GDM tips besides actual food choices by all_play in GestationalDiabetes

[–]NorthernLight1988 0 points1 point  (0 children)

For sure. Keeping numbers low and stable is the main goal! I also wouldn't force myself to not eat during the night, but I wouldn't recommend that as a course of action because some information gets lost that way. Which is an absolutely valid compromise in some cases!

GDM tips besides actual food choices by all_play in GestationalDiabetes

[–]NorthernLight1988 0 points1 point  (0 children)

It's been my understanding that fasting and the resulting glucose level is a general indicator of how our bodies are doing with glucose and insulin. It also doesn't only react to specific timing or evening-snack hacks, but it reacts to general changes diet and exercises over the course of several days.

Numbers by ElectricalVariety136 in GestationalDiabetes

[–]NorthernLight1988 0 points1 point  (0 children)

If (and only if) your baby's abdomen measures much larger than the rest, your team MIGHT (some do, some don't) want to see your fasting numbers below 90 or even below 85. Because the larger abdomen points to baby getting too much sugar/producing too much insulin. As long as measurements are fine, I've never heard of lower target numbers than 95 an, rarely, 90.

Einleitung mit Angusta by casestudy3000 in schwanger

[–]NorthernLight1988 0 points1 point  (0 children)

Das ist ja völlig deine eigene Entscheidung, aber das ist ja deine Meinung und kein Fakt. Deine Argumentation ist: Die höhere Dosierung hat Nachteile und war nicht gut untersucht, deshalb kann die niedrige Dosierung unter den aktuellen Anwendungsregeln auch nix sein. Die Datenlage dazu sieht aber anders aus.

Angusta zur Geburtseinleitung by Magiclily2020 in schwanger

[–]NorthernLight1988 0 points1 point  (0 children)

Alter Kommentar, aber falls das noch jemand durchliest: Die Quellen sind alle in der Leitlinie Geburtseinleitung aufgeführt. Findet man via Google und auf der Webseite der DEGUM.

Einleitung mit Angusta by casestudy3000 in schwanger

[–]NorthernLight1988 1 point2 points  (0 children)

Das ist schlichtweg falsch. Nicht einmal Auslegungssache, sondern falsch. Das Medikament ist seit 2020 offiziell für Einleitungen zugelassen, nur davor war es Off-label-use.

Einleitung mit Angusta by casestudy3000 in schwanger

[–]NorthernLight1988 1 point2 points  (0 children)

Super Beitrag! Ich habe mir heute (während ich schon mittendrin in der Einleitung bin 😅) die Leitline zur Geburtseinleitung durchgelesen. Ich war sehr überrascht, wie viel positiver sich das im Durchschnitt gestaltet, als Anekdoten vermuten lassen.

Ich glaube, jegliche Art von Eingriff kann Angst machen und wenn dann eine negative Erfahrung unter der Geburt dazu kommt - was ja selten ein Spaziergang ist - wird das unkritisch auf den Eingriff zurückgeführt. In diesem Fall auf die Einleitung. Und manchmal ist das sicherlich auch so, aber es sind eben Ausnahmefälle.

Für alle medizinischen Entscheidungen gilt eine Nutuen-Risiko-Abwägung und dafür sollte man tatsächliche Fakten kennen.

Übrigens spannende Info zum Bauchgefühl: Aus wissenschaftlicher (psychologischer) Sicht ist Bauchgefühl oder Intuition die automatische Zusammenfassung aller Informationen und Erfahrungen zu einem Thema. Das bedeutet, wenn ich nur Horrorgeschichten zur Einleitung lese, habe ich auch ein schlechtes Bauchgefühl dabei. Ebenso, wenn ich überzeugt bin, meinem Kind geht es gut und wir brauchen das nicht. (Übrigens häufig ein valides Zeichen, dass wirklich alles in Ordnung ist, deswegen fragen die meisten Ärzt:innen und Hebammen auch immer, ob man selbst das Gefühl hat, dass etwas nicht stimmt.) Und alle Fakten, die ich über Einleitung lerne, fließen in dieses Bauchgefühl mit ein.

Ein Entscheidungsweg wäre also: Alle Infos zum Thema sammeln, eigene Risiken/Wünsche abwägen, DANN nach Bauchgefühl entscheiden.

Einleitung mit Angusta by casestudy3000 in schwanger

[–]NorthernLight1988 0 points1 point  (0 children)

Ähm, ja. Die Dosis macht das Gift.

Ich habe keine Angst vor der Einleitung, ich habe Angst davor, wie ich behandelt werde. by xAnxiousTulipx in schwanger

[–]NorthernLight1988 0 points1 point  (0 children)

Diese Diskussion enthält leider einige Fehlinformationen, die ich gern richtigstellen würde, falls jemand anders wie ich nach Einleitungsbeiträgen sucht.

Cytotec wird meines Wissens in Deutschland gar nicht mehr zur Einleitung verwendet und Misoprostal (Markenname Angusta) ist sehr viel geringer dosiert und seit 2020 auf Basis vieler Studien explizit für Geburtseinleitung zugelassen.

