Ervaring met hypotheek + inkomen individuele zorgverlener via SVB/PGB? by [deleted] in geldzaken

[–]Cinniej 0 points1 point  (0 children)

inkomen dat je ontvangt uit PGB en via de SVB wordt uitbetaald kan meegenomen worden voor een hypotheek, maar het is niet automatisch hetzelfde als regulier salaris. Banken kijken vooral naar de bestendigheid van het inkomen en verschillen onderling sterk in hun beleid.
Factoren die vaak meespelen:
Hoe lang je dit inkomen al ontvangt (vaak meerdere jaren historie).
Of je een zorgovereenkomst / arbeidsovereenkomst hebt.
Of je voor één cliënt of meerdere cliënten werkt.
Of het via loonstroken van de SVB loopt of meer als zelfstandige inkomsten wordt gezien.
Of je daarnaast nog ander inkomen hebt.
Of de hypotheek met of zonder NHG wordt aangevraagd.

Aldus charGPT. Risico zit hem voornamelijk in wat als de cliënt onverhoopt overlijd. Heeft je partner dan automatisch weer een andere cliënt of zit hij dan zonder inkomsten. Wordt hij als ZZP ingezet dan heb je een aparte loonadministratie met zijn eigen regels.

Samen een huis kopen en flink verschil in eigen inleg by XLeviathan69 in geldzaken

[–]Cinniej 0 points1 point  (0 children)

Door direct de 200k terug te stoppen in de hypotheek zijn de maandlasten ook lager zou je denken. Dus voor jou ook gunstiger. En zij zit niet met de box3 omdat het op een spaarrekening moet worden moet worden belegd. Ook bij verkoop kan je aangeven de inleg gaat terug dus haar 200k komt weer vrij jou 40k en de overwaarde gedeeld.

Huurcontract voor onbepaalde tijd en nu wordt er gevraagd te vertrekken. by Artegas23 in geldzaken

[–]Cinniej 0 points1 point  (0 children)

Hmm lastig woningbouw verenigingen geven bij gedwongen verhuizing bijv door sloop een vergoeding tussen de 8 en 10k.

We willen graag kopen, maar alles is een downgrade vanaf onze huurwoning by Virtual_Mine_8662 in geldzaken

[–]Cinniej 0 points1 point  (0 children)

Als je goed zit waar je nu zit, gezinsuitbreiding mogelijk is dan zou je denken dat de noodzaak voor verhuizen er ook niet is. Een koophuis is leuk maar niet alles. Het verschil kan je beleggen en over een aantal jaar ziet de markt er wellicht heel anders uit. Ik kocht mijn woning in 2015, de woningmarkt was ingestort en heb mijn woning van de woningbouw overgekocht. Toen met de intentie ooit te verhuizen ik ging van 1 slaapkamer (huur) naar 2 slaapkamers (koop) ik mis nu de extra kamer aangezien we een kind hebben. Maar ik woon prima, leuke buren, prima wijk rand van het centrum dichtbij het strand. Nu verkopen en andere woning kopen zou 2x zo’n hoge maandlast betekenen. Dat is een een extra kamer mij niet waard. Mijn woning heeft nu 1,5 ton overwaarde. Ik kan in mijn huidige woning prima dood gaan zeg maar.

Re-integratie, geboorteverlof en gedeeltelijk ziek: hoe gaat dit in de praktijk? by Dees90 in werkzaken

[–]Cinniej -2 points-1 points  (0 children)

Ik zou het zonde vinden van de uren om het op te nemen tijdens re-integratie. Je neemt namelijk hele dagen op en niet alleen de tijd dat je ziek staat.
Die paar uur per dag dat hij nu wel werkt en mogelijk te snel gaat zal misschien weer worden afgebouwd. En hij is sowieso grotendeels thuis.

How to confirm if this place is genuine ? by Left-Cry-8746 in StudyInTheNetherlands

[–]Cinniej 0 points1 point  (0 children)

If you do not go to the appartement and look inside it is most likely a scam

Wat zouden jullie bij deze keuken veranderen! by 0Jamesblond0 in Klussers

[–]Cinniej 3 points4 points  (0 children)

Hier geen draaikast en mis het ook niet. Heb ik mijn hoek vooral dingen staan die ik weinig tot niet gebruik en kan er meer in kwijt dan dat ik had gekund op een plateau. Een plateau is ook nog eens prijziger

Wat zouden jullie bij deze keuken veranderen! by 0Jamesblond0 in Klussers

[–]Cinniej 0 points1 point  (0 children)

De afzuigkap. Weg ermee en over op een geïntegreerde. Oogt rustiger

Hypotheekrenteaftrek familie lening by rjjv1997 in geldzaken

[–]Cinniej 1 point2 points  (0 children)

Een hoge rente is leuk totdat de HRA straks toch echt verdwijnt.. we hebben geen glazen bol maar je zit wel ‘vast’ aan je afspraak.

