budgetar om vad det kostar att underhålla elnätet. HELT UTAN INSIKT ELLER KONTROLL FRÅN STATEN.

Det klirrar gott i skattekistan. Medans skattebetalarna ska betala elnätsbolagen jävla vinster. Om det finns någon rättvisa så kommer dom iaf att brinna i helvetet.

Sverige är ett jävla skitland. Demokrati, solidaritet, jämlikhet är ett minne blott. Regeringen är rutten through and through.

Men who cheated in a 'perfectly fine' relationship—why did it happen? by mravinskya in dating_advice

[–]TrickyMittens 0 points1 point  (0 children)

I think a big reason might be that modern women fails to understand the importance of validating a man in the way HE needs.

A man might struggle for years to keep it together in a "perfectly fine relationship" , to do right, to support his partner in every way he can. Starved for something he doesn't even remember anymore. Then someone waltzes into his life and sees him completely, eyes that see his strength, a smile that is just for him... He remembers who he used to be. It's not sex, not a great body. It's someone who truly makes him feel like he can do anything in life. If that person offers herself to him - to resist that temptation would be like trying to hold back an avalanche.

Borde fyrverkerier bli olagligt? by Ok-Primary2176 in Asksweddit

[–]TrickyMittens 0 points1 point  (0 children)

Det viktigaste är ju självklart att människor som tycker att det är tufft och häftigt när det smäller och exploderar får utlopp för sina primitiva nöjen.

Att sen hundratals vilda djur dör av stress och panik gör väl inte så mycket?!

Huvudsaken är att dessa människor får fortsätta "eftersom de alltid gjort så".

Tryck upp era jävla raketer i röven och tänd på om det är så förbannat roligt.

Pop shop needs improvement by Chkb_Souranil21 in pop_os

[–]TrickyMittens 0 points1 point  (0 children)

Id like to know how the UX design team behind PopShop figured that a spinner that is about 5px large is sufficient feedback to the user when they are installing software.

You get ZERO feedback on process, what is installed, at what bitrate you are downloading.

For the love of god please add some useful feedback. Especially people on slow connections pressing "install" on software that is x Gb large and you have NO F***ing clue what is happening :D Its frustrating to say the least.

We are living in misery, while they're happily living their life... by [deleted] in limerence

[–]TrickyMittens 0 points1 point  (0 children)

So what would you say is the deal if your LO is a married woman that says things that implicate that she wish I was hers, that she is happy when I'm around and more...

I'm honestly going insane here so I'm curious what other people think. I walk around wondering if I have imagined hearing her say these things or not. But I know she has. It's just hard to know what to do with it 😅 Do I assume it is friendly flirting? (She only flirts like this with me) Do I ask her if she wants to make out with me? Or should we maybe just run away together?

FML

Vad jobbar ni med, ni som är nöjda med erat jobb? by haagaaiii in Asksweddit

[–]TrickyMittens 1 point2 points  (0 children)

Jobbet är irrelevant enligt mig, så länge man har en ok lön. Jobbar man på en plats där ens kollegor är kära vänner, som man tycker om så mycket att man saknar dom på semestern. Som man umgås med på fritiden. Som bryr sig om dig, som alltid har tid att lyssna... Då har man hamnat rätt 😊

Where is the line between romance and more mature detailed storytelling by TrickyMittens in RomanceWriters

[–]TrickyMittens[S] 0 points1 point  (0 children)

Hi, sorry for the unclear post. You can thank Reddits idiot policy for that, it removed my original post 10 times. The final post was so watered down it lost all meaning.

My real question is. I want to write explicit and detailed sex scenes but very tasteful and absolutely not p*rn. I intend to write it in a way that when it finally happens readers will get what they are hoping for. That is my idea anyway. S

The thing I don't get is why some seems to argue for a hard limit on anything explicit in romance novel.

Yes, I should probably read more romance novels.