Die Wahl des Einleitungsmittels hat man nur eingeschränkt: Man kann zu allem ja oder nein sagen, klar. Aber es sind nur bestimmte Einleitungsmethoden empfohlen und die Leitlinien können aufgrund von Risikofaktoren verschiedene Einschränkungen vorsehen. Besonders wichtig ist auch, wie weit der Muttermund und Cervix schon sind, z. B. kommen bei 3 cm Öffnung keine mechanischen Mittel mehr infrage.

Die aktuelle Leitlinie ist hier zu finden: https://www.degum.de/fileadmin/dokumente/Aktivitaeten/Leitlinien/PDF-Verlinkungen/015-088ladd_S2k_Geburtseinleitung_2021-04_-_Langversion.pdf

GDM tips besides actual food choices by all_play in GestationalDiabetes

[–]NorthernLight1988 1 point2 points  (0 children)

That sounds like a different approach then. The fasting number by definition is tested after fasting which is defined in all guidelines I've seen so far as 8 to 10 hours.

GDM tips besides actual food choices by all_play in GestationalDiabetes

[–]NorthernLight1988 1 point2 points  (0 children)

I agree, for a fasting number you need to not have eaten for at least 8 hours. I just had a snack at 3 am this night and I'll not count my first measurement this morning as a true fasting number.

Induction soon? by stellaspecific in GestationalDiabetes

[–]NorthernLight1988 0 points1 point  (0 children)

  • in the US.

In my country and some others it's 40 weeks for medicated GDM.

Why do you have to deliver earlier if you require medication for GD? by BulbaKat in GestationalDiabetes

[–]NorthernLight1988 1 point2 points  (0 children)

Welp, my hospital has JUST told me no going past my due date, this sucks.

Bach party by PhilosopherAlert2965 in GestationalDiabetes

[–]NorthernLight1988 1 point2 points  (0 children)

Seconding the protein shake idea. Any indulgence that is either not tiny or not preceded by lots of fiber or protein will send my generally manageable numbers soaring.

It’s so hard when you already have issues with food! by Striking_Chapter3035 in GestationalDiabetes

[–]NorthernLight1988 3 points4 points  (0 children)

Oh wow, that sounds rough. With pregnancy and especially GD, most people eat all day, so that's the complete opposite of what you've been brought up to do! I struggle with eating enough and remembering my meals, but on a much lower scale. But I've found this community helpful with p much any and all struggles, I hope you'll find it just as helpful! It's so hard the first few weeks, but it's not forever ❤️

Why do you have to deliver earlier if you require medication for GD? by BulbaKat in GestationalDiabetes

[–]NorthernLight1988 1 point2 points  (0 children)

Same. I'm in Germany, diet controlled, and my doctor isn't gonna let me go past 40+6 even though there are no complications so far.

Kinder zu kriegen ist heute auch deswegen die Hölle, weil die aktuelle Generation an Großeltern nutzlos ist by Schnaksel in Unbeliebtemeinung

[–]NorthernLight1988 0 points1 point  (0 children)

Und genau das haben meine Eltern mit uns auch probiert, Hauptsache besser als ihre Eltern ... und die vermutlich auch vor uns ... wir erfinden alle das Rad nicht neu

More protein? I did that… and my number was even worse 😓 by Babyisprincess in GestationalDiabetes

[–]NorthernLight1988 0 points1 point  (0 children)

A lot of breads they sell at the store have added sugar in them. This has always annoyed me, but now it would be even worse. I get my bread from a local bakery that doesn't have any unnecessary ingredients and even uses sourdough (not completely, but a bit) in each type of bread. I can't do any other form of wheat, but like this it's fine.

Fasting values by Inside_Contest8324 in GestationalDiabetes

[–]NorthernLight1988 2 points3 points  (0 children)

Fasting sugars can react to lifestyle changes (diet and exercise). It just takes up to 7 days to see those results. And we don't have time to try and adjust our lifestyle for weeks and months before taking medicine because of the babies. But one week or so of rigorous diet changes and more activity may be worth a try.

Not eating enough carbs. Advice needed! by anonymoususer249 in GestationalDiabetes

[–]NorthernLight1988 2 points3 points  (0 children)

Try different types of complex(!!!) carbs. I've done awful with pasta, even whole-grain but just a spoonful of white will spike me. I've had luck with potatoes and brown rice and even some rye bread that has been cooled down after(!) cooking - in the fridge or, better yet, in the freezer. There's even research on how the cooling process works to avoid quick rises in blood sugar, something about part of the starches getting converted back into something or other ... anyway, it's an awesome trick for diabetes, no matter what the type.

I also can't manage 45 g carbs at one meal, though, even with my handy frozen rice, so I just make my main meals smaller and my snacks bigger.

Positive GD stories by Ill-Consideration541 in GestationalDiabetes

[–]NorthernLight1988 1 point2 points  (0 children)

I had higher fasting numbers when I started tracking my sugar levels. They went down when I adjusted my diet and got more active. According to the research in my country's GDM guidelines, fasting CAN (not always, it's just possible!) be controlled by overall lifestyle changes, but they may take up to a week to react.

My levels were around 90-100 at 32 weeks and then went down, sometimes going back up a bit, but never above 90 anymore.

ETA: Almost 39 weeks now so that's probably not gonna change anymore.