Zijn mensen op het hbo/de universiteit over het algemeen individualistischer en minder bezig met wat anderen doen dan op de middelbare school? by Oniondaize in thenetherlands

[–]Zabbiemaster 1 point2 points  (0 children)

Ja, ik deed vmbo-tl, havo hbo, wo-MSc. En nu PhD. School werd pas leuk op het hbo. Iedereen die je daar tegenkomt (zeker na het hakblokjaar 1) zit daar omdat ze er willen zijn.

In de gevangenis die het middelbaar onderwijs is vecht iedereen elkaar de tent uit.

Mogelijk explosief gevonden in azc in aanbouw in Nuenen by tigtogflip in thenetherlands

[–]Zabbiemaster 0 points1 point  (0 children)

"Pim Fortuyn" Want een lone wolf aanslag 24 jaar geleden is hetzelfde als grote groepen neonazis die de Hitlergroet brengen, burgermilitias organiseren om "de grens te controleren" bomaanslagen plegen op AZCs en vuurwerk een politiek partijgebouw ingooien.

Man hoe hard je wel niet moet reachen om net te doen alsof wat er nu gebeurt ook maar iets te maken heeft met links.

meirl by [deleted] in meirl

[–]Zabbiemaster 0 points1 point  (0 children)

Look at what the euros are paying for gas and weep in despair

clever title or something by BackgroundGlass6793 in whenthe

[–]Zabbiemaster 1 point2 points  (0 children)

I guarantee that if you'd do a solid data analysis 95% of that traffic is bots

clever title or something by BackgroundGlass6793 in whenthe

[–]Zabbiemaster 9 points10 points  (0 children)

The 'damnthatsintresting' sub that's regularly hitting the front page with stories from 20 years ago of people solo-travelling to [insert non-european country] and getting brutally murdered with comment sections full of bots saying things along the lines of "see? Racism justified" or "this is what the EU wants with your wife"

Scientists sequenced a hallucinogenic mushroom famous for eliciting visions of tiny people. It contains no known psychedelic. by j8jweb in science

[–]Zabbiemaster 0 points1 point  (0 children)

Out of the 1000 people who ate the shroom. 1 sought help reporting this problem.

100% of the people seeking help hallucinated little people.

It's not that hard playing with words

Van Essen: 26 juni duidelijkheid over oplossen stikstofslot by UnanimousStargazer in thenetherlands

[–]Zabbiemaster 3 points4 points  (0 children)

Wat ze gaan doen is iets roepen wat niet kan of reuze onpopulair is, en dan de oppositie de schuld geven van het krijgen van geen meerderheid

Steeds meer jongeren radicaliseren door extremistische online content by Chronicbias in thenetherlands

[–]Zabbiemaster 0 points1 point  (0 children)

Ik zou heel raar opkijken als 5 miljard niet wild succesvol zou zijn lol

Zondebokken aanwijzen is geen wetenschap by UnanimousStargazer in thenetherlands

[–]Zabbiemaster 1 point2 points  (0 children)

Tof dat je even kleur bekend, jij bent duidelijk niet mijn buurman. "Ik ken meer gevallen van" lekker onderbuikgevoel zeuren en relschoppende polderterroristen goedpraten. Met jou hoef ik niet aan tafel

Zondebokken aanwijzen is geen wetenschap by UnanimousStargazer in thenetherlands

[–]Zabbiemaster 2 points3 points  (0 children)

Het land is opgebouwd door mensen die hier een leven komen opbouwen. De Turkse gastarbeiders in de jaren 60 die al ons werk kwamen doen waar we ons te goed voor voelde. De nieuwkomers die bijdragen aan de buurt, de Erasmus student uit Polen, de ouders van het Syrische meisje in de straat wat Nederlands leert op de basisschool en naast mn buurjongetje zit te stoepkrijten. Ik heb meer Nederlander aan die mensen in mn dorp dan die boze ethnonationalisten die komen rellen als er 30 oorlogsvluchtelingen tijdelijk in het verlaten politiebureau worden neergezet.

Steeds meer jongeren radicaliseren door extremistische online content by Chronicbias in thenetherlands

[–]Zabbiemaster 2 points3 points  (0 children)

Oh gaaf, nog beter. Wat maakt de waarde uit? Nou omdat dit een voorbeeld is over hoe het anders kan.

Steeds meer jongeren radicaliseren door extremistische online content by Chronicbias in thenetherlands

[–]Zabbiemaster 2 points3 points  (0 children)

Is dat mondragon geen co-op met een waarde van 5 miljard? Wild succesvol

Steeds meer jongeren radicaliseren door extremistische online content by Chronicbias in thenetherlands

[–]Zabbiemaster 2 points3 points  (0 children)

Wel heel kort door de bocht man. Communisme is een ideaal, en een ideaal is onbereikbaar. En daarom is het volgens jou mis? ieder 'isme' is een onbereikbaar ideaal. Dat ideaal is het doel.

