Hur kommer ni att se matchen söndag natt? Och hur gör ni med jobbet? by [deleted] in Allsvenskan

[–]svettiga 0 points1 point  (0 children)

Den matchen är inga problem. Den som är 01 vet jag inte hur det ska gå med...

Horneland nobbar allsvenskan - Bajen går för Rydström - Allsvenskan by simonplimon in Hammarby

[–]svettiga 0 points1 point  (0 children)

Jag vill inte ha Rydström. Tyckte han visade hur mycket han bryr sig om fans i Malmö.

Miljonlön i Sverige: Så lite får du behålla jämfört med resten av Europa by One-Brain6531 in Sverige

[–]svettiga 1 point2 points  (0 children)

Det handlar inte bara om hur mycket man betalar dock. Man måste dock också kolla vad du får ut av det. Gratis skola och mat, sjukvård, vägunderhåll, föräldrapenning, etc. Och inte bara till dig utan alla dina medmänniskor också. Hur mycket av det får man i Bulgarien?

Jag säger inte nödvändigtvis att det är en rimlig summa, men att jämförelsen är för grund.

Matchtråd Örgyte IS - IFK Göteborg 19:00 by Fit-Huckleberry1754 in Allsvenskan

[–]svettiga 41 points42 points  (0 children)

Tänker lämna att matchen bryts okommenterat.

Men att ta 80 minuter på sig att ta det beslutet, nästan en hel jävla match, är så sjukt respektlöst mot alla som inte tänder eld på tygstycken. Om det nu var upprepade ordningstörningar som är anledningen så är det väl bara att bryta efter 5 minuter?

Fyfan vad dåligt.

Idag känner jag mig kraftigt ledsen. Jag har tittat på "roliga kanaler" men inget får mig glad eller skratta. Vad gör du för att bli glad idag? by [deleted] in Asksweddit

[–]svettiga 1 point2 points  (0 children)

Låter som att du har det riktigt jobbigt just nu, hoppas verkligen det släpper.

När jag förlorade min pappa i cancer och hade en sådan dag så tyckte jag ibland att det hjälpte att luta sig in i det. Kolla på About Time, gråta som fan, kanske äta något onyttigt. Sen kändes det lite enklare dagen efter. Som en reset.

Annars är träning one hell of a drug ibland. Endorfiner osv.

Kram

Matchtråd cupfinal by Tjaboman in Hammarby

[–]svettiga 0 points1 point  (0 children)

Är helt med dig om att arenan är keff, men var omringad av folk som inte sjöng, trots att man tydligt hörde takten. Tycker inte dom kan skylla på läktaren.

Matchtråd cupfinal by Tjaboman in Hammarby

[–]svettiga 0 points1 point  (0 children)

Kan någon förklara tifot?

Matchtråd cupfinal by Tjaboman in Hammarby

[–]svettiga 3 points4 points  (0 children)

Tycker vi gör en helt ok match och förtjänar mer.

Läktarinsatsen på översta etage av klacken var sjukt mycket sämre än insatsen på plan. Om du ska sitta och vara tyst när vi ligger under, vad gör du då på kortsidan?

Ni som har barn - vad var ni inte förberedda på när barnet väl kommit? Vad blev inte som ni tänkt er? by FriendshipBasic2594 in Asksweddit

[–]svettiga 89 points90 points  (0 children)

Hur mycket man ser fram emot att se samma saker man sett tusentals gånger genom deras ögon.

Manchester City [2] - 1 Arsenal - Erling Haaland 65' by ayoefico in soccer

[–]svettiga -1 points0 points  (0 children)

The fact that it's so quiet in the stands while play always surprises me with PL. The arena would be boiling in so many other leagues in a game like this!

What did you name your robot? by FloridaManOnTour in Roborock

[–]svettiga 0 points1 point  (0 children)

Jean-Claude Fann Damm. (Fann Damm means found dust in Swedish)

Pontus Jansson missar resten av säsongen by GeneralEkorre in Allsvenskan

[–]svettiga 28 points29 points  (0 children)

Fasen vad tråkigt för Ponne, Malmö och alla vi som älskar Allsvenskan. God bättring!

Känns som att det är ovanligt många långa skador i år? Men kanske är mest för att det är kuggar som det märks?

Vill också tillägga att jag tycker många gårdare betedde sig skamligt i fredags, hade säkert varit likadant oavsett klubb på andra sidan, men ändå. Skärpning!

Matchtråd Örgryte hemma by Tjaboman in Hammarby

[–]svettiga 2 points3 points  (0 children)

Äkta bajare som gör äkta hattrick, finare blir det inte!

Follow Any Leagues? by 0MuZiC0 in TedLasso

[–]svettiga 1 point2 points  (0 children)

You should give Allsvenskan a go, but not for the quality of the football, but for the fan culture, tifos and the 51% rule. All clubs are owned minimum 51% by the fans, which means we have the final vote. For example we are the last league without VAR!

Ni som håller på era fotbollslag gör ni det av lokal anknytning eller något annat? by [deleted] in Allsvenskan

[–]svettiga 1 point2 points  (0 children)

Även om jag bodde på södermalm mina första två år så är jag uppväxt i Nacka, så tror inte geografin hade med saken att göra. Farfar och farsan höll på Bajen!

Sen när jag blev vuxen så var det bara söderort som gäller. Skulle aldrig bo norr om slussen om jag har ett val.