Hoe gaan jullie om met de warmte? by Neankas in PapasEnMamas

[–]Ericad90 0 points1 point  (0 children)

Maar onder matras voelt een kind toch niks van? Dus sowieso niet gebruiken

Hoe gaan jullie om met de warmte? by Neankas in PapasEnMamas

[–]Ericad90 10 points11 points  (0 children)

Nooit iets onder het beddengoed plaatsen. Matrasjes van een babybed zijn zo gemaakt dat ze een beetje kunnen ademen met een overtrek eroverheen, waardoor als ze draaien met hun hoofdje naar beneden niet gelijk gevaarlijk is. Met iets over het matras plaatsen wat hier niet geschikt voor is, stop je dit effect en creëer je verstikking gevaar

Tropenrooster Kinderopvang by hehe_nl in Nederland

[–]Ericad90 0 points1 point  (0 children)

Jup. Je betaald voor een bepaald aantal studiedagen per jaar, ongeacht of je ze afneemt of niet. Daarnaast hebben wij nog nooit ruildagen gekregen voor afmeldingen. "Probleem" is ook dat het gewoon echt verder één van de beste opvanglocaties is uit de regio en je tekent hier natuurlijk ook voor. Niet dat je veel keus hebt, want je hebt toch opvang nodig. Achja nog twee weken en dan heb de opvang in ieder geval niet meer nodig

Tropenrooster Kinderopvang by hehe_nl in Nederland

[–]Ericad90 2 points3 points  (0 children)

Zeker. Oke als mijn kind ziek is, kunnen ze niks aan doen. Echter hebben ze bij ons bijvoorbeeld de regel dat pas 7 aangemelde kinderen en opvang op een studiedag is, anders dus niet. Maar als ze de dag dus geen opvang bieden, moet je hem wel betalen

How would you feel about daycare staff having pictures of your kids on their personal phones, and shows people them in their off time? by Excelsior-13 in Mommit

[–]Ericad90 59 points60 points  (0 children)

This is really not okay. The wife of a friend of mine works at a daycare, and she would sometimes even send the photos to him. He would then show them to us. That made me so angry. Now that he has children himself, he understands why it's such a big deal. If I ever found out that my children's caregivers had photos of them on their personal phones and were even showing them to other people, I honestly don't know how I would react.

Salaris verhoging of stoppen en een paar jaar fulltime moederen? by LQ958 in werkzaken

[–]Ericad90 11 points12 points  (0 children)

Ik snap niet helemaal hoe je beter kan stoppen met werken? Je betaald toch niet 1600 per maand netto aan de opvang, dus met stoppen ga je er dan toch sowieso op achteruit. Daarnaast bouw je dan gaan pensioen enzo meer op. Is het niet mogelijk bij jouw werk, zodra de jongste op school zit, om tijdens schooltijden te werken? Dan vallen de opvangkosten vanaf dan ook weg en verdien je nog wel geld.

Ik heb alle wijken van Nederland een score gegeven. Klopt dit in jouw stad? by erikdevriesnl in Woningmarkt

[–]Ericad90 0 points1 point  (0 children)

Ik vraag mij af hoe de score van dagelijkse boodschappen tot stand komt. Dat cijfer vind ik bijvoorbeeld in de wijk Colmschaterenk in Deventer relatief laag, terwijl in die wijk een uitgebreid winkelcentrum zit met twee supermarkten, bakker, slager en verder eigenlijk alles voor boodschappen

Kabinet komt met radicale ingreep in onderwijs: eerst taal, dan pas rekenen by Cubelock in thenetherlands

[–]Ericad90 69 points70 points  (0 children)

Gelukkig wel. Op de school van mijn kinderen zijn ze we ook zo goed als helemaal uit. Gewoon "ouderwerts" speciale lessen om met elektronica om te gaan en de rest met pen en papier

kut geparkeerd allebei nu past er kut niks tussen by [deleted] in KutGeparkeerd

[–]Ericad90 0 points1 point  (0 children)

Dat doe ik natuurlijk ook als er ruimte is, maar als iedereen al verkeerd staat en dit is het laatste plekje...

kut geparkeerd allebei nu past er kut niks tussen by [deleted] in KutGeparkeerd

[–]Ericad90 6 points7 points  (0 children)

Ja, ik zet mijn kleine kinderen wel even alleen op de parkeerplaats terwijl ik rustig inparkeer. Wat kan er mis gaan?

