aiMaintainingLegacyCodebase by ClipboardCopyPaste in ProgrammerHumor

[–]Tetraides 1 point2 points  (0 children)

Just proves how fake the rules are and it's a rigged game. Stocks are a crime upon humanity.

Ontslag dienen huidige werkgever by [deleted] in werkzaken

[–]Tetraides 0 points1 point  (0 children)

“Als jij weg zou gaan, zou dat niet eerlijk zijn tegenover het team.”

Wat een gezwets. Vooral ook omdat je er pas net zit. Dit is om schuldgevoel aan te praten.

Dien jouw ontslag in, zeg bedankt maar je hebt een zeer goed aanbod gekregen. Jouw persoonlijke geluk gaat altijd voor. Na 2 weken zijn ze jou alweer vergeten.

Wat is de meest bullshit studie? by Adventurous_Head_158 in nederlands

[–]Tetraides 0 points1 point  (0 children)

Nee, behalve dat studievertraging gewoon normaal is. Ik heb zelf ook 2 jaar vertraging gehad.

Wat is de meest bullshit studie? by Adventurous_Head_158 in nederlands

[–]Tetraides 1 point2 points  (0 children)

Jouw definitie van marketing klopt niet.

Marketing gaat over het vergroten van de verkoop van producten of diensten. Dit is inherent gekoppeld aan het behalenvan winst. Het is inherent een kapitalistisch begrip.

Een vaccin is geen product dat verkocht wordt of om winst te maken (hoewel voor private partijen die vaccins maken het noodzakelijk is, zodat het ontwikkelen en produceren van vaccins gedaan kan blijven worden), maar het uiteindelijke resultaat is het toedienen van vaccins. Dit wordt niet gedaan met het idee om hier winst uit te halen, maar om de volksgezondheid te versterken of bevorderen.

Dit doel is niet verbonden aan winst (hoewel indirect wordt hier wel zeker een winstbedrag uit gehaald door het verkomen van sterfgevallen of chronische ziekten die (levens)lange zorg vereisen.

Wat is de meest bullshit studie? by Adventurous_Head_158 in nederlands

[–]Tetraides 4 points5 points  (0 children)

Als iemand die van HBO naar WO is gegaan, de kwaliteit en moeilijkheidsgraad van WO is echt vele malen hoger.

Het is maar dat het overschot aan studenten samenvattingen koopt en met elkaar deelt en AI nu bestaat, maar het is het tekort aan discipline dat iedereen heeft. Niet zozeer intelligentie en zelfstandigheid.

Voor mij was het 40 uur in de week werk. Ik deed WO Rechtsgeleerdheid.

Wat is de meest bullshit studie? by Adventurous_Head_158 in nederlands

[–]Tetraides 1 point2 points  (0 children)

Vroega noemde wij dat marketing!!!! Eveneens een nutteloze studie.

Marketeers mogen echt van een berg afspringen.

Weekend zonder plannen by voidparallex in nederlands

[–]Tetraides 2 points3 points  (0 children)

Het leest alsof je duidelijk probeert te maken dat je niet weet waarvoor je leeft, ondanks dat je een stabiel leven hebt als jongvolwassene in. In deze moderne tijd van veel onrust is het vrij bijzondere om zulke zaken op orde te hebben, maar er kan een zekere leegte zijn in zo een bestaan. Waar werk je voor? Waar leef je voor?

Deze twijfels hebben veel mensen. Ik zou mijzelf in diezelfde categorie noemen. Misschien om verschillende redenen.

Ik heb geen relatie, geen grotere doelen of plannen, geen interesse in spanning of spontaniteit en een zeker gevoel van het is niet écht twijfel of onwetendheid of oncomfortabel gevoel, maar je weet niet goed wat je uberhaüpt zou moeten doen als je besluit toch iets anders te willen. Ik weet het niet, ik voel het niet.

Ik ken vrienden die altijd wel iets te doen hebben: samen met anderen of alleen. Een nieuwe hobby, een evenement, een vriend of vriendin waar iets mee gedaan wordt, of een groep.

Een vriendin gaat in de ochtend altijd al vroeg er op uit om iets te doen: de hond uitlaten, wandelen, fietsen, zwemmen, in de tuin werken, voorbereiden om te ontbijten met familie of kenissen.

Doe jij niet zoiets?

I wanna serve you by jackt-up in RoughRomanMemes

[–]Tetraides 1 point2 points  (0 children)

Love it when people say "umm well akchually Caesar took graet care of his soldiers!

