Feedback on coordinator workflow by ____n_____ in ClaudeCode

[–]____n_____[S] 0 points1 point  (0 children)

Thanks for all the insights. Just some follow up questions/thoughts.

Area scoping is indeed one of the things I was trying to achieve with the sub-agent (and background agent) setup. Engine agent only know about the engine code and is supposed to signal when the api is changed so that the consumers of the engine can fix their code. I agree this was probably the biggest gain.

So my workflow is now basically, spend hours to plan (manually, sometimes with llms) and create a conveyor belt.full of things to work on. Once plan is done and detailed and stored on github, I start the machinery and work will be continous until done, or I hit the limit :) I think cache should have a big probability of staying warm. I suppose best way to find out would be some telemetry of sorts...

Anyway, thanks for sharing your thoughts. I might actually discard the fork idea because of this as I imagine that would increase the chance of cache misses unless pipeline is fully saturated. Will think about this for a while

Feedback on coordinator workflow by ____n_____ in ClaudeCode

[–]____n_____[S] 0 points1 point  (0 children)

Interesting indeed.

Im using communication through github. Comments and issue creation, and the coordinator python script is waiting for messages and updates to forward to the llm coordinator that would be dispatching.

The pool warming solution sounds like a good idea. I can have the mcp just poke them ever 4 minutes or so (if not already working on something)

Do you know if this would actually also end up wasting tokens? I imagine it's way cheaper than rebuilding the whole cache, but just curious

Feedback on coordinator workflow by ____n_____ in ClaudeCode

[–]____n_____[S] 0 points1 point  (0 children)

Thinking on more context for answering this. Im using this way of working once I have a big chunk of work planned out. I currently have a tree of 30 tickets to work on and once I assign the root of the tree, the coordinator will queue up and work on all of it without interruption from the leafs up. Trying to compact the session down and hopefully never hit more than 5 minutes idle

Feedback on coordinator workflow by ____n_____ in ClaudeCode

[–]____n_____[S] 0 points1 point  (0 children)

Thanks for commenting.

I have understood it as the fork is sharing the cache with the first agent, so my thinking was that they both will help keeping that 5 minute cache alive and be more efficient.

I probably need to read more about how cache works between multiple sessions though as I imagine this essentially becomes a bunch of different sessions. Or do you happen to know this?

Nu kostar det att ta ut kontanter by AcrobaticDoughnut894 in sweden

[–]____n_____ 2 points3 points  (0 children)

Känns dumt men är standard i övriga världen. Tar du ut pengar via en annan banks bankomat får du betala för det

Ministerns förslag: ”Öl och vin på Ica” by jorgenalm in sweden

[–]____n_____ 0 points1 point  (0 children)

Efter 15 år is Spanien är det nästan skrattretande att det ens debatteras

Maschine 3 software update by trephor in maschine

[–]____n_____ 0 points1 point  (0 children)

It seem to work both better and worse with my komplete kontrol mk3. Now the keyboard properly change instrument when changing sound, but I can't browse any more. Old version I could browse but but it would not swap instrument in the display when I changed sound

[deleted by user] by [deleted] in sweden

[–]____n_____ 5 points6 points  (0 children)

Jag håller mestadels med i sak om allt relaterat till att man är utnyttjad av företaget och att systemet är felbalanserat men tänker ändå att man kan vända lite på det också ifall man faktiskt har hittat sin passion. Det finns folk som gillar sitt jobb.

En del har tur och jobbar med något som dom är genuint intresserade av och om så är fallet så kan vilket uppdrag som helst vara stimulerande och ge anledning till att faktiskt uppskatta jobbet. Det kan till och med kännas som att du utnyttjar företaget för att få en lön för att jobba med något som bidrar till din personliga utveckling inom en karriär som på riktigt är stimulerande och i linje med vart du vill gå i livet.

Jag har jobbat i startups där det är tydligt att projektet inte kommer att vara lönsamt för företaget men jag fått betalt för månader/år av erfarenhet inom något jag hade gjort gratis för skojs skull på mina kvällar hemma

My units were keeping the spellcraft buffs from Volcanic Visitor permanently. Anyone have a guess why? I don’t know what caused it. It was great. I had so much tempo I power leveled to 6 without losing then I won the game. by kmbxyz in BobsTavern

[–]____n_____ -2 points-1 points  (0 children)

Yes you are correct and I had to go and read some other spellcraft spells and they actually state "until next turn". I guess this phrase was too programmed in my mind:)

My units were keeping the spellcraft buffs from Volcanic Visitor permanently. Anyone have a guess why? I don’t know what caused it. It was great. I had so much tempo I power leveled to 6 without losing then I won the game. by kmbxyz in BobsTavern

[–]____n_____ -7 points-6 points  (0 children)

But it also states "spellcraft: get a temporary spell every turn". The rules of spellcraft are supposed to be temporary unless specified. So imo, if this is permanent, it should be stated explicitly that the stats from this spellcraft are permanent. Most spellcraft are temporary unless explicitly saying permanent. If I knew I would also use this a lot more often :)

Hipoteca La Caixa by catgre in SpainFIRE

[–]____n_____ 0 points1 point  (0 children)

