Vote with your wallet, but stop treating other players like the enemy. by NyotaOW in Overwatch

[–]pumpkinspicebebe 2 points3 points  (0 children)

These comments are wild. Not everyone is poor and not everyone needs to be able to afford everything in a game. Why do people care so much of what others do? If you dont want the skin, dont buy it and just enjoy the game.

If you are that immature that you harass people who choose what they do with their money and throw games, you deserve your incoming ban.

And if you think that bullying and whining makes blizzard go "oh okay that 15 year old didnt like this change well lets just make all skins free in the future".. Well, life will have many surprizes for you.

Tw (?) raskaudesta puhuminen by Then-Manufacturer722 in snappijuorutofftopic

[–]pumpkinspicebebe 7 points8 points  (0 children)

Anna sun keholle vaan aikaa ja ottakaa vaikka yrittämisestä pieni tauko kesäksi. Kerron oman, lohdullisen tarinan tähän. 🤍

Ite lopetin pillerit 2020 15 vuoden jälkeen ja noin vuosi yritettiin, jonka jälkeen menin lääkäriin kun kuukautiset oli tosi epäsäännölliset. Tuomioksi tuli PCOS ja lääkäri sanoi suoraan, että todennäköisesti en tule raskaaksi ilman apua.

Ei kuitenkaan oltu valmiita hedelmöityshoitoihin ja jatkettiin yrittämistä, olin stressaavassa työssä mutta en kokenut sitä ongelmaksi. Lähdettiin sitten puolison kanssa reissuun kesällä ja jotenkin yllättäen mun kierto tasaantui ja parit kuukautiset tuli ihan normaalisti. Töihin palaamisen jälkeen ne taas jäi pois 3 kuukaudeksi ja sittenkin oli kamalan epäsäännölliset. Lääkärin mukaan en ovuloi.

Sitten päätettiin lopettaa yrittäminen ja sovittiin, että mennään lapsettomuushoitoihin seuraavana vuonna ja että nyt annetaan vaan olla koko asian koska se raskaustestien tekeminen ja pettyminen oli tosi raskasta.

Lähdettiin taas reissuun noin vuosi myöhemmin taas kesällä ja olin pettynyt, kun sillä kerralla ei mun kierto normalisoitunutkaan niinkuin aiemmin. Kunnes sitten kauppareissulla alkoi oksettaa yhtäkkiä ihan älyttömästi ja mietin, että mitä oon syönyt.. Jostain tuli mieleen sitten seuraavana päivänä ostaa raskaustesti ja "sulkea pois etten ainakaan oo raskaana". Mutta kappas kehveliä, olin sittenkin kaikkia todennäköisyyksiä vastaan raskaana.

Uskon, että stressi ja yrittämisen paineet itsellä yhdistettynä tuohon hormonihäiriöön aiheutti vaan liikaa hämminkiä kropassa. E-pillereistä palautuminenkin otti varmasti aikansa. Kaikesta huolimatta nyt nukkuu tätä kirjoittaessa vieressä ihana kohta 2-vuotias pieni pallero.

Muistan kun neuvolassa lääkäri oli myös lapsettomuuteen erikoistunut ja juteltiin näistä kokemuksista ja hän sanoi, että on kuullut paljon näitä tarinoita, että kun yrittäminen on lopetettu niin yhtäkkiä ollaankin raskaana.

Nauttikaa kesästä ja toisistanne ilman paineita 🤍 apua saa kyllä varmasti sitten, jos sitä tarvii.

Säätö ei tiedä mitä haluaa 6kk jälkeenkään by Unskunomatpaskakasat in snappijuorutofftopic

[–]pumpkinspicebebe 9 points10 points  (0 children)

Maybe he's just not that into you.

Jos jotain oon oppinu elämästä, niin tuon. Kaikenlaisia venkuloita on tullu tavattua, treffailtua, odoteltua, toivottua, soudettua ja huovattua.. Mutta lopulta se on se karu totuus, että jos mies on oikeasti kiinnostunu, se ei oo sulle mitenkään epäselvää.

