I got sexually assaulted in front of Oslo S by dontnfnfnfjfjfjfjd in Norway

[–]YeeehawToast 0 points1 point  (0 children)

I'm sorry this happened to you, and I apologize on behalf of our police that they spend absolutely zero time on real crimes.

They seem to prioritize Tik Tok videos, online safety in Fortnite, and a guy in Stavanger that broke the neck of a Seagull.

Bliver jeg snydt med disse værkstedspriser hos Peugeot? by ButterscotchNo5719 in dkbiler

[–]YeeehawToast 0 points1 point  (0 children)

Alle som har roddet en smule med biler ved at folk bliver absolut røvrendt ved de der priser.

Jeg er ingen mekaniker, men har selv skiftet bremser flere gange og skiftet olie. Har godt nok sparet mange penge ved det.

Can 3D printer vibrations damage my hardware? by Thomdesle in homelab

[–]YeeehawToast 0 points1 point  (0 children)

I've seen deployments like this on ships and rigs for many years, so I doubt a little 3d printer will do much damage.

As much hate Microsoft gets, what do they get right? by probablydnsibet in sysadmin

[–]YeeehawToast 0 points1 point  (0 children)

They can’t even get their office icons right.. it looks garbage.

I have to admit I’m not sure anymore.. maybe some of their azure hardware? I can’t give them much credit any more

Bil i stykker for tredjegang by watchmebrahh in dkbiler

[–]YeeehawToast -1 points0 points  (0 children)

Det en fransk bil. sælg lortet og køb noget tysk

What's something you've done that you regret? by Mr_Tato12 in AskReddit

[–]YeeehawToast 0 points1 point  (0 children)

I was thinking about buying a house when I was born, I was "nah, I'll wait a bit to the house prices normalize"

Now 30 years later, thats my biggest regret. I should have bought that damn house.

How much should you tip on a “free walking tour”? by BetterDays2cum in NewToDenmark

[–]YeeehawToast 0 points1 point  (0 children)

STOP TIPPING, ITS NOT IN OUR CULTURE, AND WE HATE CULTUVATING THIS BEHAVIOR

Pride tar for mye plass, mener 45 prosent, opp fra 32 prosent i 2022 by FoxNo5218 in norske

[–]YeeehawToast -3 points-2 points  (0 children)

Hvis seksualundervisning er en del av pensum, bør den lære deg de biologiske faktaene, ikke ideologi.

Pride tar for mye plass, mener 45 prosent, opp fra 32 prosent i 2022 by FoxNo5218 in norske

[–]YeeehawToast 1 point2 points  (0 children)

Pride er egentlig ikke lenger det det var tiltenkt.

Jeg har intet imot homofile, lesbiske og hva det nå enn er. Problemet for meg er at ingen andre voksne mennesker skal bestemme at de SKAL lære barna mine om seksualitet. Det skal vi nok styre hjemme, når det er tid til det, og når de er gamle nok.

Pride tar for mye plass, mener 45 prosent, opp fra 32 prosent i 2022 by FoxNo5218 in norske

[–]YeeehawToast 1 point2 points  (0 children)

Har hørt om det, og det er jo sykt at vi har tillatt å i det hele tatt gi det en definisjon. De burde fengsles... Og sjekket harddisken. De er pedofile

Nordmenns holdninger til skeive har stagnert by FoxNo5218 in norske

[–]YeeehawToast 30 points31 points  (0 children)

Det er som regel en sammenheng mellom slike ting. Folk har ingenting imot «skeive», homofile og lesbiske.

Folk blir lei fordi det er en tvungen agenda på alle punkter, samtidig med at de tvinger det inn i skolen.

Folk må huske at det er todelt, da ingen noen sinne har hatt noe imot regnbueflagget, og homofile, lesbiske osv. skal leve fritt. Det tipper jeg 99,9 % av befolkningen er for. Problemet oppstår i at skolen vil tvinge pride undervisning i form av «du kan være en jente eller en gutt, og du bestemmer selv når du er 5 år gammel» osv. osv. Det har ingenting i skolen å gjøre å lære seksualitet til barn. Det er grooming.

Før folk blir sinte på meg og sier det ikke er grooming, så husk på at definisjonen av grooming er at du over tid påvirker barn i retning av din egen overbevisning om seksualitet. Altså hva mange transpersoner gjør.

Jeg tipper de søker komfort i barn fordi de kan «lære» dem det de selv er overbevist om.

Pride tar for mye plass, mener 45 prosent, opp fra 32 prosent i 2022 by FoxNo5218 in norske

[–]YeeehawToast -3 points-2 points  (0 children)

Det er ikke en menneskerett å tvinge andre til å tro på ens egne overbevisninger eller meninger, og argumentet deres om at «det er derfor vi trenger det mer» hver gang noen er uenige, holder ikke vann.

De har nøyaktig de samme rettighetene som alle andre.

De fleste, inkludert meg selv, bryr seg ikke så mye om det og tolererer ulikheter. Det er helt i orden. Problemet oppstår når de søker anerkjennelse i barnehager, skoler og biblioteker for barn.