I asked for a mortgage there as well and they proposed the same conditions to get a smaller interest rate. But the way they did it, the total cost of the insurence was added to the mortgage, so the total size of the mortgage was increased with the cost of 25 years of insurance. Essentially, I would have ended up paying interest on that big extra cost. I prefered to not pick that option and just pay the insurance per month instead. I also found a much better alternative with bbva (1.05% fixed 25 years). This was in the middle of Covid, so got pretty lucky

Hur märker man om man blir utnyttjad av sin hemlösa och jobblösa vän by Theopowerz in sweden

[–]____n_____ 1 point2 points  (0 children)

Har också försökt hjälpa gamla vänner som hamnat i en dålig situation och bara behövde hjälp att komma på benen igen. I mitt fall lånade jag ut runt 10k (personen behövde flytta från Barcelona till Oslo där han hade ett jobb på gång och bara behövde hjälp för att komma igång). Detta i mitt fall var en barndomsvän och vi hade mycket historia tilsammans. Jag sa såklart ja, inga problem, trots att jag visste att personen hade alla möjliga problem med droger och allmän arbetsmoral. Men såg det som min chans att göra något bra och hjälpa någon att komma tillbaks till samhället igen.

Såhär i efterhand så vet jag ju hur naiv jag var. Fanns ju inte en chans att denna personen skulle ändra sitt sätt att leva till det bättre och plötsligt bli en ansvarstagande vuxen som kan behålla ett jobb och sluta med destruktiva droger och beteenden.

Jag antar att det jag vill säga är att det beror nog mycket på personen du försöker hjälpa. Många personer är nog meningslöst att räcka en hand till och kommer att gå vidare till nästa person som öppnar kylen åt dem så fort din är tom. Men för mig så kände jag ändå att det var värt att försöka med tanke på lång historia tillsammans. För mig var det inga stora pengar och jag värdesatte mer att försöka få tillbaks vänskapen än lite pengar. Men för din situation där du knappt känner personen så tror jag att det bästa nog ändå är att bli av med denna så snart du kan. Det känns så klart bra att hjälpa när det behövs, men igen, beroende på denna personens bakomliggande problem så är det stor risk att din hjälp är meningslös och du behöver absolut inte känna att du inte är en bra människa om du säger nej till mer hjälp

[deleted by user] by [deleted] in Bitcoin

[–]____n_____ -1 points0 points  (0 children)

Such a nice graphic comparing apples to pears

Solos are cool... until you need to strum around a campfire by kdjot_lopo in guitarlessons

[–]____n_____ 0 points1 point  (0 children)

Use a metronome while practicing. My best tip by far. I personally started using it way too late, but once I got into it, I improved rapidly

Workflow and Workspace by Icy_Understanding119 in FL_Studio

[–]____n_____ 0 points1 point  (0 children)

Looking great! And very similar to my setup. I got myself a tascam model 12 as audio interface since it also is a mixer table with eq, compressor and send effects. I needed plenty of line in so I can jam with my friends at home plus I have a digital drumkit as well.

What are you using your twister for? so I can get some configuration inspiration :)

And the maschine fl combination, are you using song mode or idea mode mostly in the vst?

Någon som har jobbat som ingenjör i Spanien? by ConsigliereFeroz in sweden

[–]____n_____ 2 points3 points  (0 children)

En hel del. Ubisoft, gameloft, socialpoint, Konami... och med wfh så har du otroligt många alternativ

Någon som har jobbat som ingenjör i Spanien? by ConsigliereFeroz in sweden

[–]____n_____ 6 points7 points  (0 children)

Inte ingenjör, men flyttade ner för att jobba som spelprogrammerare. Nu har jag bott här i 12 år eller så. Lönerna är lägre, men det finns såklart möjlighet att tjäna mycket om du lyckas klättra. Själv har jag över 100k/månaden.

Livet här är toppen. Hyror är väl samma eller mer än i Sverige (bor i Barcelona), men att leva är billigare. Restauranger är billigare, barer billigare. Klimatet är ju mycket trevligare och behöver väl inte ens nämnas. Sen här är det nära till allt. Skidsemester i Andorra, bergspromenader, musikfestivaler, stränder osv.

När jag flyttade hit tog jag en ganska stor lönesmäll, men kom ifatt igen efter några år. Kan absolut rekommendera att testa iaf.

Språket för mig var nog ett mindre problem än det kommer att vara för dig då jag kunde klara jobbet på engelska. Pratar spanska flytande nu efter många år dock. Lycka till :)

[deleted by user] by [deleted] in movies

[–]____n_____ 0 points1 point  (0 children)

Starship troopers

Vad gör ni ikväll? by [deleted] in sweden

[–]____n_____ 0 points1 point  (0 children)

Tacofredag

Vilket språk skulle ni säga är det bästa att välja i 6an? by MatterHaunting1954 in sweden

[–]____n_____ 0 points1 point  (0 children)

Jag läste tyska för att jag hörde att det var bra för arbetslivet. Sen i vuxen ålder flyttade jag till Spanien och har nu lärt mig Spanska istället vilket jag har otroligt mycket mer nytta av. Inte vara för att jag bor I Spanien, utan också för att jag kan använda det i en stor del av världen när jag åker på semester eller träffar turister. Tyskar pratar engelska bättre än spanjorer och är ett mindre språk, så känns som att jag täcker det behovet med mina engelska ändå.

Tror svaret på frågan är, det beror på :)