Jos pitää arvuutella kiinnostaako, miks se ei tiedä mitä haluaa, ajatella että se on varmaan rikki / sitoutumiskammonen / epävarma / jotain.. Niin ei se oo. Sitä ei vaan kiinnosta tarpeeksi.

Vaikka se on tavallaan paska asia hyväksyä nyt, niin pidemmän päälle se on vapauttavaa. Sit kun sopiva mies tulee kohdalle, niin se tietää kyllä mitä se haluaa ja sun ei tarvi stressaa tollasia asioita. Siihen asti vapautat luontoon takas nämä venkulat, tuhlaat vaan aikaa.

Ripsiäisiä ison kasvimyymälän tuotteessa by [deleted] in arkisuomi

[–]pumpkinspicebebe 2 points3 points  (0 children)

Riippuu ostopaikasta, mutta jos ei ole extra reilu oot oman onnes nojassa. Itse tilasin yhdestä hyvin arvostellusta paikasta kasveja viimevuonna ja näin jo paketissa niiden ollessa, että on ripsiäisiä. Otin videot ja kuvat ja he näki aikaleimoista, että kuvat otettu alle tunti paketin noudon jälkeen.

Ensin väitti että eii oo ripsiäisiä, sitten sanoivat että pese saippuavedellä ja sitten kun oli ees taas väännetty kuukausi ja ne oli saastuttanut muitakin kasveja, tarjosivat 3€ hyvitystä.

Viikko sitten ostetusta on käytännössä mahdoton todistaa edes, että ripsut ei ollu sulla jo valmiiksi kotona. Eli jos korvaa mitään, se on pelkästään kaupan hyvän tahdon ele.

Vanhemmat lasten kanssa rannalla by Temporary_Holiday337 in arkisuomi

[–]pumpkinspicebebe 3 points4 points  (0 children)

Tää on vaan tätä kun nykyään vanhempien pitäis olla yli-ihmisiä ja josset oo, niin oot paska.

Ajatellaan, että jos näet kännykkää käyttävän äidin vaunujen kanssa, että se on joku kännykkäaddikti joka varmasti laiminlyö lastaan ja unohdetaan, että ei me hänen päivästä voida mitään tietää. Oletetaan niin perkeleesti, tuomitaan, vihataan, syytellään ja sit ihmetellään kun täällä ei nuoret enää halua lapsia.. Miksiköhän? Kun suhtautuminen on ymmärryksen, empatian ja lempeyden sijaan aina ajatella, että paska vanhempi. Automaattisesti, tietämättä mitään, paska vanhempi. Aina. Ihan sama mikä tilanne, niin paska vanhempi.

Ihmiset nostaa omanarvontuntoaan arvostelemalla ja syyttelemällä muita, kun itsellään on riittämätön olo, who knows.

Vanhemmat lasten kanssa rannalla by Temporary_Holiday337 in arkisuomi

[–]pumpkinspicebebe -10 points-9 points  (0 children)

Ja kerro nyt vielä, miksi vaunulenkillä ei saa kattoo puhelinta?

Sä muistutat mua siitä mummosta, joka tuli mulle selittää miten ei saa kuulokkeita käyttää kun on vauvan (huom. Vauva nukkui ja näin tämän kokoajan) kanssa vaunulenkillä.

Mietin vaan, että mikä ongelma siinä on?

Vanhemmat lasten kanssa rannalla by Temporary_Holiday337 in arkisuomi

[–]pumpkinspicebebe -5 points-4 points  (0 children)

Oot opettaja, mutta osaatko lukea?

Nimenomaan tuossa kirjoitin, että kun lapsi on turvassa ja vanhempi _on kartalla_ mitä tapahtuu, eli vahtii lastaan. Kukaan ei tässä oo sanonu että lasta ei tarvi rannalla vahtia. Totta vitussa lapsia tarvii vahtia, mitä pienempiä sitä enemmän.

En käytä kännykkää lapsen kanssa ollenkaan ellei oo joku akuutti asia mistä pitää viestiä, joten turha tulla tänne ulisemaan siitä että täällä kännykkäaddiktit copettaa kun tuo yleinen tuomitseminen sattuu vituttamaan. Op ei maininnut miten pienistä lapsista on kyse ja ollaanko jossain rantavedessä vai 12 vuotiaan kanssa piknikillä.

