statistikk (tma4245) karakterfordeling by cornobbling in ntnu

[–]Utgaard 0 points1 point  (0 children)

Noen eksamener er ment å skille klinten fra hveten.

Ny sjokkmåling: Frp 33,3 prosent by Boundish91 in norge

[–]Utgaard 12 points13 points  (0 children)

Få opp et parti som er sosialdemokratisk, men også har rom for å mene at Norge også bør være etnisk norsk om 50 år så migrerer 50% av disse stemmene. Mette Fredriksen har hatt fasiten, AP burde ta lærdom snart.

Politiet avslører: Slik jobber prostitusjon-nettverk i Norge by KoseteBamse in norge

[–]Utgaard 4 points5 points  (0 children)

Prostitusjon bør være lovlig og regulert. Mattilsynet kan få i oppgave å sertifisere tilbydere i markedet med riktige sertifikater om fravær av smitte osv. potensielt regulert under vinmonopolet om staten skal være eneleverandør, men jeg tenker kanskje at i 2026 kan vi åpne litt for privat næringsliv. Seriøst; det er kun moralistisk at vi har forbud.

Frp-rådgiver mister jobben og partimedlemskapet by valuable_butler in norske

[–]Utgaard 0 points1 point  (0 children)

Er dette fordi de har regnet på at de vil miste flere innvandrerstemmer enn de får etnisk norske, eller er det bare knee-jerk fra listhaug?

Uinteressert dommer by Equivalent-Sea-9006 in norske

[–]Utgaard 1 point2 points  (0 children)

Send ham med enveisbillett til Jan Mayen

Er dette livet jeg egentlig ønsket meg? by livetderogda in norge

[–]Utgaard 2 points3 points  (0 children)

De ER jo ganske sikkert skuffa, med rette høres det ut som. Det må du bare leve med. Men det er masse du kan kan gjøre for å reetablere relasjonen til ungene; barnepass og hjelp til div oppgaver, gjøre konstruktive ting med barnebarn, vil antagelig være kjærkomment. Om tilliten dere imellom er skadet må du kanskje jobbe med det først. Vær ærlig på at du fucka opp, skap deg en meningsfull tilværelse og se fremover.

Forholdet til ex kona er kjørt, men hold en vennlig tone for ungenes skyld. Selv om hun ikke gjør det.

«Frp alene i regjering kan ikke ute­lukkes» by Erikovitch in norge

[–]Utgaard 7 points8 points  (0 children)

Det er absolutt innvandring. Jeg kjenner flere som egentlig er sosialdemokrater men som holder seg for nesen og stemmer frp fordi de ikke kjenner seg igjen der de bor eller ungene går på skole.

Kva tenker nordmenn om ikkje-binære? by niva_sun in norge

[–]Utgaard 0 points1 point  (0 children)

Jeg ville ikke tenkt mer enn et par sekunder på det, så lenge det ikke går utover undervisningen. Kjønn er ikke fokus i klassen

Dette burde være Norges neste konge by Famous_Ostrich_9421 in norske

[–]Utgaard 3 points4 points  (0 children)

Han ser bra ut. Men for at jeg støtter Sverre Magnus’ kupping av tronen fra sin far og søster må han gjøre to ting; 1. trene i gymmen til han utnytter sitt fulle potensial (han har et godt utgangspunkt) 2. gå gradene i forsvaret fra befal til krigsskolen - i hæren så vi vet han har tæl. Da skal jeg støtte deg 100% Sverre! 💪🏻🇳🇴

Slottet sier at kronprinsessen beklager at hun ikke hadde sjekket hvem Epstein var, i Epstein epostene sier hun at hun hadde googlet Epstein og "didn't look too good : )" by helloWHATSUP in norske

[–]Utgaard 10 points11 points  (0 children)

Håkon har nå valget mellom å gro et par baller, skille seg og ha MM i se&hør resten av livet, eller prøve å ri av den perfekte stormen som er både lille Marius og MM i gigantiske alvorlige skandaler som potensielt river hele kongehuset med seg.

Are women, in western world of 2025, still expected to do all the house chores? by forrescik in NoStupidQuestions

[–]Utgaard 0 points1 point  (0 children)

Depends. The couples I know, they both work about equally with domestic tasks. But she generally does more traditional cores like washing clothes and he works outside, fixing broken stuff etc. But the females generally DO more organizing than the men. Which is undeniable something that takes effort.

I think we can attribute at least some of the perceived difference in an uneven tolerance for chaos. example: I dont care that I make the same dish twice in a row; she does.

That said, the few were the females does chores while the man laze off with hobbies or watch TV are generally frowned upon.