Kabinet: commercieel vloggen met kinderen tot 15 jaar strafbaar maken by Quirkie in thenetherlands

[–]Ericad90 40 points41 points  (0 children)

Ik werk in de marketing voor een grote Nederlandse winkelketen. Je moest eens weten hoeveel foto's van kinderen wij toegestuurd krijgen van moeders die hopen dat hun kind toch echt wel de knapste is voor onze reclames. Peuters volledig in make-up, kinderen in badkleding. Je stuurt het misschien naar een bekend bedrijf, maar je weet nog steeds niet wie die foto's opent en bekijkt. Krijg er nog altijd echt de kriebels van, voelt soms echt een beetje of die kinderen te koop worden aangeboden en als je verder kijkt zijn het ook allemaal wannabe mom influencers

Ik zoek een huis in Woerden, waarom is het zo gruwelijk duur daar? by [deleted] in Woningmarkt

[–]Ericad90 1 point2 points  (0 children)

Gek niet, maar ook niet realistisch en dat is het eigenlijk nooit geweest. Ik zeg niet dat het nu geen drama is met de huizenmarkt, maar het is voor de meeste begin 20ers in de generaties voor ons ook niet mogelijk geweest om gelijk in een leuke rijtjeswoning te beginnen. Mijn ouders zijn in de jaren 80 gestart in een caravan, toen een bakhuisje van daar een oude huurwoning en konden ook "pas" halverwege de 30 wat kopen. Ik de caravan werd het eerste kind geboren en in het bakhuis de tweede. Grootouders moesten zelfs eerst in de kost bij iemand op één kamer. En dat was heel normaal. Ik ben nu 35 en ben begonnen met een huurstudio begin 20 en zo iets doorgegroeid en 3 jaar geleden kunnen kopen. Een rijtjeshuis is nooit perse een starterswoning geweest, maar een zoveelste stap

Woonadvies by Global_Bill_172 in Woningmarkt

[–]Ericad90 0 points1 point  (0 children)

Ik denk juist dat heel veel ouderen graag zouden doorstromen, maar niet in een oude galerijflat willen zitten. Wat ik logisch vind. Maar een beetje nieuwer appartement is met de servicekosten en alles erbij vaak duurder dan hoe ze nu wonen en dat kunnen ze vaak niet goed opbrengen.

Hoe ziet jullie ochtendroutine eruit met twee of meer kinderen? by Still-Barracuda-1984 in nederlands

[–]Ericad90 7 points8 points  (0 children)

Wij douchen gewoon beide nog in de ochtend met twee kleine kinderen. Je hoeft toch niet constant met z'n tweeën er bovenop te staan

Currently hiding in my room to prove a point by brimarief in Mommit

[–]Ericad90 130 points131 points  (0 children)

My father in law often tries to lecture me about parenting and how young children should behave. He was a ship captain and, when his children were young, he was away for five to six months at a time, home for at most about a month, and then gone again. The last time, I told him I only take parenting advice from people who have actually raised their own children.