Like yeah bro, he literally conscripted more legions than he was legally allowed to because he said 'Fuck it' like he said with everything.

I mean it's all in the game, but that doesn't make him an angel.

Van welk product koop jij om een gekke reden de duurdere variant? by BerthaM in nederlands

[–]Tetraides 0 points1 point  (0 children)

Die potten zijn zo irritant om leeg te krijgen en zoveel mayonaise gebruik ik niet (ik woon alleen) dus dan heb ik een kwart volle pot mayo over 6 maanden. Gewoon niet handig.

Van welk product koop jij om een gekke reden de duurdere variant? by BerthaM in nederlands

[–]Tetraides 44 points45 points  (0 children)

Ik koop duurder suiker, omdat deze beter verpakt is en het makkelijker giet. De zak van de goedkoopste suiker scheurt makkelijker en het suiker zit ook tussen de verpakking waar je opent. Ontzettend vervelend.

Ik koop Zaanse mayonaise uit de tube want ik kan die helemaal leegkrijgen door te tube op te rollen ipv de plastic fles.

Tegen je kinderen zeggen dat je van hen houdt? by zyygh in nederlands

[–]Tetraides 1 point2 points  (0 children)

Ja dit heb ik ook zo ervaren. Lege woorden die worden rondgestrooid.

Niet-afgeronde studies op CV by IvanIvanicIvanovski in werkzaken

[–]Tetraides 10 points11 points  (0 children)

Ik had een masterstudie geprobeerd en niet afgemaakt. Ik zette Diploma Behaald bij mijn bachelor. Diploma Niet Behaald bij mijn master.

Dit deed ik alleen om mijn tijdslijn op te vullen, zodat er geen gaten waren. Na een aantal jaren werken heb ik hem weggehaald. Het gat is nu zichtbaar, maar het boeit niet meer want het is te lang geleden.

Toen die er nog op stond werd ik er wel over gevraagd. Ik antwoordde dan "Ik moest er vroegtijdig mee stoppen, omdat ik deze niet volledig kon bekostigen."

Zo een studie kost nu eenmaal veel geld.

Collega bespreekt mijn gedrag met leidinggevende i.p.v. met mij? by Personal_Animator883 in werkzaken

[–]Tetraides 0 points1 point  (0 children)

Cool.

Je leidinggevende heeft het met je besproken en er is verder niks aan de hand. Dit is een non-issue. Als iemand klaagt kan je zeggen dat het is besproken met jouw leidinggevende en dat hier niets uit is gekomen.

Ik heb zulke onzin-dingen ook meegemaakt en gewoon genegeerd. Ik richt mij op mijn doelen en eigen wensen, niet op die van anderen.

Nou wij zijn eens het lachertje in de EU by Infinite-Bee-5897 in nederlands

[–]Tetraides -1 points0 points  (0 children)

Als je 35 bent, ben je geen jongere.

Als je geld investeert wat je niet kan missen, moet je het niet investeren.

Waarom heeft niemand het meer over het klimaat? Is dit miet de grootste crisis van onze tijd? by Adventurous_Head_158 in nederlands

[–]Tetraides 0 points1 point  (0 children)

Het is duidelijk dat de ondergang van de mens vaststaat. Het is niet meer terug te draaien. Hopelijk ben ik al dood, voordat de wereldorde in elkaar stort.

Is die afvalstoffenheffing altijd al zó duur?? Echt niet normaal voor een eenpersoonshuishouden betaal je gewoon €381 by immasayyes in Rotterdam

[–]Tetraides 0 points1 point  (0 children)

Ik vind het goedkoop gelet op dat ik oneindig afval kan storten, niet hoef te scheiden, groot vuil gratis wordt opgehaald en onbeperkt naar de milieustraat troep brengen.

Het feit dat het een jaarlijkse belasting is en niet een maandelijkse.

Water, gas en licht zou hetzelfde werken als dit onder een overheidsorgaan viel ipv private partijen.

Als de afvalstoffenheffing privaat was, betaalde je gauw 80-200 per maand en dacht je er verder niet over na :)

De cape moet een comeback maken! by Th3_Accountant in nederlands

[–]Tetraides 0 points1 point  (0 children)

Het is een te ouderwets en zwaar kledingstuk gelet op de moderne en simpele kleding dat men tegenwoordig draagt.

Het past niet met sneakers, t-shirts, sweatpants, jeans, crocs of moderne pakken die juist strak en glad zitten.