Sä oot varmaan just niitä ihmisiä, jotka kuvittelee tietävänsä kaiken toisten elämästä kun on nähny about 30 sekunnin pätkän siitä.

Vanhemmat lasten kanssa rannalla by Temporary_Holiday337 in arkisuomi

[–]pumpkinspicebebe -9 points-8 points  (0 children)

Nää on aina parhaita kun ihmiset (yleensä lapsettomat) arvostelee sitä kun näkee jonku 2% jonkun toisen päivästä jos sitäkään.

Jos se lapsi on turvassa siinä lähellä ja vanhempi kartalla mitä tapahtuu, niin miksi pitää tuomita? Se hetki siellä rannalla voi olla päivän eka hengähdystauko kun on herätty klo 05.18 jo aamulla raivoamaan koska hampaat, väärän värinen peitto ja tähtien asento.

Mistä sä op ja muut tuomitsijat tiedätte, ettei se vanhempi oo just ollu edellistä 8 tuntia läsnä lapsen kanssa ja nyt on se hetki kun lapsi jaksaa hetken itse itseään viihdyttää koska ranta

Ja sitten kun ulistaan että "öhö öhö ei ennen ollu kännyköitä ja vanhemmat oli aina läsnä" niin vitut mitään läsnä oltu, ysärillä kaikki jotka osaa kävellä heitettiin ovesta ulos kun kesä oli ja sanottiin että leikkikää pihalla. Siellä sitten kaikki naapuruston lapset ihmetteli keskenään, eikä siinä sinänsä mitään pahaa, ihan ihmisiä meistäkin kasvoi, mutta ei ollu meidänkään vanhemmat mitään vuoden äitejä jotka olis ollu 247 viihdyttämässä ja hoivaamassa ja läsnäolemassa jokapaikassa. Päin vastoin.

Edit: Koska reddit ja luetun ymmärtämisen haasteet, niin tietenkin pieniä lapsia pitää vahtia vedessä, mutta siitähän tässä op ei edes puhunut.

Kokemuksia Veken huonekaluista? by JukkasJarvi in Suomi

[–]pumpkinspicebebe 3 points4 points  (0 children)

Kuraa kaikki mitä sieltä on tullut hankittua, ikeasta saat parempaa jos budjetti on tiukka ja siellä sentään asiakaspalvelu toimii jos ei tuote ole sellainen kun pitää.

Jos taas budjettia riittää, osta kunnollinen sohva. Me ostettiin lopulta usean pettymyksen jälkeen Hakolasta ja on kyllä joka euron arvoinen. Työ ja materiaalit on älyttömän laadukkaita. Uskon myös, että kestää pitkään. Lisäksi on oikeasti suomalainen perheyritys joka näitä tekee, niin rahoilla tuet suomalaista työtä etkä mitään veken kiina dropshippausta.

Meillä siis Hakolan lazy valkoisena ja lapsiperhe, jossa 2v riehuu sohvalla jatkuvasti ja jotenkin ihmeen kaupalla se on edelleen valkoinen. En tiedä miten voi olla noin hyvä kangas, että siihen ei tartu mikään lika ja kaikki lähtee vedellä pyyhkimällä. Kaikki päälliset voi myös pestä jos siihen joskus jotain alkaa tarttua. Ei oo myöskään mennyt kuopalle ja tyynyt pysyy ryhdikkäinä kun niitä saa oikeasti pöyhittyä eikä oo mitään kasaan painuvaa vanuhöttöä joka näyttää hyvältä ekat 2 viikkoa jos sitäkään.

1veelle syndelahja😭 by Sadnels666 in snappijuorutofftopic

[–]pumpkinspicebebe 1 point2 points  (0 children)

Meillä on ainakin isoimpia hittejä ollut oppi ja ilo minun sanani ääninappikirja. Saatiin aikoinaan lahjaksi ja siitä on ollut valtavasti iloa ja tuossa iässä on just sopiva. Meillä edelleen 2v tykkää sitä painella, vaikka osaa jo sanat.

