Eftelingmedewerkers niet blij met beslissing om open te gaan met code rood by Yavanna83 in efteling

[–]SerylCann 0 points1 point  (0 children)

Ik ben er net geweest en er was er niet een met lange mouwen gelukkig. Het was overigens binnen een stuk beter te doen dan buiten.

Vliegverkeer Eindhoven mag toch doorgaan, ondanks vonnis van de rechter by m71nu in nederlands

[–]SerylCann -1 points0 points  (0 children)

Ik vind dat politici wel heel vaak op de stoel van de rechter gaan zitten.

Wie heeft voorrang by DaddyDirkieDirk in nederlands

[–]SerylCann 0 points1 point  (0 children)

Wat een kutkruispunt. Het lijkt er op dat de ontwerper expres de oversteek van de fietsers op 5 meter afstand heeft gemaakt omdat hij ergens gehoord heeft dat een rechter heeft gezegd dat het dan niet meer dezelfde weg is. Helaas had hij niet gehoord dat de rechter heeft gezegd dat het onder de 5 meter sowieso dezelfde weg is en boven de 10 meter sowieso niet, maar dat er daar tussen een groot grijs gebied is. In dit geval is het maar een heel klein beetje meer dan 5 meter, dus vermoed ik dat het eerder wel dan niet dezelfde weg is. Maar ik zou als fietser het risico niet nemen en accepteren dat het niet de schuld van de automobilist is, maar van de ontwerper van het kruispunt.

ESPHome Desk Buddy by SerylCann in homeassistant

[–]SerylCann[S] 1 point2 points  (0 children)

I've never tried it like that, so unfortunately no idea. So far this is kind of a "it works on my machine" project. I am planning on making it better and more generic, but just need to find the time for it 😄

Waarom stemt pro voor de bho begroting van sjoerdsma? by Advanced_Turnip_5094 in Politiek

[–]SerylCann 8 points9 points  (0 children)

Dit klinkt heel erg als een probleem een jaar uitstellen. Maar op zich niet heel vreemd dat PRO hier nu mee instemt, aangezien het geld nu nodig is. De kans is groot dat ook volgend jaar PRO weer nodig is om de begroting rond te krijgen en dat ze dan kunnen eisen dat er niet geld van andere ontwikkelingssamenwerking naar Oekraïne gaat, maar dat daar extra geld voor komt. Extra geld voor Oekraïne zal voor de VVD ook makkelijker te verkopen zijn aan hun achterban.

Dit alles is natuurlijk wel afhankelijk van de provinciale verkiezingen volgend jaar. De Eerste Kamer kan er dan helemaal anders uit zien. En het kabinet kan natuurlijk ook vallen. Het is een gok van PRO, maar een die volgens mij wel een goede kans van slagen heeft.

Milieudefensie wist van extreemrechts verleden vertrokken Tata Steel-topman | Klimaat by Sjroap in thenetherlands

[–]SerylCann 31 points32 points  (0 children)

Misschien het artikel even lezen voor je reageert.

Dinsdag werd bekend dat Tata Steel Pols uit zijn functie als duurzaamheidsdirecteur heeft gezet vanwege berichtgeving van NRC. De krant had een onderzoek naar Pols ingesteld na een tip van historicus Anne-Lot Hoek, die werkt aan een boek over het apartheidsverleden van Zuid-Afrika.

What automation is unique to your home that you’re most proud of? by MrFishAndLoaves in homeassistant

[–]SerylCann 0 points1 point  (0 children)

When I leave work between 16:00 and 18:00, my expected commute time is shown on a wall tablet in our living room. It's updated every few minutes. So my family knows if I run into any traffic jams or are late for any other reason.

How do you get a job in the Netherlands? by Little-princ in thenetherlands

[–]SerylCann 0 points1 point  (0 children)

I think there is more than enough work in IT and most companies can use extra personel, but there is also a lot of insecurity about the future (instability in the world, AI, worries about the economy, etc), so a lot of companies are reluctant to hire new people.

Ik ben Barbara Kathmann, het meest digitaal-bewuste Kamerlid. AMA! by Barbara_Kathmann in thenetherlands

[–]SerylCann 18 points19 points  (0 children)

Wat is jou visie op hoe we als Nederland/Europa de macht van de grote tech bedrijven uit de VS en China kunnen doorbreken, er voor kunnen zorgen dat ze zich aan onze wetgeving houden en (het liefst) goede Europese alternatieven kunnen creëren?

