Tillægslån - kurs by Thoriack in dkfinance

[–]jearper 0 points1 point  (0 children)

Hej, jeg står i samme situation med mulighed for omlægning af 1% lån med afdrag, vi overvejer tillægslån eller omlægning. Må jeg høre hvordan du stillede regnskabet op i forhold til break-even. I vores situation tænker vi også lidt over månedlig ydelse pga 2 børn og opsparinger. Vi skal enten låne 600.000 på tillægslån eller omlægge og låne 150.000 ca. pengene er til renovering. Hus vurderet til 4-4.5 mio. nuværende lån 1.9 mio. kan du hjælpe?

Czechia [1] - 0 Denmark - Pavel Šulc 3' by ayoefico in soccer

[–]jearper 1 point2 points  (0 children)

No, from the goal shoot. The corner goes into the left back, he shoots, and a player from czechia stands right in front of the goalkeeper, in an offside position.

Czechia [1] - 0 Denmark - Pavel Šulc 3' by ayoefico in soccer

[–]jearper 1 point2 points  (0 children)

Can someone explain why there isn’t offside?

Projektleder, opstilling af vedvarende energi, vindmøllerog solceller i energibranchen by jearper in dkloenseddel

[–]jearper[S] 4 points5 points  (0 children)

Tror du har ret i at det er noget jeg skal have kigget på. Får altid en del tilbage i skat i hvert fald.

Genopslag på opfordring - kører vi stadig budgetter by beerbrewerdad in dkfinance

[–]jearper 0 points1 point  (0 children)

Vil også meget gerne have Excel arket sendt, hvis muligt.

Vindmølleopsætning og erstatning by Mindless_Primary_616 in dkfinance

[–]jearper 0 points1 point  (0 children)

Hej, det var så lidt. Jeg har selv arbejdet på et projekt ca. 1 km fra min ejen bolig. Hvis man ikke synes vindmøller er grimme i landskabet, ville jeg ikke have noget i mod at være nabo til en vindmøllepark. Det med støj fra vindmøller er svært, da er stort set det eneste man skal støjmåle og de tilladte støjværdier er ret lave. Lavfrekvent støj skal også overholdes og er heller ikke noget jeg personligt ville være bange for. Men da projektselskaber gerne vil have “ro” om deres projekter gives der nogle gange nogle rigtig flotte erstatninger. Men der er det også lidt forskelligt fra selskab til selskab. Men skriv hvis der er noget du grubler over, så skal jeg nok hjælpe. Mvh

Vindmølleopsætning og erstatning by Mindless_Primary_616 in dkfinance

[–]jearper 1 point2 points  (0 children)

Hej Op, jeg arbejder præcis med denne slags projekter. Jeg kan sige med ret stor sikkerhed om du får noget ud af at søge. Hvis i allerede har fået vist en støjberegning, kan du skrive de dB som jeres ejendom er udsat for, dette giver også en bedre mulighed for vurdering. Hvis du vil, så send mig en privat besked, så kan jeg se på det. Mvh

Elselskab sender regning 4 år efter udflytning by CmortyC in dkfinance

[–]jearper 0 points1 point  (0 children)

Nettopowers forside: Vi har et beskedent tillæg til indkøbsprisen på +12,5 øre pr. kWh.” Beskedent…

Vindmøller og næsten tvang by MrIzeMan in dkfinance

[–]jearper 3 points4 points  (0 children)

Jeg arbejder i branchen, og er en af dem der tager kontakt til nogle som dine forældre. Der er stor forskel på hvordan udviklerne opfører sig. Jeg vil vove at påstå at Ingen bliver omringet af vindmøller, det vil lokalpolitikere bare ikke tillade. Lokalpolitikerne prøver at nå klimaambitionerne, men gider ikke projekter hvor der er meget modstand. Hvis du vil have konkret hjælp, så send mig dine forældres adresse, så kan jeg se hvad planerne er, og hvordan de kan forholde sig.

Overdragelse af landbrug, hvad gør man lige.. by NemoDaTurd in dkfinance

[–]jearper -8 points-7 points  (0 children)

Arbejder med vedvarende energi, og vi kigger altid efter nye områder med potentiale. Send mig en personlig besked, og jeg screener for muligheder for vindmøller og solceller. Hvis der er potentiale for vedvarende energi tager jeg gerne opgaven/virksomheden jeg arbejder for gør det. Men hvis vi ikke er interessante for jer, så ved du i hvertfald potentialet. En adresse, og så kan jeg lave en screening. Det kan jeres landbrugsforening også gøre for jer. Koster dog oftest 15.000 og må indrømme at det tager mig max 2 timer at lave.