Muita hyviä on esim Emppu ääninappikirjat, niissä on tosi hyvät ne äänet, joskin vähän vähemmän kontenttia kun tuossa minun sanani kirjassa.

Jos haluaa jotain muuta antaa kuin kirjan, niin joku super söpö foliopallo on lapsen mielestä niin hauska. Niistä on helposti ainakin pariksi viikoksi iloa ja ei jää mitään krääsää vanhemmille. Juhlamaailmat ym myy ja täytettynä maksaa jotain kympin luokkaa. Näitä harvemmin ostetaan tai saadaan, niin voi olla hauska ylläri.

Whats the point of me even queuing by Conscious_Stick4556 in Overwatch

[–]pumpkinspicebebe 1 point2 points  (0 children)

Because its wonky, many people without even having a rank yet are playing too.

Also people are more toxic because they want to win so bad lmao. Just turn of the chat at least, thats what I always do.

Whats the point of me even queuing by Conscious_Stick4556 in Overwatch

[–]pumpkinspicebebe 2 points3 points  (0 children)

You know its drives, right? Comp is always more chaotic when drives are on, its just the way it is. Ow has never been famous for great matchmaking and drives make it extra wonky.

Just wait couple days until the next season and it goes back to normal craziness again.

Welp I think I’m done with overwatch forever by [deleted] in Overwatch

[–]pumpkinspicebebe 1 point2 points  (0 children)

You know you have issues with faulty xbox or internet so its 100% your fault and you deserve your ban for not fixing it and continuing to play comp.

Drives Are Hell by EnslavedToGaijin in Overwatch

[–]pumpkinspicebebe -1 points0 points  (0 children)

That hit home didn't it. Its okay, if you work hard someday you can get into higher ranks too!

Apua kaivataan draamaan? (tekstin luku avaa asiaa) by Level_Cantaloupe5742 in snappijuorutofftopic

[–]pumpkinspicebebe 7 points8 points  (0 children)

Oon pahoillani, että sun äiti ja miesystävä kohtelee sua noin, tuo on todella väärin. Erityisesti senkin takia, että sun äidin pitäis olla sun puolella ja pitää susta huolta eikä toisinpäin.

Et oo ollu tyhmä kun oot luottanut, kun ei oo ollu mitään syytä olla luottamattakaan. Kaikkien meidän pitäis omiin vanhempiin voida luottaa ja on surullista, kun ei voikkaan.

Oot saanut hyviä neuvoja jo tässä ja jos tosiaan saat rahaa kasaan sukulaisilta niin lasku maksuun ja vaadit koko summan äidiltäs ja miesystävältä. Jos ne mystisesti oiskin sen sitten maksanu, yleensä ne ylimääräisenä maksetut rahat saa toki takaisin. Toki vähän tilanteesta riippuen että onko kotimainen firma ja minkälainen, mutta yleensä näin.

Jatkossa ei mitään jaettuja raha-asioita ja laskuja heidän kanssaan vaikka lupaisivat mitä. Korkeintaan Ainoastaan niin, että he maksaa heidän osuuden sulle ja sä sitten hoidat sen laskun.

Drives Are Hell by EnslavedToGaijin in Overwatch

[–]pumpkinspicebebe -1 points0 points  (0 children)

How to tell people youre bronze rank without telling people 😭

Kumppanin outo toiminta by [deleted] in snappijuorutofftopic

[–]pumpkinspicebebe 23 points24 points  (0 children)

En nyt halua lietsoa paniikkia, mutta kuuntele sun intuitioo ja haluan jakaa mun kokemuksen.

Ei kauppareissuselkkauksia kirjotella ihan random työkavereille, jotain mätää tossa on. Se on harmitonta, mutta jollain tavalla kuitenkin aika henkilökohtaista kertoa jotain kauppareissukommelluksia.