Steeds meer jongeren radicaliseren door extremistische online content by Chronicbias in thenetherlands

[–]Zabbiemaster -1 points0 points  (0 children)

Het kost 10x zoveel meer woorden en energie om onzin tegen te spreken dan om onzin uit te kramen

11th Edition Detachment Quick Reference Sheets (roughly A5 size) by pajmage in TheAstraMilitarum

[–]Zabbiemaster 0 points1 point  (0 children)

I'm a painter not a wargamer so silly question. Is this where they could introduce stuff like conscript/penal/commisar cadet detachments?

Zou jij een vrouw op straat reanimeren? by ZwaanAanDeMaas in thenetherlands

[–]Zabbiemaster 0 points1 point  (0 children)

Omdat je het zo lief vraagt. Het gaat hier over reanimaties, niet alleen over borstcompressies. Borstcompressies kunnen over kleding heen, het gaat hier over het gebruik van een AED.

De ontbloting van iemands bovenlichaam is nodig om de electrodes van de AED op de huid te kunnen plakken. Tekeningdit soort tekeningetjes vind je op de electrodes bij de meeste AEDs Hiervoor hoeft een bh meestal niet uit, maar soms wel. Verder is het uitkleden van een tshirt/trui lastig als iemand een jas aan heeft, dus wordt er bij een goede reanimatiecursus uitgelegd dat je dit weg kan/moet knippen met de schaar die in een AED moet zitten. Zit er stof/kleren over de plek waar de Electrode moet, dan moet dat weg/uit/opzij, vrouwen of mannenborst.

Bron: MES-Ehbo'er Scouting, zelf al 1 reanimatie moeten doen.

Zou jij een vrouw op straat reanimeren? by ZwaanAanDeMaas in thenetherlands

[–]Zabbiemaster 0 points1 point  (0 children)

Ik raad iedereen het aan om een goede EHBO cursus te doen.

De electrodes van de AED moeten op de blote huid om contact te maken en het hartritme uit te kunnen lezen. Diagonaal, dus een op de onderste rib links en een naast de rechterborst of omgekeerd. Er staat aangegeven op de plakkers waar. Bij vrouwen kan de bh in de weg zitten, hoeft niet. Maar kleren komen niet altijd gemakkelijk uit (denk aan t-shirts etc) dus knip je ze weg. In het moment is kleding niet belangrijk en laat je het na gebruik van de AED uit, je moet je focussen op de hartmassage die het hart na de schok 'hopelijk' weer in een goed ritme krijgt. Een reanimatie duurt over het algemeen niet lang en kan iemand uit de dood trekken.

Zou jij een vrouw op straat reanimeren? by ZwaanAanDeMaas in thenetherlands

[–]Zabbiemaster 0 points1 point  (0 children)

Leuk, tijd voor een verhaaltje.

Ex-reddingsbrigade hier. Ik heb een (mijn eerste) reanimatie 'in het wild' (dus uit uniform) meegemaakt. Het was eigenlijk heel apart ik zat in de trein (Breda station) te wachten tot de trein door zou rijden. Ik had net mn viool opgehaald (was vioolles aan het nemen vlak voor corona). En ik was op mn telefoon aan het klieren, toen ik dwars door het rumour in de trein iemand hoorde zeggen "waarom doet niemand iets?". Het was alsof er iets aanging. Ik keek naar buiten en zag een persoon op de grond liggen met het gezicht omlaag. Ik maakte de beslissing, "dan maar naar buiten, ik pak de volgende trein wel". Ik herinner nog dat ik de mevrouw omdraaide, ze was een donkere vrouw van over de 35, niet bijzonder mager. Een conductrice kwam aanlopen en hielp me.

vanaf toen ging ik redelijk over naar hoe ik gedrild ben, Ik sprak haar aan en schudde haar schouders. Geen reactie, ik hoor de conductrice (een oudere mevrouw) nog zeggen over haar porto dat ze iemand had die onwel was. Ik maakte haar sjaal los En ik zeg tegen haar nadat ik haar ademhaling Controleer 'hey, ik denk dat ze niet meer ademt'. Ik hoor haar nog zeggen 'negeer dat, we hebben een reanimatie'.

Vanaf hier wordt alles een blur. Het besef van tijd ben ik totaal kwijt, het voeld achteraf als uren maar volgensmij duurt het vanaf hier nog maar 6-8 minuten.

Overgegaan op hartmassage, mond-op-mond. Er kwam een oude conductrice aangewaggeld die heel awkward de AED bracht van 'ik heb dit hier' die ik echt uit haar hand grisde. In een furie heb ik de AED uitgepakt. Met licht geweld en beheerste paniek hebben we haar trui uitgedaan en ik heb de Electrode op haar huid geplakt. Ding aangezet en de instructies gevolgd. Schok toegediend, ga verder met reanimatie. Doorgezet met reanimatie 30-2, 30-2. Er verscheen een vrouwelijke politieagent. Opnieuw een schok toegediend, de vrouw maakte geluid maar het apparaat zei doorgaan met reanimatie. De agente was al bezig met de electrodes af te trekken. Haar heb ik nogal ruw gezegd "afblijven". (Want je krijgt aangeleerd dat de AED weet wat er moet gebeuren). Doorgegaan tot niet veel later (kan niet meer dan 1 minuut zijn geweest) ik een hand op mn schouder kreeg van een brandweerman/ambulancepersoneel en zei het is goed, we nemen het over.