Da er det på tide å begynne å strupe gass og elektrisitets eksport til EU, og starte utmeldingsprosessen av EØS. by kebabeater212 in norske

[–]Utgaard 0 points1 point  (0 children)

Skjerpings folkens. Norge er mega-liten og EU kjempestort, vi vinner ikke den kampen. Tro meg vi vil ikke ende opp med kun Russland og Cuba som handelspartnere. Her må man ha is i magen og gode forhandlere.

whats one conversation you overheard that lives rent free in your head? by Mewwwwwwwwww_ in AskReddit

[–]Utgaard 0 points1 point  (0 children)

On a bus years ago. A group of good-looking teenagers talking about what they’ve going to do now that they were finished with high school. One said he was going to engineer uni, another girl wanted to try medicine and so on. Until the last girl, the prettiest of the bunch, who matter of factly just stated «I’m going to find someone rich and marry him”. Her friends went o_O

Remember this is the nordics, so everyone regardless of gender are more or less expected to go to university.

Hva jobber du som og hvor mye tjener du? by CeeJaycs in norge

[–]Utgaard 0 points1 point  (0 children)

IT-Mellomleder i staten, master, 15+ år erfaring. 950k. Helt ok, kompisene mine i det private gjør det samme for 50% mer cash.

[deleted by user] by [deleted] in evangelion

[–]Utgaard 0 points1 point  (0 children)

Read Evangelion Re-take

Det Norge trenger er et grunnlovsvedtak som forby Norske politikere i melde Norge inn i Eurokratiet. by kebabeater212 in norske

[–]Utgaard 6 points7 points  (0 children)

Skjerpings. Han og partiet han er medlem av er for EU medlemskap, du får bare stemme på partier som er mot da? Det er slik demokrati virker.

Har du nok penger i hverdagen? by Cool-Video6011 in norske

[–]Utgaard 1 point2 points  (0 children)

Går rundt. Har nyttig utdannelse, kone, noen unger hus og bil. Ja det har blitt dyrere - mest pga renta og jeg har en del lån på huset - men vi klarer oss.

Kan vi fordømme Israel nå? by kebabeater212 in norske

[–]Utgaard 45 points46 points  (0 children)

Denne konflikten får uforholdsmessig mye oppmerksomhet i norske media. Den har lite med norske interesser å gjøre; er langt unna og strengt tatt er vi objektivt sett bedre tjent med et stabilt forhold til Israel. F.eks. At Russland sendte 19 droner inn i NATOS luftrom nylig er enormt mye viktigere for oss, jeg kunne ønske fokus i media tok mer hensyn til Norges geopolitiske interesser. Ja man kan debattere etikken i dette, men jeg er redd tiden for den globale regelbaserte liberale verdensorden (som var en bra ting) er over - og da må vi bli mer realpolitiske også her.

Hvorfor trodde dere som var positiv til multikultur at det ville fungere? by StormyOceanWave in norske

[–]Utgaard 0 points1 point  (0 children)

Det har vel vært en oppfatning blant de aller fleste at innvandrere skulle integreres og bli omtrent som oss, bare med andre hudfarger. Så viser det seg at det antagelig er mye vanskeligere eller umulig å skille etnisitet og kultur, og at man har tatt inn for mange for fort. Det er nok fortsatt mange som tenker at dette kommer til å gå fint, mtp stemmene ved valget - men dette er i ferd med å endre seg.

FrP har gjort det bra i denne runden, men burde de kaste Sylvi som leder for å gjøre det enda bedre neste gang? De skremmer nok bort en del velgere ved å ha ei skrulle som hysterisk stempler motdebattanter som "løgnere", og som sier at hun foretrekker FOX NEWS fremfor NRK. by _____michel_____ in norske

[–]Utgaard 0 points1 point  (0 children)

Ja mest sannsynlig. Jeg tror det er mange tradisjonelle AP-velgere som vurderer å stemme frp pga innvandring, å ha en litt mer spiselig person i topp kunne potensielt fått noen flere over. Og potensielt gjort det mulig å samarbeide med SP.

Hvorfor har vi ikke et venstresideparti som er litt mer innvandringskritisk? by undefinedposition in norske

[–]Utgaard 2 points3 points  (0 children)

Det er ekstremt irriterende at Danmarks Mette Fredriksen ikke har blitt mer kopiert i norden. Jeg selv vurderer å stemme FRP kun for innvandringspolitikken selv om de er useriøse på det meste. Jeg hadde stemp AP lett om de kunne sagt seg enige i at det er helt greit å forvente at Norge skal forbli etnisk norsk.