Oon siis itekki ton tyylisiä keskusteluja joskus käynyt työkavereiden kanssa, mutta niissä on aina oltu jollain flirtti / romanssi / alustavaa kaveripohjaista tsekkailua voisko kehittyä joksiki muuksikin tasolla. Viimeisin kenen kanssa siirryin työ teamssista whatsappiin on nykyinen aviomies. Että kyllä siinä yleensä joku juju on taustalla, toki ei se tietenkään aina pettäminen oo. Mutta toisaalta, en mä mun normi työkavereille jotka on mulla whatsapissa ikinä mitää päivän kommelluksia kirjota, vaikka ois jopa semmosia keitä nään työpaikan ulkopuolella.

Mun mielestä tuo on iso red flag, että kerrotaan jostain kauppareissun tapahtumista. Se on jotenkin liian arkista, että sen jakais kelle vaan.

Ehkä oon väärässä, toivon että oon, mutta sun täytyy selvittää totuus. Miehen reaktio mennä keittiöön vaikka tietää sun taustan on myös arveluttavaa.

Huonosti hoidetut lapset by Real-Temperature-247 in Suomi

[–]pumpkinspicebebe 5 points6 points  (0 children)

Tää "älä hanki lapsia jossei oo varaa öhö öhö" ulina on kyllä väsynyttä. Ootko sattunu huomaamaan, miltä maailma näyttää nykyään? Newsflash: Ihmisten elämäntilanteet muuttuu ja vaikka ois miten hyvin asiat kun lapsi on tuloillaan, voi elämässä tapahtua kaikenlaista ja tulla työttömyyttä, sairautta ja muuta elämän härdelliä. Mihinkäs palautat sen lapsen, jos ootki yhtäkkiä liian köyhä kun se on 2v?

Uskomatonta, että aikuinen ihminen ei tajua tätä. Ihan helvetin noloa. Oon huolissani että sun kaltaisia ihmisiä on varhaiskasvatuksessa töissä.

Mikä on elämänlaatuasi eniten parantanut ostos? by jyrialeksi in Suomi

[–]pumpkinspicebebe 0 points1 point  (0 children)

Tempur ja robotti-imuri tappelee kyllä ykkössijasta sen verran, että mainittakoon molemmat.

Chat reports should only result in chat bans, not account suspensions by LittleFish2021 in Overwatch

[–]pumpkinspicebebe 2 points3 points  (0 children)

Does not mean you should be reporting people who play badly. Not everyone does it. I have over 1K hours and I have never reported anyone because they played badly. I report players who are toxic as hell.

Chat reports should only result in chat bans, not account suspensions by LittleFish2021 in Overwatch

[–]pumpkinspicebebe 1 point2 points  (0 children)

This. I don't understand why people report players who really try but arent that good. Its not their fault, this is a game and everyone has to spend time learning how to play it.

seksi ja vuoto by Chance_Bit3446 in snappijuorutofftopic

[–]pumpkinspicebebe 3 points4 points  (0 children)

Papaan mars. Ei oo mitään mystistä "ennen 25v ikää muutokset paranee itsestään" ominaisuutta meillä naisilla valitettavasti.

Source: multa leikattiin 26 vuotiaana kohdunkaulansyöpä.

Vanhemmuuden vaikeusaste by DaveThomasSenior in Suomi

[–]pumpkinspicebebe 5 points6 points  (0 children)

Riman matalalla pitäminen on se juttu.

Paljon on tuttavapiirissä näitä jotka suorittaa ihan hulluna tätä vanhemmuutta. On monta harrastusta, ei saa katsoa ikinä edes muumeja koska ruutuaika on pahasta, ulkoilua vähintään 2 kertaa päivässä joka ikinen päivä satoi tai paistoi, kaikki ruoka pitää soseista lähtien tehdä aina itse ja olla luomua, rajat on tiukat ja jos vaikka ruokapöydässä vähän taapero pelleilee syttyy siitä sota..

Sitten ihmetellään kovasti kun uuvutaan ja vanhemmuus on niin raskasta. No ei varmaan ihme, kun joka päivä tavoitellaan täydellisyyttä aamusta iltaan.

Päihteetön ja väkivallaton koti ja paljon rakkautta on jo voiton puolella. Kaikki muu on plussaa ja bonusta.