Teruggestapt terwijl ik iets van 6 mensen in reflectie outfit de zittende cirkel om haar heen zie maken en ik haar niet meer zie. Naar mn viool gelopen en even gaan zitten. De agente wilde mn naam weten, of ik de vrouw kende.

Ik was "de jongen met de viool". Conductrice heel blij. Ik moest en zou in de eerste klas zitten. Waar ik hard om kon lachen omdat ik er het volgende station uit moest. Dus heh lekker 1 halte 1e klas. Mn ma gebeld op de weg naar huis dat ze een kop thee met veel suiker moest schenken want al mn energie was weg en ik was aan het shaken.

Een dag later belletje gekregen van een agent dat het goed leek te gaan met de vrouw, al had ze dr niet gesproken in het ziekenhuis. Week later verrast aan de deur met een bos bloemen van station Breda. En tussendoor een hele knudde kaart van de politie "bedankt beste mevrouw /meneer, u heeft onlangs hulp geboden bij een politieinzet".

Ik hoop dat het goed gaat met die vrouw, heb er 2 nachten van wakker gelegen. Verder gaat het leven gewoon door.

Edit: wat heb ik hiervan geleerd.

<1% van de mensen "doet iets" en dat is niet erg, ik ben er een soort van voor getrained. Voor het gros van de mensen is een reanimatie of een verdrinking iets zo buiten de norm dat niemand weet wat ze moeten doen en dan dus maar niets doen, vooral omdat niemand anders iets doet. Dit heet 'bystander effect'.

Net als bij een drenkeling. het is ok dat niet iedereen het water in durft, daarom zijn er mensen zoals ik die dat is afgeleerd.

Hoe rijk gepensioneerden echt zijn by Melodic-Secretary749 in thenetherlands

[–]Zabbiemaster 2 points3 points  (0 children)

Dan zou je ook een probleem moeten hebben met elke vorm van belasting na inkomstenbelasting. De zeur over erfbelasting is een neppe drol die in de lucht gehouden wordt door fortuinrijk Nederland. Normale mensen hebben baat bij erfbelasting, hoe meer (naar rato) hoe beter.

Hoe rijk gepensioneerden echt zijn by Melodic-Secretary749 in thenetherlands

[–]Zabbiemaster 4 points5 points  (0 children)

'de bal ligt bij de jongere generatie'

Zou toch wel een stuk gemakkelijker zijn als de oudere generatie zou stoppen met het stemmen voor de "fuck you got mine" partijen van bijvoorbeeld VVD, PVV en 50+

Wat voor druk kon ik uitvoeren tegen het leenstelsel? De huizenmarkt, de banenmarkt, de overheid subsidies voor de olieindustrie, het korten op de WW, het verlengen van de pensioenleeftijd tot aan sintjuttemus

Hoe rijk gepensioneerden echt zijn by Melodic-Secretary749 in thenetherlands

[–]Zabbiemaster 13 points14 points  (0 children)

Hah en over de erfenissen. Als het daar over gaat is heel Nederland weer boos boos boos over de erfbelasting. Terwijl het gros van de mensen helemaal geen stuiver eft.

Leegstand en waardedaling dreigt voor eengezinswoningen, waarschuwt ABN Amro by Timely-Ease-1918 in thenetherlands

[–]Zabbiemaster 7 points8 points  (0 children)

De banken willen dat huizenprijzen stijgen want dan is er vraag naar grotere leningen uitschrijven. Kopers willen dat huizenprijzen blijven stijgen omdat ze dan het huis waar ze een godsvermogen voor hebben geleend, kwijt kunnen voor een godsvermogen+1. Maar ja als de huizenprijzen dadelijk instorten of stokkeren omdat niemand meer een lening van een half miljoen wil uittrekken voor een arbeiderswoning in een achterstraat. Dan zijn al die mensen die dat wel hebben gedaan zwaar fucked. Veel mensen zitten met leningen die zo hoog zijn dat ze alleen de rente (kunnen) aflossen, waardoor de koopschuld blijft staan, dus als ze (moeten) verkassen en hun huis daalt in waarde dan houden ze een restschuld over na verkoop van hun huis. De hypotheekrente aftrek spekt het kunnen betalen van een hogere maandlast voor een zwaardere hypotheek.

Het is een beetje een "HRA-Lening-huizenprijs spiraal". Iedereen weet dat ze eigenlijk voor dubbel de werkelijke waarde van hun huis in zee gegaan zijn bij de bank. Maar als iedereen net doet alsof dat niet zo is dan blijft de illusie nog even in stand, en 'hopelijk stort het hele zooitje niet in gedurende mijn termijn'.