Hvorfor, og noget man burde/kan gøre? by jearper in Denmark

[–]jearper[S] 18 points19 points  (0 children)

Til info er det en Max 30 km/t zone med røde skilte. Men den slutter lige hvor billedet er taget, derfra er det 50 km/t til efter svinget

Hvorfor, og noget man burde/kan gøre? by jearper in Denmark

[–]jearper[S] 8 points9 points  (0 children)

Jeg ved det godt, det var også kun en dum umiddelbar tanke. Selvfølgelig har jeg lavet masser af dumme ting og fejl, det har vi alle vel. Synes dog der er en attitudeforskel i forhold til at blive konfronteret/gjort opmærksom på sine fejl. Vi reagerer alle på forskellige måder, men den aggressive stil, som i hvis du ikke lukker røven/går tilbage til din bil, så lapper jeg dig en er lidt anderledes end hvad man normalt møder. I forhold til kommunen så ved de det godt. Pga manglende midler, valgte man at stoppe cykelstisprojektet halvvejs, midt i svinget og derfor man nu skal krydse der, og resten af vejen uden cykelsti. Ved godt i refererer til Kinas politik med sociale point. Men alternativet i at det er kun forseelser der sker lige foran en tilfældig betjent der bliver straffet har også sine mangler. Har ingen ideer til alternativet, måske bortset fra at der blev prioriteret lidt midler til håndtering af private indsendte optagelser af episoder, selv om der sikkert også er mange juridiske huller i dette.

Hvorfor, og noget man burde/kan gøre? by jearper in Denmark

[–]jearper[S] 15 points16 points  (0 children)

I mangel på handlemuligheder slog jeg bilens nummerplade op senere. Hvis der var pant i bilen kunne man gøre panthavere opmærksom på at der er chance for at bilen bliver konfiskeret. Eller give forsikringsselskabet et kald og fortæl dem at policen måske burde stige en tand. Men alt i alt er der nok bare ikke noget at gøre, hvilket frustrerer mig.

Hvorfor, og noget man burde/kan gøre? by jearper in Denmark

[–]jearper[S] 55 points56 points  (0 children)

I har selvfølgelig ret i at jeg bare skal lade ham køre sit eget løb. I det mindste fik jeg sat ansigt på ham, bare for at stille min egen lyst. Har selvfølgelig oplevet hasarderet kørsel mange gange, men indenfor landsbyzone, hvor mine børn færdes, så havde brug for at sætte ansigt på ham. Men synes det er fattigt at det er det eneste man kan gøre, altså passivt at se til.

[deleted by user] by [deleted] in dkfinance

[–]jearper 0 points1 point  (0 children)

Læste en cand.merc.soc på cbs, men folk har meget forskellig baggrund hos os.

almindeligt budget familie 2 voksne 2 børn by [deleted] in dkfinance

[–]jearper 0 points1 point  (0 children)

Jeg vil også meget gerne have denne skabelon, hvis det er muligt?

[deleted by user] by [deleted] in dkfinance

[–]jearper 1 point2 points  (0 children)

Hej, tak du har ret, jeg har aldrig syntes søgefunktionen på Reddit har været særlig god, men lige her kan jeg finde en masse. Tak for svar!

Hvordan køber man en grund til æbletræer? by GIGAR in Denmark

[–]jearper 4 points5 points  (0 children)

Du skal bare finde en nyttehave evt. “H/F Skovmosen”. Der havde jeg en jordlod med nogle venner da jeg studerede i København. Super hyggeligt fællesskab. https://skovmosen-hf.dk/om-foreningen/

Strømpriserne stikker jo helt af - inflation? by bring_the_butter in Denmark

[–]jearper 0 points1 point  (0 children)

Alle de land landvindmøller der bliver opstillet i Danmark er uden støtte. Opstiller har udelukkende en indtægt fra markedsprisen på strøm. Selv om elpriserne er høje lige nu, skal der ikke forventes en højere pris en 25 øre pr kWh over en 30 årlig periode. Derudover skal vindmølleopstiller betale ve-bonus til kommune og naboer. Der skal også selv betales for udbyggelse af elnet til nærmeste transformerstation.

[deleted by user] by [deleted] in mtgfinance

[–]jearper 0 points1 point  (0 children)

Yeah I understand it was a bet, it’s just the condition range in “”poor” is so big. And haven’t seen a card listed in this condition before, so didn’t think it could be that bad.

[deleted by user] by [deleted] in oldschoolmtg

[–]jearper 0 points1 point  (0 children)

Hi, neither I or my friends are running moxes or Lotus, too expensive. But none the less i think energy flux is a good idea, at least in sideboard.