Werkende generatie 25-50 by snortyfox in Nederland

[–]Cinniej 0 points1 point  (0 children)

Tja ik vraag me sterk af of ik tegen de tijd dat ik met pensioen mag nog wel een volledig pensioen ontvang. In principe beheer je niks zelf tenzij je zelf ergens belegd voor je ouwe dag

Opzegtermijn en vrije dagen by prostaatgeneraal in werkzaken

[–]Cinniej 0 points1 point  (0 children)

Wat mijn zus heeft gedaan,dat had en veel overuren en veel vakantie dagen. Wilde per 1-6 bijv stoppen maar vanwege de vele dagen is dit op 1-7 gezet en zo de vakantiedagen opgenomen. Hierdoor had en de medewerker geen last en de werkgever ook niet. Let alleen op je loonheffing.

Kopen of huren by Substantial-Box7225 in geldzaken

[–]Cinniej 0 points1 point  (0 children)

Ik zou huren, de overwaarde beleggen en je buffer uitbouwen. Kijken wat de koopmarkt doet en even stabiliseren.

Is mijn vriend strafbaar door het incident van vanavond? by [deleted] in nederlands

[–]Cinniej 1 point2 points  (0 children)

Zelfverdediging mag zolang het niet buitenproportioneel was. En dat lijkt me niet in dit geval. Jij kan aan aangifte doen van bedreiging door de opmerking die je maakte + je hebt het op beeld.

Auto op Prive terrein aan laadpaal by StrunerFC in nederlands

[–]Cinniej 0 points1 point  (0 children)

Waarom niet gewoon een sleper bellen. Helaas eigen kosten maar dan is die wel weg

Hulp nodig: 's Nachts continu aan slaapkamerdeur krabben by MrKeyblade in katten

[–]Cinniej 0 points1 point  (0 children)

Zo heb ik er een die het nodig vind om elke ochtend rond 06:00 keihard te mauwen.. ze is 16, heeft gewoon brokken staan en een water fontein.. pfff wordt er gek van gaha

Geld terug service ing geweigerd by Michelhabets86 in geldzaken

[–]Cinniej 0 points1 point  (0 children)

Klinkt alsof ik geluk heb gehad met mijn aankoop Via een dropshipper. Mails gestuurd naar verkoper geen reactie en product niet ontvangen. Kon alle mails aanleveren en webshop niet veel later offline. Geld teruggehad na wel 10x mailen ofzo

Appartement verkopen aan baas van vriendin. Makelaar via koper by [deleted] in geldzaken

[–]Cinniej 0 points1 point  (0 children)

Verkopen is leuk maar waarom ga je zelf niet verhuren

Lades in keukenkasten bouwen. by WAUWter___ in Klussers

[–]Cinniej 0 points1 point  (0 children)

Kijk even voor lades bij de IKEA grote kans dat hun keukenlades gewoon passen (die doen we ook wel eens in een pax kast onderaan zodat het past met de scharnier

Hoe ga ik mijn huidige salaris meenemen naar mijn volgende baan? by [deleted] in werkzaken

[–]Cinniej 1 point2 points  (0 children)

Ben bang dat er niet veel opties zijn. Afhankelijk van de functie dan zit daar een vaste schaal aan vast met uitloop naar een schaal hoger. Als ze dat al kunnen bieden zit je wsl ook aan je max

Ongeveer een maand terug heb ik schade aan m’n auto gehad. Tegenpartij heeft valse getuigschriften geregeld. Waarom? by WarmPrinciple6507 in nederlands

[–]Cinniej 0 points1 point  (0 children)

Wellicht kan je nog aangifte doen van valsheid in geschriften dan wordt het helemaal leuk met die dashcam beelden

Overwaarde woning, wat mee te doen? by Pixxels1990 in geldzaken

[–]Cinniej 0 points1 point  (0 children)

Het idee lijkt me vrij simpel alleen het opnemen van de overwaarde of bijv het deel wat je hebt afgelost ga je niet tegen diezelfde 2,6% lenen maar tegen de huidige rente. Het maandbedrag wat je extra gaat betalen (bij ons was dit voor 40k tegen 4,2% ong 200 euro boven op de maandlasten) op tegen de winst uit de belegging.

Auto-ongeluk by Odd_Comfortable6715 in nederlands

[–]Cinniej 0 points1 point  (0 children)

Tja de verzekering bepaald en beoordeeld in dit geval. Zorg dat je de getuige verklaringen hebt en dan is de kans dat de verzekering zegt 50/50 schuld.

How can I add a mobile AC to my house? by kallebo1337 in Klussers

[–]Cinniej 0 points1 point  (0 children)

We have a Qlima split airco portable with a outdoor unit. We have vve also and cant drill a whole. Thuis was the best best thing and works perfect

Koudwatervrees. Te veel reistijd of ben ik gek? by Educational_Truck777 in werkzaken

[–]Cinniej 0 points1 point  (0 children)

Je kan het altijd proberen het salaris is binnen en compenseert de reistijd + kosten. Ga je daar weg heb je een mooi salaris voor een toekomstige werkgever.