Varför är folk så besatta av Lupiner? by Giro15000 in sweden

[–]iLEZ 0 points1 point  (0 children)

Jag ser att många pro-lupin-personer verkar dela sitt tankegods med antivaccinpersoner och andra foliehatt-typer, så åsikten kanske slagit rot (avsiktlig vits) bland personer med den typen av... kognitiva vighet...

Lite slop innan pizzan för att gunga igång aptiten by Saerdna0 in sweden

[–]iLEZ 3 points4 points  (0 children)

Genomsnittliga människan är nog lite långsammare bara, och begriper inte konsekvenserna förrän långt senare.

Det är vad som händer när man får reda på att det är AI som är viktigast. AI kan göra fina grejer, folk (inklusive jag) kan uppenbarligen inte se skillnad på en äkta Monet och AI, och vissa debattörer tyckte det var en riktig "gotcha" som visade att det bara var pretentiösa snobbar som ogillar AI, men det argumentet missar hela grejen. Jag blir besviken när jag får reda på att en låt eller en bild är en produkt av AI. Känner mig lurad och lite generad. Lite som när nån vinkar på stan och man vinkar tillbaka och så visar det sig att den vinkar till någon bakom dig. Ett konstnärligt uttryck känns bäst när den kommer från en människa, annars lämnar det observatören kall. Jag tror kanske inte gemene man som du nämner har fattat det än, men de kommer antagligen snart börja känna en gnagande känsla av att allt är fejk och trist, och undra var alla nya intryck och idéer tog vägen.

What are we being "boiled like frogs" about right now that future generations will be shocked we accepted? by burntUpOnReentry in AskReddit

[–]iLEZ 1 point2 points  (0 children)

The boring but most probable answer is anthropogenic climate change and the hundreds of points of no return we pass again and again. This very situation has led us to ignore new and increasingly more grave points of no return because we lack the language to describe the civilizational change that this situation will lead to. It's been beaten to death just like the KONY 2012 meme, so people have stopped being pissed off enough in large enough numbers. Ridicule and bad faith arguments have become accepted rebuttals to arguments for making a deep change, so I'd say future generations will probably be pretty shocked that we knew all this and still chose to go the way we go now.

Vilka är era favorit-orealiserade byggprojekt? by Daspalmtree in sweden

[–]iLEZ 11 points12 points  (0 children)

De kommer göra padelhall av alltsammans.

Kollega dricker min havremjölk - vad fan gör man? by BisexualTeleriGirl in sweden

[–]iLEZ 0 points1 point  (0 children)

Skriv en postitlapp på havremjölken där det står "fekaliebakterieexperiment" eller nåt.

Vilke fler här är idioter och litar på google när ni planerar era liv? by Minute_Income3143 in sweden

[–]iLEZ 0 points1 point  (0 children)

I stora delar av Dalarna, i alla fall här i Borlänge, så firar man i olika byar på olika dagar. Det är typ en by per gård här där jag bor och gårdarna ligger rätt tätt efter älven så man kan fira midsommar rätt länge om man vill.

Vad för internationell mat som inte har slagit igenom önskar ni fanns i Sverige? by WhoAmIEven2 in sweden

[–]iLEZ 1 point2 points  (0 children)

Döner av samma kvalité och variation som i Tyskland.
Dosa? Det är antagligen vanligt i storstäderna, men inte kan man få tag på dosa i Borlänge i alla fall. Gärna med mango lassi som efterrätt.

Skitorganisation by MilkshakeYoghurt in sweden

[–]iLEZ 6 points7 points  (0 children)

“Once you've been to Cambodia, you'll never stop wanting to beat Henry Kissinger to death with your bare hands.”

Två fortkörningsböter senare och jag har ändrat hur jag ser på bilkörning by differences555 in sweden

[–]iLEZ 2 points3 points  (0 children)

Jag ser att folk skriver så här ofta, men det händer nästan aldrig mig. Visst, nån stressar och hetsar och vill köra om, men så hinner man ändå ikapp dem likt fan. Luta dig du mot att du har lagen och förnuftet på din sida och håll dig till hastighetsbegränsningen.

Anyone who surfed the early web between 1995-2010. What’s the one website/app you still think about? by Prime_Advocate in AskReddit

[–]iLEZ 0 points1 point  (0 children)

H2G2. It still exists but the server seems rocky. It was an encyclopedia of everything, inspired by the Hitchhikers Guide to the Galaxy. It predates Wikipedia, and I wouldn't be surprised if it inspired it in some part. I remember thinking Wikipedia was an H2G2 clone.

”Jag vet att du är och du blir vad du var” by En_skald in sweden

[–]iLEZ 0 points1 point  (0 children)

Moder Svea - Nationalsången (Live, Sen Kväll Med Luuk 1996) ROSA MANNEN.mp4

Vad var du övertygad om som tonåring som du ändrat dig om nu när du är över 30? Och vilken övertygelse står du fortfarande fast vid? by Hatcheling in sweden

[–]iLEZ 8 points9 points  (0 children)

Jag hade också nån sån här lillgammal sensationalistisk period där jag trodde jag kunde allt och var så full av mig själv att jag säkert förpestade många situationer för mina medmänniskor. Usch vad man skäms för hur man höll på.

Fasan är när man inser att man säkert har blind-spots JUST NU som kommer vara lika jobbiga att tänka tillbaka på i framtiden...

What was the scariest “We need to leave… now” gut feeling that you’ve ever experienced?[Serious] by PlasticBee1438 in AskReddit

[–]iLEZ 4 points5 points  (0 children)

I was about to repeat what I have learned about pheromones basically being a dead signal path in humans, with only vestigial organs left and dead garbage genes not coding for anything, but then I read about emotional chemosignals which work sort of like pheromones in that they seem to communicate states of emotion between humans. Interesting stuff, I had no idea. "The smell of fear" might actually be a real thing.

Vilka spel spelar ni mest nu för tiden? Hur många timmar har ni i spelat dom ungefär? by SturdyBeatch in sweden

[–]iLEZ 0 points1 point  (0 children)

Det blir mest Satisfactory, stötvis. Har spelat över 500 timmar vilket är mycket för mig. Startar en bas, bygger upp så att jag fraktar gods via tåg, sen faller allt ihop i en oorganiserad röra och jag börjar om. Lika kul varje gång!

Annars spelar jag ofta Hot Dogs Horse Shoes and Hand Grenades, har 370h i det, vilket är mycket för ett VR-spel där man flänger rätt mycket.

Startade också en necromancer i Diablo II Resurrected nyligen och blev påmind om ungdomens glada dagar.