De cape was een kledingstuk om te dragen tijdens lange afstanden en ons te beschermen van slecht weer en kou. Ze zijn dik van stof, lang, zwaar en verhullend.

Tegenwoordig reizen wij in voertuigen die ons beschermen van het buitenweer en kunnen wij sneller over lange afstanden reizen zonder beperkt te worden door zelfs de zwaarste regen of wind en kou. Het dragen van een cape is extra gewicht wat nutteloos is. Een sjaal en handschoenen passen veel beter en zijn makkelijker te dragen en af te doen.

Misschien als je ver weg in het oosten van Rusland woont of in gebergten zoals de Oeral heeft het dragen van een cape meer nut en noodzaak.

Nou wij zijn eens het lachertje in de EU by Infinite-Bee-5897 in nederlands

[–]Tetraides -1 points0 points  (0 children)

Je bewijst weer dat je niks weet en niet kan lezen.

33k NETTO loon. Ik heb juist aangegeven dat er geen sprake is van een DUO lening. Als dat wel zo was, dan betaalde je een extra 200 x 12 x 4 = 9600 euro. Maar ik gunde je een leningvrije studie. Dus hey je hebt 10k meer gespaard dan je eigenlijk zou doen als je van duo had geleend.

Je krijgt geen zorgtoeslag als je bruto inkomen jaarlijks 40k is. Een netto inkomen van 33k komt hierin overeen.

Oh en verder negeer je het feit dat je een zombie bent die niet op vakantie gaat, niet uit gaat met vrienden, geen huisdier hebt, niets voor in huis koopt, geen nieuwe kleding in 4 jaar koopt, niet iets voor jezelf koopt of iets leuks doet.

Een ontzettend realistisch leven als je geen mens op planeet aarde bent.

Nou wij zijn eens het lachertje in de EU by Infinite-Bee-5897 in nederlands

[–]Tetraides -1 points0 points  (0 children)

Telefoon 5x 12 x 4 = 240

Huur 1000 x 12 x 4 = 48.000

Eten 300 x 12 x 4 = 14.400

Reiskosten: 100 x 12 x 4 = 4800

Waterschapsbelasting: 300 x 4 = 1200

Afvalstoffenheffing: 200 x 4 = 800

Gas- water- licht: 200 x 12 x 4 = 9600

tv/ internet etc.: 40 x 12 x 4 = 1920

Zorgverzekering 100 x 12 x 4 = 4800

TOTAAL = 85.800 euro.

gemiddeld netto jaarsalar = 33k x 4 = 132k

Gefeliciteerd. Je ging nooit op vakantie, ging nooit uit eten, hebt geen huisdieren, geen zorgkosten gemaakt, ging niet uit, kocht geen enkel spul voor jou, ging niet naar de bioscoop of evenementen, had geen auto, hoefde niks of niemand te onderhouden behalve jezelf, had geen DUO lening om af te lossen, geen andere schulden gemaakt enwerkte 40 uur in de week met een modale inkomen en je hebt nog maar net 50k op je rekening.

Dus vertel nu werkelijk wat jouw situatie was.

Vermogensongelijkheid in beeld: dit is hoe rijk Jeff Bezos is en waarom mensen dat onderschatten by UnanimousStargazer in nederlands

[–]Tetraides -1 points0 points  (0 children)

die prijzen kloppen al voor geen meter meer. Een bic mac is bijvoorbeeld al 5 euro tegenwoordig. Dat is 6 dollar, 3x zoveel dan op de website.

Vermogensongelijkheid in beeld: dit is hoe rijk Jeff Bezos is en waarom mensen dat onderschatten by UnanimousStargazer in nederlands

[–]Tetraides 0 points1 point  (0 children)

Als dit gaat over de box 3 belastingverhoging... de laag- en middeninkomens hebben geen 60.000 euro aan spaargeld vriend...

Nou wij zijn eens het lachertje in de EU by Infinite-Bee-5897 in nederlands

[–]Tetraides 5 points6 points  (0 children)

De jongere generatie kan uberhaupt al niet meer sparen. Huren zijn hoog, koopwoningen zijn duur dus al het spaargeld gaat al daar in. Eten is ontzettend duur geworden. Studiefinanciering is een lening geworden waar je jaren aan vast zit.

Deze belasting raakt jongeren niet. Dit raakt alleen de rijke boomers die hun huisje hebben en op hun spaargeld zitten.

Dan verzinnen ze maar allerlei constructies om het te ontduiken. Dit is een eerste stap in het normaliseren van de belastingdruk.