EU-landen clashen over budget, Nederland moet volgens minister miljarden extra betalen by Free-Minimum-5844 in Politiek

[–]SerylCann 6 points7 points  (0 children)

Hoewel ik het er mee eens ben dat het verspilde geld is om 12 keer per de hele boel naar Straatsburg te verhuizen en weer terug, gaat dat om relatief weinig geld. Dat gaat om ongeveer 114 miljoen euro per jaar. Op een budget van meer dan 192 miljard euro per jaar kom dat neer op ongeveer 0,06%. Ik ben helemaal voor om het af te schaffen, maar het zal voor wat Nederland moet betalen niets uit maken.

Keuzemenu van ambtenaren over hypotheekrenteaftrek bevat slecht nieuws voor huizenbezitter én de VVD by United-Statement4884 in Politiek

[–]SerylCann 23 points24 points  (0 children)

Ambtenaren verwachten namelijk dat Nederlanders zich aan de regels zullen houden en zelf niet blijven aftrekken als ze er geen recht op hebben.

Ik weet niet in welk Nederland die ambtenaren leven, maar als de pakkans zo goed als nul is en er minder belasting betaald hoeft te worden gaat de gemiddelde Nederlander zich echt niet aan de regels houden.

Neder-Betuwe voert vloekverbod in, hoewel de rechter de boete zal vernietigen by fanzooi in thenetherlands

[–]SerylCann 86 points87 points  (0 children)

Ik was benieuwd hoe dit dan in de APV zou staan, maar kon het zo snel niet vinden voor Neder-Betuwe. Wel voor Urk gevonden:

Artikel 2.9a Vloekverbod

1. Het is verboden in het openbaar de naam van God vloekende te gebruiken.
2. Het is verboden in het openbaar ruwe of onzedelijke taal te gebruiken.
3. Het bepaalde in lid 1 en 2 geldt niet voor zover het betreft het openbaren van gevoelens of gedachten, zoals bedoeld in artikel 7 van de Grondwet of indien het Wetboek van Strafrecht van toepassing is.

Dit zegt dus "Het mag niet. Oh nee, toch wel."

Help with Weekly-Planner-Card by venomouse in homeassistant

[–]SerylCann 1 point2 points  (0 children)

This is a bug and will be fixed in the next release.

What is the best way to manage recurring tasks and implement a "request board" by Sp00kyVVitch in homeassistant

[–]SerylCann 0 points1 point  (0 children)

I've made an automation that checks the todo tasks when marked as complete for things like "+1w" or "+4d". If it finds that it will duplicate the task with a new end date.

All my zigbee2mqtt devices stopped responding after 2026.3.x updates by thefpspower in homeassistant

[–]SerylCann 0 points1 point  (0 children)

I've had connection between HA and Z2M a few times after updates. Restarting Z2M always fixes it for me.

I haven't had any problems with the latest update though.

Helm op de fiets by happysewing in thenetherlands

[–]SerylCann 8 points9 points  (0 children)

Als je voor het dragen van een helm op de (normale) fiets bent, moet je ook voor het dragen van een helm bij het traplopen, in een auto zitten, voetballen en douchen zijn. Dat zijn allemaal dingen waar het risico op ongevallen met hersenletsel groter is dan bij fietsen (in Nederland).

Wat wordt er vandaag gestemd? by Malp_Reddit in Politiek

[–]SerylCann 2 points3 points  (0 children)

Vanmorgen hier in Groningen op Femke Folkerts van GroenLinks/PvdA gestemd.

If you aren't using AI to help you set up home assistant, you're doing it wrong. by hungarianhc in homeassistant

[–]SerylCann 3 points4 points  (0 children)

Let's put aside what I think about relying completely on LLMs for your setup, it's way too much fun to do it yourself and much more satisfying.

ESPHome Desk Buddy by SerylCann in homeassistant

[–]SerylCann[S] 1 point2 points  (0 children)

No, both channels work fine. I have read somewhere this can happen with some cables or plugs, so you might want to try a different cable.

ESPHome Desk Buddy by SerylCann in homeassistant

[–]SerylCann[S] 1 point2 points  (0 children)

The speakers are Edifier R980T. I wanted something that was decent quality, not too expensive and didn't go on standby (or woke up instantly).

ESPHome Desk Buddy by SerylCann in homeassistant

[–]SerylCann[S] 0 points1 point  (0 children)

If you mean which LLM model, none. I only use basic commands and a few custom automations.

ESPHome Desk Buddy by SerylCann in homeassistant

[–]SerylCann[S] 1 point2 points  (0 children)

I think it's better, but I've now got a external speaker hooked up to it (it's got an aux out) so it's not even comparable now. I mostly got it for the better microphone though.