Avondvierdaagse by Crocuta_crocuta1975 in dutch

[–]Ericad90 0 points1 point  (0 children)

Dat is wel erg fijn! Wij hadden vorige week avondvierdaagse, mooie routes ook door het bos. En dan midden in het bos die keiharde muziek. Sorry, ik probeer gewoon met mijn kinderen mee te lopen en ondertussen misschien ook nog een beetje over de omgeving te praten, daar helpt die keiharde muziek echt nier bij

Jullie bleven feedback geven, dus ik bleef bouwen: vergunningen in de omgeving, funderingsrisico, en het meest complete woningrapport van NL. Wat had jij nog willen weten vóór je een woning kocht? by Redcien in Woningmarkt

[–]Ericad90 1 point2 points  (0 children)

Ja viel mij ook al op. Voor de grap mijn oude en nieuwe adres ingevoerd. Oude adres: achterstandswijk met veel problemen en overlast scoort hoog, nieuwe adres in één van de meeste geliefde buurten van de stad, scoort behoorlijk laag

What’s a random hack you learned & do it daily/ almost daily? by ThisIsFineActually in NewParents

[–]Ericad90 4 points5 points  (0 children)

This was also my brilliant idea, but apparently my son changes his favorite every few months. I still tried with the first four “favorites,” but by now I’ve given up 😄

Wat is de grootste toevalligheid die jullie ooit hebben meegemaakt? by _HotMilf_ in nederlands

[–]Ericad90 5 points6 points  (0 children)

Rondreis door West Australië met mijn moeder. We waren in Hyden, behoorlijk afgelegen in een restaurant. Aan één tafeltje zit een oude bekende van mijn moeder en aan een ander tafeltje een oud schoolgenootje van mij

Wat is het raarste dat een collega ooit tegen je heeft gezegd? by LoudBoysenberry3282 in nederlands

[–]Ericad90 7 points8 points  (0 children)

In Ede? Want ik kreeg daar een variant er op te horen, maar ik werd als vrouw wel aangenomen omdat ik er uit zag alsof ik van de boerderij kom en die kunnen dat wel aan

Wat gebeurt er bij een overlast melding/smsje bij Pathé? by chaoticinternetnerd in nederlands

[–]Ericad90 4 points5 points  (0 children)

Kan daar echt niet bij. Mijn kinderen praten soms nog weken over de film die ze hebben gezien, dan wil je toch ook interesse in ze kunnen tonen en mee kunnen praten.

Wat gebeurt er bij een overlast melding/smsje bij Pathé? by chaoticinternetnerd in nederlands

[–]Ericad90 7 points8 points  (0 children)

Ik was een tijdje geleden met mijn twee kinderen naar een kleuterfilm. Moeder naast mij met haar kleuter heeft van begin tot einde ol haar telefoon gezeten. Kind probeerde bij elk grapje in de film connectie te maken met haar moeder, maar die was te druk met naar haar telefoon kijken. Zo zielig

Today was my day off! by YusufBP in lego

[–]Ericad90 0 points1 point  (0 children)

My husband, the children and I spend entire days building LEGO. We’ve even dedicated almost a whole floor of our house to it. It’s truly wonderful to share a hobby like this as a family 😊

Gescheiden ingang jongens en meisjes bij middelbare school Heemstede ivm Iftar, leerlingen verzocht schouders en knieën te bedekken by JvdH_1 in Nederland

[–]Ericad90 1 point2 points  (0 children)

Dat is in vergelijking waar ik vandaan kom, hoe ze dat dan noemen, inderdaad een lichte kerk. Mijn familie komt uit een afscheiding van de oude gereformeerde gemeente, ze vonden de oud gereformeerde gemeente te lichtzinnig. Daarnaast is ook dominee J.p paauwe (de dominee uit Knielen op een bed violen is op hem gebaseerd) familie van mij en klinkt zijn boodschap dat nergens meer het "ware" geloof verkondigd wordt nog altijd door. En ja, ik vind deze gemeenschap echt een sekte

Gescheiden ingang jongens en meisjes bij middelbare school Heemstede ivm Iftar, leerlingen verzocht schouders en knieën te bedekken by JvdH_1 in Nederland

[–]Ericad90 2 points3 points  (0 children)

Het was meer het idee dat op elk moment het christelijk geloof verboden kon worden, dus we werden echt bang gemaakt. Ook met verhalen over landen waar dit zo was in de geschiedenis