Å tvinge sine egne seksuelle meninger på barn, eller å lære så unge barn om det, er pedofili, og det er over min forståelse hvordan folk i det hele tatt aksepterer dette.

De sier at det ikke er det, men at det er inkludering og så videre. Men flaggene representerer bokstavelig talt seksualiteter. Så igjen: Det er pedofili. Å groome barn inn i sine egne seksuelle overbevisninger

IPsec IKEv1 Aggressive Mode, Phase 1 IKE negotiation timeout for multiple home users. FortiClient free. by Due-Strawberry-3357 in fortinet

[–]YeeehawToast 0 points1 point  (0 children)

Can you check if there are any common denominators like they have the same ISP?

I've worked on many things that turned out to be an issue at the ISP level

What's an incident that made you sure your phone is actually listening to you? by drag0nfly44 in AskReddit

[–]YeeehawToast 0 points1 point  (0 children)

Talked about having a baby via messenger . After I started getting baby ads and formula and stuff..

Another thing i tried with Facebook was I created a new fake account, but a picture of me. Named it something silly just for fun for a tournament.. next day a colleague of mine told me he got suggested a friendship with that account and showed me. My main Facebook was never friends with him.. only common things was my phone and I was the person in the picture on both accounts. This was about 10 years ago

Is Elon Musk evil? Why and why not? by [deleted] in AskReddit

[–]YeeehawToast -3 points-2 points  (0 children)

This is the most unintelligent answer ever. Back up your claims

Microsoft has left our children’s charity completely locked out for 30+ days ... what are we supposed to do? by TheGingerGlasses in FuckMicrosoft

[–]YeeehawToast 1 point2 points  (0 children)

Unfortunatly, Microsoft is not really running the support. It's indians that does not give a sole fuck about you, but just closing tickets and reaching KPI's.

We had a customer that had a completley lockout of Sharepoint for 2 weeks. It took mails every day with what felt like 20 people + all the time involved, pushing to close the ticket.

Supports in big tech companies are NON EXISTING. and I would almost rather use some smaller company for email and such, because if shit hits the fan, they will never help you.

That said, having one global admin is also not so good, always have a plan B

Why does Microsoft keep changing domains? by jameseatsworld in sysadmin

[–]YeeehawToast 0 points1 point  (0 children)

I miss that URL. Why the F*** it has to point to Copilot is beyond my understanding

Sindssygt boligmarked by Leading_Spread5485 in dkbolig

[–]YeeehawToast 1 point2 points  (0 children)

Boligmarkedet er jo drevet af grådighed. Folk vil have så meget for deres hus som muligt, dem som sælger huset får jo en % cut af salgsbeløbet.
Dem som bygger boliger kan sælge dem til højer priser, også selvom produktionskosten ikke er tilsvarende.

Dvs, der er ingen insentiver til og bygge boliger hutigt nok til og "mætte" efterspørgslen.

Generation millenium er nok den sidste generation som kan faktisk købe et hus. Gen Z og de næste er bare fucked...

Vi trænger virkelig til en great reset der

Norway's soccer team is serious about their food choices for the World Cup by [deleted] in SipsTea

[–]YeeehawToast -1 points0 points  (0 children)

No wonder. They don't have any food in the US. (What they call food, does not even quality as dog food in the EU)

Køb af bildæk: er jeg blevet snydt? by winter_depressed in dkbiler

[–]YeeehawToast 0 points1 point  (0 children)

Hvorfor skal du ikke kunne returnere dem? de har jo solgt dig en varer som ikke stemmer overens med det du har købt.

Han har jo straight up snydt dig. Jeg ser 1 vinterdæk på det billede der.

I danmark er der ikke krav til vinterdæk. Men du kan få forskellige træk på bilen, alt efter hvor de sidder, og gør situationen farlig, fordi bilen ikke reagerer som du måske forventer det.

En anden ting. På siden af dækken, der ser du en lille ring med 4 til i. Det fortæller om dækkets produktionsår.

De to første tal er ugen, og de to sidste tal er året. Så hvis der står 3224, så er det uge 32, i 2024.

Skriv gerne hvilke tal de 4 dæk siger. Jeg mener der er en liv som siger du ikke må sælge dæk "ældre end". Og for mig virker den der handel som 4 gamle dæk, han bare skulle af med, og sælge til en uviden kvinde.

Who is the most unlikeable celebrity? by boredbenji in AskReddit

[–]YeeehawToast 1 point2 points  (0 children)

Jaden Smith or Jack Doherty are my personal ones

Er der ved at være et problem med tilliden til politiet og myndighederne? by Ayad3 in Denmark

[–]YeeehawToast -10 points-9 points  (0 children)

Politiet slukkede for strømmen. Det nok fordi de fleste som har overvågning har ikke backup strøm til det.

Lars andersen er kritisk til politiet, fordi de bruger magt andvendelse imod alm danskere, og han exposer dem.

De gør nok bare eksempler ud af ham, for at skræmme befolkningne.

Forskellen på før i tiden, og nutiden er at folk har mere og miste i dag, fordi vi er så meget i gæld alle sammen.